În intervalul 12.02.2024 – 17.02.2024, am participat la cursul «The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools » (furnizor Europass Teacher Academy), desfăşurat în Nisa, Franța, în cadrul proiectului nr. 2023-1-RO01-KA121-ADU-000119512 din primul an de acreditare al Asociației Părintilor „Elena Doamna”(nr. acreditare 2022-1-RO01-KA120-ADU-000104262).
Cursul a reunit 9 participanți din 4 țări europene (România, Spania, Germania, Finlanda) și a avut următorul program, structurat pe 6 zile:
Ziua 1 - Introducere în curs și stabilirea obiectivelor
Introducere în tematica cursului
-Informații despre curs, despre furnizor (Europass Teacher Academy) și despre activitățile din timpul săptămânii
-Activități de spargere a gheții folosind tehnicile dramatice pentru construirea încrederii și a coeziunii grupului de participanţi
Stabilirea obiectivelor
-Identificarea nevoilor și a obiectivelor pentru fiecare participant în parte
-Discuții despre competențele necesare secolului XXI și despre situația actuală din Europa
-Cele 4 competențe soft necesare în curriculum (creativitate, gândire critică, comunicare și colaborare)
-Discuții și activități de grup
Prezentări ale școlilor/organizațiilor participanților
Ziua 2 – Importanţa comunicării
-Discuții privind tipurile de comunicare utilizate în educația școlară/educația adulților (verbală, scrisă, non-verbală, digitală, artistică, muzicală)
-Cum să creăm și să promovăm canale de comunicare și de ascultare prin muncă în echipă și prin activități de construire a inteligenței sociale și emoționale
Ziua 3 – Importanţa creativităţii
-Activități despre creativitate (ce înseamnă, de ce este importantă, cum să o încurajăm)
-Gândirea critică – fundamentală pentru a două etapă a procesului creativ
Ziua 4 – Integrarea celor 4 competențe soft în curriculum
-Strategii și exemple de implementare cu succes a celor 4 competențe în curriculum-ul educației școlare/educației adulților
-Cum să incorporăm cele 4 competențe soft în curriculum într-un mod ingenios și util
-Activități practice
Ziua 5 – Prezentare generală a celor 4 competențe soft
-Exemple de bună comunicare și activități de grup pentru a genera idei noi despre colaborare, creativitate și gândire critică
-Capcanele de evitat în implementarea celor 4 competențe soft
Ziua 6 – Încheierea cursului și activități culturale
-Evaluarea cursului: prezentarea competențelor dobândite, feedback și discuții
-Acordarea certificatului de participare la curs
-Activități culturale
Cursul m-a ajutat:
-să obțin o înțelegere clară a procesului creativ și să-l experimentez în mod direct
-să gândesc critic
-să experimentez abilități și tehnici de comunicare mai eficiente
-să-mi lărgesc oportunitățile de colaborare în clasă și să încurajez colaborarea în toate aspectele comunității școlare/ comunității adulților
-să trăiesc o experiență de teambuilding cu adevărat internațională
Livia Uţă, formator, Asociația Părinţilor „Elena Doamna”, Craiova