Diseminare curs de formare Erasmus+ KA2

Despre ce facem noi in scoala: proiecte, colaborari, activitati inedite

Diseminare curs de formare Erasmus+ KA2

Mesajde didaisaia » 26 Mar 2018, 22:17

Școala Gimnazială Nr. 20 Galați implementează proiectul ”Maths in Motion”, realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului ERASMUS+, acțiunea KA2 – parteneriate strategice în domeniul școlar, cu numărul de referință 2017-1-NL01-KA201- 035285. Perioada în care se desfășoară activitățile proiectului este 1 septembrie 2017 – 31 iulie 2020.
Coordonator: Olde Vechte Foundation, Olanda
Parteneri: Fun Mathematics, Social Enterprise, Bulgaria
SciCo, ONG, Greece
Balletskolen, Hostlebro, Denmark
IC Codogno School, Italy
Experience Workshop, Finland
Școala Gimnazială Nr. 20 Galați, Romania

Scopul proiectului este crearea unui impact uriaș, în timp ce oferă o cale non-formală de abordare a unui subiect formal: matematica. Domeniile matematice din acest proiect sunt: “Simțul spațial: de la 2D la 3D”, “Modele” și “Operații matematice”.
Obiectivele proiectului sunt:
• să întărească profilul profesional al participanílor, prin crearea și adoptarea mișcării în predarea matematicii;
• să crească interesul și implicarea în matematică ale participanților din grupul țintă, prin intermediul activităților de formare C2, C3, C4, 8 evenimente de multiplicare și activități de diseminare;
• să ofere un set de instrumente într-o formă fizică și digitală, pentru a îmbunătăți învățarea matematicii prin intermediul corpului, pentru toți;
• partenerii să utilizeze recenzia literaturii de specialitate ca punct de referință pentru crearea unui material educațional nou;
• partenerii să utilizeze mișcarea corpului pentru a face ca matematica să fie atractivă și accesibilă tuturor tipurilor de cursanți și să obțină incluziunea în zona lor de lucru (clasă, organizație, universitate etc.) și, mai departe, în societate;
• partenerii să disemineze rezultatele proiectului în interiorul și în afara țărilor participante în timpul și după durata proiectului;
• să se creeze un parteneriat durabil între părțile complementare (parteneri, parteneri asociați, părțile interesate) în matematică prin educația în mișcare
Pentru a putea fi atinse obiectivele proiectului, acesta include următoarele activități:
• 3 întâlniri transnaționale,
• 2 produse intelectuale,
• 5 activități de formare,
• 7 evenimente de multiplicare.
În perioada 19-22 februarie 2018, s-a desfășurat primul curs de formare, la sediul Fundației OldeVechte din Ommen, Olanda. La curs au participat prof. Isaia Dida, inst. Duda Tania și prof. pt. înv. pr. Tufă Tincuța. Cursul a beneficiat de formatori excepționali: coregrafa- free lancer Marjory Helstone și Svetlana de la Fun Mathematics, Bulgaria, la acest curs participând 18 persoane, cadre didactice și angajați ai instituțiilor partenere în proiect. Obiectivul cursului a fost abordarea matematicii, într-o manieră inovatoare, utilizând mișcarea. După experimentarea mișcării a urmat crearea și dezvoltarea modulelor: “Simțul spațial: de la 2D la 3D”, “Modele” și “Operații matematice”.
Programul stagiului de formare a fost unul intens și variat, a inclus multă mișcare corelată cu noțiuni matematice. Modalitatea de lucru predominantă a fost cea pe echipe, fapt care ne-a oferit posibilitatea de a interacționa cu ceilalți participanți, de a fi creativi în realizarea sarcinilor.
Cursul a debutat în seara zilei de 19 februarie, în sala de dans a Fundației Olde Vechte, cu prezentarea participanților și a propriilor instituții. După aceea, Marjory ne-a introdus în lumea magică a dansului, utilizând ritmuri tribale și noțiuni de matematică, seara încheindu-se cu alcătuirea celor trei grupuri de lucru.
Următoarea zi, a debutat cu încălzirea pentru mișcare, a continuat cu dans combinat cu numărarea pașilor, mișcări ale corpului: înainte, înapoi, lateral, poziționarea paralelă a tălpilor sau brațelor, imagine în oglindă, simetrie (crearea de forme utilizând nivelurile: jos, la mijloc, sus), mersul în diferite direcții, crearea de tipare, conversații ale anumitor părți ale corpului (cap, umeri, brațe,etc.) în cadrul unei perechi ( ex. Găsirea unui partener cu care să ai o conversație prin intermediul mișcării anumitor părți ale corpului: în cazul în care sunteți de acord asupra unei chestiuni, execuți aceeași mișcare ca și el, în caz de dezacord altă mișcare).
Un alt exercițiu captivant a fost acela în care am fost așezați în două semicercuri: unul de 11 persoane (reprezentând păsările) și celălalt de 10 persoane, pe discuri de mochetă (reprezentând copacii) și a trebuit ca fiecare pasăre și simetrica - pe rând - ei să execute aceleași mișcări, în sensuri opuse, astfel încât la sfârșit toate păsările să se afle în același copac. Un exercițiu asemănător poate fi utilizat la introducerea noțiunii de simetrie față de un punct.
Zilele care au urmat ne-au arătat ce se ascunde în prenumele noastre: prin numărarea literelor lor și a bătăilor din palme am descoperit cel mai mic multiplu comun al numerelor 4, 5 și 6. Apoi, am calculat cel mai mic multiplu comun al numerelor 4, 5 și 6 folosind piese de LEGO.
Tot ce s-a lucrat în cadrul cursului ne-a demonstrat că anumite noțiuni matematice pot fi mai ușor înțelese, de către elevi, cu ajutorul unui instrument mereu la îndemână: propriul corp.

Ultimele două zile ale cursului au fost dedicate conceperii și dezvoltării modulelor 1 și 2 din cadrul domeniului „Operații matematice”. Primul modul conține două activități la clasa I, fiecare de 45 min., denumit „Lumea dragonilor”. În cadrul acestor activități, elevii de clasa I vor face cunoștință cu o lume magică în care probleme de matematică vor fi introduse și create cu ajutorul poveștilor și al dansului. Cel de-al doilea modul conține două activități la clasa a VI-a, a câte 50 min. fiecare, denumit „Numere negative, învățare pozitivă”. Elevilor le vor fi prezentate numele întregi negative într-o manieră inedită, anume prin mișcare și muzică. Aceste module vor fi testate și îmbunătățite în cadrul cursului de formare C4, care va avea loc în perioada 28-30 mai 2018, în școala noastră.
Impactul cursului de formare asupra activității personale poate fi apreciat prin aplicarea unor noi tehnici de lucru la ora de matematică, ceea ce va duce la creșterea interesului elevilor pentru acest obiect de învățământ.
Creșterea interesului pentru valorile europene reprezintă o altă contribuție a acestui prim curs de formare, la care se adaugă lărgirea orizontului personal, dezvoltarea abilităților sociale, de comunicare în limba engleză și a competențelor profesionale.
Impactul stagiului de formare asupra instituției și al elevilor va fi acela de a fi ajutat la găsirea de metode inovative de predare-învățare a matematicii, care să contribuie la dobândirea și dezvoltarea competențelor generale și specifice.

Coordonator proiect,
prof. Isaia Dida-Cristina

Proiectul ”Maths in Motion” este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului ERASMUS+, actiunea KA2 – parteneriate strategice in domeniul scolar. Informațiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Imagine
didaisaia
 
Mesaje: 4
Membru din: 06 Oct 2005, 10:49

Înapoi la Activitati scolare

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron