Ideea mi se pare foarte bună. Dar ca orice idee nouă, prima tendință este să o respingem. Asta este inerția! Eu am inițiat un astfel de manual de acum 2 ani. Manualul l-am publicat mai întâi pe blogul meu
http://www.cnae.wordpress.com , apoi, constatând că am succes mi-am cumpărat domeniu
http://www.manualdefizica.ro , pe care vă invit să-l vizitați
și unde am republicat lecțiile mele de fizică, așa cum le predau eu, cu eventuale extensii, hyperlink-uri și activitățile de fixare și evaluare a cunoștințelor.
Vă invit să mai citiți și
http://manualdefizica.ro/wp-content/uploads/2013/03/ARGUMENT.pdf , un articol din pagina mea de internet.
Ideea manualului le-a părut interesantă elevilor mei, chiar grozavă unora. Elevii pot să intre pe sit oricând doresc, de oriunde au acces la internet, dacă au timp și bună dispoziție, pentru a-și consulta lecțiile, temele sau să-și lămurească anumite lucruri. De asemenea elevii pot să intervină în timp real în corectarea anumitor greșeli de tehnoredactare sau omisiune, fie direct pe site, fie în cadrul orelor de clasă. Vă rog să remarcați că acest aspect nu este posibil în cazul manualelor pe suport de hârtie…deși acestea conțin de multe ori greșeli care nu pot fi remediate decât la ediția următoare…
Evident, nu cred că este cazul să vorbim de manuale electronice la clasa pregătitoare sau clasele I-IV. Aceste manuale devin eficiente în momentul în care elevul este conștient de nevoia de învățare și știe să folosească internetul în acest sens! Totuși acesta este viitorul!