Aerobic si natatie pentru elevi si profesori

Aerobic si natatie pentru elevi si profesori

Mesajde super_profi » 23 Oct 2008, 00:23

Am avut ocazia sa vad la lucru multi profesori si nu mica mi-a fost mirarea sa constat dupa discuti despre ce am putea sa facem la ore sa atragem cat mai multi copii la ore, că nici unul , desi avea o baza oarecum completa nu se gandea la aerobic.
Eu predau cursuri de aerobic pentru adulti de peste 10 ani, dar lucrez si cu elevii. Daca mai este cineva interesat si a incercat macar 1-2 ani sa predea la ore continuturi din aerobic sau cu spun "specialistii" sport aerobic are acum ocazia sa impărtaseasca tuturor experienta sa.
O sa incep prin a va spune ca dupa primii pasi foarte dificili am reusit sa lucrez cu 15 fete dintr-o singură clasa coregtrafii simple si complexe, am ajuns chiar sa urmaresa propriile lor coregrafii, acest lucru facandu-l in regim de autoorganizare, eu intervenind foarte putin. Am mai incercat sa pun pe tapet acest subiect dar au fost putini cei care aveau experienta si puteau spune ceva concret.
Am incercat sa vin si cu argumente iar acum vreau sa vad daca demersul meu din trecutul mai putin indepartat a miscat ceva.
Aerobicul are si dezavantaje, greutati dar are si foarte multe avantaje si puncte forte care sunt convins ca va evolua predarea educatiei fizice in scoala.
Comentati experientele voastere chiar daca sunteti elevi. Ceea ce simt elevi si profesorii cand iese sau nu iese ceva , cand fac un lucru de placere sau nu, cand au suucces sau dau gres inseamna ceva pentru noi toti si putem evolua.
Multumesc celor care scriu pe forum , care comenteaza critic si sincer toate aceste intrebari.
super_profi
 
Mesaje: 26
Membru din: 19 Noi 2007, 00:14

Aerobic la ora de ed.fizica

Mesajde maia » 24 Oct 2008, 19:34

Sunt si eu una dintre ,,profele"care dupa achizitionarea unui Home Cinema
am posibilitatea ca verigile de :pregatirea a organismului pentru efort si cea de influentare selectiva a aparatului locomotor sa le derulez pe muzica.
Chiar daca unii elevi nu au ureche muzicala,nu au curajul sa se desfasoare in fata colegilor sau pur si simplu au retineri fata de mine ,totusi am reusit sa-i capacitez si a inceput sa le placa.
Fetele chiar aduc ele CD-uri cu muzica ,ele fiind mai dornice sa lucreze si elemente de aerobic . Multe elemente le invat eu de la ele .....altele le stiu eu (chiar daca am o ...varsta ,pot reproduce pasi de dans cu usurinta)deoarece multi ani am pregatit formatia de dans aerobic a scolii.
Incurajez colegii sa incerce daca au posibilitatea sa lucreze la ore cel putin una dintre primele verigi pe muzica ,sau sa asigure fondul muzical fara a cere executia pe muzica ,iar incet veti observa ca vor dori elevii sa invete si pasi de dans sau elemente din dansul aerobic.
Daca ai ceva CD-uri cu muzica de aerobic care se preteaza la orele de ed.fizica ,te rog trimite-mi si mie.Multumesc !!!
Mult succes!
maia
 
Mesaje: 84
Membru din: 10 Mar 2006, 18:58

Mesajde super_profi » 07 Noi 2008, 01:14

Voi prezenta cateva argumente pro si cateva dificultati intalnite in predarea continuturilor din aerobic. Acestea pot apare in prima parte sub forma unui complex dfg pe fon d muzical, cu elemente si structuri simple
În ceea ce priveşte motivele introducerii aerobicului în şcoală subliniez următoarele argumente:
1.Are influenţe care se manifestă în:
-plan fizic: creşterea tonificităţii şi troficităţii musculare,asigurarea unui raport optim între masa musculară şi stratul de ţesut adipos-controlul şi menţinerea unei greutăţii corporale optime,optimizarea dezvoltării fizice la vârsta pubertară prin stimularea proceselor de creştere şi păstrarea armoniei fizice între nivelul de dezvoltare al masei musculare şi talie pe de-o parte şi aproprierea indicilor funcţionali de cei somatici,determină formarea reflexelor atitudinale corecte şi creşterea preciziei mişcărilor prin dezvoltarea percepţilor spaţio-temporale (simţul kinestezic),contribuie decisiv la scoaterea în evidenţă (modelarea)a unor anumite regiuni/părţi corporale care au prezentat „defecte” vizibile (depuneri de ţesut adipos,muşchi insuficient dezvoltaţi conturaţi/tonifiaţi),etc.
-plan fiziologic:activarea metabolismul lipidic şi glucidic în sensul arderii grasimilor şi eliminarea produşilor rezultatii în urma reacţilor de oxido-reducere tisulară;perfecţionează aparatul cardio-vascular , perfecţionează funcţia respiratorie şi ajută circulaţia sangvină,mai ales circulaţia venoasă(folosirea poziţiilor răsturnate),are efecte asupra tuturor proceselor metabolice stabilizând şi eficientizând activitatea tuturor viscerelor şi glandelor endocrine,reglează tensiunea arterială (corectează hipertensiunea arterială) etc.
-plan psihologic:dezvoltarea creativităţii, combaterea stresului rezultat din activităţile intelectuale,fizice,dezvoltă voinţa , dorinţa de autodepăşire , duce la recâştigarea încrederii de sine,stare de emulaţie,înlatură stresul şi efectele depresiilor,stăpânire de sine-autocontrol...
-plan estetic:dezvolta,menţine şi corectează tinuta corporala în mişcările simple ,complexe ,se aproprie gestul corporal de artă prin realizarea mişcărilor cu o mare expresivitate,amplitudine,corectitudine , ritmicitate şi uşurinţă.
2. Gimnastica aerobică constituie un mod util şi plăcut de petrecere a timpului liber, acţionând compensatoriu împotriva sedentarismului, a supraalimentaţiei şi suprasolicitării psihice şi fizice, tot mai răspândite în ultimul timp.
3. Constituie un mijloc modern şi atractiv care satisface nevoile actuale si de perspectiva a tinerei generaţii pentru mişcare, capacitând-o cu deprinderi motrice, dezvoltând calităţile motrice de bază şi combinate, simţul estetic privind propria mişcare, ţinuta, aspectul fizic, etc.
4 Motivaţia dezvoltării fizice armonioase, perfecţionării capacităţii motrice şi modelării corpului în vederea menţinerii sau îmbunătăţirii sănătăţii constituie atu-ul de bază care trebuie stimulat lecţie de lecţie în vederea îmbunătăţirii propriei imagini, eliminării inhibiţiilor şi întăririi încrederii în forţele si posibilităţile individuale, respectiv pentru stimularea iniţiativei şi creativităţii elevilor.
5. Aerobicul constituie un mijloc eficient de promovare a imaginii şcolii la nivelul comunităţii prin echipele de majorete sau în cadrul Serbărilor şcoliisau a celor prilejuite de „Ziua copilului”, et.
Greutăţile privind predarea conţinuturilor din aerobic , fitness-aerob sau sport aerobic sunt legate în principal de:
- mentalitatea profesorilor, posibilităţile tehnico practice si teoretice privind predarea si eficienţa acestor conţinuturi în cadrul orelor de educaţie fizică;
- mentalitatea şi atitudinea elevilor, care privesc această disciplină cu reticenţă fie ca urmare a unei capacităţi motrice reduse, fie din cauza nivelului scăzut al culturii fizice sau din lipsa motivaţiei;
- baza materială improprie si lipsa de iniţiativă a profesorilor;
- indispoziţia subiecţilor pentru depunerea unui efort mediu spre submaximal de durată, lipsa ritmului în mişcări, a capacităţilor coordinative şi nivelului slab de dezvoltare al mobilităţii articulare;
- numărul mare de ore care trebuie alocat tehnicii de bază favorizează apariţia rutinei şi scăderii interesului ( mod de combatere – diversificarea claselor de aerobic predate, folosirea unor metode didactice moderne, folosirea unor materiale sportive atractive, dezvoltarea motivaţiei elevilor privind necesitatea practicării exerciţiilor fizice mai ales în scop profilactic dar şi recreativ, etc.);
- lipsa unor competiţii sau întreceri oficiale, cu finalitate cel puţin la nivel judeţean;
- numărul mic de ore de educaţie fizică – predarea aerobicului nu trebuie să se facă în detrimentul jocurilor sportive sau a celorlalte conţinuturi, chiar dacă există puţine opţiuni de grup la nivelul claselor.
super_profi
 
Mesaje: 26
Membru din: 19 Noi 2007, 00:14

Mesajde elena1 » 01 Ian 2009, 15:39

De cativa ani experimentez si eu la ore ,miscarea pe fond muzical.
Am achizitionat UN TV si cateva CD(DVD) cu aerobic sau complexe de exercitii .
Pot sa spun ce elevii sunt f incantati (in special fetele) , dar SI BAIETII lucreaza la fel de bine.La inceput mai timizi , dar dupa ce invata miscarile sunt si ei entuziasmati.
Un complex de 7-10-sau 15 min pe fond muzical rezolva o mare parte din obiectivele orei EFS
Recomand tuturor sa incerce macar o data acest gen de abordare a exercitiilor la ore.
Mult succes! :D ELENA
elena1
 
Mesaje: 5
Membru din: 14 Iul 2005, 16:35

Mesajde super_profi » 08 Ian 2009, 01:12

despre muzică este foarte simplu
1 discuta cu elevii să vezi ce preferinţe au, cunoscîndule nivelul de motricitate poti asambla cateva elemente de bază într-o coregrafie, simplă la inceput, şi poti sa faci in fiecare ora 10-15 chiar 20 minute( daca este clasa de fete)
2 pentru exemple poti sa vezi ce se face pe You toube- ai de unde alege ceva care sa se adapteze nivelului de pregătire si optiunilor elevilor
3 vezi care este impactul asupra elevilor, experimenteaza si ai răbdare, daca esti pasionat de miscare si de noutati vei reusi
Eu am experimentat si am aplicat programele DFG ŞI programele gen AEROBIC în mai mult de ani si am avut succes la 50-60 % din clase, cu băietii este mai greu si m-am reorientat spre dezvoltarea musculaturii, amenajând o sala de fitness.
Am o sala de nota 20 si puutini colegi din tara au asa ceva(din pacate) . Nu ma laud, dar am fost prin multe locuri si bate vantul sau este dezinteres total pentru intretinerea bazei sau modernizare ei. De aici pleaca totul. Daca asiguri elevilor o ambianta placuta, esti cu adevarat profesionist si esti consecvent rezultatele apar. Eu doresc succer tuturor şi atunci cand o sa consider voi da si niste materiale video, poze sau chiar info.
Daca sunteti interesati informatiile sunt usor de gasit , trebuie sa ai vointa si sa cauti- exista internet, dvd-uri interesante si nu numai.
Succes!!!!!!!!!!!!!!!!
super_profi
 
Mesaje: 26
Membru din: 19 Noi 2007, 00:14

Mesajde super_profi » 08 Ian 2009, 01:13

Rectific:
Cunoscîndu-le Preferintele
super_profi
 
Mesaje: 26
Membru din: 19 Noi 2007, 00:14


Înapoi la Educatie fizică

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori