Pagina 1 din 1

plan de interventie personalizat

MesajScris: 09 Noi 2007, 21:43
de puricica
Invatatorii sunt obligati sa conceapa planuri de interventie personalizate pentru acei copii cu dificulta de invatare, chiar daca pentru acesti copii nu s/au aprobat dosarele pentru C.E.S de catre echipa de psihologi?!
Paradoxal, desi nu au aprobat dosarele PENTRU CA S/A SCHIMBAT METODOLOGIA , noi , invatatorii suntem obligati sa intocmim aceste planuri de interventie personalizate (pentru 7/8 elevi din totalul de 20 pe clasa) FARA SPRIJINUL UNUI PSIHOLOG SAU PROF. ININERANT SAU LOGOPED sau oricine altcineva cu studii temeinice de psihopedagogie speciala!!!!!!!!!!!!!!!!
In scolile dv. ati intampinat astfel de situatii? Cum ati procedat?

Eu stiu, hartiile vorbesc , dar nu e mai importanta munca efectiva cu elevul????

PIP

MesajScris: 09 Noi 2007, 22:21
de virginia_garjoi
PIP-rile se intocmesc doar ptr.elevii care au dosareaprobate.Daca nu s-au aprobat dosarele inseamna ca nu este elev cu CES.

plan de interventie personalizat

MesajScris: 10 Noi 2007, 15:01
de berbece2007ioana
Am participat anul trecut la un curs organizat de Scoala incluziva si ne-au spus ca indiferent daca elevii au sau nu dosarele aprobate , noi invatatorii trebuie sa elaboram planuri de interventie personalizate in functie de deficienta copilului. Astfel de planuri (model) gasesti tot aici pe didactic .

MesajScris: 11 Noi 2007, 17:36
de coelera
Eu stiu, hartiile vorbesc , dar nu e mai importanta munca efectiva cu elevul????


Si eu am reflectat la acest lucru... in ultimul timp am observat cu totii ca doar hartiile vorbesc, munca noastra a devenit din ce in ce mai mult o munca birocrata. Inspectorii care vin ne verifica doar dosarele si putin ii intereseaza restul. Nu vreau sa fiu rautacioasa, dar exista colegi care in timpul orelor in care ar trebui sa predea isi completeaza inca o hartie- doua care trebuie sa fie la dosar. Oare nimeni nu observa aberatia asta si ca , in ciuda tonelor de hartie pe care le elaboram, calitatea invatamantului scade ?

Re: plan de interventie personalizat

MesajScris: 12 Noi 2007, 09:06
de cadrudid
berbece2007ioana scrie:(...) ne-au spus ca indiferent daca elevii au sau nu dosarele aprobate , noi invatatorii trebuie sa elaboram planuri de interventie personalizate in functie de deficienta copilului. (...) .



piesa de baza intr-un astfel de plan este un curriculum adaptat, extras din cel national. problema e ca, fara o decizie de acceptare a dosarului, elevul nu poate fi evaluat decat avand in atentie obiectivele de referinta din respectivul curriculum national. pe de alta parte, chiar si cu dosarul aprobat, curriculum-ul adaptat necesita efortul a trei persoane: invatatorul, invatatorul de sprijin si psihologul.

bafta!

Re: plan de interventie personalizat

MesajScris: 12 Noi 2007, 17:13
de viviana
Noua ni s-a recomandat sa facem atat curriculum adaptat, cat si PIP pt. fiecare copil care are dificultati de invatare, dar nu are dosar. Trebuie sa avem de asemenea o planificare a orelor suplimentare astfel incat sa demonstram ca am lucrat cu el in afara orelor. Asa ca........aproape suntem obligati sa facem tot ce ne cer deoarece la un eventual control.....

MesajScris: 13 Noi 2007, 19:05
de cadrudid
"Noua ni s-a recomandat..."

succes!

MesajScris: 13 Noi 2007, 22:39
de puricica
Invăţământul românesc se află în stadiul de ..."Baba -oarba".

Noi am realizat programa minimală şi PIP-urile ( pentru elevi fără dosar aprobat ), dar ma întreb cât sunt de eficiente pentru că noi bâjbâim diagnosticele elevilor.

E păcat de aceşti copii! Ei au nevoie de multă atenţie din partea noastră, dar timpul şi spaţiul şcolar redus nu permit o activitate didactică eficientă, mai ales când şcoala se află la 37 km de municipiu, iar domnii psihologi nu doresc să se deplaseze decât cu transport particular asigurat!

succes! poate vom trăi şi vremuri mai bune!!!