Scris: 17 Aug 2009, 17:14
Dragă Adriana, proiectele didactice nu se cer pentru a necăji debutanţii sau din alte motive ci pentru a-i învăţa să-şi ordoneze conţinuturile, strategia folosită, să gândească şi să descopere obiectivitatea evaluării...
Am făcut şi eu astfel de proiecte, nu chiar ca cele model, dar să ştii că greul este la început pentru că apoi le vei realiza foarte repede: câteva obiective operaţionale, momentele lecţiei ( cu cele mai însemnate întrebări, exerciţii, probleme...), strategia de consolidare şi fixare bine stabilită, la fel şi evaluarea ( până la un algoritm de lucru specific trebuie să-ţi "drămăluieşti" bine timpul...)
Eu mă pregătesc şi acum, după 24 ani şi gradul I cu schiţe de plan în care-mi planific ob. operaţionale şi rezolv toate exerciţiile, problemele, aplicatiile pentru a gândi forma de organizare a momentului respectiv. Nu mai vorbesc de istorie, geografie, ştiinţe ... unde stau mai mult şi "modelez" conţinutul lecţiilor în funcţie de potenţialul elevilor, obiectivele de referinţă şi chiar posibilitatea de selectare a altora suplimentare. Părerea mea este să te pregăteşti bine, chiar şi pt. lecţiile mai uşoare ( nu sunt multe) pentru că te va ajuta foarte mult pe viitor. Capeţi siguranţă şi abilitate de a te adapta la orice situaţie care s-ar ivi pe parcursul unei lecţii. Succes !
Am făcut şi eu astfel de proiecte, nu chiar ca cele model, dar să ştii că greul este la început pentru că apoi le vei realiza foarte repede: câteva obiective operaţionale, momentele lecţiei ( cu cele mai însemnate întrebări, exerciţii, probleme...), strategia de consolidare şi fixare bine stabilită, la fel şi evaluarea ( până la un algoritm de lucru specific trebuie să-ţi "drămăluieşti" bine timpul...)
Eu mă pregătesc şi acum, după 24 ani şi gradul I cu schiţe de plan în care-mi planific ob. operaţionale şi rezolv toate exerciţiile, problemele, aplicatiile pentru a gândi forma de organizare a momentului respectiv. Nu mai vorbesc de istorie, geografie, ştiinţe ... unde stau mai mult şi "modelez" conţinutul lecţiilor în funcţie de potenţialul elevilor, obiectivele de referinţă şi chiar posibilitatea de selectare a altora suplimentare. Părerea mea este să te pregăteşti bine, chiar şi pt. lecţiile mai uşoare ( nu sunt multe) pentru că te va ajuta foarte mult pe viitor. Capeţi siguranţă şi abilitate de a te adapta la orice situaţie care s-ar ivi pe parcursul unei lecţii. Succes !