Pagina 1 din 1

copii cu CES

MesajScris: 12 Oct 2007, 19:51
de happiness
Buna!Va solicit sfatul si sugestiile in ceea ce priveste lucrul la clasa cu copiii cu CES.Eu sunt diriginta la o clasa a 5 a in care exista 2 astfel de copii,dar nu am mai intalnit o situatie similara,asa incat nu prea stiu cum sa procedez.Pe langa faptul ca acesti copii nu stiu bine nici cifrele si literele,sunt si foarte retrasi si nu stiu cum voi reusi sa ii integrez in colectiv.Voi cum procedati cu astfel de copii? :?

MesajScris: 16 Oct 2007, 21:02
de petr_onela
Buna! Eu sunt institutoare, licentiata in psihologie - pedagogie si am lucrat cu astfel de copii. In ceea ce priveste hartogaria, este nevoie sa se intocmeasca un Plan de interventie personalizat pentru principalele discipline de studiu, unde fiecare profesor al clasei isi propune cateva obiective (2-4) pe care crede ca le poate atinge fiecare copil cu CES. Dupa o perioada de timp (max 3 luni), in urma unei evaluari care trebuie sa ramana la dosar, se stabileste daca au atins ob. propuse. Cele care nu au fost atinse se reiau.
Din punct de vedere practic, nu exista timp suficient pentru a lucra in mod corespunzator cu acesti copii. Eu aveam 3 si incercam sa am in fiecare ora cateva minute de activitate independenta pentru restul clasei, in care sa ma acup de ei, insa mai mereu nu era suficient ca ei sa si inteleaga ce le explicam. Le tot faceam fise de lucru, dupa puterile lor...
Asta e inca o hiba a sistemului de invatamant din Romania; incercam sa copiem ce se intampla in Europa, insa acolo exista profesori de sprijin pentru copiii integrati...
Cereti ajutor si psihologului care se ocupa de ei, are obligatia sa faca ore cu acesti copii...Daca va pot fi de folos cu o anumita informatie.... intrebati! :)

copii cu CES

MesajScris: 10 Noi 2007, 14:12
de nastase
intr-adevar exista o problema cu acesti copii si doamnele institutoare.Ceea ce poate face un institutor, cu aceasta categorie de copii, este să obtina un profesor de sprijin ptr. ei. Si aceasta cum ? Sa se prezinte cu acesti copii la acea comisie de evaluare interna ce functioneaza pe langa o scoala speciala din orasul dumneaei.Aici exista o comisie multidisciplinara , psiholog,cu aviz de libera practica din partea Colegiului psihologilor din Romania, pedagog, psihopedagog, asistent social si inclusiv d-na institutoare care se prezinta cu copilul.Conditia este ca trebuia sa se prezinte la inceputul anului scolar si obtinea cu siguranta, prof. de sprijin , poate mai poate fi cuprins , trebuie de vorbit la inspectorul de specialitate pe invatamant special daca mai poate beneficia copilul de acest drept .Deci politici de sprijin exista , dar ceea ce observ că nu exista este lipsa de informatie a unor cadre didactice si ma intreb de ce nu sunt informate. Acest lucru trebuia sa-l faca directorul institutiei, scolii prin consiliile profesorale.Sau in anumite locatii informatia e secreta.
de exemplu eu functionez intr-o asemenea comisie,
din Botosani psih. Petronela

Re: copii cu CES

MesajScris: 10 Noi 2007, 16:13
de petr_onela
nastase scrie:intr-adevar exista o problema cu acesti copii si doamnele institutoare.Ceea ce poate face un institutor, cu aceasta categorie de copii, este să obtina un profesor de sprijin ptr. ei. Si aceasta cum ? Sa se prezinte cu acesti copii la acea comisie de evaluare interna ce functioneaza pe langa o scoala speciala din orasul dumneaei.Aici exista o comisie multidisciplinara , psiholog,cu aviz de libera practica din partea Colegiului psihologilor din Romania, pedagog, psihopedagog, asistent social si inclusiv d-na institutoare care se prezinta cu copilul.Conditia este ca trebuia sa se prezinte la inceputul anului scolar si obtinea cu siguranta, prof. de sprijin , poate mai poate fi cuprins , trebuie de vorbit la inspectorul de specialitate pe invatamant special daca mai poate beneficia copilul de acest drept .Deci politici de sprijin exista , dar ceea ce observ că nu exista este lipsa de informatie a unor cadre didactice si ma intreb de ce nu sunt informate. Acest lucru trebuia sa-l faca directorul institutiei, scolii prin consiliile profesorale.Sau in anumite locatii informatia e secreta.
de exemplu eu functionez intr-o asemenea comisie,
din Botosani psih. Petronela

Constat ca unii traiesc intr-un "turn de fildes", neavand habar ce se intampla de fapt in scoala! Am avut profesor de sprijin pentru cei 3 copii deoarece am trimis toate documentele le comisia de care vorbiti... Vreti sa stiti si le ce m-a ajutat acest lucru? A avut cine imi verifica PIP-urile, adica sa verifice daca am scris ceva, si a luat pe unul dintre copii, la inceputul anului (primului an, ca au avut dosar de integrare din clasa a II-a, acum fiind a IV-a) si a lucrat vreo doua ore cu el. Tin sa mai spun ca profesorul de sprijin, de care vorbiti, reusea sa ajunga in scoala o data la doua saptamani, in conditiile in care scoala avea cate 4 clase pe nivel, deci nu poate fi considerata "mica"... Chiar as dori un raspuns, si daca am gresit eu cu ceva, sa-mi spuneti si mie unde...

MesajScris: 11 Noi 2007, 21:40
de nastase
:( e trist dacă s-au întâmplat cele povestite atât din partea evaluatorilor cât şi a profesorului de sprijin.Sper că nu avea peste normă nr. de copii prof de sprijin!!.Cred că ar trebui să lucraţi mai bine d-voastră cu ei si sper să fiţi remunerată .În ce priveşte evaluatorii şi-au făcut datoria nu trebuie să ne simţim stingheriţi de prezenţa lor.Într-o zi vom fi în locul lor.!! Noi suntem generaţia de mâine.....De acord???!!