Buna! Eu sunt institutoare, licentiata in psihologie - pedagogie si am lucrat cu astfel de copii. In ceea ce priveste hartogaria, este nevoie sa se intocmeasca un Plan de interventie personalizat pentru principalele discipline de studiu, unde fiecare profesor al clasei isi propune cateva obiective (2-4) pe care crede ca le poate atinge fiecare copil cu CES. Dupa o perioada de timp (max 3 luni), in urma unei evaluari care trebuie sa ramana la dosar, se stabileste daca au atins ob. propuse. Cele care nu au fost atinse se reiau.
Din punct de vedere practic, nu exista timp suficient pentru a lucra in mod corespunzator cu acesti copii. Eu aveam 3 si incercam sa am in fiecare ora cateva minute de activitate independenta pentru restul clasei, in care sa ma acup de ei, insa mai mereu nu era suficient ca ei sa si inteleaga ce le explicam. Le tot faceam fise de lucru, dupa puterile lor...
Asta e inca o hiba a sistemului de invatamant din Romania; incercam sa copiem ce se intampla in Europa, insa acolo exista profesori de sprijin pentru copiii integrati...
Cereti ajutor si psihologului care se ocupa de ei, are obligatia sa faca ore cu acesti copii...Daca va pot fi de folos cu o anumita informatie.... intrebati!