Pagina 1 din 1

Tipuri de lectie

MesajScris: 30 Dec 2009, 08:54
de maiapavelescu
În programa ptr def, respectiv ptr gradele didactice, nu figurează conceptul de "Lecţie de formare de priceperi şi deprinderi" vehiculat totuşi în literatura de specialitate. Consideraţi că această absenţă serveşte unui învăţământ formativ? Personal mi se pare inadecvat cerinţelor actuale faptul că există doar o lecţie de " dobândire de cunoştinţe",nu şi de priceperi, deprinderi.
Informaţii sau competenţe?

Re: Tipuri de lectie

MesajScris: 30 Dec 2009, 22:45
de ccccc
Specific pentru lecţie de de formare a priceperilor şi deprinderilor este ponderea pe care o ocupă activitatea independentă a elevilor consacrată rezolvării sarcinilor de învăţare în vederea elaborării unor componente acţionate (priceperi, deprinderi, algoritmi). Ca structură acest tip de lecţie presupune anunţarea subiectului şi obiectivelor lecţiei, demonstrarea modului de execuţie, reactualizarea cunoştinţelor teoretice, activităţi independente ale elevilor, analiza rezultatelor.
Variante ale acestui tip de lecţie sunt:
• lecţii pe bază de exerciţii aplicative;
• lecţii practice în atelierul şcolar;
• lecţii de creaţie;
• lecţii de muncă independentă cu ajutorul textului programat;
• lecţii de muncă independentă pe baza lucrărilor de laborator.
(Ioan Nicola – Tratat de pedagogie şcolară, Editura Aramis, 2003)

Re: Tipuri de lectie

MesajScris: 31 Dec 2009, 06:02
de maiapavelescu
În concluzie, vi se pare corect că acest tip de lecţie, care are în centru elevul, nu apare in programă, nu reprezintă un reper pentru profesorii de lb română ? Să înţeleg că în viziunea învăţământului românesc, disciplina lb română urmăreşte să transmită doar cunoştinţe ?

Re: Tipuri de lectie

MesajScris: 01 Iun 2012, 07:37
de larisaroxana
am și eu o nelamurire se poate preda subiectul la clasa a VIII-a(la tipul de lecție însușire de noi cunoștințe) sau se consideră ca subiectul le este predat elevilor din clasele mai mici și atunci tipul de lecție la clasa a VIII-a se consideră că este de consolidare.vă rog să ma lămuriți.multumesc anticipat.