mona_alx scrie:la punctele 2 si 3 stii cumva ce ar trebui invatat?sau unde gasesc materialele.....
maria_maria scrie:mona_alx scrie:la punctele 2 si 3 stii cumva ce ar trebui invatat?sau unde gasesc materialele.....
punctele 2 si 3 pe care la subiectul pe care l-a scris comanescuelena?
comanescuelena scrie:Buna ,
Strategii didactice specifice invatamantului prescolar ;
1. Elementele constitutive ale strategiei activitatii formativ-educative
Aici vorbesti despre metoda , mijloace de invatamant si forme de organizare a activitatii
2. Metode specifice invatamantului prescolar
Este vorba despre clasificarea metodelor :
a) Metode de comunicare
b) Metode de explorare a realitatii
c) Metode interactive de grup
3. Tendinte de perfectionare a mijloacelor de invatamant
4. Formele de activitate utilizate in gradinita de copii a) Relatia dintre forma de organizare a procesului didactic si alte componente ale acestuia
b) Jocul - principala forma de activitate in gradinita de copii
c) Activitatea comuna condusa de educatoare
d) Activitatea integrata
Daca mai ai vreo problema ma poti contacta , nu ma supar , te pot ajuta cu orice vrei.
mona_alx scrie:ma refeream la punctele 2 si 3 din programa pentru titularizare....
2. Didactica comunicării (elemente de comunicare orală şi scrisă în înv.preşcolar)
â˘Abordarea textului literar destinat copiilor de vârstă preşcolară (didactica lecturii, ghidarea copiilor preşcolari spre receptarea şi înţelegerea adecvatăa textului literar specific);
- didactica textului literar epic şi a textului dramatic, precum şi didactica poeziei (concepte de teorie literară specifice, modalităţi de receptare şi înţelegere eficientă a textului literar şi a diferenţelor sesizabile la această vârstă între genurile literare).
â˘Abordarea textului nonliterar (ştiinţific, publicistic, publicitar) din perspectiva caracteristicilor stilurilor funcţionale şi a funcţiilor comunicării;
â˘Rolul educatoarei în conturarea unor modele de exprimare şi a unor atitudini care facilitează comunicarea;
â˘Soluţii de prevenire şi depăşire a blocajelor în comunicare (tehnici de ascultare activă, învăţare prin cooperare, tehnici nonverbale şi de exprimare a sentimentelor etc.);
â˘Tipuri de întrebări (închise, deschise, descriptive, narative, care incităla reflexie, cu alegere multiplă, concrete, abstracte) şi adecvarea acestora la tema abordată;
â˘Abordarea textului scris şi a comunicării scrise în învăţământul preşcolar
- rolul instrumentelor de comunicare scrisă în stimularea interesului pentru lectură şi în pregătirea preşcolarului pentru etapa de citit-scris din clasa I
- sesizarea unor diferenţe între scrisul de mânăşi scrisul de tipar;
- scrierea unor etichete, bileţele, notiţe, felicitări etc.
- scrierea de litere/cifre
â˘Abordarea limbajelor diferitelor arte/ştiinţe din perspectiva codurilor specifice ale acestora (muzică, pictură, geografie etc.)
3. Didactica limbii române
â˘Strategii de abordare a noţiunilor de fonetică şi fonologie (Silaba; Reguli de despărţire a cuvintelor în silabe; Accentul)
â˘Strategii de abordare a noţiunilor de morfologie şi sintaxă
- Părţile de vorbire (definiţie, clasificare, funcţii sintactice)
- Părţile de propoziţie (definiţie, clasificare)
- Propoziţia şi felul propoziţiilor
- Fraza şi felul propoziţiilor în frază
â˘Strategii de abordare a noţiunilor de vocabular
- Sensul cuvintelor
- Familii de cuvinte
- Relaţii semantice între cuvinte (sinonime, antonime, omonime, paronime)
- Ămbogăţirea vocabularului (mijloace interne, mijloace externe)
Înapoi la Invatamant prescolar
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori