de felicia10 » 02 Feb 2009, 19:49
âPrimăvara europeană 2009â pe scurt
Ăn 2009, âPrimăvara europeanăâ se alătură Anului european al creativităţii şi inovaţiei, pentru a încuraja cât mai multe şcoli să ia contact cu creativitatea şi inovaţia la nivel european.
Ce este âPrimăvara europeanăâ?
âPrimăvara europeanăâ este o campanie anuală deschisă tuturor şcolilor din Europa şi de pe întreg mapamondul. Invităm cadrele didactice să dedice una sau mai multe zile din calendarul lor activităţilor didactice axate pe dezbateri, interacţiune şi reflecţie pe marginea tematicii europene. Prin intermediul âPrimăverii europeneâ, tinerii au şansa să-şi exprime punctul de vedere şi să se facă auziţi.
âPrimăvara europeană 2009â şi Anul european al creativităţii şi inovaţiei
2009 este Anul european al creativităţii şi inovaţiei (AECI). Graţie popularităţii de care se bucură, campania âPrimăvara europeanăâ, aflată la a şaptea ediţie, se alătură AECI, în speranţa că va suscita interesul şcolilor din UE şi nu numai faţă de creativitate şi inovaţie, atât la nivel local şi regional, cât şi la cel naţional.
Campania âPrimăvara europeanăâ este compatibilă cu majoritatea disciplinelor şcolare şi oferă cadrelor didactice şi elevilor nenumărate ocazii de a asimila aspectele practice şi culturale ale creativităţii şi inovaţiei.
Concret, âPrimăvara europeanăâ îşi propune, în cadrul AECI, următoare obiective:
⢠să sprijine toate formele de creativitatea, printre care cea artistică, în cadrul programelor şcolare aferente ciclurilor de învăţământ preşcolar, primar, gimnazial şi vocaţional;
⢠să creeze un context care să permită tinerilor să dobândească competenţe de exprimare a propriei personalităţi, necesare de-a lungul vieţii;
⢠să promoveze diversitatea culturală ca sursă a creativităţii şi inovaţiei;
⢠să încurajeze utilizarea TIC ca modalitate de exprimare creativă a propriei personalităţi;
⢠să contribuie la formarea unui spirit antreprenorial mai pregnant;
⢠să sensibilizeze opinia publică cu privire la perceperea inovaţiei drept modalitate de promovare a dezvoltării durabile;
⢠să aducă în atenţia publicului strategiile regionale şi locale bazate pe creativitate şi inovaţie.
De asemenea, campania âPrimăvara europeanăâ oferă un cadru adecvat pentru a stimula dezbaterile online şi offline pe marginea creativităţii şi inovaţiei, în anul în care cetăţenii europene îşi vor alege noul parlament. Ăn acest context, participanţii sunt încurajaţi să reflecteze la orientarea strategică a UE în deceniul 2010-2020 şi la aspectele âinformaţionaleâ ale strategiei de la Lisabona.
25 martie â 9 mai 2009
Anul acesta, âPrimăvara europeanăâ se va desfăşura între 25 martie şi 9 mai 2009. Campania este deschisă şcolilor aparţinând tuturor ciclurilor de învăţământ, de la cel preşcolar la cele de liceu şi şcoală profesională. âPrimăvara europeanăâ se adresează, de asemenea, şi organizaţiile axate pe activităţi extra-curriculare menite să dezvolte şi să întărească abilităţile vizate de programa şcolară.
23/01/2009 de: Petru Dumitru