Prevenirea dificultatilor de citire

Prevenirea dificultatilor de citire

Mesajde adinatulbure » 10 Noi 2006, 18:26

Traducere - Mariana Straut-

- traducere si adaptare de Mariana Straut -

Rezumatul cercetarii

« Prevenirea dificultatilor de citire la copilul de vârsta scolara mica » este un raport elaborat de Comitetul pentru Prevenirea Dificultatilor de Citire la Copilul de Vârsta Scolara Mica, Consiliul de Cercetare Nationala. A fost elaborat de Catherine E. Snow, M. Susan Burns & Peg Griffin. Copyright 1998 Academia Nationala a Stiintelor. Toate drepturile rezervate.

Cititul este esential pentru dezvoltarea armonioasa a individului din societatea noastra. Abilitatea de a citi este foarte valoroasa si importanta pentru progresul social si economic. Bineînteles, majoritatea copiilor învata sa citeasca si reusesc asta foarte bine. In acest raport, suntem foarte îngrijorati însa de numarul copiilor din America ale caror cariera educationala este pusa în pericol pentru ca ei nu citesc suficient de bine ca sa înteleaga ceea ce citesc si ca sa corespunda cererii unei economii din ce în ce mai competitive. Dificultatile actuale de citire se bazeaza în mare parte pe cererea crescândă de stiinta de carte, si nu prin refuzul absolut al anumitor nivele de instruire. Intr-o societate tehnologica, cererea pentru un nivel mai mare de instruire este în crestere, provocând tot mai multe necazuri pentru cei care ramân în urma.
Importanta acestei probleme a dus Departamentul Educatie al Statelor Unite si Departamentul Sanatatii si Serviciilor Umanitare a Statelor Unite sa ceara Academiei Nationale a Stiintelor sa formeze un comitet pentru a examina prevenirea dificultatilor de citire. Comitetul nostru a fost desemnat sa initieze un studiu asupra eficacitatii interventiei asupra copiilor care risca sa aiba probleme la învatarea citirii. Cele trei scopuri ale proiectului au fost : (1) sa cuprinda o bogata si diversa arie de cercetare ; (2) sa transpuna rezultatele cercetarii în sfaturi si sprijin pentru parinti, educatori, editori de carte si altii implicati în îngrijirea si educarea tinerilor ; (3) sa aduca la cunostinta aceste sfaturi grupurilor tinta printr-o varietate de publicatii, conferinte si alte activitati de informare.
ABORDAREA COMITETULUI
Comitetul a facut o analiza asupra cercetarilor privind dezvoltarea si instruirea citirii normale, asupra factorilor de risc utili în identificarea grupurilor si indivizilor cu risc de esec la învatarea citirii si asupra abordarilor prevenirii, interventiei si instruirii pentru a asigura rezultate optime la citire.
Am gasit o bogata literatura informativa si a avut ca efect în acest raport gruparea mai multor puncte de vedere ale multor cercetari traditionale în linii directoare clare pentru a ajuta copiii sa devina buni cititori. Facând asta, noi am luat în considerare starea de lucruri actuala din educatie privind învatatorii si alte persoane care lucreaza cu copiii mici; politicile federale, statale si ale guvernelor locale ce au influenta in educatia copiilor mici ; presiunea asupra editorilor de materiale curriculare, texte si teste, programme adresate parintilor si actiunilor comunitare ; si activitati media.
Accentul l-am pus pe citire si factorii care sunt legati de rezultatele citirii. Am conceptualizat sarcina noastra ca si croirea unui drum printre detaliile celor mai convergente, adeseori discrepante, rezultate ale cercetarilor pentru a putea crea o imagine de ansamblu asupra modului de dezvoltare a citirii si cum poate fi aceasta sustinuta.
Recomandarile noastre sunt valabile pentru toti copiii. Ne-am îndreptata atentia asupra copiilor cu risc de învatare a cititului. Insa multe dintre cercetarile din învatamânt din analiza noastra, din mai multe motive, au cuprins populatii de elevi cu variate grade de risc. O buna instructie pare sa transceada prin caracterizarile copiilor vulnerabili la esec ; acelasi mediu bun de instruire si tipare de instruire eficienta pentru copiii ce pot avea esec din diferite motive.
Oare asta înseamna ca amestecul identic de materiale educative si strategii vor functiona pentru fiecare copil în parte ? Bineînteles ca nu. Daca am învatat ceva din acest efort facut, este ca învatatorii eficienti sunt capabili sa mânuiasca un amestec special de ingrediente educative pentru fiecare copil cu care lucreaza. Dar asta ar însemna sa existe un meniu complet de materiale, strategii si medii din care învatatorii eficienti sa aiba ce alege. In schimb asta înseamna ca provocarea noastra cea mai importanta pentru noi ca societate este de a ne asigura ca învatatorii nostri au acces la acele unelte si cunoasterea necesara pentru a le utiliza adecvat. Cu alte cuvinte, e putin evident când copiii experimenteaza dificultati în învatarea citirii, chiar si la cei cu dizabilitati identificabile de citire, si sunt necesita moduri radical diferite de sprijin decât copiii cu risc scazut, desi ei poate ca au nevoie de sprijin mai intens. Mediile copilariei care dezvolta alfabetizarea timpurie si educatia desavârsita sunt importante pentru toti copiii. Educatia desavârsita este cea mai buna interventie pentru copiii care prezinta probleme de învatare a citirii.

continuarea pe http://www.abecedar.com/prevenirea.html
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 22 vizitatori