elevii galagiosi

elevii galagiosi

Mesajde anad18 » 14 Dec 2007, 20:28

asa generatie de elevi galagiosi ca acum nu am avut . nu mai stiu cu ce sa le captez atentia .jocuri,materiale atractive,diplome pentru cei cuminti etc. va rog sa ma indrumati ce metode sa mai aplic. am clasa I
anad18
 
Mesaje: 37
Membru din: 12 Mai 2007, 00:09

Mesajde adinatulbure » 14 Dec 2007, 21:41

Multa miscare ! ( la scolile Waldorf se face o parte ritmica la inceputul fiecarei lectii de 20 de minute )
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde nadelus » 14 Dec 2007, 23:57

Si eu ma confrunt cu problema asta. Dar le fac fise de lucru la lb. romana si matematica cu exercitii diverse+imagini de colorat+ex. suplimentare pt cei care termina mai repede. Cand fac galagie ii amenint ca le iau fisa, fiindca tot nu-i intreseaza ce contine si ce lucram noi si-i invit sa deseneze pe caietul cu foaie velina pana la sfarsitul orelor. Le spun ca sunt obligati sa vina la scoala, nu sa si invete. Fiecare invata pentru el, iar daca nu e interesat de asta, sa deseneze, fara a-i deranja pe altii. Am o fisa cu toate numerele de telefon ale parintilor si ii atentionez ca "il sun pe tata, pe mama, pe care-l nimeresc "si-i spun ce face copilul in ore... ca parintii ii trimit la scoala sa invete, nu sa faca prostii in ore. Cand doar se joaca, fara a face galagie, le scriu pe fisa "se joaca in ora"...da rezultate. E suficient sa ma uit la elev si sa scot telefonul din geanta, ca ma roaga sa nu sun pe mama. De tata nu mai vorbesc! I-am avertizat pe parinti in sedinta ca vor primi de la mine in timpul orelor telefon si le voi spune pe ton rastit, fiindca sunt ff suparata, ce face copilul lor. Nu s-au suparat, chiar m-au rugat sa prcedez asa.
Fisele le fac si le printez acasa, dar tusul mi-l platesc prin comitetul clasei. Altfel as da faliment. Incearca! Succes!
nadelus
 
Mesaje: 35
Membru din: 02 Apr 2005, 17:42

Mesajde marian_dorin » 15 Dec 2007, 11:15

nadelus scrie:Si eu ma confrunt cu problema asta. Dar le fac fise de lucru la lb. romana si matematica cu exercitii diverse+imagini de colorat+ex. suplimentare pt cei care termina mai repede. Cand fac galagie ii amenint ca le iau fisa, fiindca tot nu-i intreseaza ce contine si ce lucram noi si-i invit sa deseneze pe caietul cu foaie velina pana la sfarsitul orelor. Le spun ca sunt obligati sa vina la scoala, nu sa si invete. Fiecare invata pentru el, iar daca nu e interesat de asta, sa deseneze, fara a-i deranja pe altii. Am o fisa cu toate numerele de telefon ale parintilor si ii atentionez ca "il sun pe tata, pe mama, pe care-l nimeresc "si-i spun ce face copilul in ore... ca parintii ii trimit la scoala sa invete, nu sa faca prostii in ore. Cand doar se joaca, fara a face galagie, le scriu pe fisa "se joaca in ora"...da rezultate. E suficient sa ma uit la elev si sa scot telefonul din geanta, ca ma roaga sa nu sun pe mama. De tata nu mai vorbesc! I-am avertizat pe parinti in sedinta ca vor primi de la mine in timpul orelor telefon si le voi spune pe ton rastit, fiindca sunt ff suparata, ce face copilul lor. Nu s-au suparat, chiar m-au rugat sa prcedez asa.
Fisele le fac si le printez acasa, dar tusul mi-l platesc prin comitetul clasei. Altfel as da faliment. Incearca! Succes!



DEOSEBIT de interesanta metoda aplicata de tine !!!

O sa aplic si eu unele aspecte din ce ai enuntat tu aici ... Muzltumesc mult de tot !

Inv.Marian Nistor din Sibiu
marian_dorin
 
Mesaje: 316
Membru din: 28 Sep 2005, 13:25
Localitate: SIBIU

Mesajde liana77 » 19 Dec 2007, 23:22

Nu sunt de acord cu atatea amenintari.
Copiii trebuie stimulati si laudati, cei cuminti, normal. Eu aplic sistemul sanctiuni si recompense cu puncte rosii si negre. La 5 puncte rosii acumulate elevul respectiv primeste un cadou ( un Cd cu un joc educativ). La 5 puncte negre, elevul nu are voie o zi sa iese in pauza. Nimic nu-i doare mai mult.
liana77
 
Mesaje: 35
Membru din: 22 Noi 2005, 20:03

Mesajde gica_ionescu » 19 Dec 2007, 23:37

Cine cumpara cd-ul? Doamna?
Avatar utilizator
gica_ionescu
 
Mesaje: 1154
Membru din: 18 Iul 2004, 10:29

Mesajde felixmunteanu » 20 Dec 2007, 00:20

Si cum ati vrea sa fie copiii de AZI care ii aud pe adulti vorbind tare pe strada la tel mobil, sau muzica data la maximum, sau actorii care se cearta in telenovele (iubindu-se) ca sa nu zic si de desenele animate urlate. Au alte modele???
Ce avem noi de facut? Sa organizam activitati atractive, variate si sa-i stimulam.
Eu in primele trei saptamani nu ma grabesc sa scriu liniute si bastonase ci pun mare accent pe comunicare> jocuri de rol, dialoguri scurte in fata clasei (caiet-creion, fluture-floare...), concursuri, iar mai tarziu fise de lucru, jocul postasul, etc... De fapt mie nu imi trebuie sfinti pe pereti ci copii.
Cat despre folosirea parintilor pe post de BAU-BAU, nu face decat sa va stirbeasca autoritatea si credibilitatea in fata copiilor.
Si inca ceva esential: NUTRITIA. Eu le vorbesc, aducand argumente, despre gunoaiele pe care le mananca si care au efect negativ in plan comportamental, prin continutul de zahar si aditivi. Parintii stiu ca timp de 4-5 ore cat sunt la mine in clasa nu au voie dacat cu sandvici si apa sau ceai, NU chips, ciocolata sau cola. Incet - incet mi-au dat dreptate si au ajuns chiar copiii sa nu doreasca altceva dupa ce au intrat intr-o alta sala de clasa timp de o ora (Doamna invatatoare, acolo era o putoareeee!)
Poate pare ca am divagat putin, dar se leaga.
Dar trebuie RABDARE si CONSECVENTA.
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Mesajde codruta1 » 22 Dec 2007, 13:47

Cred ca totul tine de comunicare. Eu am clasa I la o clasa de Step, ceea ce inseamna ca acesti 20 de copii stau cate 8 ore la scoala pe zi. Am incercat inca din primele saptamani -deoarece erau foarte agitati-sa aflam cat mai multe despre copii si despre familiile lor, am discutat cu parintii despre ce comportament trebuie sa adopte si desigur despre un program sanatos si o alimentatie corespunzatoare. Am incercat deasemenea o metoda testata si pe alte generatii. In momentul in care un copil a facut o buna, intregul centru primeste o rasplata. De exemplu daca a facut o fapta buna, intregul centru are dreptul sa coloreze un desen special. Sunt atat de bucurosi sa faca liniste si sa fie atenti pentru ca la sfarsitul zilei sa le faca o astfel de surpriza colegilor.Rezultatele s-au vazut imediat. Grupul s-a sudat si de acum foarte rar apare cate un incident. De asemenea, daca un copil face galagie inseamna ca acesta este felul lui de a se exterioriza si de a atrage atentia. Daca insistam prea mult pe acest lucru, el se va permanentiza. De ce sa nu ii stimulam sa ne atraga atentia printr-un comportament adecvat mediului de invatare? Trebuie sa va aspun ca am in clasa de asemenea copiii cu ADHD care la inceput deranjau orele, dar, daca am incercat sa le dam anumite roluri sau sarcini in grup, acestia au inceput sa inteleaga repercusiunile comportamentului lor. Este foarte importanta implicarea elevilor in activitati dinamice, ca invatarea sa se realizeze prin joc. Relatia cadru didactic-parinte-elev si eventual psihologul scolii este extrem de importanta. Amenintarile nu trezesc decat repulsie, si daca devin un obicei vor fi pur si simplu ignorate.
Avatar utilizator
codruta1
 
Mesaje: 34
Membru din: 07 Sep 2005, 12:17
Localitate: Sibiu

ELEVI GALAGIOSI

Mesajde livioara » 04 Ian 2008, 01:01

Am citit mesajele dv si va cer si eu sfatul acum. Am clasa I, progam prelungit, 8 ore zi de zi cu scoala, masa, somn, teme. Recomandarea mea ca acesti copii sa iasa de la scoala si sa se joace cat cuprinde, pentru a-si consuma energia specifica varstei, nu este indeplinita de parinti. Am de exemplu un elev, care a declarat la psiholog ca el nu isi doreste acest program insa nu are cu cine sa stea acasa. Nu doarme, refuza sa indeplineasca sarcinile propuse, nu-i pasa daca vine sau nu mosu, daca se supara sau nu parintii, invatatoarea sau colegii. Este violent, zgarie cu toata puterea pe cine i se pune contra. Daca greseste ceva si ii arat ca nu e bine ce a facut inchide caietele si pune capul pe banca, scoate un sunet ca un marait, se imbraca si iese din clasa sau din dormitor, se tavaleste pe jos indiferent unde se afla, nu are grija de lucrurile personale, imi intoarce spatele. Pot spune ca ma stoarce de toata vlaga mai mult deca ceilalti 24 care se uita ca la circ la tot ce se intampla. Mai mult, si-a facut doi, trei prieteni pe care ii formeaza pe gustul si asemanarea lui. Am vorbit de la parinti, la psiholog, la directiune cu toata lumea. Intr- o vreme isi dorea chiar sa moara. Cum sa comunic cu acest copil? Imi da peste cap intregul colectiv deoarece incep sa il copieze. Nu pot sa il las in coltul lui de lume. Are nevoie de ajutor mai mult decat am eu nevoie de un colectiv linistit.
livioara
 
Mesaje: 168
Membru din: 04 Ian 2006, 23:32
Localitate: Brasov

elevii galagiosi

Mesajde felixmunteanu » 04 Ian 2008, 18:38

E si usor si greu de dat sfaturi de la distanta. Dupa cum vad, situatia acestui copil e serioasa. Daca el declara ca nu suporta acest program si daca in gradinita nu a avut manifestari similare, atunci cred ca ar trebui convinsi parintii sa faca efortul de a-l muta intr-o clasa cu program clasic si daca nici asa nu se schimba pozitiv, se va apela mai mult la psiho sau psihi.
Acest copil pare ca se revolta, adica face greva ca adultii (si nu uitati ca exista si greva foamei care duce pana la moarte...a propo de declaratiile lui).
In legatura cu programul prelungit, credeti in eficienta lui in forma pe care o imbraca in Romania? Eu NU. La scoala dumneavoastra pare sa fie organizat destul de bine, daca se asigura pana si somnul, dar in cele mai multe scoli e la voia intamplarii: bani sa iasa.
Sistemul e COPIAT din alte tari, dar nu e reglementat si nu e adaptat la conditiile de la noi. La EI sunt cadre de sprijin care se ocupa de teme si de supraveghere iar baza materiala ii ajuta. La NOI, invatatorul, dupa ce da tot ce poate (daca da) pana la ora 12, o ia oarecum de la capat.( Eu nu ma simt in stare.) Iar copilul TREBUIE sa suporte acelasi mediu, aceleasi haine, acelasi om cu aceeasi voce inca 4 ore. E MULT PREA MULT!!! Si mai ales la clasa I, ce se mai face pana la 4? Iar liniute? Iar bastonase? Copiii sunt foarte obositi, acasa parintii vor sa-i verifice, astfel ca se mai adauga inca vreo 2 ore de scoala.
Nu zic ca era mai bine pe vremea..., dar noi cum am facut scoala fara program prelungit? Era o ruda, o vecina, o femeie platita...cineva era sa vada de noi pana la ora 16. Ca sa nu mai zic si de Step by Step de unde se transfera copiii pe capete (numai mie mi-au venit vreo 5).
SA FIE CLAR: nu generalizez, dar vorbesc in cunostinta de cauza.
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Mesajde codruta1 » 04 Ian 2008, 20:57

Intr-adevar si mie mi se pare ca acest copil incearca sa atraga atentia prin acest comportament . Trebuie aflata cauza prin discutii cu el, dar si cu psihologul scolii. Ce poti sa faci in cadrul orelor ar fi aceste lucruri: sa incerci sa faci in asa fel incat sa nu ii dai atat de multa atentie, sa il incurajezi cand a facut un lucru bun(am sesizat din ceea ce ai spus ca ii arati unde greseste, poate ca trebuie sa ii arati si lucrurile facute corect), sa incerci sa previi indisciplina, astfel vor aparea tot mai putine probleme. Cand se poarta nefiresc, incearca sa discuti cu el si sa aplici asa numita metoda: "Este totul in regula?"Ea consta in a discuta cu un elev in momentele imediat urmatoare unei purtari neadecvate, cum ar fi refuzul de a participa la lectii, ciupirea colegilor, si in a-l intreba daca totul este in regula. Raspunsul lui va fi de cele mai multe ori :"da". Replica ar trebui sa fie astfel: "Te intreb daca totul este in regula pentru ca felul in care te-ai purtat nu este frumos, si nu ti se potriveste, iar daca crezi ca poti sa imi spui daca este vreo problema, eu te ascult."Chiar daca ti se pare putin exagerata metoda, a dat rezultate. Copilul va incerca sa atraga atentia facand un lucru bun. Si, cel mai important ,astfel de elevi nu trebuie certati in fata colegilor, pentru ca acest lucru nu va face decat sa ii incurajeze sa se poarte urat pentru a impresiona "prietenii".
Cand se poarta urat incearca sa nu ii atragi atentia in fata clasei, sau sa demarezi o discutie in contradictoriu, ci rezolva problema cu calm.
Trebuie sa il implici in activitati recreative, sa discuti cu parintii problema absentei prietenilor(se pare ca este un copil cumplit de singur intr-o lume a lui creata ca o cale de evadare), elevul sa te perceapa ca pe o persoana de incredere, nu ca pe cineva distant, pt ca acest copil prin natura sa este tentat sa protesteze.
Cat despre ideea colegei despre Step by Step, ea este preconceputa, pentru ca totul tine de invatator si de managementul clasei, care implica prevenirea indisciplinei prin anumite reguli (o parte stabilite impreuna cu clasa)si prin constientizarea de catre elev si dascal a consecintelor comportamentului lor. In speranta ca te-am putut ajuta sper sa ai succes si multa multa rabdare.
"Disciplina, precum chirurgia, necesita precizie, nu taieturi aiurea, nu comentarii deplasate." Haim Ginnott
Avatar utilizator
codruta1
 
Mesaje: 34
Membru din: 07 Sep 2005, 12:17
Localitate: Sibiu

Mesajde felixmunteanu » 05 Ian 2008, 00:49

Doamna Codruta sau draga Codruta, sunt perfect de acord cu raspunsul si solutiile pe care le propui. Ele dovedesc o buna pregatire psihologica pentru care te admir. Nu sunt totusi de acord ca parerea despre Step by Step ar fi preconceputa. Ti-ai format aceasta impresie pentru ca am aruncat cateva vorbe pe care nu le-am detaliat. Recunosc, e vina mea. Eu m-am referit in primul rand la acel sistem de program prelungit care se practica in unele scoli (multe) la mica intelegere, unde copiii sunt lasati in pauza la ora 12 fara supraveghere, cu hrana rece adusa de acasa sau cumparata de la chiosc iar in continuare sunt tinuti in acelasi loc pana la 15-16 si se fac teme tot cu invatatorul, iar parintii platesc. Bine ca sunt si scoli in care li se asigura, dupa cum am vazut, masa calda si somn, dar vreau sa spun ca sistemul nu e pus la punct, e improvizat. In privinta programului Step by Step, ii recunosc partile pozitive, dar si aici se cam improvizeaza in sensul ca UNEORI se formeaza cupluri de inv aflati in pericol de desfiintare a unui post sau dupa aparente prietenii fara sa se tina seama de compatibilitatea celor doi si de aici rezulta conflictele. Cred ca trebuie gasita o modalitate de organizare prin care sa se stabileasca totusi un rol principal si unul secundar sau sa se repartizeze altfel responsabilitatile pentru ca unde sunt doua pietre tari ies scantei. La scoala noastra s-au transferat copii aflati intre astfel de pietre, am discutat cu colegi de la alte scoli care, de asemenea nu pot colabora (tot orgolii) sau care mi-au spus ca daca nu ar fi la clasa cu sotul, nu ar mai accepta sistemul. Dar am intalnit si colegi care afirma ca n-ar mai lucra decat in Step by Step. Bravo lor!
Inchei repetand ca NU GENERALIZEZ, dar poate am luat in considerare prea multe exemple negative (dar REALE!) si asta poate lasa impresia de idee preconceputa.
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Mesajde felixmunteanu » 05 Ian 2008, 01:01

Inca ceva, Codruta, abia acum, deruland, am vazut ca lucrezi la Step by Step. Te rog din suflet sa ma crezi ca nu am incercat sa te atac. Daca ai simtit cumva acest lucru, imi cer mii de scuze aici nu in mp. Nu-mi sta in fire sa jignesc, mai ales ca nu te cunosc personal si n-am de ce s-o fac. Pur si simplu mi-am spus parerea. Mai da omul si cu bata-n balta!
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Mesajde codruta1 » 05 Ian 2008, 12:52

Este perfect adevarat ceea ce spui, sunt si astfel de cazuri din pacate. Nu am raspuns din orgoliu, nu am luat-o personal, am raspuns pentru a sublinia ideea ca in orice sistem, traditional sau Step by Step se intampla si lucruri bune si lucruri rele, ca invatatorul este cel care determina succesul sau insuccesul metodelor aplicate.
Eu am norocul sa am o colega de aceeasi varsta cu mine,de aceeasi pregatire profesionala si, fiind amandoua tinere, ne sincronizam mult mai usor.
Avatar utilizator
codruta1
 
Mesaje: 34
Membru din: 07 Sep 2005, 12:17
Localitate: Sibiu


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori