scoala incluziva

scoala incluziva

Mesajde iustinianca » 01 Dec 2007, 22:36

ce parere aveti despre includerea copiiilor cu CES(ADHD inclusiv..tot mai multi)in invatamantul de masa?care va fi soarta scolilor speciale?se vor desfiinta ele?Jumatate dintre elevii mei sunt cu CES,parintii refuza cooperarea ,nu recunosc,psihologul nu le poate face o evaluare,eu sunt de butanta abia reusesc sa lucrez cu ceilalti,am inspectii peste inspectii anul acesta ,trebuie sa lucrez diferentiat,nu mai am timp de familia mea,stau tot timpul sa fac proiecte de lectie,fise diverse,teste s.a.m.d.p..sunt dezamagita ..nu mai am nici o bucurie dupa nici trei ani de activitate..desi iubesc copiii,imi place sa lucrtez cu ei,fac o munca de Sisif care din pacate nu e recunoscuta de nimeni..inspectiile de indrumare si consiliere nu sunt deloc ceea ce se vor a fi,as abandona lupta.pentru munca mea cu acesti copii cu probleme mari nu am nici macar profesor de sprijin la clasa,sunt amenintata cu inspectii multe,parintii au sit.materiala modesta nu colaboreaza,toate materialele le suport din buzunarul meu,nu am urmat un modul psihopedagogic care sa ma ajute sa lucrez cu elevii cu CES..de la o vreme lucrez aproape numai cu ei,ii ignor aproape pe ceilalti fiindca cei dintai ma solicita incontinuu...e frustrant..anul asta trebuia sa dau def-ul,dar cred ca o sa renunt..am avut o prima inspectie care nu a apreciat nici un aspect pozitiv la clasa doar nu m-a batut d-na metodista,mi-a vorbit tare urat,m-a umilit...munca mea e in zadar,deja lucrurile se indreapta intr-o directie gresita nu am nici un aliat..singurii ar fi elevii care ma iubesc si ma apreciaza,falilia nu intelege de ce trebuie sa-i neglijez sa ma documentez toata ziua,sa printez toata ziua materiale,sa platesc din buzunar atatea :coli,tus,carti etc.
Voua va este mai usor?Unde sa gasesc intelegere?Ce urmareste ministerul prin integrarea atator copii cu probleme pe care noi ii monitorizam f.greu??????????
iustinianca
 
Mesaje: 49
Membru din: 01 Apr 2007, 14:09

Mesajde scoalachier » 02 Dec 2007, 10:44

Am fost de curand la un seminar unde s-a prezentat un proiect pe aceasta tema. De fapt, era vorba despre cum au rezolvat aceasta problema a integrarii copiilor cu CES cei din Spania. Si au rezolvat-o....au gandit 10 ani tot felul de solutii si apoi le-au aplicat. La noi...am inclus in scoala de masa copiii cu CES si vom gandi 10 ani apoi cum sa-i integram :(
Si eu am un astfel de copil in clasa si indiferent de ce vor zice altii, este nevoie de cadru didactic de sprijin. Atunci s-ar putea reusi integrarea acestor copii in conditii multumitoare. Dar pana atunci, spor la munca!
scoalachier
 
Mesaje: 31
Membru din: 24 Iul 2007, 13:01

Mesajde tliya » 02 Dec 2007, 19:48

Eu as vrea sa va intreb cine a facut triajul copiilor pentru a putea fi inscrisi in clasa I? Cred ca de acolo a plecat totul... Sunt prea multi pentru a face fata un singur cadru didactic... Si eu am un astfel de copil in clasa si imi este destul de greu, dar cu mai multi!?! :shock: Eu as vorbi cu inspectorul de specialitate si i-as explica f clar situatia(mai ales ca la inspectia pt def. ai avut o metodista). Nu pot sa cred ca nu va dori sa vada exact cum stau lucrurile si sa te ajute sa gasesti o solutie... Si apoi, nu mi se pare normal ca un invatator sa fie tras la raspundere pentru nivelul slab al unei clase daca pe acei elevi nu ii ajuta fondul genetic. Si eu lucrez la tara, clasa mea are un nivel mediu spre scazut chiar, insa am incercat din rasputeri sa ii fac sa inteleaga ca scoala este a doua lor casa. Din 10 copii doar 2 au conditii sa zicem aproape decente; restul traiesc in mizerie, in conditii greu de imaginat si asta numai din vina parintilor care sunt neglijenti, dezinteresati. Incearca sa-i intelegi si sa le arati ca situatia materiala nu te intereseaza; tot ce conteaza e sa te ajute ei. Si nu-i neglija pe ceilalti, toti au aceleasi drepturi!
Mult, mult succes si rabdare!
Eliza :P
tliya
 
Mesaje: 765
Membru din: 16 Apr 2007, 19:52
Localitate: Buzau

Mesajde flor31 » 02 Dec 2007, 22:18

Am in clasa I 25 de elevi dintre care 11 provin din familii de etnie rroma. Pana in prima zi de scoala ei nu au vorbit mai mult de doua fraze in limba romana . Nu inteleg ce le spun. Cu igiena sunt la pamant, nu respecta nici cele mai elementare reguli de igiena si asta nu din cauza lor ci a familiilor din care provin. Toti care intra la mine in clasa colegi, ceilalti parinti se ingrozesc de mirosul care il emana in clasa. Probabil as putea primii lejer un spor de toxicitate pe care unele categorii profesionale il primesc destul de lejer. Inteleg perfect situatia prin care treci. Unde mai pui si nemultumirea celorlalti parinti si pe buna dreptate. Eu trebuie sa fiu f.diplomata pentru a nu fi acuzata de discriminare. Dar poate cineva sa-mi spuna cum pot impune macar sa respecte regulile minime de igiena? Au situatie materiala destul de buna, in schimb nu le asigura reghizite la drepturi sunt primii dar la indatoriri...Si colac iti vine o metodista care are in clasa numai copii de vip-uri si nu poate sa inteleaga ca daca un copil a plecat macar cu un cuvant nou invatat este o mare realizare intr-o asemenea situatie. Imi cer scuze fata de colegele metodiste dar parca as vrea o mai mare deschidere in acest sens. Rabdare mare si sa auzim de bine!
flor31
 
Mesaje: 69
Membru din: 02 Noi 2007, 18:04

Mesajde mimi_camp » 07 Dec 2007, 21:55

draga iustinica(nu e greseala), suna foarte placut asa, sa nu cazi in depresie! maine e o noua zi. aminteste-ti ca ei(copiii si parintii lor) nu se vor adapta la cerintele tale, deci va trebui sa te adaptezi tu la nivelul lor. daca ai incercat cu materiale atragatoare si nu merge, nu mai fa! strici orzul pe gaste. as avea multe de scris: dimineata intampina-i cu un zambet larg, chiar daca ti-e sila sa-i vezi; fa-le complimente copiilor despre imbracaminte, freza, etc, sunt foarte sensibili la asta mai ales daca au ces, spune-le povesti scurte dragute, despre ce ai vazut sau ai auzit, indeamna-i sa spuna si ei.intr-un cuvant, castiga-i de partea ta! la discutii pot participa toti, se vor remarca cei normali care vor obtine respectul celorlalti.las-o mai moale cu invatatura pentru o perioada, umbla la coarda sensibila. daca ei vor povesti acasa lucruri frumoase despre scoala, vei vedea ca parintii se vor schimba si ei.
MAI ASTEPT VESTI DE LA TINE! TINE-NE LA CURENT.
mimi_camp
 
Mesaje: 89
Membru din: 13 Feb 2006, 19:42

Mesajde liliso » 08 Dec 2007, 13:54

Este o realitate cruda aceasta integrare haotica a copiilor cu CES (parerea mea) in invatamnatul de masa. Se discuta foarte putin pe aceasta tema si am observat o oarecare retinere. Nu stiu de ce.
Oricat s-ar stradui, un dascal nu poate lucra individual cu 2,3 ....si din cate am inteles chiar mai multi copii cu CES intr-o clasa. Efortul este colosal iar rezultatul....apare, daca apare destul de tarziu. Te intrebi cum sa imparti o ora cat mai eficient intre elevii cu CES si restul clasei? Sprijinul care ar trebuie acordat elevului de catre prof. itinerant se rezuma la o ora pe sapt. Ce sa faca intr-o ora cand elevul are nevoie de sprijin, supraveghere ora de ora? Tu ca invatator cum sa-ti imparti cat mai eficient timpul intre cei cu CES si restul clasei? Dar efortul care trebuie depus intr-o astfel de ora? Il mai punem la socoteala?
Sunt simple intrebari....probabil retorice si o singura constatare: muncim din ce in ce mai mult iar munca nu se reflecta si in rezultatele materiale.
liliso
 
Mesaje: 2
Membru din: 12 Mar 2005, 10:56

Mesajde ivangabriela » 09 Dec 2007, 12:11

Dragele mele colege, regasesc in descrierile voastre problemele cu care ma confrunt si eu zi de zi la clasa. Am deschis si eu la un moment dat un topic in care sa se discute despre eventuale solutii pe aceasta tema, dar...nu a avut "priza" la public !!! Aceasta integrare a elevilor cu cerinte sau nevoi speciale a inceput cu sfarsitul in tara noastra, iar problemele pe care le avem in prezent se datoreaza faptului ca procesul de integrare nu a inceput cu formarea cadrelor didactice in acest sens...vorbesc despre profesori de sprijin in fiecare scoala, despre logopezi si terapeuti, despre psihologi, inclusiv invatatorii si educatorii. Nu vreau sa comentez despre numarul de elevi pe care îi are un profesor de sprijin sau numarul de scoli pe care le acopera un profesor itinerant pentru ca rad si curcile de noi!!!! Iar daca mai aduc vorba si despre faptul ca nu mai putem integra elevii care un QI intre 60 si 80, desi posibilitatile lor intelectuale sunt limitate si au nevoie de ajutor specializat...cine ,oare, de acolo, de sus, s-a gandit ca nu e cazul sa le mai facem dosare acestor copii? Ce facem cu ei, îi lasam repetenti, desi stim ca, saracii, doar atata pot? Eu lucrez pe cat posibil diferentiat si cu acestia si îi trec clasa in continuare, dar ce vor face ei din clasa a V-a? Si înca nu stiu domnii de sus ce probleme avem la o eventuala inspectie!!! As vrea sa-i vad si pe dumnealor completand teancurile de documente pe care le completeaza un cadru didactic care are elevi CES in clasa!!! Eu, una, nu mai fac fata! AM OBOSIT sa scriu hartii inutile in loc ca, in acel timp irosit inutil, sa fac fise pt copilasi sau materiale didactice utile cu adevarat...Sunt revoltata de nepasarea celor care ar trebui sa ne ajute si sa ne sprijine! Plus ca, pentru acesti copii speciali, ar trebui sa primim fonduri speciale pt materiale didactice...nu mai vorbesc si despre salarizare, care ar trebui sa fie pe masura efortului, dar care lipseste cu desavarsire. Si ne mai miram ca lucrurile merg intr-o directie total aiurea???
ivangabriela
 
Mesaje: 196
Membru din: 28 Aug 2006, 20:33

Mesajde iustinianca » 10 Dec 2007, 19:52

oameni buni,
bine spune colega noastra...Inspecdtoratul sa ne sustina si fainanciar.Facem sacrificii prea mari platind din buzunarul nostru tusul si clile..unde mai pui orele petrecute in fata calculatorului(pentru a concepe si a printa teste,fise s.a.m.d.p).De mare ajutor imi sunt unele fise gata concepute..pentru elevii normali,aSA INCAT EU imi petrec ceva mai putin timp(circa o ora)pentru a concepe altfel de fise,teste pentru cei cu CES.Dumnezeu stie daca or fi bune or fi rele.Macar ma stradui si imi linistesc constiinta ca nu stau cu mana in san.Poate daca nu asa fi avut copii as fi fost nepasatoare,dar empatizez cu suferinta acestor micuti care sunt nevinovati ca s-au nascut asa.Poate or veni vremuri mai bune.Multumesc pentru sugestii.
iustinianca
 
Mesaje: 49
Membru din: 01 Apr 2007, 14:09

Mesajde coelera » 12 Dec 2007, 15:35

Citind ce ati scris cu totii la acest topic, mi-a mai venit inima la loc. Va sa zica, nu numai eu vad absurdul tratarii acestei situatii.. Cei care avem elevi cu CES lucram exact ca la clase simultane, sau mai rau , deoarece daca acestia au si ADHD, asa cum mi se intampla mie , activitatea la clasa este pe jumatate compromisa. Ceilalti elevi n-au decat sa suporte consecintele. Citeam ca in alte tari acesti elevi raman 2 ore in clasa cu invatorul iar restul orelor le va face cu profesorul de sprijin. Mi se pare mai uman asa. Ce ni se face noua invatatorilor este un mod al guvernantilor de a se spala pe maini de niste cheltuieli suplimentare, atata tot !
coelera
 
Mesaje: 40
Membru din: 06 Feb 2006, 12:50

Mesajde iustinianca » 13 Dec 2007, 18:05

deja parintii catorva elevi din clasa mea m-au anuntat ca isi vor retrage copiii anul viitor,de asemenea eu voi pleca nu mai pot lupta cu morile de vant.Parintii isi motiveaza deciza prin simplul fapt ca elevii cu probleme au nevoie de atentie speciala,ca deranjeaza frecvent orele ceea ce inseamna ca perturba activitatea elevilor care vor si chiar pot sa invete ceva.Unii dintre ei au probleme comportamentale,de educatie,sunt.f.violenti..si bine ar fi sa fie numai ei cu probleme...dar ce te faci cu bunicile sare ii cresc(in timp ce mamele sunt prin Italia sau recasatorite pe nu stiu mai unde..)ele insele cu probleme evidente,parintii unora dintre ei de asemenea incercand mereu sa arunce vina pentru nereusita copilului,nerealisti si necooperanti...Foarte obositor,am ajuns la limita rabdarii.Iar pe de alta parte ni se cere noua debutantilor sA AVEM PROIECTE DE LECTIE zilnic,suntem amenintati tot timpul cu inspectii...si stau si ma gandesc ce caut eu in acest sistem bolnav?Si tot eu imi raspund:numai dragostea pentru acesti copii ma tine aici si dorinta de a ajunge si eu vreodata sa fiu titulara undeva,sa am un loc al meu,o clasa in care sa fie inscrisi copii fara atatea probleme carora sincer nu le pot gasi singura rezolvare(mai ales pe banii mei putini).Sa am o clasa cu care sa ma mandresc,careia sa-i urmaresc traiectoria ramanand in aceeasi scoala.Cred ca dascalii titulari au multe bucurii de felul acesta.
iustinianca
 
Mesaje: 49
Membru din: 01 Apr 2007, 14:09

Mesajde costi_52 » 14 Dec 2007, 17:52

Ce te face să crezi că titularii nu se confruntă cu aceleaşi probleme? Ce zici de o clasă cu 2 (doi) elevi cu cerinţe educaţionale speciale (CES), cu o treime rromi (nici unul nu este interesat de învăţătură), cu jumătate crescuţi de taţi, bunici sau chiar vecini (părinţii, în special mamele, fiind la muncă prin Europa)?
costi_52
 
Mesaje: 1511
Membru din: 09 Dec 2007, 17:27

Mesajde mimi_camp » 14 Dec 2007, 19:28

imi pare rau "sa aud" toate acestea de la voi! aveti toata compasiunea mea! as vrea sa putem face ceva pentru a schimba situatia care pare a fi destul de frecventa! totusi, sa stiti ca dupa vremuri grele nu-i neaparat sa vina si mai grele. la mine situatia a fost grea din alte puncte de vedere la seria precedenta de elevi (mergeam la scoala cu scarba si cu teama de a nu se intampla din nou ceva rau) dar acum, la seria aceasta e schimbata radical, si in bine!
cred ca suntem sleiti de puterea de a lupta pentru cauze nobile atunci cand viata de zi cu zi ne absoarbe cu totul, impartita fiind intre grijile materiale cu care ne confruntam si implicarea prea profunda in activitatea de dascal.
la un curs la care am participat in urma cu 8 ani si care ne-a fost predat de 2 prof. din sua, ni s-a spus un lucru foarte adevarat: faceti tot ce puteti pentru copii, dar nu uitati ca aveti o familie care e mai importanta.
nu-mi ramane decat sa va uraz sa aveti zile placute si usoare la serviciu, iar pentru sarbatori, sa va fie fericite!
mimi_camp
 
Mesaje: 89
Membru din: 13 Feb 2006, 19:42

Mesajde gica_ionescu » 15 Dec 2007, 18:10

Este pentru prima data in viata mea cand aud ca este mentionata si familia cadrului didactic !
Au dreptate americanii! Din pacate, la noi, familia uneori este cea care are de suferit in urma timpului acordat proiectelor si preocuparilor noastre de a-i lumina pe cei mici! Nu vi s-a intamplat ca puii personali sa va reproseze ca nu aveti timp mai mult pentru ei?
Pana si sotii sunt de parere ca ,, ne cam incurca familia"! Asta dupa ce am lucrat la PGDS! Am stat si 13 ore in scoala...Dar avem teren de sport asa cum isi doreau copiii nostri de la scoala!
Uneori te incurci! Nu mai stii care e de fapt casa ta! Scoala sau acasa...
Dar ce mai conteaza? Important este ca faci ceea ce iti place si stii ca lasi ceva in urma ta!
Bineinteles ca depinde si de materia prima pe care o modelezi! Am un gust amar pentru ca si eu am un elev cu probleme desi nu are acte. Sufera de nanism dar are si probleme cu invatarea. Ma straduiesc in fiecare zi dar mi se pare in zadar...Progresele sunt prea mici pentru a ma putea bucura.
Avatar utilizator
gica_ionescu
 
Mesaje: 1154
Membru din: 18 Iul 2004, 10:29


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori