Curriculum adaptat pt elevii cu CES

Curriculum adaptat pt elevii cu CES

Mesajde sergiu_seem » 23 Oct 2007, 22:07

Va salut.

Sunt invatator (debutant) la o scoala din judetul Timis, unde am 2 clase (predare simultana cls II si cls IV), si am urmatoarea problema:

- am o fetita in cls II (cu certificat de handicapat si in plasament familial) care stie sa citeasca destul de bine, scrie mai greoi, iar de socotit doar la nivelul clasei I. Fetita asta e cuminte numai ca nu face nimic din ce ii dau. Trebuie sa ma pun cu ea in banca si sa ii spun tot timpul sa lucreze, sau sa stau dupa ea ca sa lucreze. Daca plec, incepe sa traga linii, sa stearga tot ce a lucrat pana in acel moment. Fetita sta tot timpul cu capul in piept si se uita de parca ar impunge, insa ea este vesela si zburdalnica. Doamna care o are in plasament, se ocupa de ea, insa ar dori foarte mult sa o poata muta in clasa I. Se poate asa ceva? Daca da, cum? Daca nu, de ce? Daca va ramane la mine, eu cum sa o evaluez? Sa-i fac un minim de cerinte din programa pt clasa II?

- un baietel din cls IV nu stie sa citeasca si nici sa socoteasca. El stie doar sa copieze ceea ce vede insa nu recunoaste literele. Am inceput sa-l invat alfabetul si sa numere. Practic fac cu el cls I. Mi s-a spus din start ca nu-l pot lasa repetent, si nici nu doresc acest lucru, dar problema mea este evaluarea lui: notele lui vor fi pe exercitiile clasei I, iar daca acolo se descurca foarte bine, eu in catalog ii trec Fb sau S ? Baiatul e sanatos, doar ca de el nu s-a ocupat nimeni. A fost lasat de izbeliste si a ajuns in clasa a IV-a...

- al doilea baietel este in cls II si parintii lui mi-au spus ca a cazut in cap si a facut convulsii cand a fost mai mic. El de atunci are probleme... L-am pus in banca cu cel de IV si amandoi invata literele. Dar acesta de cls II nu prinde NIMIC. Ce fac cu el? Ce calificative ii dau, si pe ce il evaluez?

Daca aveti vreo solutie, v-as fi recunoscator!
Trebuie o programa adaptata pentru fiecare in parte?
Daca da, ce anume ar trebui sa cuprinda acea programa?

Al dvs. indatorat,
Sergiu.
sergiu_seem
 
Mesaje: 9
Membru din: 23 Oct 2007, 21:51

Mesajde petr_onela » 23 Oct 2007, 23:36

Daca aveti un profesor itinerant, este foarte bine sa ii testeze si, eventual, sa le intocmiti un dosar. Oricum se lucreaza diferentiat si pentru fiecare va trebui sa intocmiti un plan de recuperare sau un plan de interventie personalizat. In functie de evaluarea initiala, pe care vad ca ati facut-o, va propuneti obiective pe care credeti ca le poate indeplini fiecare copil in parte, iar calificativele se dau in functie de acestea. Este inca o hiba a invatamantului nostru, pentru ca nu puteti evalua progresul decat printr-un "bine" sporadic, ca doar nu le puteti pune Fb, chiar daca indeplinesc ob propuse... Mult succes!
Avatar utilizator
petr_onela
 
Mesaje: 35
Membru din: 13 Aug 2007, 15:12
Localitate: Buzau

Mesajde seem21cs » 24 Oct 2007, 00:47

Nici vorba de profesor itinerant sau cum s-o numi...

Numai ca nu inteleg ce este un plan de recuperare sau plan de interventie... un model m-ar ajuta sa-mi dau seama cu ce s-ar manca...
seem21cs
 
Mesaje: 3
Membru din: 30 Ian 2007, 23:08

Mesajde cristyna » 24 Oct 2007, 14:27

Aceeasi problema o am si eu :(
As dori sa ne ajute cineva, daca se poate....
"Să formezi o echipă este doar începutul, să rămâi împreună este progresul, să lucrezi împreună este succesul"

Henry Ford
Avatar utilizator
cristyna
 
Mesaje: 427
Membru din: 06 Apr 2005, 22:59
Localitate: Timisoara

curriculum adaptat

Mesajde nastase » 10 Noi 2007, 16:35

este ceea ce vă recomanda petr-onela, dar pentru ca este un lucru nou dar totusi vechi aceasă politică de sprijin a acestor copii si profesori, dascăli ce lucreaza cu acesti copii, aveti tendinta să opuneti rezistenta, sa vedeti ca se va schimba copilul daca este cineva care sa-i acorde atentie in particular , fata-n fata, sau asemeni d-voastră cand v-ati asezat langa copil, au nevoie de mai multa atentie si sprijin.Doar nu o sa dureze o vesnicie.Un an, doi si copilul se va dezinhiba sau va reactiona altminteri la cerintele scolare, la sarcinile din clasa.Cu siguranta va obtine progrese atat scolare cat si comportamentale , emotionale.Sau prezenta unui psiholog, intalnirile 1,2, ori pe saptamana.Stiu ca nu exista in scoala.. propuneti.
:idea:
petronela
nastase
 
Mesaje: 33
Membru din: 09 Apr 2007, 13:15

Mesajde cristyna » 10 Noi 2007, 22:30

Ok. Sa o luam cu inceputul:
- profesor de sprijin am propus dar nu vine (nu stiu de ce)
- evaluarea abia acum s-a facut
- psiholog exista dar am discutat o singura data cu ea despre acest caz si.... nimic concret deocamdata,
- sa-l tin mai mult pe copil nu pot pentru ca oboseste foarte repede. Abia sta cele 4 ore la scoala...
- sa fac eu cu el terapii... sincer, n-am fost pregatita pentru asta si nu stiu. Nici macar nu am de la cine sa invat, ca as face...

Nivelul IQ este de 48 si, sincer, cred ca-i este foarte greu intr-o scoala de masa. Ii este foarte greu, oboseste foarte repede, perturba orele, etc. Si eu, in afara de a ma ocupa maxim 10 min de el pe ora, in conditiile in care am clasa I, nu pot.
E usor a tine teorii, dar cand ai langa alti 16 copii de cls. I care trag de tine, nu prea poti sa-i acorzi atata atentie cata ar trebui.
Imi doresc foarte mult un invatator de sprijin care sa-l ajute mai mult decat pot eu s-o fac. Stiu ca multi invatatori refuza o a doua persoana in clasa dar eu chiar mi-o doresc.
Asta e sistemul romanesc de invatamant.......... "Sanse egale" nu pot sa creez tuturor. Trebuie sa fiu ajutata!
"Să formezi o echipă este doar începutul, să rămâi împreună este progresul, să lucrezi împreună este succesul"

Henry Ford
Avatar utilizator
cristyna
 
Mesaje: 427
Membru din: 06 Apr 2005, 22:59
Localitate: Timisoara

ptr.cristyna

Mesajde nastase » 11 Noi 2007, 21:08

e foarte greu, dar cu tact si rabdare totul este posibil, ţinând cont de exemplul colegilor mai vârstnici şi cu experienţă, care au avut şi câte 30 de copii în clasă iar când au ajuns copii în clasele mari erau de nerecunoscut în ce priveşte atenţia, comportamentul.Cu timpul copilul se va adapta dacă i se acordă atenţie, sau i se dă sarcini sau un rol - nu şef de clasă sau poate şi aşa!!!O soluţie-dacă puteţi să faceţi acele activităţi ce i-au lipsit copilului
- jocul cu el individual macar 10 minute, orice joc care să-i capteze atenţia puzlle din câteva piese cu fructe, numere cum avem noi în cadrul şcolii, sau puzlle cu copii există.Sper că Şcoala va dat câteva materiale...
-prin desen-desenaţii orice , un curcubeu, o floare şi apoi împreună să-l coloraţi cu acuarelă cu siguranţă il captaţi.
Sunt activităţi premergătoare însuşirii scris- cititului necesare copilului iar la coeficientul de inteligenţă care-l are se vede că i-au lipsit, are Întărziere medie în dezvoltarea intelectuală .
Iar nu în ultimul rând unde institutorii sunt specialişti la aceste activităţi- extraşcolare- măcar un film sau teatru pe semestru. de exemplu filmele româneşti- Veronica ,Mama...Ser că în oraşul d-voastră, există cinematograf!! Dacă nu .. propuneţi d-lui director să achiziţioneze aceste materiale...că fonduri sunt de la MEC.
sPER CĂ A-ŢI OBŢINUT UN CURICULUM ADAPTAT prin Comisiile de evaluare ce funcţionează pe lângă o şcoala specială??!!Adică v-aţi prezentat d-voastră sau mama lui cu copilul la acea comisie.Vedeţi că munca d-voastră este răsplătită dacă vă ocupaţi de aceşti copii asemeni celor olimpici --lege din 2006.Deci trebuie să vă cunoaşteţi şi drepturile d-voastră şi ale copilului.mult succes şi răbdare.
nastase
 
Mesaje: 33
Membru din: 09 Apr 2007, 13:15

cateva sfaturi

Mesajde costi45ro » 12 Noi 2007, 22:04

Imi aduc aminte ca in primii mei ani de invatamant am avut si eu un caz asemanator( si cum in scoala nimeni nu m-a pregatit in acest sens) m-am dus sa stau de vorba cu fostul meu prof. de pedagogie ,Dijmarescu il chema ( Dumnezeu sa-l odihneasca). El m-a sfatuit sa raman cateva ore suplimentare cu fetita si sa incerc sa vad ce fel de probleme are. Incetul cu incetul am reusit cat de cat o recuperare.
Ca un sfat iti spun sa-ti faci timp dupa ore ( stiu ca e greu si obositor)sa ramai pe rand cu cei de clasa a II-a si apoi cu clasa a IV-a si poate vei avea rezultate .S-ar putea ca rezultatele sa nu fie spectaculoase si nici imediate dar ar putea fi o solutie. SUCCES !!!!
costi45ro
 
Mesaje: 13
Membru din: 02 Dec 2003, 23:41

legislatie

Mesajde nastase » 18 Noi 2007, 18:28

pentru Cristyna

http://www.old.edu.ro/download/omec5379.pdf
e bine de stiut
nastase
 
Mesaje: 33
Membru din: 09 Apr 2007, 13:15

Elevi cu CES

Mesajde barcanmihaela » 04 Ian 2008, 16:21

Integrarea copiilor cu CES in scolile de masa este posibila doar pe baza unui curriculum adaptat cu urmatoarea structura:argument ,obiective de referinta ,activitati de invatare,standarde de performanta.modalitati de evaluare.Programa adaptata trebuie sa fie insotita de planificare pe unitatea de invatare .Programa adaptata si planificarea trebuie sa primeasca avizul inspectorului de la invatamintul special si integrat.
barcanmihaela
 
Mesaje: 1
Membru din: 04 Ian 2008, 15:53

Mesajde nastase » 09 Ian 2008, 18:32

le cerem prea mult acestor copii care nici macar nu stiu cum ii cheama , sunt probleme grave , trebuie pornita educatia de timpuriu de la gradinita .De vreme ce acesti copi sunt inclusi intr-o grupa in care sunt 34 de copii, la un singur educator , nu se poate realiza performante cu acesti copii,in aceste conditii, iar cand ajung la varsta scolara , l-i se cere sa parcurga materia sau curriculum adaptat in conditii inadecvate.Problema este la acesti copii de prelucrare a informatiilor la nivel primar iar cerintele sunt enorme pentru acesti copii.Le trebuie multe activitati in afara scolii, nu in scoala.Sau combinate.
nastase
 
Mesaje: 33
Membru din: 09 Apr 2007, 13:15

Mesajde ramulescumaria » 19 Feb 2008, 12:30

sunt profesor itinerant si lucrez cu 36 de elevi cu ces! imi este foarte greu, ii vad organizati pe grupe o singura ora pe saptamana! este insuficienta interventia mea, insa nu ma lasa sufletul sa renunt la unul dintre ei! sunt copii care in clasa a III-a nu stiu sa scrie si nu recunosc litere, sunt copii care in clasa a VII-a nu stiu sa citesca! cum sa isi ia notite in aceste conditii? programa adaptata? unii profesori nici nu vrea sa auda de asa ceva? ce sa fac? eu le-am facut pip-uri doar la 12 copii si doar la roamana si matematica! sa elaborez o programa la fizica, chimie sau alte materii imi pare imposibil! eu sunt profesor itinerant! responsabilitatile mele sunt de a ajuta copilul din alt punct de vedere, sa il ajut sa intelega mai bine materia predata, sa inteleg de unde provine deficitul de invatare si sa intervin potrivit descoperirilor facut pe acest plan. sunt mahnita ca nu pot face mai mult si ma mandresc cu copiii care desi in ciuda faptului ca se vad cu mine o ora pe saptamana fac progrese! concluzia este : se poate progresa dar ori nu este vointa( nu la copii ma refer) ori nu este timp (programa este mult prea incarcata) ori nu exista intelegere pentru acesti copii!
ramulescumaria
 
Mesaje: 10
Membru din: 29 Iun 2007, 01:21

Mesajde o_ileana » 20 Feb 2008, 21:01

[quote="ramulescumaria"]sunt profesor itinerant si lucrez cu 36 de elevi cu ces! quote]

Nu e de mirare ca nu faceti fata tuturor sarcinilor pe care le implica munca unui cadru didactic de sprijin/itinerant.

Conform Metodologiei ... mentionata mai sus ar trebui sa existe 3 profesori de sprijin. Dar acest lucru este legal doar daca cei 36 elevi au fost evaluati..., pt ca, iata:

"Art. 9 (1) Categoriile de copii/elevi care beneficiază de serviciile cadrelor didactice desprijin/itinerante sunt :
a) copii/elevi cu certificat de expertiză şi orientare şcolară şi profesională eliberat de comisia de protecţie a copilului;
b) copii/elevi cu dificultăţi de învăţare sau de dezvoltare care au recomandarea comisiei interne de evaluare continuă din şcoala/centrul de resurse;
c) copii/elevi cu cerinţe educative speciale pentru care există o solicitare scrisă din partea familiei.
(2) Serviciile educaţionale oferite de cadrele didactice de sprijin/itinerante se asigură în baza unuia din următoarelor documente:
a) Certificat de orientare şcolară şi profesională eliberat de Comisia pentru Protecţia Copilului;
b) Recomandarea scrisă a Comisiei interne de evaluare continuă, însoţită de evaluarea complexă
a copilului elevului (psihologică, medicală, familială, socială, a nivelului de achiziţii de tip şcolar etc.).
(3) Recomandarea comisiei interne de evaluare continuă se poate obţine numai în urma evaluării complexe a copilului/elevului. Evaluarea copilului/elevului se realizează în baza sesizării
comisiei interne de evaluare continuă de pe raza de domiciliu al copilului de către unitatea de învăţământ frecventată de copil/elev, familia sau tutorele legal al acestuia, alte instituţii, organizaţii neguvernametale sau persoane interesate etc."
o_ileana
 
Mesaje: 128
Membru din: 31 Aug 2005, 11:58

Mesajde ramulescumaria » 20 Feb 2008, 23:25

da, stiu. toti au certificate!
ramulescumaria
 
Mesaje: 10
Membru din: 29 Iun 2007, 01:21


Înapoi la Invatamant special / psihologie scolara

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori