Poveste terapeutica

Poveste terapeutica

Mesajde gabi_osvald » 06 Iun 2007, 13:44

Buna, dragi didactici!
Sunt o institutoare din Oradea, inscrisa la anul de completare de studii si am o rugaminte. Daca are cineva o poveste terapeutica pentru copiii cu ADHD i-as fi foarte recunoscatoare. Am nevoie pentru examen si nu gasesc nicaieri. Mii de multumiri.
gabi_osvald
 
Mesaje: 18
Membru din: 07 Sep 2006, 08:36

ADHD sau mod de viata defectuos ?

Mesajde simina2 » 06 Iun 2007, 14:22

Si copiii bolnavi si cei sanatosi simt instinctiv ceea ce savantii au stabilit experimental: este daunator sa stai mult timp fara miscare, trebuie sa te invartesti, sa te scoli, sa te apleci, sa te uiti pe geam.

Copiii se misca, dar miscarile lor nu sunt sistematice si efectul lor este de scurta durata.

Deoarece la gradinita sau la scoala nu pot fi excluse complet activitatile ce limiteaza mobilitatea copilului, ar trebui elaborat un ciclu de exercitii fizice.

Aceste exercitii sa fie folosite in primul rand in timpul lectiilor si in pauza, pentru activarea organelor, care sufera cel mai mult in timpul limitarii miscarilor.


Aceste exercitii pot fi efectuate si dupa somnul de zi, pentru a activa toate sistemele organismului.

Copiii bolnaviciosi suporta destul de greu sarcina instructiva.

Deosebit de greu le vine profesorilor sa lucreze cu copii hiperdinamici (care se nasc la fiecare a cincea femeie, ca urmare a nasterii prelungite sau accelerate).

In aceste cazuri, la copil apar microleziuni de cortex si la structurile subcorticale, care duc la o disfunctie minimala a creierului, in special la nou-nascutii cu greutate mare.
Imagine
Ca urmare, acesti copii, la varsta prescolara devin hiper sau hipodinamici.

Este foarte dificil sa inveti astfel de copii sa-si concentreze atentia, sa-si duca pana la capat sarcinile sau sa asculte in liniste profesorul. Orice om are nevoie de activitate fizica si indeosebi copilul care este in crestere. Dar in timpul pregatirii pentru scoala si in clasele primare se mareste durata activitatilor, crescand si numarul lor.

Copiii trebuie sa stea linistiti un timp oarecare si sa se concentreze ca sa raspunda corect la intrebarile profesoarei sau sa efectueze sarcina corect.

Imobilitatea atenueaza functionarea sistemelor vitale importante.

Imagine
Reactia organismului se manifesta prin slabirea vederii, respiratiei, dereglarea aparatului locomotor, tensiunii, schimbarea functionarii sistemului cardiac si sistemului nervos central.
Exista 2 factori ce cauzeaza suprasolicitarea copiilor in timpul lectiilor: hipokinezia si emotiile negative in timpul lectiilor (mai ales la copiii cu dezvoltare intarziata), ce actioneaza negativ asupra sistemului nervos, vizual si auditiv.

Surmenajul diminueaza calitatile bactericide ale pielii, schimba structura sangelui (se micsoreaza numarul eritrocitelor, diametrul si rezistenta lor, se mareste numarul limfocitelor, leucocitelor polimorfonucleare si a trombocitelor), poate provoca acidoza si hipoglicemie. Aceste schimbari inhiba reactia de aparare si calitatile imunitare ale organismului.

Hipokinezia perturba metabolismul, de intensitatea caruia depinde alimentarea sanguina, scade metabolismul substantelor si echilibrul energetic in celule, respiratia interna si externa, neutralizarea si eliminarea produsilor metabolici de catre organele excretorii.
Inrautatirea circulatiei sanguine duce la alimentatia proasta a tesuturilor cu oxigen, apare hipoxia, ce duce la inhibitia sintezei acidului adenozintrifosforic in muschiul cardiac, la dezechilibrarea functionarii cardiace, deoarece acidul susnumit este sursa principala de energie pentru contractarea muschiului cardiac.In organismul copilului, ce este supus stresului si surmenajului, incep sa se degaje in cantitati mari hormoni ca adrenalina, noradrenalina si corticosteroizii, care scindeaza grasimile, proteinele si glucidele, ca urmare in sange se mareste cantitatea de glucoza, aminoacizi, trigliceride si alte substante ce degaja energie. Si daca in acest moment copiilor nu li se permite sa se miste activ, folosind energia degajata, se mareste considerabil incarcatura asupra organelor interne. in organismul copilului pot aparea dereglari functionale care duc la boli psihosomatice.

Pentru a evita surmenajul copiilor se recomanda dupa fiecare 15-20 de minute de la inceputul lectiilor o pauza dinamica, formata din 15 seturi de exercitii netraditionale, aranjate in mod special.
Imagine
Exista scoli unde sanatatea copilului slabit la o varsta frageda se poate reinnoi si proteja cu ajutorul practicarii exercitiilor fizice si calirii.

Am vazut o astfel de scoala unde pentru calirea copiilor a fost construita o piscina inchisa, o sala sportiva dotata cu multe aparate de antrenament, 2 terenuri sportive foarte bine utilate, o sera cu plante medicinale.
Acolo pentru un pedagog, sanatatea copilului este foarte importanta nu doar ca un indice al activitatii sale educative.

O mare insemnatate o are aceasta pentru efectuarea procesului instructiv-educativ, atat in institutiile prescolare, cat si in clasele primare.

Aici mai gasesti si alte subiecte despre ADHD

http://blogulmeu.ro/simina/
Ma intereseaza si pe mine acest subiect si caut si eu raspunsuri...
simina2
 
Mesaje: 6
Membru din: 22 Ian 2007, 14:11

Mesajde liana77 » 06 Iun 2007, 16:06

Am o carte cu povestiri terapeutice pentru copii si parinti scrisa de S Filipoi.
Da-mi o adresa de mail si iti trimit povestea .
liana77
 
Mesaje: 35
Membru din: 22 Noi 2005, 20:03

Mesajde gabi_osvald » 06 Iun 2007, 18:24

Multumesc celor care m-au ajutat. Am citit foarte multe despre acesti copii, dar ceea ce cautam n-am gasit nicaieri. Adresa mea de mail: gabi_osvald@yahoo.co.uk. Mii de multumiri.
gabi_osvald
 
Mesaje: 18
Membru din: 07 Sep 2006, 08:36

Mesajde simina2 » 10 Iun 2007, 20:41

Povestea vasului crãpat

O femeie bãtrâna din China avea doua vase mari, pe
care le atârna de cele douã capete ale unui bãt, si
le cãra pe dupã gât. Un vas era crãpat, pe când
celalalt era perfect si tot timpul aducea întreaga
cantitate de apa.

La sfârsitul lungului drum ce ducea de la izvor pana
acasã, vasul crãpat ajungea doar pe jumãtate.
Timp de doi ani, asta se întâmpla zilnic: femeia
aducea doar un vas si jumãtate de apã. Bineînteles,
vasul bun era mândru de realizãrile sale. Dar
bietului vas crãpat îi era atât de rusine cu
imperfecþiunea sa, si se simtea atât de rãu ca nu
putea face decât jumãtate din munca pentru care
fusese menit!

Dupã 2 ani de asa zisã nereusitã, dupã cum credea
el, i-a vorbit într-o zi femeii lângã izvor: "Mã
simt atât de rusinat, pentru ca aceastã crãpãturã
face ca apa sa se scurgã pe tot drumul pânã acasã!"

Bãtrâna a zâmbit, "Ai observat ca pe partea ta a
drumului sunt flori, insã pe cealaltã nu?" "Asta pentru ca am stiut
defectul tãu si am plantat seminte de flori pe partea ta a potecii, si, in
fiecare zi, în timp ce ne întoarcem, tu le uzi."
Imagine
"De doi ani culeg aceste flori si decorez masa cu
ele. Dacã nu ai fi fost asa, n-ar mai exista aceste
frumuseti care împrospãteazã casa."

Fiecare dintre noi avem defectul nostru unic. ÃŽnsa
crãpãturile si defectele ne fac viata împreunã atât
de interesantã si ne rãsplãtesc atât de mult!
Trebuie sa luam fiecare persoanã asa cum este si sã
cãutãm ce este bun in ea.

DECI, pentru prietenii mei: va urez sa aveti o zi
bunã si nu uitati sa mirositi florile de pe partea
voastrã a drumului!

Morala: Crãpãtura vasului nu înseamnã sfârsitul, ci
o posibilitate de a face ceva diferit! Numãrati-vã
binecuvântãrile...!!
simina2
 
Mesaje: 6
Membru din: 22 Ian 2007, 14:11

Mesajde gabi_osvald » 11 Iun 2007, 15:19

Unde am mai citit aceasta poveste?
gabi_osvald
 
Mesaje: 18
Membru din: 07 Sep 2006, 08:36

raspuns

Mesajde toni » 11 Iun 2007, 22:47

o carte interesanta cred ca ar putea fi "Cele mai frumoase pilde si povestiri crestin-ortodoxe", aparuta la Ed. Aramis in anul 2000, o culegere realizata de Leon Magdan. Daca poti , fa rost de ea si sigur vei gasi acolo multe povestiri care se potrivesc cu ceea ce-ti doresti
Avatar utilizator
toni
 
Mesaje: 177
Membru din: 20 Noi 2003, 00:32

Mesajde gabi_osvald » 12 Iun 2007, 19:13

Am sa caut ceea ce mi-ati recomandat, din pacate timpul ma preseaza, se apropie sesiunea vertiginos. Dar ramane pentru cultura mea.
gabi_osvald
 
Mesaje: 18
Membru din: 07 Sep 2006, 08:36

Mesajde gabi_osvald » 12 Iun 2007, 19:14

Am sa caut ceea ce mi-ati recomandat, din pacate timpul ma preseaza, se apropie sesiunea vertiginos. Dar ramane pentru cultura mea.
gabi_osvald
 
Mesaje: 18
Membru din: 07 Sep 2006, 08:36


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron