Ajutor!

Ajutor!

Mesajde roxa » 04 Mai 2007, 19:42

Buna seara, dragi colegi didactici!
Sunt invatatoare la clasa a IV-a si m-am gandit ca la urmatoarea sedinta cu parintii sa ii invit pe acestia sa asiste la o ora de limba romana si la una de matematica. Initial imi propusesem sa fac o lectie recapitulativa la geografie sau istorie, intre timp insa cred totusi ca mai potrivite ar fi lectiile de matematica si de limba romana, avand in vedere ca elevii vor sustine la sfarsitul acestei luni teste de evaluare la aceste doua discipline. Desi m-am entuziasmat atunci cand am gandit aceasta varianta de a prezenta situatia la invatatura a copiilor, acum, pe masura ce se apropie lectiile, sunt putin speriata. Ideile de realizare nu mi se mai par interesante si ma gandesc cu groaza ca nu voi reusi sa duc la bun sfarsit ceea ce mi-am propus. Apelez insa la ajutorul dumneavoastra pentru o sugestie cat de mica.(La limba romana sunt la complement, iar la matematica la unitati de masura.)
Va multumesc anticipat !
roxa
 
Mesaje: 11
Membru din: 06 Dec 2006, 18:11

Mesajde mimi_camp » 04 Mai 2007, 19:55

orice ai face la lectie va fi perfect atat timp cat tu crezi acest lucru. nu uita ca nu esti la inspectie, iar cei care asista nu sunt sefii sau evaluatorii tai.
un zambet larg pa fata, tratarea elevilor ca pe partenerii tai de dialog, siguranta de sine si totul merge struna. apoi, parintii ii vor studia mai mult pe copiii lor, vor vrea sa ii vada destepti(nu uita ca daca copiii sunt buni la invatatura e meritul lor, ca parinti , iar daca au rezultate slabe, tu esti de vina-acesta e un lucru pe care l-am constientizat de ceva vreme-ce sa-i faci, asa gandesc parintii). pe tine te vor analiza doar cum esti imbracata, cum te uiti la copii, daca vorbesti corect si ai voce placuta si alte detalii nesemnificative.
s-ar putea sa ai surpriza sa nu fie prea interesati de activitatile tale, deci, sfatul meu este sa te marginesti la o singura lectie(vezi motive gen:nu am timp, sunt obosit, nu ma pot cere de la serviciu, sau chiar un "nu am eu chef de scoala-eu am terminat-o demult").
mult succes!
mimi_camp
 
Mesaje: 89
Membru din: 13 Feb 2006, 19:42

Mesajde daiana » 04 Mai 2007, 20:52

Si eu te sfatuiesc sa faci o singura lectie. Ar putea fi o lectie-concurs, interdisciplinara si chiar interactiva. Cred ca va fi mult mai atractiva in momentul in care parintii vor fi direct implicati si vor deveni parteneri ai copiilor lor. Mult succes! :)
daiana
 
Mesaje: 594
Membru din: 22 Ian 2006, 23:16

Mesajde fritsch_renate » 04 Mai 2007, 21:45

Aceeasi sugestie o am si eu : primeste parintii in clasa pentru o singura ora de curs. Eu tin in fiecare an o activitate cu parintii - "Saptamana portilor drschise" - sunt invitati a asista la ce lectii doresc si la cate doresc, in decursul unei saptamani anume, aleasa la una dintre sedintele cu parintii. In acea saptamana am zilnic cate doi-trei parinti in clasa, dar niciunul nu sta mai mult de o ora de curs, se plictisesc repede. :D Pentru activitatea ta as avea o sugestie: una dintre activitatile lectiei sa o rezolve elevii impreuna cu parintii. Sa fie surpriza - imediat va fremata si asistenta, dar si elevii...
Avatar utilizator
fritsch_renate
 
Mesaje: 70
Membru din: 08 Oct 2005, 20:17
Localitate: Sighisoara

Mesajde cristyna » 05 Mai 2007, 13:35

:D Si eu am tinut o astfel de lectie anul trecut la matematica, cand copiii au avut de recapitulat tabla inmultirii si a impartirii. Pe langa faptul ca parintii au fost incantati de idee, toti elevii mei au invatat perfect tot. Eu banuiesc ca fiecare a dorit ca fiul/fiica sa nu-i faca de rusine fata de ceilalti. Trebuie sa recunoastem ca inca se mai practica...
"Să formezi o echipă este doar începutul, să rămâi împreună este progresul, să lucrezi împreună este succesul"

Henry Ford
Avatar utilizator
cristyna
 
Mesaje: 427
Membru din: 06 Apr 2005, 22:59
Localitate: Timisoara


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori