Cursuri de perfectionare

Cursuri de perfectionare

Mesajde daiana » 09 Oct 2006, 21:32

Incepand din data de 14 septembrie 2006 in scoala noastra se desfasoara cursul de perfectionare a personalului didactic avand denumirea ,, Dezvoltare profesionala pe baza activitatii proprii depuse in scoala".

Care este motivul ce m-a determinat sa deschid acest subiect?
Pentru prima data de cand profesez simt nevoia sa fac urmatoarea afirmatie: ,,Un curs de nota 10! Imi va folosi cu siguranta in activitatea didactica! "

Reusita acestei actiuni se datoreaza insa, mentorilor sai: domnilor profesori Vasile Miclaus si Dimitrie Radu. Despre domnul Vasile Miclaus ati auzit cu siguranta. Este unul dintre colegii nostri <<Didactici>> si va pot asigura ca este unul dintre acei DASCALI care merita cu prisosinta atributul ,, EXCEPTIONAL".

Ce anume m-a impresionat?
Modul de abordare a tematicii propuse( concret, atractiv) precum si capacitatea de comunicare a celor doi mentori.

Prin urmare, as dori sa le adresez felicitari celor doi profesori si sa imi exprim convingerea ca astfel de cursuri sunt absolut necesare pentru a schimba mentalitatea unor cadre didactice privind modelul DASCALULUI in societatea romaneasca. Ne intrebam de multe ori de ce nu le plac elevilor anumite materii? Gresit! Elevilor nu le place modul in care sunt predate anumite materii. Ce-ar fi sa nu-i mai privim cu superioritate? Ce-ar fi sa lasam deoparte problemele personale si sa ne dedicam lor, adica elevilor, in momentul in care intram in clasa? Ce-ar fi ca orele seci, plictisitoare sa se transforme in adevarate ,, spectacole" la care copiii sa participe cu entuziasm si interes? Ce-ar fi sa nu mai auzim pe holurile scolilor :,, Iar avem ora de....! :cry:" ?
Chiar daca acest curs nu trateaza problema pe care am enuntat-o mai sus si anume <<Modelul dascalului in societatea romaneasca>>, prin intermediul temelor dezbatute am inteles ca invatamantul de calitate si calitatea de dascal sunt pe deplin complementare.

Va astept, dragi colegi, cu impresii referitoare la cursurile la care ati participat in decursul carierei profesionale!
daiana
 
Mesaje: 594
Membru din: 22 Ian 2006, 23:16

Cursuri de perfectionare

Mesajde nada » 11 Oct 2006, 19:13

La un astfel de curs am participat si eu in perioada noiembrie 2005 ianuarie 2006. Am fost incantata de tot ce am reusit sa fac atunci si mai ales de modul in care am colaborat cu colegii mei. Nu in ultimul rand un merit deosebit l-a avut domnul Octavian Patrascu, cel care a sustinut acest curs. Merita sa muncesti pentru asa ceva... pentru ca am uitat sa va spun programul a fost infernal - asistente, interasistente, proiecte de lectie, etc.
Avatar utilizator
nada
 
Mesaje: 317
Membru din: 22 Ian 2006, 22:28
Localitate: Piscu - Galati

Mesajde gica_ionescu » 11 Oct 2006, 19:50

Particip la cursuri de initiere IT si AEL. Am inteles ca testarea se va da on line cu Siveco (cred). Stie cineva cat de dificila este aceasta testare?

Sa zicem ca m-as descurca cu prima parte dar cu AEL ?
Avatar utilizator
gica_ionescu
 
Mesaje: 1154
Membru din: 18 Iul 2004, 10:29

Mesajde stanuta_grigorica » 11 Oct 2006, 20:54

Am dat testare si la IT si la AEL.Te vei descurca, Gica !Este putin de invatat/exersat la aplicatiile acelea dar ...nu este foarte greu!
Succes!
stanuta_grigorica
 
Mesaje: 1095
Membru din: 06 Noi 2004, 21:55

Mesajde mariro » 11 Oct 2006, 21:05

M-am inscris si eu la cursurile AEL anul acesta! Abia astept sa le parcurg! :lol:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde ellis » 12 Oct 2006, 18:08

Referitor la initiativa distinsilor colegi de la Timis, toata stima! Stiu cu certitudine ca aceasta initiativa nu este singura de-a lungul carierei si , sunt convinsa, nici ultima.
In ceea ce priveste cursurile initiate de scoala noastra, cel mai recent
( din aceasta luna) este un curs pentru care ma bucur nespus ca are loc : "Curs practic de invatare a limbii engleze". Poate vi se pare banal, dar noi, cei care am studiat pe langa franceza, rusa...
A cui a fost initiativa? A colegelor noastre din catedra de engleza si , in mod special, a sefei de catedra, care de altfel si sustine cursul. Ce pot sa spun? Multumiri si ... sper ca voi reusi.
ellis
 
Mesaje: 16
Membru din: 01 Oct 2006, 22:53

Mesajde dana_t » 14 Oct 2006, 11:40

Referitor la cursurile de perfectionare, cred ca sunt foarte interesante (am citit cate ceva) cururile de dezvoltarea gandirii critice pentru ciclul primar. Mai mult, au si puncte de credit, deoarece sunt aprobate de Minister.Si...daca vreti si mai mult, au acelasi numar de credit ca si banalele reciclari, care...stiti cu cat ramanem de la ele....
Singura diferenta este ca acele reciclari le plateste Ministerul, din bani publici, iar acestea le platim noi.

Dana
Avatar utilizator
dana_t
 
Mesaje: 213
Membru din: 11 Dec 2003, 20:21
Localitate: Pitesti

perfectionare

Mesajde maiada » 16 Oct 2006, 21:17



si la scoala mea s-au desfasurat asemenea cursuri de perfectionare;
am (re)descoperit ,alaturi de colegii mei profesori si invatatori ,placerea lucrului in echipa!
ne-am simtit bine muncind impreuna,am creat impreuna"ciorchini de idei",am vazut rezultatele muncii celorlalti facand"turul galeriei"si am mai deccoperit si alte metode de invatare prin care putem castiga elevii de partea noastra, facandu-i sa vina la scoala cu placere fara ca matematica sa li se para un chin(in cazul meu)!
am avut si un mentor pe masura:dna. LEONTE VALERIA de la isj Suceava,
un Om cu suflet mare, de o inalta tinuta morala,un profesionist-perfectionist, care a stiut sa ne demonstreze, cu caldura, pasiune si pricepere ca oricand o lectie de orice fel ,poate fi atractiva daca pui laolalta urmatoarele incrediente:
--cunostinte temeinice;
--metode atractive, cu care sa trezesti atentia elevului si sa-i starnesti curiozitatea;
--pasiune;
--caldura si pricepere in emiterea ideilor;
--rabdare si perseverenta!

mi-a mai placut si faptul ca ,la sfarsitul fiecarei zile de cursuri, d-na LEONTE VALERIA ne lasa un moment al nostru, de cateva minute, in care asterneam pe hartie impresiile intr-un scurt eseu si impartaseam apoi si celorlalti trairile noastre.
CONSIDER CA AM AVUT UN MARE CASTIG PE PLAN PROFESIONAL SI NU NUMAI, PARTICIPAND LA ACESTE CURSURI DE PERFECTIONARE!
maiada
 
Mesaje: 1
Membru din: 16 Oct 2006, 19:40

Mesajde minea_claudia » 24 Oct 2006, 13:38

Am inceput si noi la scoala acest curs de perfectionare a cadrelor didactice in invatamantul rural pe semestrul acesta.Pot sa spun ca acest an este al doilea an de cand lucrez in invatamant.Anul trecut am dat licenta la Universitatea din Craiova.
Acest curs este foarte interesant si foarte util pentru predarea la clasa. La orele de informatica am folosit si eu cateva metode interactive de predare:activitati pe grupe etc.Copii au fost foarte incantati de toate aceste metode si chiar au dat randament.
Doamnele metodiste au facut o treaba formidabila, cursul a fost exact asteptarilor mele. Poate ca daca citeam cartile nu intelegeam asa de bine fata de cum ne-au predat si explicat dansele. Scoala romaneasca chiar are nevoie de asa cursuri pentru ai intelege pe elevii mai bine si mai ales pentru ai stimula cu ajutorul metodelor de predare.
Eu personal m-am simtit bine la acest curs chiar am avut ceva de invatat.Parerea mea este ca pot sa ai vechime de 30 de ani si niciodata nu stii indeajuns de multe lucruri utile predarii in invatamant.
Le multumesc doamnelor: STINGA LELIA SI NICHIFOR DORINA. :D
minea_claudia
 
Mesaje: 2
Membru din: 23 Oct 2006, 15:56

Mesajde tatianadandu » 02 Dec 2006, 00:11

Mă numesc DANDU LUCICA sunt profesoară de fizică – chimie, la Şcoala cu clasele I – VIII Secuieni judeţul Bacău şi îmi desfăşor activitatea în această şcoală de 31 de ani, încă de la absolvirea facultăţii. Pot spune fără falsă modestie că această instituţie a devenit o parte din viaţa şi sufletul meu întrucât locuiesc în aceeaşi localitate.
Aş dori ca prin intermediul rândurilor următoare să exprim câteva gînduri legate de problematica acestui forum, referitoare la perfecţionarea din cadrul PROIECTULUI PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL RURAL.
Consider activităţile de mentorat şi formare din cadrul acestui proiect extrem de interesante şi utile pentru toate cadrele didactice, un rol deosebit în derularea lor avându-l doamna DANA KAETANA PALAGHIŢĂ, mentorul nostru.
Conform studiului UNESCO învăţarea se sprijină pe patru piloni aflaţi într-o conexiune directă: „a învăţa să ştii”, „a învăţa să faci”, „a învăţa să lucrezi împreună”, „a învăţa să fii” la care se adaugă „a învăţa să te transformi pe tine însuţi şi să schimbi societatea”. Aceşti piloni au constituit totodată şi repere primordiale în activitatea desfăşurată de doamna mentor cu profesorii implicaţi în proiect.
Ca o aplicare în practică a noţiunilor teoretice transmise prin efortul doamnei mentor, împreună cu încă doi colegi doamna NĂCUŢĂ CSILLA, profesor de matematică la Şcoala cu clasele I - VIII Ciutureşti şi domnul POCOVNICU GHEORGHE, profesor de matematică la Şcoala cu clasele I - VIII Fundeni am implementat proiectul „ANCORA” la clasele V – VII privind perimetre şi arii cu scopul de însuşire şi aprofundare prin practică a noţiunilor studiate despre lungime, arie şi unităţi de măsură, transformări, procedee de măsurare şi instrumente de măsură.
Sperăm că asemenea activităţi vor determina îmbunătăţirea calităţii procesului de predare – învăţare – evaluare din toate şcolile şi mai ales în cele din mediul rural.
tatianadandu
 
Mesaje: 2
Membru din: 25 Noi 2006, 20:33

Mesajde tatianadandu » 02 Dec 2006, 00:38

Profesor BIBIRE DORINA Şcoala cu clasele I – VIII Secuieni judeţul Bacău

Un gând sincer ...

Aş dori la început să fac o confesiune sinceră, pornită din inima unei profesoare de limba şi literatura română cu o vechime în învăţământ de 36 de ani, locuind şi respirând aerul unui sat, împreună cu elevii şi părinţii lor.
Parcurgând mai multe forme de perfecţionare de-a lungul carierei didactice detaşez cele patru module de bază din cadrul PROIECTULUI PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL RURAL la un loc aparte. De fiecare dată au fost luate în considerare exigenţele maifestate pe plan mondial cu privire la rolul, funcţiile şi competenţele educatorului, de fiecare dată au fost incluse şi noile orientări, rezultate recente ale studiilor şi cercetărilor psihologiei, ştiinţelor educaţiei.
Ceea ce am parcurs în cadrul acestor module a fost nu un demers descriptiv al „predării interactive” cât unul „experimental” centrat pe experienţa şi achiziţiile cadrelor didactice.
Am fost invitaţi încă de la început de doamna mentor DANA KAETANA PALAGHIŢĂ să redescoperim metodologia intercativă într-o perspectivă bazată pe acţiune şi gândire critică; altfel spus un demers de învăţare despre învăţare în cheie modernă, în care acela care învaţă îşi construieşte propria învăţare. Maniera de abordare a fost diferenţiată, nuanţată şi personalizată.
Echipele, autorii acestor module, dar în primul rând doamna noastră mentor, sunt oameni care merită respectul şi consideraţia noastră.
Am citit, am reflectat, am experimentat şi am văzut minunea: copilul are caracteristici specifice, individualizate, ritm propriu, interese şi nevoi de luat în seamă.
Metodele folosite cu denumiri sugestive „Ciorchinele”, „Bulgărele de zăpadă”, „Turul galeriei”, etc. îl formează altfel pe copil, îi deschide orizontul, îl obligă la mişcare în timpul orei, racţionează şi ce este mai important îl pregăteşte pentru viaţă.
În urma parcurgerii acestor module, am hotărât să realizăm un proiect pedagogic pentru Cercul Pedagogic din 28 aprilie 2007.
El are ca temă „De Sfintele Sărbători să fim alături de cei dragi”, un proiect în parteneriat cu Primăria, Biserica şi părinţii, la care va lucra şi colega mea GAVRILĂ CORINA – ELENA profesoară de limba şi literatura română la Şcoala cu clasele I – VIII Ciutureşti.
tatianadandu
 
Mesaje: 2
Membru din: 25 Noi 2006, 20:33


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori