scoala incluziva

scoala incluziva

Mesajde cristyna » 07 Apr 2005, 00:06

Am fost acum, in vacanta de primavara, la un curs de privind practicile incluzive si mi-am dat seama cat de folositor poate sa ne fie noua dar mai ales acelor copii care au nevoie de aceasta atentie speciala.

Eu am inceput sa aplic informatiile primite acolo, dar as avea mare nevoie si de parerea celor care au trecut prin asta.

P. S.va urmaresc de mult timp si am descoperit adevarati colegi :lol:
Avatar utilizator
cristyna
 
Mesaje: 427
Membru din: 06 Apr 2005, 22:59
Localitate: Timisoara

cursuri de ed. incluziva

Mesajde sandapavel » 11 Apr 2005, 14:22

Eu am facut formare pe educatie incluziva anul trecut (vreo 3 luni - 90 de credite) in cadrul unui proiect Phare si am materialele celor 7 module parcurse.
Parerea mea este ca toate acele lucruri invatate ar fi de mare folos, insa mai sunt si alte conditii care trebuie indeplinite pentru implementarea proiectelor de scoala inclusiva, in principal ajutor material si bunavointa din partea tuturor factorilor implicati. Am aplicat si la clasa o serie de metode invatate si copiilor mei le-a placut foarte mult...
In Bucuresti, cei de la CCD sunt foarte bine informati (si formati) pe acest nou domeniu.
Avatar utilizator
sandapavel
 
Mesaje: 27
Membru din: 13 Feb 2005, 14:28
Localitate: Bucuresti

scoala incluziva

Mesajde anahodoroaba » 16 Apr 2005, 00:30

Va rog sa oferiti mai multe informatii despre ceea ce inseamna "scoala incluziva". Nu cred ca stiu suficiente lucruri. Pana ajungem cu totii in preajma formatorilor....
anahodoroaba
 
Mesaje: 146
Membru din: 30 Dec 2004, 18:37
Localitate: Bacau

Mesajde mari » 16 Apr 2005, 08:51

Buna, stimati colegi! Eu am facut un curs despre scoala inclusiva iar anul trecut scolar, aici, in Galati, Scoala Inclusiva a fost chiar tematica ce s-a dezbatut in cadrul Cercurilor Pedagogice de la I - IV desigur. Am si un suport de curs,foarte interesant, insa nu stiu daca pot sa-l "pun" pe sait, la formare continua, atata vreme cat nu este conceput de mine, cu toate ca as specifica lucrul acesta. As putea insa sa spun ca scoala inclusiva se vrea a fi o scoala la care visam cu totii, o scoala a viitorului, in care toate polititicile si practicile care genereaza obstacole sunt inlaturate din calea actului invatarii, o scoala in care intreaga experienta a personalului didactic este utilizata, unde fiecare se simte binevenit, formandu-se grupuri de predare astfel incat toti elevii sa fie apreciati iar predarea se planifica luandu-se in considerare toti elevii. Diferentele dintre elevi sunt folosite ca resursa pentru a ajuta predarea si invatarea. Existã un parteneriat între personal ºi pãrinþi/ cei care au grijã de copii si toate comunitãþile locale se implicã în activitatea ºcolii...
As vrea sa spun cu aceasta ocazie ca scolile care au organizat cercurile pedagogice si ma refer acum la cele din setul meu desi sunt convinsa ca nu doar acestea au sustinut activitati absolut deosebite (si cu elevi si fara) din care am avut cu totii de invatat.
Revenind la subiect, sunt de acord cu cristyna, avem nevoie de parerile celor care trecem prin asta. Important este sa spunem daca am reusit sau nu sa ne integram intr-o scoala inclusiva ca pana la urma asta ne dorim cu totii... cred....
Toate bune!
mari
 
Mesaje: 31
Membru din: 18 Dec 2004, 16:21
Localitate: Galatzi

Mesajde efodorean » 16 Apr 2005, 09:41

Cred ca numai termenul "scoala incluziva" este nou.

Si acum 30 de ani erau cuprinsi in scolile de masa copii cu CES,de a caror formare s-au ocupat invatatori,profesori,logopezi,medici.

Important este ca acesti copii sa fie depistati la timp si sa se actioneze corect in vederea integrarii si educarii lor.

In ultima vreme am observat o adevarata lupta, intre scolile speciale si scolile de masa,pe acest subiect.Primii sustin ca educarea copiilor cu CES trebuie aplicata in scoli speciale,cei din urma ca aceasta educatie se poate realiza mai bine in scolile de masa.
Ca slujitor al scolii de masa militez pentru integrarea si educarea copiilor cu CES in scolile de masa,mai cu seama pentru ca atunci cand se vor maturiza vor fi nevoiti sa traiasca alaturi de ceilalti,nu li se vor crea comunitati speciale.
Copiii sanatosi trebuie sensibilizati si educati in asa fel incat sa-i accepte si sa-i ajute pe copiii cu CES.

Practic am participat la o actiune de integrare scolara si familiala a unui copil din Centrul de Plasament.Proiectul s-a derulat pe parcursul a doi ani si echipa a fost formata din:invatatorul clasei,psihologul scolar,medicul scolar,asistentul social de la DJPPC, preot,parintii adoptivi si parintii naturali.Activitatea s-a finalizat prin reintegrarea copilului in familia naturala.
Intr-o clasa paralela este inscris un copil cu handicap fizic (probleme de deplasare).Este din clasa intai aici.Colegii lui de clasa si cei din clasele paralele il trateaza ca pe un copil normal si atunci cand trebuie il ajuta.Si adultii il privesc si il trateaza ca pe un om normal.Cred ca este bine.In felul acesta copilul nu mai are complexe si se poate dezvolta normal din punct de vedere psihic.

Ecaterina Fodorean
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

scoala incluziva

Mesajde anahodoroaba » 16 Apr 2005, 19:54

Interesante si ultimele doua mesaje.

Draga Mari,
Ar fi minunat daca ai trimite suportul de curs. Nu cred ca ar fi nici o problema atat timp cat specifici provenienta lor. Sunt sigura ca au in continutul lor probleme importante.
Numai bine,
Ana Hodoroaba
anahodoroaba
 
Mesaje: 146
Membru din: 30 Dec 2004, 18:37
Localitate: Bacau

o parere

Mesajde sandapavel » 17 Apr 2005, 11:36

parerea mea este ca integrarea copiilor cu CES ar fi binevenita in scolile de masa, atata timp cat nu da peste cap intregul proces de instructie, adica e Ok sa fie inclusi elevi cu deficiente fizice, dar ce te faci cand ai 2 - 3 elevi cu probleme psihice, asa cum au unele dintre colegele mele? Deja nu muncesti ca sa-i integrezi in colectiv, ci sa-i tii cat mai departe de ceilalti... puteti sa ma credeti cinica, dar aceste lucruri s-au intamplat in scoala si nu pot sa nu ma intreb cum as fi procedat eu in locul colegelor mele...
referitor la subiectul educatiei incluzive, ceea ce s-a incercat la cursurile de formare la care eu am participat, printre altele, a fost clarificarea diferentei dintre integrare si incluziune - nu incerci sa integrezi elevul cu CES, sau rrom, sau etc. in colectiv facandu-l la fel ca ceilalti, ci il incluzi pastrand particularitatile pe care el la are si aplicand o programa la care el sa raspunda si in care sa se recunoasca.
Bineinteles, am lucrat si noi pe module ca legatura intre scoala si comunitatea locala, managementul clasei, teoria inteligentelor multiple, practici de invatare moderne etc., toate din perspectiva educatiei inclusive.
Avatar utilizator
sandapavel
 
Mesaje: 27
Membru din: 13 Feb 2005, 14:28
Localitate: Bucuresti

Mesajde cadrudid » 17 Apr 2005, 20:59

Am participat acum trei ani la un curs de formare continua pe aceasta tema, desfasurat sub coordonarea Casei Corpului Didactic, dar la initiativa Unicef Romania, special a d-lui Vrajmas, pe care il consider un om extraordinar. (Nu mai spun ca CCD-ul era a cincea roata la caruta)
Am fost entuziasmat de modul in care problemele erau rezolvate in aceasta viziune.
DAR:
am in clasa o eleva cu un IQ=74, dovedit cu acte in regula chiar de catre psihologi cu experienta.
Ei bine, si asa, am destule probleme, asa ca, daca un elev cu "dificultati de invatare" - cum suna in jargonul de specialitate - mai mari decat elevul meu este "incluz" in clasa mea, nu stiu ce se mai poate alege din intreaga ora, caci, vorbind pe sleau, este absolut necesara prezenta cadrului didactic de sprijin, despre care pot spune ca este sublima, dar lipseste cu desavarsire.
Pe curand!
Avatar utilizator
cadrudid
 
Mesaje: 295
Membru din: 15 Oct 2004, 12:35

Mesajde efodorean » 25 Apr 2005, 14:22

Zilele trecute am citit un articol semnat de o echipa de profesionisti din Resita(psiholog G.Boici,sociolog A.Dercze,psihopedagog J.Leghezeu).Dincolo de complexitatea si valoarea materialului,mi-a atas atentia in mod deosebit finalul,pe care doresc sa-l supun atentiei voastre.

"Intr-o clasa incluziva intrebarea "cum trebuie sa se schimbe acest elev pentru a face parte din clasa?" trebuie inlocuita cu "cum trebuie noi sa ne schimbam pentru a asigura o participare deplina si a copiilor cu cerinte educative speciale?"

Sintetizand raspunsurile oferite cu generozitate de autorii articolului se poate sintetiza concluzia ca:

Orice educator care-si centreaza activitatea pe copii nu uita ca:
* fiecare copil este important pentru societate;
* fiecare copil are nevoi sociale;
* fiecare copil are tendinte si particularitati speciale;
* fiecare copil este unic;
* diferiti intre ei,copiii sunt egali in drepturi.

Invatand impreuna,copiii invata sa traiasca impreuna!

Incluziunea fara resurse,fara suport,fara implicare,fara restructurare,fara pregatire continua nu va merge.
In consecinta ,accentul si prioritatea care se pun tot mai clar in abordarea conceptuala si practica a educatiei speciale - prin paradigma scolii incluzive - evidentiaza cert ca aceasta trebuie sa fie tot mai mult si o responsabilitate a scolilor obisnuite,lucru realizabil atunci cand structurile sistemului sunt adecvate,cand de la afirmatia "scoala pentru toti" vom putea trece la practica "scoala pentru fiecare"

Ecaterina Fodorean

P.S.Va recomand Raportul "Dezvoltarea resurselor umane pentru sustinerea educatiei incluzive",prezentat la Seminarul sub-regional pentru Europa Centrala si de Este,UNICEF,2000.
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Mesajde cadrudid » 27 Apr 2005, 14:38

Doamna m-a facut sa par inchistat in idei preconcepute. Sunt convins ca nu aceasta era intentia dumneavoastra. Astept insa programe de formare continua care sa imi explice misterul alcatuirii de programe individualizate pentru fiecare dintre acesti elevi, cate un cadru didactic de sprijin in fiecare clasa cu astfel de elevi, precum si un articol in curriculumul national, care sa prevada standardele de performanta minime pentru promovarea acestor elevi.
Ca de fiecare data, ideile noi se bat cap in cap cu sistemul mai putin permisiv si cu inertia celor care fac parte din el. Ce sa mai vorbim de resursele financiare! Altfel gurile rele (printre care nu neg ca ma numar)pot sa aseze un "cate" in fata expresiei generoase "o scoala pentru fiecare copil".
Cat timp exista si va ramane ceea ce se numeste "invatamant special' si se vorbeste si de "scoala incluziva", totul pare o strutocamila.
Pe curand!
Avatar utilizator
cadrudid
 
Mesaje: 295
Membru din: 15 Oct 2004, 12:35

Mesajde efodorean » 28 Apr 2005, 08:23

Se pare ca intr-adevar,cei tineri nu se inteleg cu cei batrani (asta ati vrut sa spuneti),dar,pe mine viata si experienta m-a invatat ca toti oamenii au drepturi egale,deci si micii scolari au drepturi egale.

Continuu sa sustin ca un copil cu CES se poate dezvolta mult mai bine intr-o colectivitate de copii normali.In viata va trebui sa traiasca cu acestia si alaturi de acestia.Cum se va incadra un astfel de copli intr-o societate care nu-l va accepta,pentru ca a trait izolat?Cum se va privi chiar el,intr-o societate pe care nu o cunoaste,intre niste oameni pe care nu-i intelege?

As putea da nenumarate exemple de copii cu CES,pe care ii cunosc,si care au fregventat scoala de masa si acum sunt bine incadrati in societatea asta a noastra,asa cum e ea.

Chiar acum am o vecina,a carei fetite este in carucioir rulant de mica .A fregventat gradinita intr-o comunitate de copii cu CES,dar la scoala a fost inscrisa in scoala de masa.Mama este cea care o duce la scoala,in pauze ii poarta de grija (se pare ca exista un ajutor in acest sens pentru persoanele care ingrijesc astfel de copii).Copila,chiar daca are handicap motor ,este un copil vesel,cu multi prieteni copii sanatosi .

In Cluj sunt destule scoli care scolarizeaza copii cu CES.Le-am vizitat si am ramas neplacut impresionata de tristetea din privirile acelor copii.Si,fie vorba intre noi,multi dintre ei puteau fregventa scoala de masa.


Pe curand,
Ecaterina Fodorean

P.S.-Raman la convingerea ca aceasta lupta pentru scoli cu elevi CES,pentru cadre didactice de sprijin este dusa de miile de absolventi ai Facultatilor de psihologie si asistenta sociala...
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Re: scoala incluziva

Mesajde stefimar » 21 Ian 2015, 22:36

frecventa :!:
stefimar
 
Mesaje: 2
Membru din: 03 Sep 2008, 18:49


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori