de felixmunteanu » 01 Iun 2013, 13:45
Am fost "aleasa" la corectat, dar avand 2x4 variante si multe lucrari, nu m-am putut concentra pe continut ci pe grila de notare. Eu citeam grila si colega mea bifa pe borderou. Totusi, mi-au ramas in minte cateva idei.
La romana, unele teste vizau intelegerea textului, altele compozitia, altele scrierea corecta... E mult de scris si greu de explicat asa ca voi vorbi in general si pe scurt.
- texte suport destul de lungi (o pagina A4) Povestea ceasului cu inima/ text stiintific despre ursii panda si ursi in general.
- cerinte:
- de raspuns la intrebari din texte (accent pe intelegerea textului)
- de alcatuit un bilet
- de alcatuit propozitii dupa imagini si de ordonat
- de formulat intrebari dupa propozitii date
Sa fie clar: aceste cerinte nu s-au intalnit simultan intr-un test.
La corectare se puncta dupa tipul testului: daca se viza intelegerea textului, nu contau greselile de punctuatie sau de ortografie. La fel si pentru alcatuirea de propozitii.
La matematica erau exercitii de numeratie, siruri, figuri geometrice, probleme simple, probleme dupa grafice si tabele, instrumente de masura...
Nu a fost greu, dar a fost timpul prea scurt (25 de minute!!!) si greu de rasfoit (Nu stii sa raspunzi la ce ai citit... du-te inapoi la text!). Multi copii nu au reusit sa termine.
Pentru astfel de evaluari, ar trebui gandite de catre specialisti evaluari periodice in sistem similar. Invatatorul nu are timp sa redacteze atata volum.
Avantajul acestor evaluari, si, mai ales, a folosirii codurilor de notare este ca elimina (aproape total) diferentele de opinie dintre corectori.
Nu se pune problema multiplicarii testelor o data pentru ca nu s-a permis, apoi si daca ar fi fost voie, fizic era destul de greu (2x4 variante x 8-12foi(cred)= un top destul de gros de hartie).