SUBIECTE PEDAGOGIE SI METODICA GRADUL II EDUCATOARE

SUBIECTE PEDAGOGIE SI METODICA GRADUL II EDUCATOARE

Mesajde disney » 17 Iul 2012, 23:04

BUNA SEARA, IN PRIMUL RAND MULTUMESC CELOR CARE MI-AU TRIMIS MATERIALE PENTRU GRADUL II EDUCATOARE SI VA MAI ROG SA MA MAI AJUTATI CU NISTE TEME PE CARE NU LE-AM GASIT .VA MULTUMESC ANTICIPAT . ADRESA DE EMAIL ESTE ita.andreea@yahoo.com

PEDAGOGIE

I.Problematica educatiei si invatamantului in societatea contemporana.Inovatie si reforma in scoala romaneasca:
a)Educatia si provocarile lumii contemporane. Dinamica relatiei educatie de baza / educatie permanenta / auto educatie
b)Alternative la invatamantul prescolar din Romania :Waldorf , Step by step , Montessori , Planul Jena .
c)Dimensiunea europeana a invatamantulul prescolar.

IV.Problematica sistemului institutional de invatamant in Romania.Locul si rolul segmentului prescolar in sistemul de invatamant .
a)Sistemul de invatare-concept , functii , structura , tendinte de evolutie
b)Evolutii ale conceptiei despre integrarea subsistemului invatamantului prescolar in cadrul sistemului ; actualitate si perspective

V.Concepte fundamentale si tipuri de curriulum in Teoria curriculum-ului
a)Definitivarea si analiza conceptelor:finalitate , ideal , scop , obiectiv , sarcina , profilul educational al copilului prescolar , arie curriculara , ciclu curricular
b)Tipuri de curriculum

IX.Probleme teoretice si practice ale reformei curriculum-ului – cu referire la invatamantul prescolar

XIII. Predarea – concept , modele de predare fundamentate pe teorii ale invatarii.Eficacitate si eficienta in predare
a)Aspecte specifice ale predarii in invatamantul prescolar
b)Eficacitate si eficienta in predarea la prescolari

XVII .Comunicarea si relatiile de comunicare pedagogica . Structura , mecanisme , forme , stiluri , eficacitate.Aplicatii
a) Comunicare – concept , structura , functii si conditii de eficienta
b)Aspecte specifice ale comunicarii didactice in invatamantul prescolar
c)Caracteristicile demersului de,,influent educationala ” in invatamantul prescolar
d)Implicarea sociala si personalitatea copilului :complianta comportamentala in grupa
e)Comunicarea interpersonala
f)Climat educational in gradinita

METODOLOGIE

I.Obiectivele educationale in invatamantul prescolar
a)Scopul activitatilor instructiv-educative din invatamantul prescolar
b)Functii specifice ale obiectivelor educationale din invatamantulul romanesc
c)Clasificarea obiectivelor educationale : obiective cadru si obiective de referinta specifice domeniilor de continut , operationale pentru domeniile de continut
d)Obiective ale jocurilor si activitatilor alese , specificul lor

IV.Modalitati de organizare a grupei pentru activitatile de invatare
a)Exigente psihopedagogice si ergonomice privind organizarea grulei de copii
b)Organizarea grupei de copii in cadrul activitatilor zilnice (cu toata grupa , cu grupuri mici , in perechi , individual )
c)Modele de aranjare spatiala a grupei de copii (cerc , semicerc , clasa)
d)Organizarea grupei combinate

VIII. Pregatirea copilului pentru integrarea optima in activitatile de tip scolar
a)Conceptul de maturitate scoalara(aptitudine e scolaritate); criterii de definire si viziunea integratoare a definirii acestuia 9 pregatirea copilului , pregatirea scolii , pregatirea familiei )
b)Copilul – domenii de maturizare , sanatate si dezvoltare fizica ; dezvoltare socio-emotionala ; motivatia pentru invatare ; dezvoltarea limbajului si capacitatea de comunicare ; dezvoltarea cognitiva si cunostintele generale ; deprinderi motrice utile invatarii)
c)Variabilitatea standardului de maturitate pentru scoala – ritm individual de dezvotare , diferente de educatie , mediu socio – cultural , eventuale dizabilitati s,a,m,d,
d)Scoala-cunoasterea trebuintelor copiilor si oferirea conditiilor de indeplinire a acestor trebuinte
e)Familia;rolul familiei in dezvoltarea socio-emotionalaa copilului

IX.Valorificarea valentelor formative ale alternativelor educationale utilizate in invatamantul prescolar
a)Prezentarea principalelor alternative educationale: Waldorf , Montessori ,Freinet , Planul Jena , abordarea integrata a limbajului si invatarea prin cooperare
b)Tehnici de lucru utilizate in cadrul alternativelor educationale ; posibillitatile de transfer in invatamantul traditional

X.Modalitati de implicare a comunitatii pentru sprijinirea actului educational
a)Relatia gradinita-familie –comunitate
b)Parteneriatul – fundament comun de actiune ; unitate de conceptie si de actiune in beneficiul copiilor
c)Parteneriate viabile si activitati comune de invatare , activitati de imbunatatire a mediului educational , proiecte de curriculum colaborativ , participare la luarea deciziilor etc
d)Strategii de cooperare si colaborare
e)Practici si programe pe care gradinita le poate folosi pentru implicarea comunitatii in actul educational (ex:pentru dezvoltarea abilitatilor parentale , pentru imbinatatirea comunicarii , pentru voluntariat , pentru conducere si sustinere etc)

XI.Abordari specifice ale copiilor cu CES
a)Definirea conceptului de copil cu cerinte speciale (copii supradotati sau copii dezavantajati)
b)Copilul supradotat : identificare , caracteristici , problemele care pot aparea in sala de clasa , actiunea educationala diferentiata / individualizata
c)Copilul cu tulburari de invatare :definirea conceptului , criterii de indentificare , caracteristici tipuri de tulburari , actiunea educationala diferentiata
d)Copilul hiperactiv : identificare , caracteristici , abordarea educationala a copilului prescolar hiperactiv
e)Copilul cu deficiente senzoriale:surditate , cecitate , motorii , intelectuale , caracteristici generale ale fiecarui tip de deficienta
f)Scoala incluziva-educarea copiluli cu deficiente sau provenit din mediii defavorizare, in conditiile integrarii in gradinita de masa

XII Stimularea potentialului creativ al prescolarilor in cadrul activitatii din gradinita
a)Factori de personalitate care conditioneaza creativitatea , cognitivi si de procesare intelectuala , aptitudini speciale , factori nonintelectuali si nonaptitudini
b)Factori de personalitate care inhiba sau blocheaza reativitatea copiilor
c)Conceptul de potential creativ
d)Specificul; creativitatii la varsta prescolara :comportamnt , precocitate , capacitati exceptionale
e)Stimularea creativitatii prescolarilor , obiecive , criterii , metode , instrumente de evaluare
disney
 
Mesaje: 25
Membru din: 01 Iul 2007, 17:50

Înapoi la Invatamant prescolar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator