metodologia de recunoastere si echivalare a functiei de prof

metodologia de recunoastere si echivalare a functiei de prof

Mesajde 111078 » 25 Sep 2011, 22:24

stie cineva ceva de aceasta metologie de recunoastere si echivalare a functiei de profesor in invatamantul primar?
111078
 
Mesaje: 7
Membru din: 12 Mar 2009, 14:28
Localitate: Stinceni,mures

Re: metodologia de recunoastere si echivalare a functiei de

Mesajde costi_52 » 26 Sep 2011, 08:01

Deocamdată, metodologiile de aplicare a prevederilor Legii nr. 1/2011 sunt în fază de proiect. Oricum, nu funcţia didactică poate fi recunoscută şi echivalată, ci competenţele profesionale dobândite formal, nonformal sau informal (art. 248 alin.3).
costi_52
 
Mesaje: 1511
Membru din: 09 Dec 2007, 17:27

Re: metodologia de recunoastere si echivalare a functiei de

Mesajde awardsf » 25 Oct 2011, 19:34

ORDIN MECTS 5553/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 733 din 19/10/2011




În baza prevederilor art. 149 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare şi instituţiile de învăţământ superior duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Daniel Petru Funeriu ANEXĂ Metodologie privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

(3) Pentru absolvenţii liceelor pedagogice, ai şcolilor postliceale pedagogice sau ai şcolilor echivalente care au absolvit cu diplomă şi studii universitare de scurtă durată, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, precum şi pentru absolvenţii învăţământului superior care au finalizat un curs specific în domeniul psihopedagogic şi metodic, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, se echivalează pe baza ECTS/SECT învăţământul superior absolvit în cadrul instituţiilor de învăţământ acreditate/autorizate să funcţioneze provizoriu, cu examenul de finalizare a studiilor susţinut la instituţii de învăţământ superior acreditate, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, în vederea ocupării funcţiilor didactice de profesor în învăţământul preşcolar, profesor în învăţământul primar, profesor itinerant şi de sprijin, profesor-educator, care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării echivalării, cerinţele prevăzute la alin. (2).
(4) Se echivalează pe baza ECTS/SECT învăţământul realizat prin colegiul de institutori cu durata de 3 ani, în cadrul instituţiilor de învăţământ acreditate/autorizate să funcţioneze provizoriu, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru absolvenţii colegiilor universitare de institutori încadraţi în învăţământul gimnazial sau în palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor în învăţământul gimnazial.
(5) În vederea echivalării studiilor pentru ocuparea funcţiei didactice de profesor în învăţământul gimnazial, cadrele didactice prevăzute la alin. (4) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele cerinţe la data solicitării echivalării:
a) sunt titulare pe posturi didactice/catedre din învăţământul gimnazial sau din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
b) nu au fost sancţionate disciplinar şi au obţinut calificativul "Foarte bine" în ultimii 5 ani şcolari încheiaţi, respectiv calificativul parţial "Foarte bine" în anul şcolar în care solicită echivalarea;
c) deţin avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic la data solicitării, conform metodologiei privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar;
d) au obţinut definitivarea în învăţământ;
e) au obţinut gradul didactic II;
f) au obţinut gradul didactic I;
g) au o vechime la catedră de minimum 10 ani;
h) au obţinut minimum 90 de credite profesionale transferabile în ultimii 5 ani, pe baza participării la programe de perfecţionare acreditate de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(6) Se echivalează pe baza ECTS/SECT învăţământul universitar de scurtă durată realizat prin colegiul cu durata de 3 ani, în cadrul instituţiilor de învăţământ acreditate/autorizate să funcţioneze provizoriu, cu examenul de finalizare a studiilor susţinut la instituţii de învăţământ superior acreditate, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru maiştrii-instructori încadraţi în învăţământul gimnazial special şi şcolile de arte şi meserii din învăţământul special, în învăţământul liceal şi postliceal, la anul de completare, precum şi în palatele şi cluburile copiilor
awardsf
 
Mesaje: 2
Membru din: 18 Ian 2009, 18:46


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron