de felicia10 » 03 Oct 2011, 21:15
In scrisoarea metodica se specifica:
Fără a relua detaliile prezentate în documentul mai sus menționat, legate de criteriile de eligibilitate și procedura de acordare a distincției amintite, considerăm că este necesar să încurajăm, pe de o parte Inspectoratele școlare și Casele Corpului Didactic să găsească modalități de sprijinire a cadrelor didactice în acest proces (cursuri de formare – inclusiv în formula blended-learning, workshop-uri, acțiuni metodice etc.) și, pe de altă parte, cadrele didactice din învățământul preșcolar cu un exemplu de schelet al unui proiect educațional, pe care îl atașăm prezentei scrisori (Anexa 1)
Program educaţional .....................................
I. ARGUMENT (câteva considerații legate de conceptele abordate în cadrul programului, o analiză de nevoi, care să arate situația de la care se pornește și, în același timp, perspectiva dezirabilă ca urmare a derulării activităților din cadrul proiectului)
II. DESCRIEREA PROGRAMULUI
- Grupul ţintă (beneficiarii direcți, indirecți)
- Metodologie (modul în care urmează a se derula activitățile din proiect,
componentele/etapele acestuia etc.)
- Durata
- Resurse (umane, materiale, logistică)
- Coordonare (dacă este cazul de o coordonare pe mai multe paliere de
responsabilitate este necesar ca acestea să fie precizate foarte clar și nivelul de
responsabilitate al fiecăruia să fie precizat)
- Scopul programului
- Obiectivele specifice (clare, relevante și realiste, măsurabile, determinate în
timp, corelate cu scopul și problematica programului etc.)
III. ACTIVITĂŢI ŞI PLANIFICAREA ACESTORA (activitățile menționate în Metodologie vor fi reluate și detaliate, corelate cu obiectivele și scopul programului, cu resursele; se va stabili implicarea fiecărui partener și a fiecărui membru al echipei de implementare și se vor menționa clar perioadele alocate fiecărei activități de la debutul ei până la finalizare – se recomandă utilizarea unei diagrame Gantt)
IV. MONITORIZARE, RAPORTARE, EVALUARE (se menționează modalitatea de evaluare finală, dar și pe parcurs, cum se va face raportarea și de către cine, când și cui etc.)