Cu sau fara diacritice?

Cu sau fara diacritice?

Mesajde voicu » 21 Feb 2006, 14:47

Sunt profesor de matematică, însă tema de discuţie pe care v-o propun nu ţine (numai) de obiectul pe care îl predau! Din acest motiv, o iniţiez la mai multe specialităţi.
Este clar că toţi care citim aceste rânduri suntem utilizatori de calculatoare acasă sau la şcoală… Mai sunt şi alţii care nu au acces la Internet, însă utilizează calculatorul în scopuri didactice sau personale…
Aş dori să ne spunem părerea despre necesitatea utilizării - neutilizării diacriticelor pe calculatoarele folosite de către noi în activitatea la clasă, apoi în acest site şi în altele, dar mai ales în acelea care ne privesc pe noi dascălii şi pe elevi.
Cred că părerea mea este evidentă, dar o să mai revin…
voicu
 
Mesaje: 51
Membru din: 13 Mar 2005, 21:22
Localitate: Alios, Timis

Mesajde mikib80 » 21 Feb 2006, 18:52

N-aş putea să contrazic părerea d-voastră pentru că folosirea diacriticelor este importantă, dar uneori(vorbesc aici în numele meu) e mai uşor să scriem fără ele. Evident că nu în acte oficiale, lucrări, etc.
Pe forum, de exemplu.........
Aici m-am conformat părerii, corecte de altfel, că sunt importante şi trebuie folosite.... :wink:
mikib80
 
Mesaje: 17
Membru din: 20 Feb 2006, 15:25

Cu sau fara diacritice?

Mesajde daiana » 21 Feb 2006, 21:36

Folosesc diacritice ori de cate ori intocmesc documente sau materiale pe care le prezint elevilor; nu le folosesc insa, pe forum.E vorba de obisnuinta.
daiana
 
Mesaje: 594
Membru din: 22 Ian 2006, 23:16

Re: Cu sau fara diacritice?

Mesajde voicu » 22 Feb 2006, 13:32

daiana scrie:Folosesc diacritice ori de cate ori intocmesc documente sau materiale pe care le prezint elevilor; nu le folosesc insa, pe forum.E vorba de obisnuinta.


Textul tău mi-a inspirat un exemplu:
"Insa insa aceasta spune ea ceva, insa nu totul!"
Nu este dificil de citit şi înţeles din prima aruncare de privire?
Şi să presupunem că încearcă să îl citească un şcolar mic?