Olimpiada de educatie civica

Olimpiada de educatie civica

Mesajde aniova30 » 19 Feb 2006, 11:43

A trecut olimpiada de educatie civica si a lasat in urma pentru mine o serie de intrebari , printre care una esentiala:
Modul in care abordeaza elevii continutul textului pe care-l redacteaza trebuie sa fie unul poetic , literar , sau unul rece , dar obiectiv asa cum este continutul unei legi ?
Astept cu mare interes opiniile Dvs.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Re: Olimpiada de educatie civica

Mesajde efodorean » 19 Feb 2006, 12:47

aniova30 scrie:A trecut olimpiada de educatie civica si a lasat in urma pentru mine o serie de intrebari , printre care una esentiala:
Modul in care abordeaza elevii continutul textului pe care-l redacteaza trebuie sa fie unul poetic , literar , sau unul rece , dar obiectiv asa cum este continutul unei legi ?
Astept cu mare interes opiniile Dvs.


Consider ca abordarea continutului textului pe care-l redacteaza elevii la Olimpiada de Ed.civica TREBUIE sa fie unul obiectiv,asa cum este continutul unei legi.

Am trait o experienta neplacuta in urma cu ceva ani,sa fi fost prin 1999,si de atunci nu mai trimit elevi la astfel de competitii.
Si atunci s-a urmarit creatia literara/poetica a textului si nu au fost luate in consideratie lucrarile plastice si creatiile obiective,cu referire la ed.civica.Copiii au fost dezamagiti,si am luat hotararea sa nu mai supun copiii unui efort in plus si unor deceptii nemeritate.(Au vreme pentru astfel de trairi mai tarziu!)
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Mesajde coelera » 19 Feb 2006, 17:25

In programa de limba si literatura romana pana la clasa a IVa nu e prevazuta nicaieri cerinta ca elevii sa fie capabili sa redacteze o compunere libera (sunt cu programa in fata)
Am fost la supraveghere si am observat ca toti elevii au abordat mai mult literar textul decat dupa cerintele pe care ulterior le-am gasit formulate.
Acest lucru mi se pare firesc. Era mai bine ca la nivelul ciclului primar elevii sa cunoasca si ei aceste cerinte , le-ar fi orientat cat de cat maniera de abordare.
Cred ca si eu , daca as fi fost pusa in situatie sa fac o compunere libera cu un titlu pe care puteam sa-l aleg singura, as fi facut un text pur literar si nu as fi avut o abordare stiintifica, asa cum li s-a cerut.
coelera
 
Mesaje: 40
Membru din: 06 Feb 2006, 12:50

Mesajde aniova30 » 19 Feb 2006, 19:58

Multumesc din suflet pentru opinii ,in mod deosebit m-a "linistit" cea a d-nei Fodorean.
Dupa ce in prima faza , dupa aflarea rezultatelor am inlemnit,m-am infuriat apoi si am formulat contestatie , acum m-am consolat cu gandul ca asa se intâmpla peste tot.Pacat de munca acestor copii.Ma mai gandesc inca ce le voi spune maine , cand ii voi intalni!

Referitor la al doilea mesaj , inteleg ca pledati pentru compunerea literara desi scriem literatura doar atunci cand nu ne-am pregatit intr-un anumit fel , dar elevii acestia stiau ca merg la olimpiada de educatie civica si nu la cea de literatura romana.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Olimpiada de educaţie civica

Mesajde anahodoroaba » 20 Feb 2006, 00:39

Pe langa faptul ca elevul trebuie sa abordeze tema având ca baza de prezentare conţinutul dreptului supus gandirii prin terminologie specifica, aducand in plan si intâmplari reale sau imaginare petrcute în viaţa de zi ci zi. Fireste, stilul duce la departajare. Am fost la Olimpiada nationala la corectat in urma cu cativa ani si stiu ca a fost greu sa departajam. Dar profesorii de civica au cu totul alta viziune.
anahodoroaba
 
Mesaje: 146
Membru din: 30 Dec 2004, 18:37
Localitate: Bacau

Mesajde aniova30 » 20 Feb 2006, 06:44

Care este viziunea dumnealor?
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde aniova30 » 20 Feb 2006, 19:53

Am intrat in sfarsit in posesia baremelor de notare.Stupoare! Pentru capacitatea de a utiliza in mod adecvat termenii specifici disciplinei educatie civica = 1 punct!!!! Ca si punctul din oficiu.
Deci , te poti duce la aceasta olimpiada , si poti lua 9 fara sa folosesti termenii specifici disciplinei .
Ce dragut!
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde mirelar » 20 Feb 2006, 22:18

n-ati putea posta subiectele si baremul de corectare?
M-ar interesa si amanunte de desfasurare.
mirelar
 
Mesaje: 176
Membru din: 29 Aug 2005, 15:33

Oimpiada de educatie civica

Mesajde anahodoroaba » 20 Feb 2006, 23:17

Viziunea unui profesor de civica sau filozofie(am inteles ca la noi in judet, anul acesta , a corectat un profesor de filozofie lucrarile celor de la clasele 3-4) ar trebui prezentata chiar de persoanele in cauza. Din ceea ce am inteles eu: se apreciaza interpretarea temei din punct de vedere civic( vocabular specific, elemente de continut, exemplificari -situationale) si mai putin se pune pret pe ortografie, grafie, limbaj poetic.
anahodoroaba
 
Mesaje: 146
Membru din: 30 Dec 2004, 18:37
Localitate: Bacau

Mesajde aniova30 » 21 Feb 2006, 06:50

Subiectul a fost:
Conventia cu privire la drepturile copilului adoptata de Adunarea Generala a ONU la 20 nov.1989 , include la art.31 alin.2 " dreptul copilului de a participa în mod deplin la viata culturala si artistica".
Realizati o compunere prin care sa prezentati si sa sustineti acest drept.
Realizati un afis (desen , pictura sau colaj , prin care sa ilustrati exercitarea dreptului de a participa la viata culturala si artistica.
Dati un titlu compunerii voastre.
Barem de notare
60 puncte compunerea , din care:
-2o puncte pentru prezentarea dreptului prin tehnica compunerii;
-20 puncte pentru capacitatea de sustinere a dreptului prezentat prin tehnica compunerii;
- 10 puncte pentru capacitatea de a utiliza in mod adecvat termenii specifici disciplinei educatie civica;
-10 puncte pentru originalitate.

30 puncte afisul , din care:
-20 puncte pentru relevanta mesajului grafic care ilustreaza exercitarea dreptului;
- 10 puncte pentru calitatea plastica a afisului;

- 10 puncte din oficiu
NOTA: Nota finala se stabileste prin impartirea punctajului obtinut la 10.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

Mesajde aniova30 » 21 Feb 2006, 06:57

amanunte de desfasurare: - majoritatea echipajelor ( se compun din 2 elevi din cls. III-IV sau doar a IV a) - au venit cu compuneri invatate pe de rost despre fiecare drept , iar in sala se dezlantuie scrierea dupa memorie sau , dupa foaie!
Cei care se straduiesc saredacteze textul pentru prima data , pe baza cunostintelor acumulate, se situeaza pe ultimele locuri.Iar daca nu scriu niste compuneri foarte dezvoltate cu mare numar de pagini , si se limiteaza doar la limbajul de specialitate integrat intr-un text coerent , au si mai putine sanse.
Este prima data cand particip , dar si ultima.Poate alti colegi au alte impresii, eu asta am vazut.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori