Idee evaluare constructiva, pe competente

O sectiune in care puteti adauga studia si comenta, idei resurse in sprijinul predarii / invatarii
Reguli forum
Daca aveti o idee interesanta sau ati descoperit resurse interesante ce pot fi publicate in conditii legale, puteti deschide un topic in acest scop. Va atragemm atentia ca vor fi sterse trimiterile care fac concurenta didactic.ro sau incalca legile copyright

Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde kapuselvira » 11 Aug 2011, 22:54

Dacă accentul se pune pe dezvoltarea competenţelor, pentru o mai mare transparenţă, e nevoie de un nou sistem de notare şi de înregistrare care, asemenea pedagogiei Freinet, să urmărească depăşirea eşecurilor şi valorizarea reuşitelor parţiale ale educabilului.
Catalogul/carnetul/afişul de evaluare ar trebui să reflecte, asemenea unei oglinzi, nu doar rezultatele actului învăţării, ci şi progresul, regresul sau stagnarea, respectiv, de câte ori s-a revenit asupra verificării unei anumite capacităţi sau competenţe în scopul reglării sau autoreglării.
Propun folosirea unui cod pentru notare, respectiv, codul culorilor semaforului.
De ce?
Culorile roşu, galben şi verde scot în evidenţă, cel mai bine, situaţia la învăţătură a educabilului şi comunică simbolic, astfel:
- roşu: nu mă descurc, greşesc frecvent, am nevoie de sprijin susţinut, nu ştiu;
- galben: greşesc şi am nevoie de sprijin uneori, mai trebuie să exersez ...;
- verde: mă descurc foarte bine, pot merge mai departe ...;
Avantaje:
- cei trei factori (educabil, profesor şi familie), respectiv cine verifică documentul constată la prima vedere situaţia educabilului;
- catalogul/carnetul/afişul de evaluare devine un instrument de lucru folosit frecvent;
- se constată uşor dacă evaluarea e sistematică;
- în prima fază, poate asigura o continuitate a modului de evaluare de la grădiniţă la şcoală;
- oferă informaţii clare, rapide şi la vedere despre educabil şi preocuparea constantă a cadrului didactic pentru progresul educabilului, adică o transparenţă totală;
- permite caracterizarea pe loc a educabilului de către cadrul didactic, respectiv părinte, pe discipline;
- permite autoevaluarea/autocaracterizarea pe discipline;
- dovedeşte revenirea asupra dezvoltării unei competenţe în cazul unui eşec sau
întărirea concluziei în cazul în care educabilul se descurcă foarte bine;
- nu s-ar mai rosti termenul de suficient care, conform DEX, mai înseamnă „atât cât trebuie, destul, de ajuns”, ci expresiile „pot merge mai departe” sau „şi nu-i destul atât”, „pot mult mai mult”;
- nu se fac medii, ci se urmăreşte concluzia prin culoare pentru fiecare competenţă urmărită, în aşa fel încât să fie posibil ca la final să promoveze culoarea verde (astfel că şi ultimul are şansa, prin ambiţie şi perseverenţă să ajungă cu brio la final şi să se bucure de munca împlinită);
- încurajează depăşirea propriilor limite, autodepăşirea;
- nu vizează ierarhizarea, ci valorizarea reuşitelor;
- culorile nu se amestecă, nu se nuanţează, deci nu pot fi modificate;
- roşu marcat în documente nu ar fi o sancţiune, ci un semnal de alarmă pentru cei trei factori în dorinţa de a determina educabilul să acţioneze ca să iasă din „criză”;
- educabilul, care la o anumită disciplină, ar ajunge pe linia de sosire la toate competenţele specifice sau unele chiar transdisciplinare cu culoarea verde, este premiat;
- se pot oferi premii pentru strădanie (de unde a pornit şi unde a ajuns, precizând stadiul dezvoltării);
- la disciplina „Purtare”, sub aura dictonului: „La o mână de învăţătură se cere un car de purtare bună”, de îndată ce sunt formulate aşteptările, cadrul/cadrele didactice pot evalua prin culori atitudinea educabilului faţă de colegi, personalul didactic şi nedidactic, păstrarea ordinii, curăţeniei şi bunurile din dotarea şcolii/sălii de grupă, punctualitatea, prezenţa activă la ore, ş.a., iar premianţi la purtare ar fi doar cei cu purtare deosebită;
- permite implicarea educabilului în evaluare prin actualizarea afişului din clasă/sala de grupă;
- permite informarea părinţilor şi în format electronic;
Cum ar trebui să arate documentul?
Pentru fiecare disciplină, educabilul poate avea paginile lui din catalog/carnet/afiş în care sunt marcate competenţele directe şi indirecte (pe verticală, de sus), chiar şi transdisciplinare, săptămânile (pe orizontală, sus), numărul de ore maxim/săptămână. Se vor colora doar rubrici pentru numărul de ore propus la clasă. Ora în plus (dacă este cazul) se va bara.
Consider că această idee aplicabilă, dar şi perfectabilă, ne-ar oferi un instrument de lucru deosebit de util.
Avatar utilizator
kapuselvira
 
Mesaje: 210
Membru din: 25 Dec 2007, 18:38

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde muntenita_c » 12 Aug 2011, 10:43

Foarte interesant! E o idee buna, dar greu de pus in practica. Daca am inteles eu bine, propuneti excluderea calificativelor si folosirea culorilor. Daca un copil nu poate obtine verde la o competenta ce se intampla? Se lucreaza la acea competenta la nesfarsit? Cred ca e destul de greu sa lucrezi astfel, dar e bine de incercat.
muntenita_c
 
Mesaje: 70
Membru din: 07 Ian 2006, 19:59

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde gamandoina » 12 Aug 2011, 11:13

Ideea d/voastra mi s-a parut excelenta!!! Va felicit ca in mijlocul vacanteti, printre atatea si atatea probleme personale, va ganditi - si mai mult decat atat!!!!! - la inovarea sistemului de invatamant.
Am sa incerc sa argumentez entuziasmul meu pentru aceasta modalitate de evaluare, dar si eventualele rectificari:
- in primul rand mi-au placut culorile alese (asemanarea semaforului !!!): ideea de verde pentru cel care se descurca perfect este chiar interesanta ( eu o vad ceva de genul "esti liber, esti relexat, chiar te pricepi.....)
- apoi mi se pare mult mai stimulativ pentru elev si muuuult mai clar pentru dascal care, pana acum - este adevarat ca din proprie initiativa - aseza inaintea calificativului o multime de semne , gen punctulet, minus, plus sau mai stiu eu ce.....care dadeau mult prea usor senzatia de automultumire. Acum chiar ca am fii penibili daca am "dilua" culoarea ....
- chiar si ideea de a nu incheia o medie mi se pare ok.......este ceva care se poate vedea cu ochiul liber, fara alte interpretari...
- Ce as schimba?????
- notarea as face/o pentru fiecare copil la sfarsitul fiecarei unitati de invatare / nu pe competente caci acestea se formeaza in unitati mai mari de timp pana ajung abilitati ( vezi citit scrisul, comunicarea, operarea....)
Mi-ar placea ca ideea ta, stimata colega, sa prinda viata, sa fie un pas spre acel "mai bine" pe care il dorim cu totii pentru sistemul de invatamant de care noi, cei nascuti mai devreme, chiar suntem atasati trup si suflet si pe care degradarea lui din ultimul timp chiar ne doare si ne afecteaza.....SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!
gamandoina
 
Mesaje: 33
Membru din: 13 Ian 2008, 21:06
Localitate: turnu magurele

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde kapuselvira » 12 Aug 2011, 12:05

muntenita_c scrie:Foarte interesant! E o idee buna, dar greu de pus in practica. Daca am inteles eu bine, propuneti excluderea calificativelor si folosirea culorilor. Daca un copil nu poate obtine verde la o competenta ce se intampla? Se lucreaza la acea competenta la nesfarsit? Cred ca e destul de greu sa lucrezi astfel, dar e bine de incercat.

Buna ziua! Ideea este ca un sambure ce poate incolti in conditii bune. Eu zic ca putem construi, perfecta. E necesar sa acordam atentie lacunelor informationale/practice şi, de cate ori avem ocazia, sa actionam in timp in asa fel incat sa construim prin antrenament diferentiat în scopul ameliorarii/dezvoltarii pentru ca "Prin munca si staruinta vei ajunge la dorinta". E timpul sa acordam mai multa atentie comportamentului. Un educabil, poate da dovada de o purtare exemplara, chiar daca la alte discipline nu straluceste din motive evidente. Societatea are nevoie de oameni buni. Realitatea este dureroasa.
Avatar utilizator
kapuselvira
 
Mesaje: 210
Membru din: 25 Dec 2007, 18:38

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde kapuselvira » 12 Aug 2011, 12:49

gamandoina scrie:Ideea d/voastra mi s-a parut excelenta!!! Va felicit ca in mijlocul vacanteti, printre atatea si atatea probleme personale, va ganditi - si mai mult decat atat!!!!! - la inovarea sistemului de invatamant.
Am sa incerc sa argumentez entuziasmul meu pentru aceasta modalitate de evaluare, dar si eventualele rectificari:
- in primul rand mi-au placut culorile alese (asemanarea semaforului !!!): ideea de verde pentru cel care se descurca perfect este chiar interesanta ( eu o vad ceva de genul "esti liber, esti relexat, chiar te pricepi.....)
- apoi mi se pare mult mai stimulativ pentru elev si muuuult mai clar pentru dascal care, pana acum - este adevarat ca din proprie initiativa - aseza inaintea calificativului o multime de semne , gen punctulet, minus, plus sau mai stiu eu ce.....care dadeau mult prea usor senzatia de automultumire. Acum chiar ca am fii penibili daca am "dilua" culoarea ....
- chiar si ideea de a nu incheia o medie mi se pare ok.......este ceva care se poate vedea cu ochiul liber, fara alte interpretari...
- Ce as schimba?????
- notarea as face/o pentru fiecare copil la sfarsitul fiecarei unitati de invatare / nu pe competente caci acestea se formeaza in unitati mai mari de timp pana ajung abilitati ( vezi citit scrisul, comunicarea, operarea....)
Mi-ar placea ca ideea ta, stimata colega, sa prinda viata, sa fie un pas spre acel "mai bine" pe care il dorim cu totii pentru sistemul de invatamant de care noi, cei nascuti mai devreme, chiar suntem atasati trup si suflet si pe care degradarea lui din ultimul timp chiar ne doare si ne afecteaza.....SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!

Buna ziua!
Multumesc pentru incurajare! In ceea ce priveste competentele, ne referim la competente specifice/subcompetente clar formulate pe baza obiectelor de referinta. Doresc sa avem in vedere şi cum pregatim educabilul pentru viata in asa fel încat sa se descurce in diferite situatii, sa nu cedeze încă de la primele eşecuri. sa gaseasca si sa construiasca pe fundalul binelui, prin relatii/atitudini pozitive, adevarate valori.
Avatar utilizator
kapuselvira
 
Mesaje: 210
Membru din: 25 Dec 2007, 18:38

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde ela67 » 12 Aug 2011, 15:40

Ideea mi se pare extravaganta. Am citit chiar zilele astea despre o astfel de metoda de evaluare. Mi s-a parut interesanta si provocatoare. Intr-un mod asemanator o foloseam si noi, intr-o vreme apusa, metoda bulinelor. Ii evaluam printr-o bulina de anumita culoare: munca suplimentara, scrisul frumos, lectura, comportamentul s. a. Erau tot un fel de competente, dar formulate empiric.Multi dintre ei nu ajungeau la performantele stabilite ( numarul bulinelor pentru un 10). Era incurajator,stimulator doar pentru cei din prima jumatate. Cei din a doua jumatate, pana spre sfarsitul anului scolar, nu s-au mai aratat interesati.
Eu optez pentru o evaluare confidentiala, indiferent de modul in care se face aceasta evaluare: pe calificative, note sau culori. Sa stie doar elevul, parintii si invatatorul situatia lui la invatatura. Nu in toate cazurile competitia e buna si da roade. Confidentialitatea nu ar lasa loc intrebarilor, si nici interpretarilor. Privita astfel o vad o evaluare obiectiva si sincera, in folosul ambelor parti.
E clar ca trebuie sa asiguram invatamantului un caracter formativ/ educativ, legat de viata si ca nu exista invatare eficienta fara evaluare; ca exista o foarte mare nevoie de curriculum bazat pe competente la toate nivelurile, de o schimbare in modul de a invata al elevilor, dar in acelasi timp de un consum nu prea mare de timp si efort.
De-a lungul celor 20 si... de ani s-au facut experiente fara a se efectua cu minutiozitate si responsabilitate o analiza de nevoi. Consider ca de aici ar trebui sa pornim. O analiza de nevoi, propuneri, idei constructive trecute prin filtrul unei gandiri flexibile, laterale si abia in cele din urma ale unei gandiri verticale ... si o echipa ...
Ma bucur ca aveti astfel de idei in vacanta. Inseamna ca sunteti in forma si mai sperati intr-o revigorare a invatamantului. Felicitari ca v-ati gandit la evaluare! Evaluarea nu e doar sfarsitul, ci si inceputul, continuarea, remediul si progresul.
Ideea nu-i rea. Analizata, prelucrata si slefuita ar putea da roade. E un inceput ....
ela67
 
Mesaje: 3139
Membru din: 30 Oct 2008, 19:46

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde kapuselvira » 12 Aug 2011, 16:17

ela67 scrie:Ideea mi se pare extravaganta. Am citit chiar zilele astea despre o astfel de metoda de evaluare. Mi s-a parut interesanta si provocatoare. Intr-un mod asemanator o foloseam si noi, intr-o vreme apusa, metoda bulinelor. Ii evaluam printr-o bulina de anumita culoare: munca suplimentara, scrisul frumos, lectura, comportamentul s. a. Erau tot un fel de competente, dar formulate empiric.Multi dintre ei nu ajungeau la performantele stabilite ( numarul bulinelor pentru un 10). Era incurajator,stimulator doar pentru cei din prima jumatate. Cei din a doua jumatate, pana spre sfarsitul anului scolar, nu s-au mai aratat interesati.
Eu optez pentru o evaluare confidentiala, indiferent de modul in care se face aceasta evaluare: pe calificative, note sau culori. Sa stie doar elevul, parintii si invatatorul situatia lui la invatatura. Nu in toate cazurile competitia e buna si da roade. Confidentialitatea nu ar lasa loc intrebarilor, si nici interpretarilor. Privita astfel o vad o evaluare obiectiva si sincera, in folosul ambelor parti.
E clar ca trebuie sa asiguram invatamantului un caracter formativ/ educativ, legat de viata si ca nu exista invatare eficienta fara evaluare; ca exista o foarte mare nevoie de curriculum bazat pe competente la toate nivelurile, de o schimbare in modul de a invata al elevilor, dar in acelasi timp de un consum nu prea mare de timp si efort.
De-a lungul celor 20 si... de ani s-au facut experiente fara a se efectua cu minutiozitate si responsabilitate o analiza de nevoi. Consider ca de aici ar trebui sa pornim. O analiza de nevoi, propuneri, idei constructive trecute prin filtrul unei gandiri flexibile, laterale si abia in cele din urma ale unei gandiri verticale ... si o echipa ...
Ma bucur ca aveti astfel de idei in vacanta. Inseamna ca sunteti in forma si mai sperati intr-o revigorare a invatamantului. Felicitari ca v-ati gandit la evaluare! Evaluarea nu e doar sfarsitul, ci si inceputul, continuarea, remediul si progresul.
Ideea nu-i rea. Analizata, prelucrata si slefuita ar putea da roade. E un inceput ....

Sunt de acord si cu confidentialitatea, dar m-am gandit la transparenta si la asumarea lacunelor. Imi recunosc lacunele si incerc sa le depasesc. Invat din greselile mele, dar si-ale celorlalti. Nu m-am gandit la competitie, ci la faptul ca fiecare elev are valoare si poate fi apreciat pentru progres, incurajat si de colegi chiar si prin cantec: "Felicitari, felicitari!/ Andrei, ai reusit! /Ne bucuram ca te-ai silit/ Si iti dorim succes." Nu stiu daca se va valorica ideea vreodata, dar ma bucur ca pana la urma am avut curajul s-o impartasesc.
Avatar utilizator
kapuselvira
 
Mesaje: 210
Membru din: 25 Dec 2007, 18:38

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde kapuselvira » 12 Aug 2011, 16:22

Nu stiu daca se va valorifica ideea vreodata, dar ma bucur ca pana la urma am avut curajul s-o impartasesc.
Avatar utilizator
kapuselvira
 
Mesaje: 210
Membru din: 25 Dec 2007, 18:38

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde ela67 » 12 Aug 2011, 17:05

Foarte frumos ati spus, doar ca transparenta duce la ierarhizare, si inevitabil la o competitie prost inteleasa. De fiecare data cand isi spun notele acasa, ei nu uita sa spuna si despre ceilalti colegi ... nu se raporteaza la ei, doar la ei insisi, ci la colectiv. Din pacate asa e. De asta am spus cuvantul confidentialitate. Eu folosesc de cativa ani o astfel de evaluare. Las atata transparenta cat ei vor. Nici macar mediile nu le spun la sfasit. Parintii au o alta atitudine fata de scoala si fata de copilul lor. Nu e nici un secret, e discretie, o discretie bineinteleasa de ambele parti. Cand comunitatea e mica o consider chiar necesara.
Stim cu totii ca elevii se stiu foarte bine evalua, si ierarhiza daca au fost obisnuiti cu corectitudinea si sinceritatea. La cei mici inca merge. La cei mari .... mai trebuie lucrat, dar o minte deschisa si-i poate atrage, ii poate invata sa invete, sa gandesca pentru ca aici e marea problema. Ei nu sunt invatati sa gandeasca in scoala .... de aici vin toate celelalte.
Ma bucura topicul si tema pusa in discutie. E un adevarat curaj cel de care vorbiti, curajul dascalului de la catedra, care nu doar spune ci si face.
ela67
 
Mesaje: 3139
Membru din: 30 Oct 2008, 19:46

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde kapuselvira » 12 Aug 2011, 18:11

ela67 scrie:Foarte frumos ati spus, doar ca transparenta duce la ierarhizare, si inevitabil la o competitie prost inteleasa. De fiecare data cand isi spun notele acasa, ei nu uita sa spuna si despre ceilalti colegi ... nu se raporteaza la ei, doar la ei insisi, ci la colectiv. Din pacate asa e. De asta am spus cuvantul confidentialitate. Eu folosesc de cativa ani o astfel de evaluare. Las atata transparenta cat ei vor. Nici macar mediile nu le spun la sfasit. Parintii au o alta atitudine fata de scoala si fata de copilul lor. Nu e nici un secret, e discretie, o discretie bineinteleasa de ambele parti. Cand comunitatea e mica o consider chiar necesara.
Stim cu totii ca elevii se stiu foarte bine evalua, si ierarhiza daca au fost obisnuiti cu corectitudinea si sinceritatea. La cei mici inca merge. La cei mari .... mai trebuie lucrat, dar o minte deschisa si-i poate atrage, ii poate invata sa invete, sa gandesca pentru ca aici e marea problema. Ei nu sunt invatati sa gandeasca in scoala .... de aici vin toate celelalte.
Ma bucura topicul si tema pusa in discutie. E un adevarat curaj cel de care vorbiti, curajul dascalului de la catedra, care nu doar spune ci si face.

Ma bucur si eu pentru discutia constructiva. Poate astfel se va gasi calea cea mai buna.
Daca se evita compararea educabililor si se apreciaza autodepasirea, sarguinta, staruinta, in clasa se creeaza o atmosfera pozitiva, de respect si încredere reciproca, de colaborare, de invatare reciproca, de coeziune.
Avatar utilizator
kapuselvira
 
Mesaje: 210
Membru din: 25 Dec 2007, 18:38

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde 77udi » 25 Aug 2011, 10:32

Este o idee foarte buna, mai ales ca acest sistem este de multi ani in criza. Ceea ce ne-ati prezentat aici trebuie sustinut si la Congresul invatatorilor, acolo unde participa si domnul ministru. Asa poate o sa fie auzita si strigarea noastra. Multumim ca va puneti sufletul si ideile spre folosul puiului de om.
:lol: Cand intalnesti pe cineva care nu este in stare sa-ti zambeasca, chiar daca tu ai merita-o, fii marinimos si zambeste-i tu, caci tocmai de acest gest are cea mai mare nevoie.[color=blue]
77udi
 
Mesaje: 507
Membru din: 12 Iul 2007, 10:40
Localitate: Chisineu - Cris, Arad

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde emil » 25 Aug 2011, 23:58

Ideea este interesanta, poate fi aplicata la anumite nivele, poate fi eficienta, dar nu stiu daca trebuie sa ne entuziasmam atat de mult incat sa schimbam legile ...
Eu va propun sa dicutati pe indelete, sa comparati cu alte sisteme de evaluare, sa vedeti ce e bun si ce e rau.
Poate ca m-am bagat in vorba fara sa ma pricep si recunosc ca nu am notiuni prea clare de docimologie. De aceea va propun sa continuam discutia.
Eu multumesc pentru contributia la aceasta sectiune, unde am pus mai mult singur tot felul de idei pe care le-am preluat din alta parte...
Va mai astept cu noi resurse si noi idei!

Succes!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde kapuselvira » 26 Aug 2011, 23:09

emil scrie:Ideea este interesanta, poate fi aplicata la anumite nivele, poate fi eficienta, dar nu stiu daca trebuie sa ne entuziasmam atat de mult incat sa schimbam legile ...
Eu va propun sa dicutati pe indelete, sa comparati cu alte sisteme de evaluare, sa vedeti ce e bun si ce e rau.
Poate ca m-am bagat in vorba fara sa ma pricep si recunosc ca nu am notiuni prea clare de docimologie. De aceea va propun sa continuam discutia.
Eu multumesc pentru contributia la aceasta sectiune, unde am pus mai mult singur tot felul de idei pe care le-am preluat din alta parte...
Va mai astept cu noi resurse si noi idei!

Succes!

Vă multumesc pentru incurajare si pentru posibilitatea unei discutii constructive!
M-as bucura mult daca aceasta idee ar fi luata in considerare de specialisti pentru a construi pe baza ei. Asa cum am precizat, e perfectibilă şi chiar aplicabila, poate la inceput ca un experiment (deja am primit semnale c-ar fi doritori in acest sens).
În mod concret, un catalog clasic, nu informeaza la prima vedere despre situatia la invatatura in functie de competente/subcompetente, şi pentru a dovedi verificarea observabila avem nevoie de completarea unui alt document.
Consider ca e utila structurarea continuturilor invatarii pe unitati de invatare, dar nu si notarea cu calificative la sfarsitul fiecare unitati de invatare. As dori ca aceste rezultate sa le trecem alaturi de competentele/subcompetentele directe/indirecte, chiar transdiciplinare, care sa fie stabilite clar. Toate acestea ar avea scopul de a atrage atentia dascalului, educabilului, parintelui asupra a ceea ce s-ar putea face pentru a obtine un progres şi pentru a avea parte de bucuria muncii implinite. Daca se urmareste si dezvoltarea educabilului conform inteligentelor multiple, imboldurile, impulsurile suplimentare vor crea o motivatie speciala pentru afirmarea valorilor.
Prin evaluarea constructiva si sistematica, pas cu pas, pe suportul competentelor/subcompetentelor şi feedback-urilor pozitive, incepand de la gradinita, esecul/abandonul s-ar diminua. Nu e drept ca un copil sa duca in spate esecuri, el are nevoie sa constientizeze că prin munca si staruinta poate reusi depasirea greutatilor, eliminarea, pe cat posibil, a lacunelor. Colectivul de educabili urmeaza exemplul de sustinere, incurajare al dascalului şi, astfel, reusitele ar fi apreciate pozitiv de toti, fara invidie.
Am asociat posibilul stil de notare cu cel de la Freinet pentru simplul motiv ca, la cercetarea documentului, despre situatia la invatatura, progresul sau regresul din acest punct de vedere al educabilului, sunt cel mai rapid informata de culorile semaforului.
Purtarea este disciplina la care nu se cunosc indeajuns asteptarile. Media Fb/10 se obtine prea usor. Societatea are nevoie de oameni buni care respecta valori, cauta si gasesc binele pentru a construi pe-acest fundament.
Avatar utilizator
kapuselvira
 
Mesaje: 210
Membru din: 25 Dec 2007, 18:38

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde lorelai_2306 » 30 Aug 2011, 15:53

Într-adevar este o idee perfectibilă! Felicitări pentru curajul de a o disemina! Este de apreciat orice încercare făcută în folosul " puiului de om"! Copilul primează , de aceea, orice idee de evaluare constructivă, va lua în considerare ce rămâne după aplicarea ei.......cât are de câştigat educabilul din tot ce direcţionăm către el!Sunt diferite aspecte ce nu trebuie deloc ignorate în tot ceea ce facem pentru educabil, acum şi pentru viitor! Să sperăm ca rezultatele vor fi cele scontate! Din suflet, mult succes!
lorelai_2306
 
Mesaje: 2
Membru din: 23 Ian 2008, 11:00

Re: Idee evaluare constructiva, pe competente

Mesajde sandumaria » 02 Sep 2011, 14:30

:) Draga mea Elvira (permite-mi, te rog, acest mod de adresare pentru că te simt foarte aproape!), te felicit atât pentru iniţierea şi implementarea Proiectului educaţional ,,Clinchet pentru bucuria muncii împlinite'', aflat la a III-a ediţie, prin care ai reuşit să antrenezi zeci de dascăli care ne-au împărtăşit reuşitele lor din munca de Sisif pe care o prestează cu atâta dăruire (şi pentru care merită toate laudele !!!) cât şi pentru această idee extrem de interesantă care încearcă să ofere o altă viziune asupra evaluării - o viziune modernă, constructivă, generoasă pentru copiii noştri, dar şi pentru părinţii lor care sunt atât de sensibili la tot ce se întâmplă cu aceştia. Gândindu-ne la culorile semaforului (dintre care cea verde are o semnificaţie amplă - pe lângă faptul că poate, in stricto senso, salva viaţa!!), consider că beneficiarii acestui tip de evaluare s-ar afla într-o situaţie familiară şi nu ar simţi un impact neplăcut la vederea lor, din contră. În acelaşi timp, cred că evaluarea competenţelor şi a subcompetenţelor ar fi mai apropiată de adevăr şi că elevii ar fi mai interesaţi şi mai atenţi cu nivelul de achiziţii, dar şi cu capacităţile/abilităţile pe care şi le-ar forma şi cu care ar trebui să opereze. În opinia mea, această propunere merită a fi dezbătută şi, pentru început, se poate face un studiu de caz dacă ar exista colegi dornici, ca şi mine, de a încerca să o aplice la clasă, mai întâi, posibil sub forma unui caiet/portofoliu personal în care să fie înregistrate rezultatele evaluării fiecărui copil, în parte sau sub forma unui ,,catalog'' în care să fie cuprinşi toţi elevii. La sfârşitul anului şcolar se pot împărtăşi rezultatele obţinute şi preciza situaţiile neprevăzute întâlnite, precum şi explica modalitatea prin care au fost rezolvate/depăşite acestea (în scopul ameliorării sau eradicării lor, dacă este cazul). Totodată, consider că posibilitatea de a perfoma este foarte uşor de realizat şi, poate, mai vizibilă.
Aştept şi eu, ca şi tine, opiniile colegilor noştri, precum şi voluntari pentru această idee inovativă! Succes!!!
sandumaria
 
Mesaje: 3
Membru din: 13 Ian 2009, 16:12

Următorul

Înapoi la Laboratorul de resurse si idei

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori