turul galeriei

turul galeriei

Mesajde mmirunaa » 17 Mai 2010, 21:53

Va rog sa ma sfatuiti cum pot aplica tehnica turul galeriei la un text din manualul de Abecedar.
Va multumesc!
mmirunaa
 
Mesaje: 8
Membru din: 26 Apr 2010, 17:20

Re: turul galeriei

Mesajde vera2008 » 18 Mai 2010, 08:46

Turul galeriei -tehnica de învăţare prin cooperare care stimulează gândirea, creativitatea şi învăţarea eficientă încurajând copiii să-şi exprime opiniile cu privire la soluţiile propuse de colegii lor
Etape:
1.Se comunică sarcina de lucru;
2.Se formează grupele;
3.Elevii lucrează în echipe, pe o foaie A3-produsul poate fi un desen/o caricatură/o schemă/scurte propoziţii;
4.Elevii prezintă în fața clasei afişul,explicând semnificația şi răspund întrebărilor puse de colegi;
5.Se expun afişele pe pereţi, acolo unde doreşte fiecare echipă;
6.Lângă fiecare afiş se lipeşte câte o foaie goală;
7.Li se cere grupelor să facă un tur, cu oprire în faţa fiecărui afiş şi să noteze pe foaia albă anexată comentariile, sugestiile, întrebările lor;
8.Fiecare echipă va citi comentariile făcute de celelalte grupe şi va răspunde la întrebările scrise de acestea pe foile albe.
Avantaje:
● elevii oferă şi primesc feed-back referitor la munca lor;
● şansa de a compara produsul muncii cu al altor echipe şi de a lucra în mod organizat şi productiv.
( sursa: http://www.didactic.ro/lectii-invataman ... p167303-t3 )
vera2008
 
Mesaje: 750
Membru din: 03 Ian 2008, 22:55

Re: turul galeriei

Mesajde carmencreanga » 22 Mai 2010, 11:46

Turul galeriei este o metodă de învăţare prin cooperare ce îi încurajează pe elevi să-şi exprime opiniile proprii. Produsele realizate de copii sunt expuse ca într-o galerie, prezentate şi susţinute de secretarul grupului, urmând să fie evaluate şi discutate de către toţi elevii, indiferent de grupul din care fac parte. Turul galeriei presupune evaluarea interactivă şi profund formativă a produselor realizate de grupuri de elevi.
Paşii metodei:
• Elevii sunt împărţiţi pe grupuri de câte 4-5 membri, în funcţie de numărul elevilor din clasă;
• Cadrul didactic prezintă elevilor tema şi sarcina de lucru .
• Fiecare grup va realiza un produs pe tema stabilită în prealabil.
• Produsele sunt expuse pe pereţii clasei.
• Secretarul grupului prezintă în faţa tuturor elevilor produsul realizat;
• Analizarea tuturor lucrărilor.
• După turul galeriei, grupurile îşi reexaminează propriile produse prin comparaţie cu celelalte .
,,Turul galeriei” urmăreşte exprimarea unor puncte de vedere personală referitoare la tema pusă în discuţie. Elevii trebuie învăţaţi să asculte, să înţeleagă şi să accepte sau să respingă ideile celorlalţi prin demonstrarea valabilităţii celor susţinute. Prin utilizarea ei se stimulează creativitatea participanţilor, gândirea colectivă şi individuală; se dezvoltă capacităţile sociale ale participanţilor, de intercomunicare şi toleranţă reciprocă, de respect pentru opinia celuilalt.

Exemplu :
Tema : Rezolvarea problemelor
Clasa : a IV-a
Colectivul unei clase de 24 de elevi poate fi împărţit în 4 grupe neomogene a câte 6 elevi, asigurându-se o ambianţă stimulativă. Fiecare grupă îşi alege un secretar care va nota raţionamentul de rezolvare al problemei, prezentându-l la sfârşitul activităţii, la evaluare.
La începutul activităţii, cadrul didactic prezintă elevilor sarcina de lucru: rezolvarea unei probleme aritmetice utilizînd cât mai multe modalităţi de rezolvare : ,,Trei elevi rezolvă în două luni exerciţii, astfel: primul elev rezolvă 250 de exerciţii, al doilea elev cu 50 de exerciţii mai mult, iar al treilea elev cu 35 de exerciţii mai puţine decât al doilea elev . Câte exerciţii rezolvă cei trei elevi în două luni ?
Pentru relizarea acestei sarcini , elevii vor parcurge mai multe etape :
1. Cunoaşterea enunţului problemei
Elevii vor afla care sunt datele problemei, cum se leagă între ele, care este cerinţa problemei, elementul necunoscut al acesteia.
Se va citi problema de către învăţător o dată apoi de către elevi, lecturarea făcându-se în linişte, fără a deranja celelalte grupe. Se va repeta problema de mai multe ori, fie în grup, fie individual, până la însuşirea ei de către toţi membrii grupului.
Textul problemei va fi citit expresiv, scoţând în evidenţă anumite date şi legăturile dintre ele, precum şi întrebarea problemei. Se vor scrie apoi pe fişele de lucru datele problemei :
3 elevi .... 2 luni .... exerciţii
I elev .... 250 exerciţii
al II- lea elev .... cu 50 de exerciţii mai mult
al III- lea elev .... cu 35 de exerciţii mai puţin decât al II- lea
Câte exerciţii rezolvă elevii în 2 luni ?
2. Înţelegerea enunţului problemei
Elevii vor delimita clar datele problemei, relaţiile dintre ele şi vor depista întrebările ajutătoare care îi vor ajuta să găsească soluţia finală a problemei. Vor fi desprinse foarte clar cele mai importante elemente ale problemei şi e va deosebi ipoteza de concluzie prin citirea şi recitirea textului problemei dar şi prin discuţii între toţi membrii grupului.
a. Câte exerciţii rezolvă al II- lea elev ?
b. Câte exerciţii rezolvă al III- lea elev ?
c . Câte exerciţii rezolvă elevii în 2 luni ?
3.Analiza problemei şi întocmirea planului de rezolvare
În această etapă se elimină elementele nesemnificative din punct de vedere al cerinţei matematice şi se construieşte drumul de legătură între datele problemei şi necunoscuta ei. Elevii transpun problema în relaţii matematice prin exerciţii de analiză a datelor, a semnificaţiei lor, a relaţiilor dintre ele, descoperind practic soluţia problemei . Unele grupe ar putea analiza problema sintetic, altele analitic sau în ambele modalităţi.

Analiza sintetică a problemei:
I elev .... 250 exerciţii
al II- lea elev .... cu 50 de exerciţii mai mult –se va folosi operaţia de adunare (numărul exerciţiilor rezolvate de primul elev va fi adunat cu 50)
al III- lea elev .... cu 35 de exerciţii mai puţin decât al II- lea- se va folosi operaţia de scădere (din numărul de exerciţii rezolvate de al doilea elev se va scădea 35)
Câte exerciţii rezolvă elevii în 2 luni ? - se va aduna numărul de exerciţii rezolvate de cei trei elevi.
Analiza analitică a problemei (schematic)

4.Alegerea şi efectuarea operaţiilor corespunzătoare succesiunii din planul de rezolvare
În această etapă elevii aleg şi efectuează calculele din planul de rezolvare, conştientizează semnificaţia rezultatelor fiecărui calcul, realizează conexiunile necesare şi ajung la rezultatul final. Datorită cerinţei iniţiale, elevii nu se vor opri la un singur mod de rezolvare, ci vor căuta în continuare cât mai multe posibilităţi de a ajunge la rezultatul final.
Rezolvare :
Primul mod :
1. Câte exerciţii rezolvă al II- lea elev ?
250+50=300 (exerciţii)
2. Câte exerciţii rezolvă al III- lea elev ?
300-35=265 (exerciţii)
3. Câte exerciţii rezolvă elevii în 2 luni ?
250+300+265=815 (exerciţii)
Răspuns : 815 exerciţii
Al doilea mod :
-se pot utiliza scheme figurative , modul de rezolvare fiind acelaşi:

Al treilea mod:

-problema se poate rezolva printr-un exerciţiu:
250+(250+50)+(250+50-35)=250+300+265=
=550+265=
=815(exerciţii)
5. În etapa următoare, de prezentare şi evaluare a muncii, elevii vor expune pe un perete ceea ce au lucrat. Secretarii prezintă (într-un mod cât mai clar şi mai concis) cadrului didactic şi colegilor din celelalte grupuri produsul final al activităţii. Fiecare grup trece apoi, pe rând, pe la fiecare produs pentru a examina ideea colegilor. Îşi iau notiţe şi pot face comentarii pe hârtiile expuse (corecturi, sugestii, alte idei).
6. După turul galeriei, în etapa finală, grupurile îşi reexaminează propriile produse prin comparaţie cu celelalte , citesc comentariile făcute pe produsul lor , corectează eventualele greşeli sau completează lucrarea cu alte modalităţi de rezolvare a problemei.
Ca punct final, cadrul didactic poate face referiri la modul de lucru al fiecărei grupe.
Această metodă stimulează gândirea şi creativitatea elevilor . Ea îi determină pe elevi să caute şi să dezvolte soluţii pentru diferite probleme, să facă reflecţii critice şi judecăţi de valoare, să compare şi să analizeze situaţii date şi îi învaţă pe elevi să emită şi să-şi susţină propriile idei. În cadrul acestei metode, conversaţia, problematizarea, explicaţia, exerciţiul, dobândesc statutul de procedeu didactic.


Preluare dintr-un material primit la un curs.
Avatar utilizator
carmencreanga
 
Mesaje: 8598
Membru din: 01 Apr 2009, 17:05

Re: turul galeriei

Mesajde valimatiuta » 22 Mai 2010, 23:48

Deci, iti dai seama, mmirunaa, ca la clasa I ar trebui sa ai o clasa super, din toate punctele de vedere, ca sa poti sa spui ca ai realizat aceasta metoda, intocmai. Incercarea -moarte n-are, dar iti ofera o experienta-n plus.
Avatar utilizator
valimatiuta
 
Mesaje: 2535
Membru din: 15 Mar 2007, 15:19
Localitate: Bihor


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron