de ccccc » 30 Dec 2009, 22:45
Specific pentru lecţie de de formare a priceperilor şi deprinderilor este ponderea pe care o ocupă activitatea independentă a elevilor consacrată rezolvării sarcinilor de învăţare în vederea elaborării unor componente acţionate (priceperi, deprinderi, algoritmi). Ca structură acest tip de lecţie presupune anunţarea subiectului şi obiectivelor lecţiei, demonstrarea modului de execuţie, reactualizarea cunoştinţelor teoretice, activităţi independente ale elevilor, analiza rezultatelor.
Variante ale acestui tip de lecţie sunt:
• lecţii pe bază de exerciţii aplicative;
• lecţii practice în atelierul şcolar;
• lecţii de creaţie;
• lecţii de muncă independentă cu ajutorul textului programat;
• lecţii de muncă independentă pe baza lucrărilor de laborator.
(Ioan Nicola – Tratat de pedagogie şcolară, Editura Aramis, 2003)
"Visam la calatorii în univers. Dar oare universul nu este în noi?" (Novalis)