Jocuri didactice la clasă 8 cunoasterea mediului clasa II

Jocuri didactice la clasă 8 cunoasterea mediului clasa II

Mesajde ana_raluca » 05 Iun 2009, 10:52

Haideţi să adunăm, începând de astăzi, jocuri pe care le practicaţi la clasă la cunoaşterea mediului, la clasa a II a.
Toate ideile sunt binevenite şi merită încercate. Colectivul spune totul.

Mulţumim!
ana_raluca
 
Mesaje: 81
Membru din: 28 Mar 2006, 18:11

In gradina lui Pandele

Mesajde elfi_na » 05 Iul 2009, 19:01

In gradina lui Pandele

Scop: sa faca dovada cunasterii importantei mediului natural in viata oamenilor
Sarcina didactica : sa gaseasca raspunsul corect folosindu-se de informatii date si sa asocieze numele si culorile fructelor si legumelor
Material didactic:fise de lucru, imagini
Locul desfasurarii: sala de clasa
Regula jocului: se joaca individual sau sub forma de concurs pe echipe
Descrierea jocului:
Ajutandu-te de lista cu fructe si legume bogate in vitamina C, gaseste raspunsul corect la urmatoarele ghicitori. Incercuieste sau subliniaza, folosind culorile corespunzatoare fructele sau legumele, numele acestora din lista data:
E un pom plin cu margele
la culoare-s rosii toate,
Cu codite-mperecheate!
( Ciresul )
Seamana c-o zarzarea,
Da-i mai mare decat ea!
( Caisa )
Mere mari, cu biberon,
Au crescut la noi un pom!
( Pere )
Copaite cu bobite
Agatate intre vite !
( Pastaile de fasole )
Tartacuta aromata,
Ca un morcov colorata,
Din tari calde cumparata!
(Potocala )
Mingisoare aurii,
Galbene sau singerii,
Hai sa le ghiciti, copii!
( Strugurii )
Ciucur verde sau roscat,
Pe arac sta agatat,
Cine este ? L-ati aflat?
(Marul )
Mere rosii, mari si crete,
Sunt proptite intre bete!
( Rosiile )
Sade mandra-ntr-un picior,
Laudandu-se oricui,
Ca ea poatra-n a ei spate,
Camasi albe si verzui.
( Varza )
Lista cu fructe si legume ( poate fi insotita si de imagini )
Fructele cele mai bogate in vitamina C sunt: macesul, lamaia, portocala, grepfruit-ul, mandarina, fragii, zmeura, capsunile, caisele ciresele, perele, merele, bananele,strugurii.
Legumele cele mai bogate in vitamina C sunt: patrunjelul, varza cruda, salata verde, rosiile, telina, fasolea verde, prazul.
elfi_na
 
Mesaje: 13
Membru din: 12 Apr 2009, 19:09

Mesajde serbanrada » 10 Iul 2009, 15:44

SPUNE CINE SUNT EU!

SCOP: * consolidarea cunoştinţelor referitoare la caracteristicile
înfăţişării, a hranei animalelor şi a foloaselor aduse de
ele;
* dezvoltarea capacităţii de a efectua clasificări pe baza
unui criteriu dat.
SARCINA DIDACTICA:* recunoaşterea animalelor si enumerarea
unor caracteristici esenţiale
MATERIAL DIDACTC: *jetoane reprezentând animale domestice şi
sălbatice,tabla magnetică;
LOCUL DESFASURARII: *sala de clasă

DESFASURAREA JOCULUI:
*Clasa este împărţită în 4 echipe de către 6 elevi. Pe tabla magnetică sunt aşezate cu faţa în jos 6-12-18-24etc. jetoane, reprezentând animale domestice sau sălbatice. Pe rând, câte un copil din fiecare echipă, vine în faţă şi alege un jeton. El trebuie să dea indicii despre animalul respectiv, fără să îi pronunţe numele, dar astfel încât membrii echipei sale să ghicească numele animalului.
Pentru fiecare nume ghicit, echipa primeşte un punct. Câştigă echipa care adună mai multe puncte.
serbanrada
 
Mesaje: 11
Membru din: 29 Noi 2005, 18:40

Mesajde ana_raluca » 16 Iul 2009, 12:51

„Numeşte-mă!”

Scopul: denumirea şi identificarea obiectelor de igienă (îmbrăcăminte, încălţăminte etc.)
Material didactic: săpun, prosop, pastă şi periuţă de dinţi, piaptăn, perie pentru păr, şampon, unghieră, forfecuţă pentru unghii, periuţă pentru unghii, hârtie igienică, batistă, şerveţele din hârtie, imagini, desene cu unele obiecte de igienă.
Desfăşurarea jocului:
Învăţătorul va prezenta elevilor pe rând obiectele de igienă şi le va cere să le denumească. El va arăta elevilor obiectul şi va spune unui elev: „ Numeşte-mă!”. După ce s-au terminat de numit toate obiectele prezentate în stare naturală, propunătorul va cere elevilor să denu- mească obiectele prezentate pe jetoane.
Acest joc se poate organiza şi sub formă de concurs, individual sau pe grupe în funcţie de numărul elevilor. Fiecare elev (grupă) primeşte câte o bulină roşie pentru fiecare răspuns co- rect. La sfârşit se numără câte buline are fiecare elev (grupă).
Câştigător este elevul (grupa) care totalizează cele mai multe buline.
Ca variante se pot juca: Eu îţi arăt un obiect, tu denumeşte mai multe!
Eu îţi arăt un obiect, tu denumeşte locul unde ar trebui să stea acest obiect la tine acasă!



„Săculeţul fermecat”

Scopul: identificarea şi denumirea corectă a unor obiecte, în absenţa vederii, prin pipăit şi miros.
Material didactic: mere, pere, nuci, prune, struguri, gutui, portocale, banane, mandarine, ki-wi, lămâi, săculeţ, o basma sau un fular.
Desfăşurarea jocului:
Propunătorul va arăta elevilor fructele pe care le va pune în săculeţ. El va lega la ochi câte un elev şi îi va cere să ia în mână câte un fruct, să-l pipăie, să-l denumească şi apoi să-l scoată afară din săculeţ pentru a putea fi verificat de clasă dacă a denumit corect fructul. Dacă a ghicit denumirea fructului va fi dezlegat de la ochi şi va continua jocul un alt elev, dacă nu a ghicit mai are dreptul la două încercări după care este eliminat din joc. După ce toţi elevii au fost legaţi la ochi şi puşi să denumească fructele, elevii care au fost eliminaţi din joc vor primi pedepse hazlii.
Jocul se poate organiza şi sub formă de concurs, pe grupe. La fiecare răspuns corect, grupa primeşte un punct, la fiecare răspuns incorect i se scade câte un punct. Câştigă grupa care totalizează mai multe puncte.
ana_raluca
 
Mesaje: 81
Membru din: 28 Mar 2006, 18:11

Re: Jocuri didactice la clasă 8

Mesajde ela67 » 27 Oct 2009, 23:46

"O excursie la munte"

Scop: Consolidarea cunoştinţelor elevilor referitoare la animalele şi plantele de pădure.
Material didactic: imagini cu diferite plante si animale din zona de munte, fragmente de imagini.
Descrierea jocului:
Elevii vor fi împărţiţi în 3 grupe: I -excursioniştii (cea mai numeroasă), II- însoţitorii, III-echipa de control (are sarcina de a observa eventualele greşeli făcute de cele 2 grupe şi de a le corecta).
Se prezintă fiecărei grupe sarcinile care constituie, de fapt, elementele caracteristice ale jocului:
- grupa I: să recunoască dintre imaginile prezentate de însoţitori şi să denumească plantele şi animalele de pădure; să reconstituie din fragmente de imagini, imaginea completă a plantelor şi animalelor prezentate de însoţitori;
- grupa a II-a: să ataşeze la imaginea mediului corespunzător: animalele şi plantele ale căror imagini au fost selectate de grupa I; să aleagă din imaginile reconstituite de grupa I numai acele fragmente care reprezintă părţi prin care ele se aseamănă;
- grupa a III-a - corectează eventualele greşeli făcute de cele două grupe.
Se anunţă regulile jocului: cum şi cine adresează întrebările; cum să se răspundă la ele; cine şi cum să selecţioneze şi să prezinte materialele necesare; cine şi cum să intervină pentru corectarea greşelilor; care este punctajul în raport cu timpul în care se realizează şi se îndeplinesc sarcinile.
Câştigă echipa care a realizat cele mai multe puncte.
ela67
 
Mesaje: 3139
Membru din: 30 Oct 2008, 19:46


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron