de ana_raluca » 16 Iul 2009, 12:51
âNumeşte-mă!â
Scopul: denumirea şi identificarea obiectelor de igienă (îmbrăcăminte, încălţăminte etc.)
Material didactic: săpun, prosop, pastă şi periuţă de dinţi, piaptăn, perie pentru păr, şampon, unghieră, forfecuţă pentru unghii, periuţă pentru unghii, hârtie igienică, batistă, şerveţele din hârtie, imagini, desene cu unele obiecte de igienă.
Desfăşurarea jocului:
Ănvăţătorul va prezenta elevilor pe rând obiectele de igienă şi le va cere să le denumească. El va arăta elevilor obiectul şi va spune unui elev: â Numeşte-mă!â. După ce s-au terminat de numit toate obiectele prezentate în stare naturală, propunătorul va cere elevilor să denu- mească obiectele prezentate pe jetoane.
Acest joc se poate organiza şi sub formă de concurs, individual sau pe grupe în funcţie de numărul elevilor. Fiecare elev (grupă) primeşte câte o bulină roşie pentru fiecare răspuns co- rect. La sfârşit se numără câte buline are fiecare elev (grupă).
Câştigător este elevul (grupa) care totalizează cele mai multe buline.
Ca variante se pot juca: Eu îţi arăt un obiect, tu denumeşte mai multe!
Eu îţi arăt un obiect, tu denumeşte locul unde ar trebui să stea acest obiect la tine acasă!
âSăculeţul fermecatâ
Scopul: identificarea şi denumirea corectă a unor obiecte, în absenţa vederii, prin pipăit şi miros.
Material didactic: mere, pere, nuci, prune, struguri, gutui, portocale, banane, mandarine, ki-wi, lămâi, săculeţ, o basma sau un fular.
Desfăşurarea jocului:
Propunătorul va arăta elevilor fructele pe care le va pune în săculeţ. El va lega la ochi câte un elev şi îi va cere să ia în mână câte un fruct, să-l pipăie, să-l denumească şi apoi să-l scoată afară din săculeţ pentru a putea fi verificat de clasă dacă a denumit corect fructul. Dacă a ghicit denumirea fructului va fi dezlegat de la ochi şi va continua jocul un alt elev, dacă nu a ghicit mai are dreptul la două încercări după care este eliminat din joc. După ce toţi elevii au fost legaţi la ochi şi puşi să denumească fructele, elevii care au fost eliminaţi din joc vor primi pedepse hazlii.
Jocul se poate organiza şi sub formă de concurs, pe grupe. La fiecare răspuns corect, grupa primeşte un punct, la fiecare răspuns incorect i se scade câte un punct. Câştigă grupa care totalizează mai multe puncte.