de elfi_na » 26 Apr 2009, 13:41
âCine-i ca mine?â
Scop: dezvoltării deprinderilor de a observa si clasifica obiectele dupa
anumite caracteristici: forma, marime, culoare.
Sarcina didactica : sa formeze mulţimi de obiecte dupa anumite
caracteristici ale obiectului initial
Material didactic: plicuri cu figuri geometrice: de aceeasi culoare si
marime, dar de forma diferita sau de aceeasi marime şi
forma, dar culori diferite.
Locul desfasurarii: sala de clasa
Descrierea jocului:
Elevii primesc plicuri cu figuri geometrice: de aceeasi culoare si marime, dar de forma diferita sau de aceeasi marime si forma, dar culori diferite.
a)Invatatorul arată o culoare pe un jeton si întreaba: âCine-i ca mine ?â Elevii trebui sa formeze o multime cu toate figurile care au aceeasi culoare. b) Se arata o figura geometrica, iar multimea va trebui sa cuprinda toate figurile de acelasi fel, indiferent de marime şi culoare.
Jocul poate fi continuat de copii, unul întreaba, iar cel care raspunde va arata figurile spunand: âde aceeasi culoare eu am un triunghi şi doua patrateâ, ...
âCampionulâ
Scop: cunosterea si utilizarea conceptelor specifice matematicii
Sarcina didactica :sa efectueze operatii de adunare si scadere
Material didactic: fise de lucru
Locul desfasurarii: sala de clasa
Descrierea jocului:
Pe o âscarăâ sunt scrise exercitii de adunare si scădere, astfel ca suma unor numere sa devina descăzut în diferenta a două numere.
Cine rezolva exercitiile si ajunge pe ultima treapta primul, devine âcampionâ si este rasplatit (rasplata o hotaraste fiecare invatator). Fiecare elev va fi apreciat in functie de rezultate.
âNumara si calculeaza!â
a) Un triunghi trei laturi are.
Daca-n varf la fiecare,
Pun o cifra oarecare
Si-ntre ele semnul plus,
La ce suma am ajuns?
b) Daca un pom are un trunchi,
Eu am trei matusi si-un unchi,
Numara-le si imi spune:
Cate fiinte sunt anume?
c) Numara si mie-mi spune:
Pe o creanga-s trei alune,
Inca una sunt pe âo alta
Si-nca una pe a patra.
Pe a treia, cinci gaseste.
Suma lor ce suma este?
d) Zece mere sunt de toate,
Dar bunica le imparte
Doua la nepoata,
Unul la nepot.
Ea mai ramane cu ...?
e) Patru pere şi trei mere
Am luat de la un mos.
Daca fructe zece-au fost,
Cate au ramas în cos?
f) Ciresele s-au copt perechi, perechi:
Am doua si-ncă doua la urechi,
Dar una dintre ele, cea mai mare
I-o dau acuma dragei surioare...
Cate cirese mi-au rămas? Stii oare?
(V. Boiculesi)
g) Fratiorului, in zori,
I-au iesit doi dintisori...
Asta-i nemaipomenit:
Inca trei i-au rasarit!
Ia sa vad de stii sau nu
Dintisori cati are-acu?
(V. Boiculesi)