fisa psihopedagogica

fisa psihopedagogica

Mesajde lelutika » 26 Mar 2009, 00:02

Ma poate ajuta cineva cu un model de fisa psihopedagogica pentru gradinita? multumesc.
lelutika
 
Mesaje: 8
Membru din: 22 Iun 2007, 11:38

Mesajde ioana64 » 26 Mar 2009, 15:54

FISA PSIHOPEDAGOGICA



GRADINITA………………………………………………………………………………
NUMELE SI PRENUMELE……………………………………………………………
GRUPA…………………………………………………………………………………….

I. DATE GENERALE DESPRE COPIL SI FAMILIA SA

1. Date biografice despre copil :
Data si locul nasterii…………………………………………………………………….
Adresa…………………………………………………………………………………..
2. Date medicale ( din fisa medicala) :
Antecedente patologice…………………………………………………………………
Evolutia psiho-fizica……………………………………………………………………
3. Date despre familia copilului :
Structura (mama, tata, frati, bunici) ……………………………………………………
Profesiunea parintilor………………………………………………………………….
Conditii de locuit………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
4.Climatul educativ in familie :
- relatii interfamiliale : favorabile/ nefavorabile
- relatii intrafamiliale : organizate/ dezorganizate, favorabile/ defavorabile
- cine se ocupa de copil………………………………………………………………
5. Atitudinea parintilor fata de copil ( autoritarism, protectie exagerata, neimplicare, nerabdare, nervazitate, empatie, caldura afectiva, acceptare neconditionata)...............
…………………………………………………………………………………………
6. Comportarea copilului in familie : FB, B , S
7. Aspecte ale activitatii copilului in familie :
- activitati de joc……………………………………………………………………
- Activitati intelectuale…………………………………………………………….
- Activitati artistice………………………………………………………………..
- Activitati practic-gospodaresti……………………………………………………
- Activitati sportive………………………………………………………………..

II. ACTIVITATEA COPILULUI IN GRADINITA

1. Rezultate obtinute de copil in cadrul activitatilor ( se apreciaza cu calificative) :
- Educarea limbajului………………………………………………………………..
- Activitate matematica………………………………………………………………
- Educatie pentru stiinta………………………………………………………………
- Educatie fizica………………………………………………………………………
- Educatie estetica…………………………………………………………………….
- Educatie muzicala…………………………………………………………………..
- Educatie pentru societate…………………………………………………………..
- Activitate practic- gospodareasca…………………………………………………
2. Jocuri preferate de copil :
- Jocuri de creatie cu subiecte si roluri
- Jocuri de constructie
- Jocuri logico- matematice
- Jocuri de miscare si cu caracter sportiv
3. Conduita copilului in gradinita :
- Si-a insusit deprinderile de comportare civilizata, le aplica in relatiile cu copiii si adultii……………..
- Si-a insusit deprinderile de comportare civilizata, le aplica in relatiile cu adultii.
- Nu si-a insusit deprinderi de comportare civilizata………………………………
4. Concordanta intre comportamentul copilului in familie si gradinita :
Exista concordanta / anumite aspecte difera(ce ?)…………………………………
/ nu exista concordanta………
5. Modul de indeplinire al sarcinilor :
- le indeplineste intotdeauna
- le indeplineste uneori
- le indeplineste daca se insista
- refuza ocazional
- refuza total
6. Adaptarea la gradinita :
- adaptare FB , B ,
- adaptare intermitent tensionata,
- continuu tensionata ,
- dificila ,
- inadaptare
7. Rolul in joc :
- prefera rol conducator
- prefera sa fie condus
- trece cu usurinta de la un rol la altul

III. CARACTERISTICI ALE PERSOANEI

1. MOTRICITATE
- Controlul si coordonarea miscarilor : FB, B , S
- Ritmul miscarilor : rapid , mediu, lent
2. CAPACITATI COGNITIVE :
Perceptia – formei : FB , B , S
- marimii : FB, B, S
- in spatiu : FB, B, S
- in timp : FB, B, S
- spirit de observatie : FB, B, S
Atentia - Stabilitatea in activitatile comune: pe tot parcursul act. / in anumite
momente ( care ?)………………………………………………………….
Stabilitatea in jocul individual / in grupuri mici
Concentrarea atentiei- in act. Comune : FB, B, S
- in act. Libere : FB , B, S
Distributia atentiei : FB, B , S
Memoria :
- Viteza de memorare : rapida, medie, lenta
- Durata pastrarii cunostintelor : lunga, medie, scurta
- Acuratetea reproducerii : fidela, creatoare, rigida, cu dificultati
Imaginatia – reproductiva……………………………………………………………
- creatoare…………………………………………………………………
Gandirea :
Capacitatea de a utiliza operatiile gandirii ( FB, B, S) :
- analiza
- sinteza
- comparatia
- generalizarea
- clasificarea
- serierea si ordonarea
Limbajul :
- Volumul : bogat, mediu, sarac
- Forma de limbaj care predomina : -contextual situativ
- contextual
- monologat
- dialogat
- Limbaj general : coerent / incoerent
Expresiv / inexpresiv
- Limbajul din comunicare : fonetic……………………………………………….
Lexical- semantic……………………………………
Gramatical…………………………………………..
- Constructia ideilor : exprimare bogata in idei / saraca in idei
3.Trasaturi temperamentale dobandite :
- mobilitate psihica: rapid, mediu, lent
- stabilitatea conduitei : stabile / instabila
- Intensitatea reactiilor : retinut / exploziv
- Rezistenta la dificultati : rezista / oboseste usor

4.Trasaturi de caracter :
Sociabilitate, capacitate de comunicare, spirit de prietenie, sinceritate, respect fata de adulti, politete, sarguinta, spirit de ordine, harnicie, respect pentru munca, corectitudine, independenta, spirit de initiativa, disciplina, perseverenta, neglijenta, dezordine, modestie, stapanire de sine, incredere in puterile proprii, curaj, ingamfare, laudarosenie, neincredere in sine, timiditate, nehotarare, egoism, nesiguranta,.
5.Dezvoltarea sinelui :
- Conceptul de sine : cunoaste si poate mentiona caracteristici ale propriei persoane : nume, adresa, structura familiei, locul si rolul sau in familie, preferinte, competente proprii……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- Prezentarea de sine- manifesta atentie pt. propriul comportament : da / nu / uneori
- isi nuanteaza comportamentul in functie de situatie : da / nu / uneori
IV. CONCLUZII
1. Aprecieri generale asupra nivelului de dezvoltare / pregatire pentru scoala………
.............................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………….
2. Sugestii pentru activitatea viitoare cu copilul………………………………………
................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………




DATA EDUCATOARE
ioana64
 
Mesaje: 22
Membru din: 02 Apr 2007, 21:50

Mesajde geti_serban » 26 Mar 2009, 19:53

Iata o fisa conceputa de mine:
NUMELE ŞI PRENUMELE:
DATA NAŞTERII:
GRĂDINIŢA:
STAREA DE SĂNĂTATE:
(caracteristici / parametri fizici, proporţionalitatea corpului, îmbolnăviri, deficienţe, handicapuri)
CLIMATUL FAMILIAL:
( relaţiile intrafamiliale, atitudinea faţă de copil, atitudinea părinţilor faţă de actul educaţional, condiţii de viaţă)
1. ADAPTAREA LA REGIMUL DIN GRĂDINIŢĂ:
Uşor adaptabil……………..
Greu adaptabil……………..
Cu mari dificultăţi…………
Inadaptabil…………………
( se pot specifica greutăţile de adaptare, dificultăţile)
2.ACTIVISMUL SOCIAL:
(relaţionarea cu grupul, felul relaţiilor - de comunicare, de cooperare, de dominare/ active, pasive, afective, verbale, dominat, dominant, gradul de integrare în grup, spiritul de iniţiativă, receptivitatea şi reactivitatea socio-afectivă faţă de semeni, reactivitatea emoţională, rolul în grupul de joc, atitudinea faţă de reguli)
3.CONDUITA GENERALĂ IN GRĂDINIŢĂ:
(activismul motor, atitudinea faţă de adulţi şi copii, iniţierea conflictelor, luarea deciziilor, participarea la activitatea grupului, gradul de implicare în desfăşurarea activităţilor, concentrarea, interesul pentru activităţi, stilul de lucru, inserţia în fluxul solicitărilor preşcolare)
4. PROCESE COGNITIVE:
* Percepţia:
( modalitatea de receptare a informaţiei - vizuală, auditivă, tactilă, existenţa spiritului de observaţie, orientarea spaţio-temporală, perceperea relaţiilor dintre însuşirile obiectelor, perceperea formei şi a mărimii obiectelor, perceperea unei imagini şi a componentelor ei, diferenţierea culorilor)
* Atenţia:
( capacitatea de concentrare, rezistenţa la factori perturbatori, stabilitatea atenţiei în joc şi în activităţile obligatorii, distributivitatea atenţiei în diferite forme de activitate, relaţia dintre atenţie şi interes)
* Memoria:
(viteza de memorare, durata păstrării cunoştinţelor, fidelitatea reproducerii cunoştinţelor, uitarea, raportul dintre memorie- afectivitate-limbaj)

* Imaginaţia:
( forma care predomină, cea reproductivă sau forma creatoare, inventivitatea, creativitatea, intuitivitatea, plasticitatea, raportul între real şi ficţiune)

* Gândirea:
( volumul cunoştinţelor, înţelegerea noţiunilor, tipul de înţelegere, rezolvarea unor probleme, rapiditatea în găsirea soluţiilor, capacitatea de utilizare a operaţiilor gândirii, capacitatea de a clasifica, de a ordona, de a stabili legături între fenomene, inteligenţa dominantă)

* Limbajul:
( volumul vocabularului, construcţia ideilor în comunicare, coerenţa exprimării, fluenţa vorbirii, claritatea răspunsurilor, capacitatea de a formula şi adresa întrebări, modul de a povesti, corectitudinea exprimării din p.d.v. gramatical, iniţiativa verbală, diagnosticul logopedic.)
5. COMPORTAMENTUL MOTRIC:
(volumul, varietatea, tempoul şi ritmul mişcărilor, lateralitatea – dominanta oculo-manuală, controlul şi autocontrolul mişcărilor, precizia, supleţea în executarea mişcărilor, nivelul de integrare a schemei corporale)
5. TRĂSĂTURI DE PERSONALITATE:
(temperamentul, emotivitatea, dispoziţia afectivă dominantă, însuşiri aptitudinale, trăsături de caracter, atitudinea faţă de sine, faţă de alţii, faţă de muncă, înclinaţii, aptitudini speciale – artistice, actoriceşti, literare, matematice, tehnice)

6. APRECIERI ŞI RECOMANDĂRI GENERALE:




DATA:
EDUCATOARE:

Precizări:
- Fişa psihopedagogică este o sinteză a datelor şi informaţiilor obţinute în urma aplicării instrumentelor de cunoaştere a copilului preşcolar;
- Ea pune în evidenţă principalele caracteristici ale personalităţii studiate;
- Oferă un prim şi necesar „ portret, profil psihologic” al copilului;
-Permite corectarea / direcţionarea / adaptarea actului didactic în funcţie de datele oferite;
-Are caracter constatativ şi predictiv;
- Constituie un „paşaport” al copilului la înscrierea în clasa I.
geti_serban
 
Mesaje: 260
Membru din: 30 Apr 2007, 11:58

Mesajde iulido » 27 Mar 2009, 00:01

Trebuie sa avem in vedere ca la prescolari nu mai sunt utilizate calificativele.
Sunt binevenite precizarile dvs, d-na Serban.
Intrebarea mea este daca la nivelul II trebuie sa avem 2 fise: fisa psihopedagogica si cea de evaluare (pe comportamente - A si D), ultima reeditata in cartea "Aplicarea noului curriculum..." aparuta la ed. Diana.
Daca e asa, eu cred ca-i prea mult! Propun sa ne straduim, impreuna cu psihologii din unitati, sa simplificam astfel de documente.
Iar rapoartele de evaluare de ce sunt necesare din moment ce fiecare copil are fisa de evaluare (pe cele 2 semestre). Si cum ar trebui sa arate un astfel de raport?
Astept propuneri si opinii argumentate. Multumesc tuturor.
iulido
 
Mesaje: 16
Membru din: 22 Oct 2006, 21:56


Înapoi la Invatamant prescolar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori