de geti_serban » 26 Mar 2009, 19:53
Iata o fisa conceputa de mine:
NUMELE ĹI PRENUMELE:
DATA NAĹTERII:
GRÄDINIŢA:
STAREA DE SÄNÄTATE:
(caracteristici / parametri fizici, proporţionalitatea corpului, îmbolnăviri, deficienţe, handicapuri)
CLIMATUL FAMILIAL:
( relaţiile intrafamiliale, atitudinea faţă de copil, atitudinea părinţilor faţă de actul educaţional, condiţii de viaţă)
1. ADAPTAREA LA REGIMUL DIN GRÄDINIŢÄ:
Uşor adaptabilâŚâŚâŚâŚâŚ..
Greu adaptabilâŚâŚâŚâŚâŚ..
Cu mari dificultăţiâŚâŚâŚâŚ
InadaptabilâŚâŚâŚâŚâŚâŚâŚ
( se pot specifica greutăţile de adaptare, dificultăţile)
2.ACTIVISMUL SOCIAL:
(relaţionarea cu grupul, felul relaţiilor - de comunicare, de cooperare, de dominare/ active, pasive, afective, verbale, dominat, dominant, gradul de integrare în grup, spiritul de iniţiativă, receptivitatea şi reactivitatea socio-afectivă faţă de semeni, reactivitatea emoţională, rolul în grupul de joc, atitudinea faţă de reguli)
3.CONDUITA GENERALÄ IN GRÄDINIŢÄ:
(activismul motor, atitudinea faţă de adulţi şi copii, iniţierea conflictelor, luarea deciziilor, participarea la activitatea grupului, gradul de implicare în desfăşurarea activităţilor, concentrarea, interesul pentru activităţi, stilul de lucru, inserţia în fluxul solicitărilor preşcolare)
4. PROCESE COGNITIVE:
* Percepţia:
( modalitatea de receptare a informaţiei - vizuală, auditivă, tactilă, existenţa spiritului de observaţie, orientarea spaţio-temporală, perceperea relaţiilor dintre însuşirile obiectelor, perceperea formei şi a mărimii obiectelor, perceperea unei imagini şi a componentelor ei, diferenţierea culorilor)
* Atenţia:
( capacitatea de concentrare, rezistenţa la factori perturbatori, stabilitatea atenţiei în joc şi în activităţile obligatorii, distributivitatea atenţiei în diferite forme de activitate, relaţia dintre atenţie şi interes)
* Memoria:
(viteza de memorare, durata păstrării cunoştinţelor, fidelitatea reproducerii cunoştinţelor, uitarea, raportul dintre memorie- afectivitate-limbaj)
* Imaginaţia:
( forma care predomină, cea reproductivă sau forma creatoare, inventivitatea, creativitatea, intuitivitatea, plasticitatea, raportul între real şi ficţiune)
* Gândirea:
( volumul cunoştinţelor, înţelegerea noţiunilor, tipul de înţelegere, rezolvarea unor probleme, rapiditatea în găsirea soluţiilor, capacitatea de utilizare a operaţiilor gândirii, capacitatea de a clasifica, de a ordona, de a stabili legături între fenomene, inteligenţa dominantă)
* Limbajul:
( volumul vocabularului, construcţia ideilor în comunicare, coerenţa exprimării, fluenţa vorbirii, claritatea răspunsurilor, capacitatea de a formula şi adresa întrebări, modul de a povesti, corectitudinea exprimării din p.d.v. gramatical, iniţiativa verbală, diagnosticul logopedic.)
5. COMPORTAMENTUL MOTRIC:
(volumul, varietatea, tempoul şi ritmul mişcărilor, lateralitatea â dominanta oculo-manuală, controlul şi autocontrolul mişcărilor, precizia, supleţea în executarea mişcărilor, nivelul de integrare a schemei corporale)
5. TRÄSÄTURI DE PERSONALITATE:
(temperamentul, emotivitatea, dispoziţia afectivă dominantă, însuşiri aptitudinale, trăsături de caracter, atitudinea faţă de sine, faţă de alţii, faţă de muncă, înclinaţii, aptitudini speciale â artistice, actoriceşti, literare, matematice, tehnice)
6. APRECIERI ĹI RECOMANDÄRI GENERALE:
DATA:
EDUCATOARE:
Precizări:
- Fişa psihopedagogică este o sinteză a datelor şi informaţiilor obţinute în urma aplicării instrumentelor de cunoaştere a copilului preşcolar;
- Ea pune în evidenţă principalele caracteristici ale personalităţii studiate;
- Oferă un prim şi necesar â portret, profil psihologicâ al copilului;
-Permite corectarea / direcţionarea / adaptarea actului didactic în funcţie de datele oferite;
-Are caracter constatativ şi predictiv;
- Constituie un âpaşaportâ al copilului la înscrierea în clasa I.