Evaluarea corecta a elevilor la safarsitul clasei intai

Discutii legate de invatamantul romanesc, cum este acum si cum ar trebui sa fie.

Evaluarea corecta a elevilor la safarsitul clasei intai

Mesajde dascal » 26 Apr 2007, 22:15

De o zi am intrat in marea familie a dascalilor dupa acest forum .
As dori stimati colegi sa ma luminati ,daca este corecta decizia de a nu lasa repetenti in clasa intai
dascal
 
Mesaje: 60
Membru din: 25 Apr 2007, 21:26

Mesajde berbec » 07 Mai 2007, 16:07

In acest an am si eu clasa I. Daca este corect sau nu sa lasam repetenti la sfarsitul acestei clase nu stiu, dar unde-i lege nu-i tocmeala. Eu personal nu sunt de acord cu aceasta decizie, dar trebuie sa respectam legea.
berbec
 
Mesaje: 71
Membru din: 22 Oct 2006, 16:30

Evaluarea corecta a elevilor la sfarsitul clasei intai

Mesajde anahodoroaba » 07 Mai 2007, 19:27

Este corect sa nu se lase elevii de clasa intai repetenti avandu-se in vedere prevederile programei in ceea ce priveste insusirea alfabetului. Nu am programa la indemana, dar scrie clar ca predarea alfabetului se poate continua si in clasa a II-a pentru elevii care nu si-au insusit toate literele. Si atunci, este clar ca nu suntem la final de drum pentru a decide repetarea clasei I.
anahodoroaba
 
Mesaje: 146
Membru din: 30 Dec 2004, 18:37
Localitate: Bacau

Evaluarea corecta a elevilor la sfarsitul clasei intai

Mesajde dascal » 08 Mai 2007, 01:22

Multumesc pentru mesaje si marturisesc ca desi am multi ani la catedra,provocarea e noua.
Nu pot sa fiu de acord cu promovarea celui care ia insuficient alaturi de cel cu suficient . Primul pierde si instructia si educatia.
Se invata ca se poate si asa chiar din clasa intai . Desigur ca legea trb . repectata dar si comentata , mai ales cand nu este in folosul copilului.
Programa este orientativa.Depinde daca , optezi pentru aprofundat sau extins. Programele de recuperare nu dau rezultate multumitoare .
Astept in continuare opiniile dumneavostra
dascal
 
Mesaje: 60
Membru din: 25 Apr 2007, 21:26

Mesajde angela_ghrsm » 09 Mai 2007, 20:01

Copiii de la clasa I nu repeta clasa decat in situatia in care au foarte multe absente in urma abandonului scolar sau a unei spitalizari prelungite. Si eu am fost revoltata acum doi ani cand o invatatoare a promovat un elev in clasa a II-a, desi nu invatase toate literele si nu stia sa citeasca decat cuvinte simple. In anul scolar urmator cand colegii lui erau in clasa a II-a Florin a facut clasa I. Eu sunt logoped si-l chemam aproape zilnic la cabinet, uneori si cate doua ore si lucram cu el. Am luat abecedarul de la inceput. A invatat pana la urma literele dar inca mai citeste pe litere in gand (sintetizand cuvantul cu voce tare) acum cand este in clasa a III-a. Are intelect de limita, este un copil neglijat, nu am avut sprijinul familiei, traind in conditii precare.
Deci daca legea spune ca nu se mai repeta clasa I, asta inseamna ca invatatoarele impreuna cu parintii si logopedul din scoala sau din zona de interventie logopedica trebuie sa colaboreze atat de strans incat impreuna sa-l ajute pe elev sa invete abecedarul in clasa I si primul semestru al clasei a IIa.
In ce priveste dreptul elevului cu "insuficient" de a promova clasa, inspectorul de specialitate va va intreba : ce ati facut dv, doamna invatatoare, ca acel elev sa se ridice de la "insuficient" la "suficient" ? Acum nu se urmaresc numai notele obtinute de elevi ci si
progresele inregistrate de acestia prin programe individualizate de recuperare pentru copiii care progreseaza greu. Daca acel elev nu a trecut la suficient, atunci programul de recuperare nu a fost aplicat corect. La 3 - 4 copii cu dificultati in invatarea scris - cititului , primiti un profesor defectolog de sprijin la clasa.
angela_ghrsm
 
Mesaje: 120
Membru din: 01 Feb 2007, 15:23

Evaluarea corecta a elevilor la sfarsitul clasei intai

Mesajde dascal » 12 Mai 2007, 01:29

Ce nume frumos, (de la inger)!
Ingerii nu cearta , sunt trimisi de Dumnezeu sa ocroteasca si sa indrume .
Nu trebuie sa ma luati de urechi pt convigerea mea , ea se bazeaza pe cercetare amanuntita.a acestiu fenomen .Din pacate greseala se repeta. A mai fost o asemenea lege . Consecinta, acei copii acum parinti , nu au responsabilitate, abandoneaza pruncii . Pentru ca multi au terminat un liceu la care au intrat cu note sub 5, vor servicii bine platite cu munca mai putina. Decat sa se angajeze pe salariu minim/economie prefera somajul . Nu se intreaba :oare din a cui munca sunt acesti bani? Stie ca trb sa i se dea , asa a primit de mic . Mai departe nu mai spun ca vedeti singuri. Drept sa spun , acest fenomen ma ingrijoreaza ! Cat despre prezenta prof.defectologi! Cati sunt la scolile din mediul rural? Atitudinea inspectorilor , stati linistita , sunt deschisi la dialog si recunosc relitatea .Programele de recuperare bune, sau mai putin bune, nu valoreaza nimic daca elevul nu-l vrea .Mi-ati vb de performantele elevul;ui cu care ati lucrat . Felicitari , ar fi bine sa putem face cu toti asa.
Astept in continuare mesajele dumneavostra
dascal
 
Mesaje: 60
Membru din: 25 Apr 2007, 21:26

recuperare

Mesajde angela_ghrsm » 28 Feb 2008, 21:49

Din păcate, acel elev a rămas în urmă cu materia. A fost promovat mereu după nu ştiu ce criterii. Acum a ajuns în clasa a IV-a şi nu ştie să scrie singur un cuvânt întreg. Părinţii nu prea au avut influenţă asupra lui. Deşi e un copil cuminte şi ascultător, nu vrea să înveţe singur. La mine la cabinet scrie de 4 - 5 ori o propoziţie până o scrie corect. Lucrez în continuare intensiv cu el, de două ori pe săptămână câte două ore. Dacă va repeta clasa a IV-a voi avea timp să-l fac măcar să scrie corect şi să-l predăm la clasa a V-a la nivelul unui 5. Uniunea Europenă ne cere să fim mai blânzi, învăţământul nostru cere prea mult de la elevi din punct de vedere teoretic şi mai puţin educativ.
angela_ghrsm
 
Mesaje: 120
Membru din: 01 Feb 2007, 15:23


Înapoi la Scoala in Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori