teme pentru acasa

teme pentru acasa

Mesajde marmar » 05 Ian 2008, 11:31

Ce parere aveti despre volumul temelor pentru acasa la treapta primara de invatamant.
Cum reusiti sa verificati temele pentru acasa?
Se intimpla sa aveti pretentii?
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

teme

Mesajde miki_slatina » 05 Ian 2008, 20:36

Şi eu dădeam teme foarte multe elevilor mei, până în momentul când fiul meu a mers la şcoală. Atunci mi-am dat seama că nu mai avea timp să se joace. Totuşi sunt copii!! Acum elevii mei nu mai au un volum mare de teme, dar sunt exigentă în ceea ce priveşte calitatea lor.
miki_slatina
 
Mesaje: 144
Membru din: 22 Mar 2007, 20:08

Mesajde nada » 06 Ian 2008, 02:45

Şi eu dădeam teme foarte multe elevilor mei, până în momentul când fiul meu a mers la şcoală. Atunci mi-am dat seama că nu mai avea timp să se joace.

Si eu faceam acelasi lucru acum insa pun mai mult accent pe calitate si nu pe cantitate.
"Ca sa fii dascalul altora, trebuie sa fi fost tu insuti ucenic multa vreme" proverb latin

http://scoli.didactic.ro/scoala_gimnazi ... are_piscu/
Avatar utilizator
nada
 
Mesaje: 317
Membru din: 22 Ian 2006, 22:28
Localitate: Piscu - Galati

raspuns

Mesajde stela_stela » 13 Ian 2008, 16:35

Temele de acasa pentru unii sunt teme pentru parinti, frati, vecini si
sunt bine pregatite. Atunci cind ramine singur in banca lui se poate mai usor de apreciat.
Eu am rugat parintii sa nu cerseasca note, ca e injositor. Nu este usor sa apreciezi copilul corect de fiecare data, dar atunci cind..... e si mai greu.
stela_stela
 
Mesaje: 16
Membru din: 25 Feb 2007, 23:19

raspuns

Mesajde stela_stela » 13 Ian 2008, 16:35

Temele de acasa pentru unii sunt teme pentru parinti, frati, vecini si
sunt bine pregatite. Atunci cind ramine singur in banca lui se poate mai usor de apreciat.
Eu am rugat parintii sa nu cerseasca note, ca e injositor. Nu este usor sa apreciezi copilul corect de fiecare data, dar atunci cind..... e si mai greu.
stela_stela
 
Mesaje: 16
Membru din: 25 Feb 2007, 23:19

Mesajde rodica_felecan » 15 Ian 2008, 19:50

Si mie mi se pare ca dau prea multe teme dar din nefericire lucrez cu clase simultane si activitatile directe sunt mai putine decat in mod normal iar elevii lucreaza si in clasa si acasa mai mult singuri. Mi s-ar parea totusi nefiresc sa nu dau teme deloc si ma intereseaza mai ales calitatea si estetica redactarii decat corectitudinea care se poate remedia . Desi unii nu fac nici acasa nici in clasa fara supraveghere .
rodica_felecan
 
Mesaje: 46
Membru din: 24 Apr 2007, 19:50

Mesajde dummy » 15 Ian 2008, 21:33

Eu le dau teme zilnic si corectez totul, altfel n-ar avea nicio eficienta!
Nu sunt de acord cu un volum mare de teme, elevii sunt si asa supraincarcati!
dummy
 
Mesaje: 71
Membru din: 13 Ian 2008, 01:25

Mesajde cadrudid » 15 Ian 2008, 23:21

am 20 de ani de vechime, dar si vecini care vin disperati "sa-i rezolv" in privinta temelor pe care le primesc copiii lor (ciclul primar). si ma mir si eu cat de complicate pot fi unele teme...

dincolo de interesele "conexe" ale unor cadre didactice - mai ales dintre cele care au pretentia ca "in clasa mea se face carte... daca nu face fata (nu-l poti da la meditat - nota mea), e mai bine sa gasiti o clasa cu un nivel mediu apropiat de nivelul lui." (adica "ori... ori!"), mai sunt si cei tineri care, presati cu frenezie de cei care-i inspecteaza sa le fie cumparate cartile, auxiliarele, trebuie sa puna in valoare teancurile de culegeri cumparate de elevii lor. ora e prea scurta pentru asa ceva. asadar... pe ei!

nicodata nu am ajutat un elev din clasa mea in perspectiva unei lucrari sau la tema pe care eu insumi i-am dat-o. :) cel mult am raspuns la telefonul unui parinte al carui copil uitase sa-si noteze ce are ca tema.
Avatar utilizator
cadrudid
 
Mesaje: 295
Membru din: 15 Oct 2004, 12:35

teme pt acasa

Mesajde marmar » 17 Ian 2008, 21:46

cadrudid scrie:am 20 de ani de vechime, dar si vecini care vin disperati "sa-i rezolv" in privinta temelor pe care le primesc copiii lor (ciclul primar). si ma mir si eu cat de complicate pot fi unele teme...

dincolo de interesele "conexe" ale unor cadre didactice - mai ales dintre cele care au pretentia ca "in clasa mea se face carte... daca nu face fata (nu-l poti da la meditat - nota mea), e mai bine sa gasiti o clasa cu un nivel mediu apropiat de nivelul lui." (adica "ori... ori!"), mai sunt si cei tineri care, presati cu frenezie de cei care-i inspecteaza sa le fie cumparate cartile, auxiliarele, trebuie sa puna in valoare teancurile de culegeri cumparate de elevii lor. ora e prea scurta pentru asa ceva. asadar... pe ei!

nicodata nu am ajutat un elev din clasa mea in perspectiva unei lucrari sau la tema pe care eu insumi i-am dat-o. :) cel mult am raspuns la telefonul unui parinte al carui copil uitase sa-si noteze ce are ca tema.

:!: Sunt de acord cu aceasta si imi pare bine ca am gasit un adept al aceleiasi idei.
Parintii elevilor pe care ii invat au avut avertismentul, din start, cu referinta la orele individuale, de pregatire a temelor pentru acasa.
Intotdeauna mi-am dorit ca parintele sa vina multumit afirmand ca elevul realizeaza independent tema.
Cu siguranta, in acest sens se lucreaza mult la motivatia elevului, se va accentua asupra functionalitatii temei.
Exista, cu regret, in conceptia unor dascali ideea "Nu conteaza cum vor face, important e sa fie dificil, sa inteleaga ca scoala e un lucru serios!" Aberatie! Nu vi se pare? :?
Un adevar ati relatat, cel cu privire la inspectorii care pun pe masa tot felul de lucrari experimentale si ...stim care e faza! :idea:
Scade calitatea, batem spre cantitate!:cry:
În functia mea de inspector, am mers intr-o localitate din tara in care mi s-a adresat o intrebare: Mi se pare ca e prea putin material de lucru independent in setul D-stra didactic (eu fiind autorul unui manual). Putin? Manual, Caietul elevului cu ex. de fixare, Carte de Lectura, Caiet de teste? Oare e putin?
Am fost curioasa sa vad caietele elevilor, verificarea acestora si a celorlalte surse de mai sus..., pt că si cartea de lectura contine diverse ex, tabele, medalioane literare. Aici, colega a tacut... :shock: Nu a fost prea bucuroasa ca m-a intrebat, intrucat caietele nu erau verificate!
Concluzia altora: Important copilul sa scrie ceva, nu este importanta recompensa pt acest lucru! :wink:
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

Mesajde gherghescudoina » 23 Ian 2008, 22:17

Pt mine tema este încă o etapă a lecţiei aceea de CONEXIUNE INVERSĂ.
Dau elevilor pt temă ex din care eu să-mi dau seama dacă şi-au însuşit corect noţiunile din clasă. Uneori le spun chiar că nu-i obligatoriu să scrie dar trebuie să demonstreze că ştiu lecţia ( elevii mei studiază şi un instrument muzical fiind la Şc. de Muzică).
gherghescudoina
 
Mesaje: 285
Membru din: 26 Ian 2007, 18:03
Localitate: BARLAD-VASLUI

Mesajde cadrudid » 24 Ian 2008, 00:06

conexiunea inversa se realizeaza in decursul predarii-invatarii. :) tema se da in functie de rezultatele furnizate de aceasta conexiune inversa.
Avatar utilizator
cadrudid
 
Mesaje: 295
Membru din: 15 Oct 2004, 12:35

Mesajde gherghescudoina » 24 Ian 2008, 00:53

şi eu ce-am spus?! :arrow:
gherghescudoina
 
Mesaje: 285
Membru din: 26 Ian 2007, 18:03
Localitate: BARLAD-VASLUI

Mesajde cadrudid » 24 Ian 2008, 17:17

intram in "fineturi". conexiunea inversa e parte a lectiei. tema nu. cel mult momentul in care e prezentata elevilor si sunt explicate (daca e cazul) sarcinile cuprinse in aceasta.
Avatar utilizator
cadrudid
 
Mesaje: 295
Membru din: 15 Oct 2004, 12:35

Mesajde gherghescudoina » 24 Ian 2008, 19:54

cadrudid scrie:intram in "fineturi". conexiunea inversa e parte a lectiei. tema nu. cel mult momentul in care e prezentata elevilor si sunt explicate (daca e cazul) sarcinile cuprinse in aceasta.

Nu este nevoie de ..."fineţuri" cred că toţi ştim (măcar!) ce etape cuprinde o lecţie de dobândire de cunoştinţe, de consolidare, de formare de priceperi şi deprinderi, de evaluare ( eu nu sunt de acord cu lecţia mixtă- trebuie să ai o etapă predominantă- care va da tipul de lecţie)...
Pur şi simplu mi-am exprimat p.d.v.( de asta există forumul) despre tema pt acasă şi am spus că eu aleg pt temă aceleaşi tipuri de ex. pe care le-aş alege şi la CONEXIUNEA INVERSĂ- şi că tema îmi dă astfel indicii despre modul cum au înţeles( învăţat) elevii lecţia şi-mi organizez mai bine timpul pe care trebuie să-l acord unei unităţi de învăţare.
gherghescudoina
 
Mesaje: 285
Membru din: 26 Ian 2007, 18:03
Localitate: BARLAD-VASLUI

Mesajde cadrudid » 24 Ian 2008, 20:52

:)
aveti dreptate.
Avatar utilizator
cadrudid
 
Mesaje: 295
Membru din: 15 Oct 2004, 12:35


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron