Da, este foarte greu sa acoperim TOT la istorie. Planificarea am facut-o in asa fel incat sa respect programa (unde ni se cer toate popoarele) dar si celelalte variabile: varsta, faptul ca este de fapt o introducere in tainele istoriei, timpul (1 ora/sapt.) si nu in ultimul rand cantitatea de informatie cu care raman copiii dupa o ora de istorie. Eu am combinat altfel lectiile din manual deoarece NOI avem libertatatea de a ne intocmi planificarile. Programa ne ofera aceasta libertate dar cu cateva indicatii. Eu am postat planificarea aici, pe didactic.
In cadrul unei ore de istorie, dupa "dezghet" si anuntarea temei, ii rog pe copii sa citeasca lectia din manual, dupa care povestim (facem tot felul de analogii cu prezentul) si notam pe scurt ideile principale. Apoi le dau fisele. Nu lucrez intreaga fisa in clasa. De obicei, exercitiile lacunare le primesc tema, obligandu-i intr-un fel sa citeasca si astfel retin.
In legatura cu planificarea "model" de la Iasi, eu am fost cam nemultumita. Depinde de fiecare dintre noi cum stim sa ne personalizam munca si cat de mult ne place ceea ce facem.
Geta, stii ce este interesant? Nu-mi prea place istoria. De frica sa nu pateasca si elevii mei la fel, incerc sa o fac cat mai atractiva.