ne-a cerut directoarea pana vineri planurile de recapitulare in vederea testarii initiale, cu obiective ... :i la clasa I nu stim ce sa scriem. Zicea ca trebuie trimise la inspectorat. La dumneavoastra nu s-a cerut asa ceva?
Grădina-i mare şi tot creşte, dle Sportiv! Problema e că, în ciuda porţii deschise, unii sar gardul. Doamnă, cine vă cere trebuie să înveţe să citească. Pentru clasa I evaluarea se face pe bază de observaţie, nu cu probe speciale şi plan.
Am raspuns intrigat și-mi cer scuze! Trebuia să se știe prin școli ,ISJ-uri,faptul că în învățământul primar,cel puțin în zona mea, ,,testările predictive” au ceva vechime! Ca sa nu mai vin cu argumentul că, de pe la începutul semestrului II din clasa I si până pleacă în clasa aV-a ,elevul este foarte bine ,,citit” și cunoscut de catre învățător. Numai bine!
Şi mă întorc repede să precizez (ca să nu mai păţesc precum cu "Literele animate): materialul l-am întocmit cu suportul unui alt material postat de cineva pe Didactic, nu mai ştiu cine. Şi nu-l postez pe Didactic, încerc să ofer o idee. Numai bine!
Această etapa din clasa I este destinată cunoaşterii şcolarilor. Sper să vin şi eu în ajutor cu un material pe care l-am utilizat în programul de mentorat pentru personalul din grădiniţe. L-am prelucrat cu educatoarele dar le-am rugat să-l transmită şi părinţilor şi învăţătorilor care vor prelua preşcolarii în clasa I, spre cunoaştere, analiză şi aplicare.
Pentru a vă construi proiectele unităţilor de învăţare în această etapă, cred că e o bună idee să valorificaţi informaţiile din documentul Comportamente specifice copilului de 6 - 7 ani dar şi Grila de evaluare iniţială pentru clasa I (propusă de MECTS).