Perfectionarea prin proiecte europene- o necesitate

Perfectionarea prin proiecte europene- o necesitate

Mesajde 12armina » 17 Iul 2017, 09:16

PERFECȚIONARE PROFESIONALĂ PRINTR-UN PROIECT EUROPEAN- INNOVATIVE SKILLS IN ICT THROUGH COLLABORATIVE AND PROJECT-BASED TEACHING AND LEARNING
Prof. Paula Horga
Liceul teoretic Bilingv ”Miguel de Cervantes”, București


Cursul Innovative skills in ICT through collaborative and project-based teaching and learning s-a desfășurat în perioada 8-15 aprilie 2016, în Alcala de Henares, Madrid, Spania și a făcut parte din Programul ERASMUS+, mobilități de perfecționare profesională prin proiectul educațional Conectând Europa –TIC și rețelele de socializare în activitățile educative non-formale al școlii noastre, cofinanțat de Uniunea Europeană prin intermediul ANPCDEFP. Unul din marile avantaje ale unei astfel de mobilități este contactul cu sisteme de învățământ și profesori din numeroase țări UE. Au participat colegi din Grecia, Italia, Turcia, Cipru, Irlanda, Polonia, Lituania, Finlanda, Suedia și România.
Obiectivele cursului au fost: furnizarea de idei practice profesorilor pentru încorporarea tehnologiei în lecțiile deja existente, familiarizarea profesorilor cu noile tendințe în internet, schimbarea de bune practici între persoane din țări diferite care lucrează în același domeniu, creșterea motivației pentru a lucra în grupuri mici folosind Web 2.0, îmbunătățirea lucrului în echipă și creșterea competențelor pentru a demara parteneriate strategice (KA2) sub Erasmus+, prezentarea de bune practici în predare și învățare, folosind TIC, permițând profesorilor să devină competenți în a crea clase colaborative, interactive prin utilizarea TIC.
Programul cursului a cuprins atât activități de formare cât și activități socio-culturale. Cursul a cuprins atât cunoștințe teoretice cât și practice iar participanții au fost mobilizați să creeze și să implementeze propriile soluții de predare- învățare. Folosind cunoștințele teoretice s-au proiectat taskuri care au demonstrat importanța muncii în colaborare.
Temele abordate au fost: introducere în „collaborative work and cooperative work„, avantajele muncii în echipă; KA1 și KA2 din proiectul Erasmus+; cum aplicăm TIC în clasă. Profesorii au o paletă foarte largă de instrumente prin care își pot motiva elevii și îmbunătăți lecțiile:
 Webquest –este o platformă educațională, din SUA, cu proiecte pe unități de învățare sau lecții (pentru o singură disciplină sau interdisciplinare). Evaluarea se face prin cubul Rubic.
 Web 2.0- Utilizarea blogurilor și a paginilor Web în sistemul de învățământ.
 Web 2.0. cuprinde: Bloguri/ microbloguri, pagini wiki (ex. Wikipedia), rețele sociale (facebook, linkedin, myspace), Podcasting (ex. pentru învățarea limbilor străine), bookmarking sites etc.
 Blog - o pagină web simplă constând în opinii, informaţii personale, link-uri, aranjate cronologic sub forma unui jurnal on line. Se pot posta comentarii, care facilitează schimbul de opinii. Pentru a realiza un blog se poate folosi adresa http://www.wordpress.com, http://www.weebly.com. Realizarea unui blog nu necesită costuri de găzduire.
 Weebly-este o platformă gratuită în care putem crea bloguri.
 Edmodo-este o platformă gratuită asemănătoare cu facebook, mult mai sigură în care profesorul este managerul echipei. Se pot face grupuri pe clase, școli la care se loghează atât profesorii/dirigintele cât și elevii și părinții lor. Se folosește deja cu succes în multe sisteme educaționale. Are avantajul că separă viața personală de cea profesională a profesorilor, elevilor și a părinților lor.
 E-Twinning-este o componentă a programului de învățare pe tot parcursul vieții inițiat de Comisia Europeană, cu scopul de a facilita realizarea de parteneriate între instituții de învățământ preuniversitar din Europa, prin realizarea de proiecte. Cooperarea și colaborarea sunt cuvintele cheie ale programului.
 Kahoot.it-este o platformă educațională gratuită în care puteți crea teste iar copiii răspund on-line conectându-se la PC, telefoane mobile, tablete , totul sub formă de joc, cu muzică, într-o atmosferă plăcută. Are avantajul că la sfârșitul testului aplicația corectează apoi salvează notele/ punctele obținute de fiecare copil în parte dar și întrebările la care s-a greșit și o ierarhie a clasei. Este luată în considerare și viteza de reacție a copiilor la test. Poate fi accesat în orice limbă, inclusiv în română. Acest site a fost prezentat ca exemplu de bune practici de colegii suedezi prezenți la curs.
Recomand colegilor mei profesori dar și studenților să acceseze astfel de burse, programe de formare deoarece sunt numeroase avantaje atât pentru dezvoltarea personală cât și pentru instituția de unde provin: posibilitatea de a participa la un curs de formare într-un cadru european, alături de profesori din alte ţări, familiarizarea cu noutăţi din domeniul din specialitate: metode de predare şi evaluare, direcţii de cercetare, practici manageriale, perfecţionarea unei limbi străine, identificarea de parteneri pentru derularea de proiecte cu finanţare europeană, vizitarea unei alte ţări, cunoaşterea unor culturi diferite etc

Acest proiect a fost finanţat prin programul Erasmus+. cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
12armina
 
Mesaje: 1
Membru din: 10 Mai 2012, 07:31

Înapoi la Alternative educationale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron