noul curriculum

Mesajde andreea_muntean » 07 Noi 2008, 17:38

Noi am cumparat caietul cu 20 ron , am primit si jurnalul grupei in pret. Caietul este de la editura Diana , Pitesti....Noua ne-au spus sa impartim rubrica ACTIVITATI DE INVATARE IN 3 , adica ALA, ADE SI ADP , dar nu am inteles ce e cu centrele de interes???Cum le vom scrie??..........Nu pot sa cred ce harababura.......
andreea_muntean
 
Mesaje: 440
Membru din: 08 Feb 2007, 01:19

Mesajde alina_malita » 07 Noi 2008, 20:40

glilianaviorica scrie:nu draga, nu sunt de la Bucuresti!
fiecare judet are "caietul ei" (sau poate au unele judete caiete identice)
eu sincer m-as bucura daca s-ar renuta la ele si am putea si noi sa ne facem planificarile pe calculator (daca tot suntem in era calculatoarelor!) :roll:


Caietul pe care noi lucram acuma nu e "un caiet la nivel de judet". Asa era cel vechi. Acum avem caietele elaborate de d-na Viorica Preda, inspector M.E.C.T. Sunt tiparite la Craiova, la editura Diana. De asta am crezut eu ca am putea avea acelasi tip de caiete si astfel sa ne si consultam sau sa schimbam pareri!
alina_malita
 
Mesaje: 18
Membru din: 14 Mar 2007, 21:10

Mesajde mirelaciobata » 07 Noi 2008, 21:38

Alina am inteles ca folosesti noul caiet al educatoarei...cel in ton cu noul curriculum,intrebarea mea este daca acest caiet impune mai putina scriptologie ,ne avantajeaza intr-un fel ,simplifica oarecum mesajul curriculumului?..sau ne impovareaza cu rubrici si pagini de care nu ducem lipsa .
mirelaciobata
 
Mesaje: 18
Membru din: 21 Ian 2007, 18:27

Mesajde alina_malita » 08 Noi 2008, 20:24

Mirela draga nici nu stiu ce sa spun. Eu cred ca e mai complicat si nici nu stim exact ce asteapta sa scriem in acel caiet. Pe mine una, modelul oferit in scrisoarea metodica m-a cam dat peste cap. In noul curriculum ne vorbesc de 2 activitati liber alese (ALA) iar in scrisoarea metodica ne ofera un exemplu de planificare care are 4 astfel de activitati! si asta doar in tura intai, la ambele nivele. La fel e si in cazul ADP si ADE! Asa ca eu cred ca ramane la latitudinea noastra...O alta problema e cu inventarul de probleme care zice ca trebuie completat doar in cazul in care se desfasoara un proiect tematic,dar pagina care contine inventarul de probleme e doar una la 5 saptamani de activitate...dar daca eu desfasor 2 proiecte in acele 5 saptamani, ce fac? Unde trec inventarul de probleme de la cel de-al doilea proiect?
O alta intrebare pentru cele care stiu, ar fi: unde trec eu obiectivele stabilite pentru activitati? In scrisoarea metodica ne spune sa le avem xeroxate la indemana, in caietul educatoarei. Unde? Pe foi?
Va rog, cele cu mai multa experienta, sau cele care ati fost instruite in ceea ce priveste noul caiet, ajutati-ne si pe noi! :)
alina_malita
 
Mesaje: 18
Membru din: 14 Mar 2007, 21:10

Mesajde lyu » 09 Noi 2008, 18:19

Eu sunt din CS şi nimeni nu ne obligă să cumpărăm caiete sau cărţi de specialitate . Îmi fac planificarea la calculator şi nu pe caiete tip date de inspectorat sau de cine vi le trimite. La noi în judeţ, deşi se zice că nu se respectă legea, văd că la capitolul ăsta stăm foarte bine. Dragele mele, nu le cumpăraţi! Ce vi s-ar putea întâmpla? În legătură cu noul curriculum şi la noi e o mare abrambureală. Nimeni nu ştie nimic. Oare de ce ne împovărează pe noi educatoarele cu tot felul de prostii?
lyu
 
Mesaje: 22
Membru din: 21 Feb 2006, 20:47
Localitate: CS

Mesajde andreea_muntean » 10 Noi 2008, 21:19

lyu scrie:Eu sunt din CS şi nimeni nu ne obligă să cumpărăm caiete sau cărţi de specialitate . Îmi fac planificarea la calculator şi nu pe caiete tip date de inspectorat sau de cine vi le trimite. La noi în judeţ, deşi se zice că nu se respectă legea, văd că la capitolul ăsta stăm foarte bine. Dragele mele, nu le cumpăraţi! Ce vi s-ar putea întâmpla? În legătură cu noul curriculum şi la noi e o mare abrambureală. Nimeni nu ştie nimic. Oare de ce ne împovărează pe noi educatoarele cu tot felul de prostii?


Draga lyu , imi pare rau sa te contrazic , dar eu sunt din CS si acest caiet "ne-a fost bagat pe gat"!!! Nu m-a intrebat nimeni daca doresc sa scriu in acest caiet sau sa-mi fac planificarea electronic sau manuscris!!!
De unde esti? trimite-mi pm , ca sa nu dai adresa pe forum ca nu e voie...ne cearta "nenea" administratorul...
andreea_muntean
 
Mesaje: 440
Membru din: 08 Feb 2007, 01:19

Mesajde nicoleta_barbu » 10 Noi 2008, 22:29

clapa_valentina scrie:Parerea mea este ca schimbarea este doar de terminologie si pot argumenta acest lucru.
Am luat fiecare domeniu din curriculum cu obiectivele sale si am incadrat perfect categoriile de activitate pe care le -am avut pana acuma. Pe urma am luat activitatile liber alese si am constatat ca ele se refera la ceea ce inainte erau activitatile desfasurate in etapa I si etapa a III (vorbesc acum de programul de dimineata). Activitatile de dezvoltare personala sunt dupa cum se stie, rutinele, tranzitiile si optionalele. Optionalele oricum le consemnam, rutinele si tranzitiile le faceam, dar pe ele nu le consemnam. mai trecem in plus, in caietul educatoarei centrele de interes si materialele pregatite in ele pentru copii.
Acum sa va spun cum consemnam la noi in judet: In rubrica unde treceam etapa de dimineata scriem centrele de interes si materialele pregatite in fiecare pentru toata saptamana. In cele doua rubrici in care consemnam categoria de activitate si tema/mijlocul de realizare trecem ADP....cu ce cuprinde, apoi ADE (fie ca e vorba de activitate integrata si atunci consemnam si domeniile pe care le cuprinde respectiv fiecare activitate si domeniul sau, daca le realizam intependent) si ALA in special pe cele desfasurate in ceea ce era etapa I inainte. In rubrica de la etapa a III trecem tot ALA, in special jocurile pe care le desfasuram in etapa a III-a.
Nu stiu cum aveti dvs. rubricatura in caietele pe care le utilizati, dar, in principiu cam tot ceva de genul asta ar trebui sa fie.

M-ar interesa alte opinii ale colegelor referitor la ,,schimbarea" aceasta care ne-a fost servita pe tava, in care s-au investit bani seriosi si pe care cei din minister au desfasurat-o asa cum ne-au obisnuit si in alte situatii: cu superficialitate.

Draga Valentina sunt in asentimentul tau , cam asa lucram si noi in judet, si desi ni se spune sa "apelam la creativitate "ne sunt impuse multe gen"asa trebuie"sau"asa e bine".Pai, potrivit caror criterii,ca am ajuns mai rau ca avocatii,interpretam curriculum, precum ei legea.Sunt convinsa ca ai sesizat ca sunt multe inexactitati in acest curriculum.Eu le-am si dezbatut cu colegele dar mai mult ne-am complicat, stii cum e"mai multe capete ,mai multe idei".
nicoleta_barbu
 
Mesaje: 8
Membru din: 08 Mar 2008, 16:09

Mesajde clapa_valentina » 14 Noi 2008, 18:55

De dezbatut cred ca in toate gradinitele s-a dezbatut, dar m-ar interesa concluziile la care ati ajuns. Este noul curriculum mai bun/rau decat vechea programa? Ne ajuta la desfasurarea mai eficienta a activitatilor? Care sunt avantajele si care ii sunt limitele? Iata cateva intrebari al caror raspuns as dori sa il aflu de dumneavoastra, stimate colege.
clapa_valentina
 
Mesaje: 240
Membru din: 29 Aug 2006, 18:19

curriculum prescolar

Mesajde nora45o » 14 Noi 2008, 22:02

La noi, in Hunedoara, nu s-a impus nici un caiet. Abordarea sugerata de noul curriculum urmareste sa ofere libertatea selectarii si structurarii continuturilor care, in afara de faptul ca sunt grupate in cateva teme mari, sunt aceleasi pe care le-am "lucrat" si pana acum. Avem modelul de planificare din scrisoarea metodica, iar inspectoarea noastra de specialitate ne-a oferit un model chiar mai bine structurat. La primul cerc pedagogic vom analiza diferitele abordari ale colegelor, vom hotari care este cea mai eficienta, sub aspectul continutului si al formei, si il vom generaliza. Practic, ceea ce diferentiaza noul caiet al educatoarei de cele vechi, este introducerea act. de dezvoltare personala (ele existau si inainte, cu exceptia intalnirii de dimineata, doar ca nu erau planificate si nu se asociau, neaparat, continuturilor), asta privitor la forma. Cat despre continut, diferenta o da abordarea integrata a acestuia. Caietul acesta este un document juridic, ce reflecta norma didactica a educatoarei, deci nu pot sa cred ca se va lua hotararea de a renunta la el.
N-as vrea sa credeti ca la noi totul este f. limpede. Si noi avem nelamuriri legate de respectarea planului de invatamant, a reperelor orare, a abordarii integrate, dar acestea vor fi teme de dezbatut in comisiile metodice si, probabil, pana la sfarsitul anului, lucrurile se vor limpezi. Sper!
nora45o
 
Mesaje: 35
Membru din: 10 Dec 2007, 20:37

Mesajde geti_serban » 15 Noi 2008, 09:24

Bun raspuns, nora450.
Si chiar daca lucrurile nu sunt tocmai limpezi, precum cristalul, hai, sa ne apucam de treaba, sa incetam cu vaicarelile, pentru ca, oricum, nu ne ajuta, iar ministerul nu le aude, asadar, hai, sa incepem sa aplicam noul curriculum cu bune si rele, cu avantajele si limitele lui. Fiind un an experimental, ni se permit cateva greseli, nimeni n-o sa ne taie capul daca mai derapam! Aici pe didactic se ofera raspunsuri la intrebarile voastre si, cine vrea sa munceasca, o face, asa cum poate, stie si a inteles.
Sunt de condamnat cele care se plang tot timpul, care neaga totul si cauta vesnic nod in papura.
Studiati noul curiculum, scrisoarea metodica si celelelte documente cu mare atentie, si, sunt convinsa ca va veti explica multe necunoscute. Daca nu reusiti singure, cereti ajutor. Sunt sigura ca o sa-l primiti rapid si fara ezitare. Inca un sfat, argumentati logic si cu claritate toate demersurile voastre. In fata unui argument solid, oricine e obligat sa accepte si sa taca.
geti_serban
 
Mesaje: 260
Membru din: 30 Apr 2007, 11:58

Mesajde clapa_valentina » 15 Noi 2008, 21:45

Din ceea ce am inteles si din postarile anterioare, nimeni nu se plangea neaparat si nici nu am vazut vreun comentariu care sa caute ,,nod in papura". Este firesc sa discutam aici, unde avem posibilitatea de a interactiona cu colege din toata tara nu doar dintr-o unitate/oras/judet si de a face un schimb de opinii la nivel national benefic in esenta pentru toate. Pe de alta parte fiecare dintre noi lucreaza deja, in maniera proprie, dupa noul curriculum. Bine sau rau vom sti dupa un an sau poate mai mult. Ceea ce ma nelinisteste pe mine personal este faptul ca ar fi suficient sa ,,argumentez bine" ceea ce am facut pentru ca sa nu mi se taie capul, dar pe mine acest aspect ma intereaza prea putin . Imi pun problema daca nu am marginalizat cumva tocmai ceea ce este esential in toata aceasta ecuatie: COPILUL. In ce fel anul acesta expeimental va afecta procesul instructiv-educativ in ansamblul sau cu repercursiuni asupra copiilor. Bajbaiala noastra se va transpune intr-o frana pentru unii copii chiar daca pentru altii, mai norocosi, poate va insemna un progres. Poate ca ar fi bine sa ne gandim si la acest lucru ca prea ne tot reformam la suprafata fara a schimba nimic.
clapa_valentina
 
Mesaje: 240
Membru din: 29 Aug 2006, 18:19

Mesajde alina_malita » 24 Noi 2008, 21:38

Sunt de acord cu tine Valentina. Nimeni nu s-a "plans" si din cate vad eu nici nu "cauta nod in papura"! Eu, si cred ca multe altele, doar vroiam sa ascultam si alte pareri. In asta eu nu vad nimic rau! Parerea mea e ca acum, cand e mai aproape gata primul semestru, toate lucram dupa noul curriculum, ca doar am avut vreme sa ne tot documentam! :D Bineinteles ca nelamuriri mai sunt pe ici pe colo, dar si daca sunt strecurate unele greseli, anul acesta nu vom fi sanctionate! Asa ca pana la anul, avem tot timpul sa ne perfectionam! In tot raul si un bine...pentru cele care am inceput din acest an cu noul curriculum, la anul ne va fi mult mai usor!
alina_malita
 
Mesaje: 18
Membru din: 14 Mar 2007, 21:10

Mesajde omega » 27 Noi 2008, 23:46

alina_malita scrie:Sunt de acord cu tine Valentina. Nimeni nu s-a "plans" si din cate vad eu nici nu "cauta nod in papura"! Eu, si cred ca multe altele, doar vroiam sa ascultam si alte pareri. In asta eu nu vad nimic rau! Parerea mea e ca acum, cand e mai aproape gata primul semestru, toate lucram dupa noul curriculum, ca doar am avut vreme sa ne tot documentam! :D Bineinteles ca nelamuriri mai sunt pe ici pe colo, dar si daca sunt strecurate unele greseli, anul acesta nu vom fi sanctionate! Asa ca pana la anul, avem tot timpul sa ne perfectionam! In tot raul si un bine...pentru cele care am inceput din acest an cu noul curriculum, la anul ne va fi mult mai usor!
Da, noua ne va fi mai usor, dar vreau sa stiu cum le va fi copiilor? Noi experimentam un an, in acel an copiii se dezvolta, traiesc, invata. Intrebarea este ''CUM"? In noul curriculum sunt argumente exceptionale privind beneficiile pentru copii, insa cand vine vorba de derularea practica a activitatii de la gradinita, totul te trimite la creativitate. Adica anul acesta, stim sau nu cum se organizeaza activitatile din gradi, putem sa facem experimente de orice gen ca nu ne penalizeaza nimeni??? Totusi e vorba de viata si dezvoltarea unei generatii de copii. Este o noua generatie de cobai? Nu spun ca este rau acest nou curriculum, doar ca 99% dintre noi nu stim sa/l aplicam. Lucram dupa ureche? N/am fost instruite pe banii ministerului, nu avem ajutor de educatoare pentru a supraveghea copiii de la celelalte centre unde isi desfasoara activitatea, nu avem fonduri pentru materiale adaptate la cerintele si nevoile copiilor. Iar in ceea ce priveste achizitionarea acelor caiete de proiectare a activitatii instructiv/educative dintotdeauna eduactoarele scot banii din buzunar si nu numai pentru ele. Se editeaza tot felul de carti mai mult sau mai putin utile care ne sunt bagate pe gat prin resp. cercurilor pedagogice. Si nu le putem trece in cele 100 euro, ca nu primim factura pe ele. Dar, totul merge inainte, sunt destule educatoare cu exces de zel racolate pentru a fi bagatoare de seama, iar restul dam dovada de spirit de turma. Asa ca pe cine mai intereseaza ce se intampla cu acea perioada de dezvoltare din mica copilarie cand se dezvolta peste 70% din inteligenta individului? Avem rezultate, diplome, adeverinte, hartii care dovedesc ce grozave suntem.
omega
 
Mesaje: 90
Membru din: 25 Feb 2007, 13:42

Mesajde calliope » 28 Noi 2008, 10:00

Subscriu la cele de mai sus!
calliope
 
Mesaje: 52
Membru din: 18 Oct 2006, 08:43

Mesajde anairam » 28 Noi 2008, 11:31

Adevar "graieste" omega.... pus punctul pe"i"
anairam
 
Mesaje: 51
Membru din: 14 Mar 2006, 11:18

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Invatamant prescolar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori