glilianaviorica scrie:nu draga, nu sunt de la Bucuresti!
fiecare judet are "caietul ei" (sau poate au unele judete caiete identice)
eu sincer m-as bucura daca s-ar renuta la ele si am putea si noi sa ne facem planificarile pe calculator (daca tot suntem in era calculatoarelor!)
lyu scrie:Eu sunt din CS şi nimeni nu ne obligă să cumpărăm caiete sau cărţi de specialitate . Ămi fac planificarea la calculator şi nu pe caiete tip date de inspectorat sau de cine vi le trimite. La noi în judeţ, deşi se zice că nu se respectă legea, văd că la capitolul ăsta stăm foarte bine. Dragele mele, nu le cumpăraţi! Ce vi s-ar putea întâmpla? Ăn legătură cu noul curriculum şi la noi e o mare abrambureală. Nimeni nu ştie nimic. Oare de ce ne împovărează pe noi educatoarele cu tot felul de prostii?
clapa_valentina scrie:Parerea mea este ca schimbarea este doar de terminologie si pot argumenta acest lucru.
Am luat fiecare domeniu din curriculum cu obiectivele sale si am incadrat perfect categoriile de activitate pe care le -am avut pana acuma. Pe urma am luat activitatile liber alese si am constatat ca ele se refera la ceea ce inainte erau activitatile desfasurate in etapa I si etapa a III (vorbesc acum de programul de dimineata). Activitatile de dezvoltare personala sunt dupa cum se stie, rutinele, tranzitiile si optionalele. Optionalele oricum le consemnam, rutinele si tranzitiile le faceam, dar pe ele nu le consemnam. mai trecem in plus, in caietul educatoarei centrele de interes si materialele pregatite in ele pentru copii.
Acum sa va spun cum consemnam la noi in judet: In rubrica unde treceam etapa de dimineata scriem centrele de interes si materialele pregatite in fiecare pentru toata saptamana. In cele doua rubrici in care consemnam categoria de activitate si tema/mijlocul de realizare trecem ADP....cu ce cuprinde, apoi ADE (fie ca e vorba de activitate integrata si atunci consemnam si domeniile pe care le cuprinde respectiv fiecare activitate si domeniul sau, daca le realizam intependent) si ALA in special pe cele desfasurate in ceea ce era etapa I inainte. In rubrica de la etapa a III trecem tot ALA, in special jocurile pe care le desfasuram in etapa a III-a.
Nu stiu cum aveti dvs. rubricatura in caietele pe care le utilizati, dar, in principiu cam tot ceva de genul asta ar trebui sa fie.
M-ar interesa alte opinii ale colegelor referitor la ,,schimbarea" aceasta care ne-a fost servita pe tava, in care s-au investit bani seriosi si pe care cei din minister au desfasurat-o asa cum ne-au obisnuit si in alte situatii: cu superficialitate.
Da, noua ne va fi mai usor, dar vreau sa stiu cum le va fi copiilor? Noi experimentam un an, in acel an copiii se dezvolta, traiesc, invata. Intrebarea este ''CUM"? In noul curriculum sunt argumente exceptionale privind beneficiile pentru copii, insa cand vine vorba de derularea practica a activitatii de la gradinita, totul te trimite la creativitate. Adica anul acesta, stim sau nu cum se organizeaza activitatile din gradi, putem sa facem experimente de orice gen ca nu ne penalizeaza nimeni??? Totusi e vorba de viata si dezvoltarea unei generatii de copii. Este o noua generatie de cobai? Nu spun ca este rau acest nou curriculum, doar ca 99% dintre noi nu stim sa/l aplicam. Lucram dupa ureche? N/am fost instruite pe banii ministerului, nu avem ajutor de educatoare pentru a supraveghea copiii de la celelalte centre unde isi desfasoara activitatea, nu avem fonduri pentru materiale adaptate la cerintele si nevoile copiilor. Iar in ceea ce priveste achizitionarea acelor caiete de proiectare a activitatii instructiv/educative dintotdeauna eduactoarele scot banii din buzunar si nu numai pentru ele. Se editeaza tot felul de carti mai mult sau mai putin utile care ne sunt bagate pe gat prin resp. cercurilor pedagogice. Si nu le putem trece in cele 100 euro, ca nu primim factura pe ele. Dar, totul merge inainte, sunt destule educatoare cu exces de zel racolate pentru a fi bagatoare de seama, iar restul dam dovada de spirit de turma. Asa ca pe cine mai intereseaza ce se intampla cu acea perioada de dezvoltare din mica copilarie cand se dezvolta peste 70% din inteligenta individului? Avem rezultate, diplome, adeverinte, hartii care dovedesc ce grozave suntem.alina_malita scrie:Sunt de acord cu tine Valentina. Nimeni nu s-a "plans" si din cate vad eu nici nu "cauta nod in papura"! Eu, si cred ca multe altele, doar vroiam sa ascultam si alte pareri. In asta eu nu vad nimic rau! Parerea mea e ca acum, cand e mai aproape gata primul semestru, toate lucram dupa noul curriculum, ca doar am avut vreme sa ne tot documentam! Bineinteles ca nelamuriri mai sunt pe ici pe colo, dar si daca sunt strecurate unele greseli, anul acesta nu vom fi sanctionate! Asa ca pana la anul, avem tot timpul sa ne perfectionam! In tot raul si un bine...pentru cele care am inceput din acest an cu noul curriculum, la anul ne va fi mult mai usor!
Înapoi la Invatamant prescolar
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori