norisor scrie:E BINE SA RETINETI SI ...SA CERETI INCADRAREA CONFORM LEGII!!!
PENTRU CA NU S-A VOTAT INCA NOUA LEGE A INVATAMANTULUI ESTE IN VIGOARE CEA VECHE, DUPA CARE S-A CONCEPUT STATUL PERSONALULUI DIDACTIC!!! IN ACESTA , CAUTATI SECTIUNEA A 2-A CARE PREVEDE CONDITIILE DE SALARIZARE A PERSONALULUI DIDACTIC!!!
ISJ-URILE STIU BINE CARE SUNT PREVEDERILE IN VIGOARE, DAR FAC ECONOMII !!
"GASELNITA " CU "POST DIDACTIC " NU SE REGASESTE IN LEGILE IN VIGOARE.
SUCCES!!
cristinat scrie:Asa este Nici eu nu stiam acest lucru ,dar doamna director ne-a explicat acest lucru intr-o seinta.Ni s-a spus ca aceste ore intra in cadrul C.D.S.Anul viitor ,daca vom dori sa optam pentru extindere ,va trebui sa facem o documentatie in acest sens ,care sa fie aprobata in cadrul Consiliului de Administratie al scolii.Mai mult , pentru aceste ore de extindere va trebui sa facem rubrica separata in catalog.
ORDONANTA nr. 103 din 27 august 1998
Ordonanta privind structura normei didactice in invatamantul preuniversitar
EMITENT: GUVERNUL
Publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 321 din 28 august 1998
aprobat ÅŸi modificat de
LEGE nr. 109 din 16 iunie 1999
pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 103/1998 privind modificarea structurii normei didactice in invatamantul preuniversitar
EMITENT: PARLAMENTUL
Publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 18 iunie 1999
In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 pct. 10 lit. c) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
ART. 1
Norma didactica a personalului de predare din invatamantul preuniversitar cuprinde:
a) activitati didactice de predare-invatare, de educatie, de instruire practica si de evaluare, conform planurilor-cadru de invatamant;
b ) activitati de pregatire metodico-stiintifica si activitati de educatie, complementare procesului de invatamant (saptamanal, 9 ore de pregatire si 3-4 ore de activitati stiintifico-metodice, 2 ore de comunicare cu familiile elevilor, 4-5 ore de evaluare a elevilor, inclusiv prin participarea la consiliile profesorale ale scolii si ale claselor, 1 ora de dirigentie, 1-2 ore de serviciu pe scoala).
Art. 2. - Norma didactica de predare-invatare, de educatie, de instruire practica si de evaluare curenta a elevilor in clasa reprezinta numarul de ore corespunzatoare activitatilor prevazute la art. 1 lit. a) si se stabileste pentru profesorii din invatamantul preuniversitar secundar la 18 ore pe saptamana, cu exceptia situatiilor prevazute in Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, in care pot fi cuprinse:
a) activitatile de predare-invatare pe clase sau/si pe grupe de 10-15 elevi;
b ) activitatile de predare-invatare realizate in echipe constituite din cate doua cadre didactice: 1-2 ore pe saptamana. In acest caz, normarea se face integral pentru fiecare cadru didactic din echipa. Activitatile desfasurate in echipe de cadre didactice pot fi organizate tinandu-se seama de conditiile concrete ale unitatii de invatamant si de optiunile cadrelor didactice, cu aprobarea consiliului profesoral;
c) orele de consiliere si de orientare: 1-2 ore pe saptamana;
d) activitati complementare de stimulare si sprijinire a performantelor scolare deosebite: 1-3 ore pe saptamana.
Art. 3. - Norma didactica de predare-invatare, de educatie, de instruire practica si de evaluare curenta a elevilor in clasa reprezinta numarul de ore corespunzatoare activitatilor prevazute la art. 1 lit. a) si se stabileste pentru maistri-instructori din invatamantul preuniversitar la 24 de ore pe saptamana, cu exceptia situatiilor prevazute in Legea nr. 128/1997, in care pot fi cuprinse:
a) activitati de predare-invatare si de instruire practica, pe clase si pe grupe de 10-15 elevi;
b ) activitati de predare-invatare realizate de catre echipe de cadre didactice, conform art. 2 lit. b );
c) orele de consiliere si de orientare: 1-2 ore pe saptamana.
Art. 3^1 . - Norma didactica de invatare, de educatie si de evaluare curenta a copiilor cuprinsi in grupele din centrele de plasament reprezinta numarul de ore corespunzatoare activitatilor prevazute la art. 1 lit. a) si se stabileste pentru educatoare-educator, invatator-educator, institutor-educator, profesor-educator si pedagog social la 25 de ore pe saptamana, in care pot fi incluse:
a) activitati de invatare, de educatie si de evaluare curenta, cu o grupa de 10-15 copii;
b ) activitati de instruire practica, testari sociometrice, realizate de catre doua cadre didactice, cu o grupa de 10-15 copii: 2-3 ore pe saptamana;
c) ore de consiliere si de orientare: 1-2 ore pe saptamana.
Art. 3^2 . - Norma didactica pentru educatoare-educator, invatator-educator, institutor-educator, profesor-educator, maistru-instructor si pedagog social din invatamantul special este de 20 de ore pe saptamana. Structura acesteia cuprinde activitatile prevazute la art. 2 lit. a)-c) sau, dupa caz, la art. 3 sau 3^1 .
Art. 4. - (1) Aplicarea noii structuri a normei didactice prevazute in prezenta ordonanta se realizeaza de catre unitatile de invatamant preuniversitar, incepand cu anul scolar 1998/1999.
(2) Aplicarea prezentei ordonante nu poate conduce la modificarea cuantumului de ore din care se constituie norma didactica, inclusiv exceptiile, in conformitate cu Legea nr. 128/1997.
Art. 43. Norma didactica de predare-învatare, de instruire practica si de evaluare curenta a prescolarilor si a elevilor în clasa reprezinta numarul de ore corespunzatoare activitatilor prevazute la art. 42 alin. (1) lit. a) si se stabileste dupa cum urmeaza:
a) un post de educatoare (institutoare) pentru fiecare grupa de prescolari sau pentru grupe combinate, în unitatile în care nu se pot constitui grupe separate; la gradinitele cu program prelungit si la cele cu program saptamânal, posturile se normeaza pe ture;
un post de învatator (institutor) pentru fiecare clasa din învatamântul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate;
c) 18 ore pe saptamâna pentru profesorii din învatamântul preuniversitar;
d) 24 de ore pe saptamâna pentru maistrii-instructori;
e) pentru personalul didactic din unitatile si clasele învatamântului de arta, de educatie fizica, precum si din unitatile cu activitati extrascolare si din centrele sau cabinetele de asistenta psihopedagogica, norma didactica se stabileste potrivit prevederilor de la lit. a));
f) pentru personalul didactic din învatamântul special si din casele de copii, norma didactica se stabileste astfel: profesori si învatatori la predare si profesori pentru activitati specifice: terapia tulburarilor de limbaj, educatia auditiv-perceptiva compensatorie, ortofonia, labiolectura, orientarea, mobilitatea si educatia senzoriala, educatia vizual-perceptiva compensatorie, psihodiagnoza, orientarea scolara si profesionala, psihoterapia si consilierea, cultura fizica medicala, kinetoterapia, educatia psihomotrica si altele de acest tip: 16 ore pe saptamâna; învatator-educator, institutor-educator, profesor-educator si maistru-instructor: 20 de ore pe saptamâna;
g) pentru personalul didactic din învatamântul special integrat, pentru cel din centrele logopedice interscolare, pentru personalul didactic itinerant, precum si pentru profesorii psihopedagogi din casele de copii, norma didactica este de 16 ore pe saptamâna.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori