Ministerul a descoperit roata!

Aceasta sectiune poate fi folosita de catre colegii care simt lipsa activitatii pe forumul Ministerului Educatiei, inchis temporar. Va rugam sa va exprimati opinii, sa ne dati sugestii, sa puneti intrebari, pastrand, evident, un ton civilizat.

Moderator: costi_52

Reguli forum
Va rugam sa respectati neticheta, sa scrieti corect romaneste, sa aveti un ton civilizat. In cazul in care criticati, va rugam sa argumentati.

Ministerul a descoperit roata!

Mesajde 1xyz2p » 27 Dec 2013, 23:58

După Evaluarea Naţională(EN) din 2013, cineva a avut ideea genială de a compara media de absolvire a claselor gimnaziale cu media de la EN! Aşa ceva nici nu trebuie comparat, pentru că cele două medii nu sunt compatibile!Pentru a fi mai aproape de adevăr, ar trebui comparate media de absolvire la Limba română şi Matematică cu media de la EN! Şi această comparare nu mi se pare a fi chiar dezvăluitoare de adevăr, dar cel putin aduce laolaltă aceiasi termeni de comparaţie!Poate aşa ar merita cercetat. Diferenţele cred că ar fi mult mai mici! Am avut o clasă de rromi(ţigani) care nu învăţau decât să treaca clasa, nu -i interesează să ia o notă mai mare.Ei nu-şi fac teme, nu se străduie să ştie mai mult. Le dau la teze lucruri uşoare,îi intrebam lucruri mărunte, uşoare, de bun simţ, să-i trecem clasa cu media 5!!!Rezolvarea situaţiei eu nu o văd decât astfel:1) reducerea programelor şcolare în aşa fel încât la o oră de predare să facem doua ore exerciţii la şcoală( cel puţin ştim sigur că am muncit două ore la tema respectivă) , 2) notarea să se facă cu adevărat de la 1 la 10; vor trece clasa şi cu medii de 2,3,4; nu mai suntem nevoiţi să punem 5;3) reintroducerea concursului de admitere. In acest fel, cred, diferentele constatate vor fi foarte mici sau vor disparea!
1xyz2p
 
Mesaje: 11
Membru din: 14 Feb 2012, 18:10

Re: Ministerul a descoperit roata!

Mesajde gabyruva » 28 Dec 2013, 22:31

Am citit un articol despre sistemul de educatie finlandez. Acesta este cel mai bun din lume la ora actuala (spun cei ce au scris articolul- vezi adevarul.ro). La ei nu se pun note pana la clasa a 8-a si nici nu se finalizeaza ciclul gimnazial cu un examen tip evaluare nationala. Tot la ei, descentralizarea este totala, in sensul ca si-au dat seama ca ministrul educatiei nu are cum sa stie nevoile elevului mai bine decat dascalul de la clasa. Prin urmare, programele sunt individualizate si sunt facute de dascali. Si multe alte minunatii. Dar cheia succesului cred ca e legea educatiei, care nu se modifica -prin constitutie- ci doar imbunatatita. In cazul nostru, tocmai am citit ca ministrul actual a anulat multe din deciziile ministrilor anteriori.

Cred ca discutia pe tema asta -in conditiile date- e interminabila.
gabyruva
 
Mesaje: 1
Membru din: 09 Sep 2010, 22:22

Re: Ministerul a descoperit roata!

Mesajde anastasiun » 29 Dec 2013, 11:50

Ma bucur ca ministerul a descoperit roata(poate). Mai bine mai tarziu ! Cine stie, poate reusim sa mai indreptam ceva! Absolventii generatilor "afectate" de nenumaratele modificari ale legilor educatiei, constituie acum segmentul " tineri cu varsta intre 18 si 24 de ani" care, in proportie de 75%, sunt someri si pentru care toata lumea se chinuie sa gaseasca solutii de integrare pe piata muncii.
Este bine ca s-a introdus evaluarea sistematica, incepand cu clasa a II a, si ca se fac comparatii intre rezultatele de la testarile nationale si mediile obtinute pe parcurs pentru ca ( din punctul meu de vedere) s-a produs o mare eroare in intelegerea termenului "performantele" elevului. Performanta poate fi si atunci cand un elev reuseste prin efort propriu sa promoveze si atunci cand , tot prin efort propriu, ajunge sa participa le faze nationale/ internationale ale unor concursuri.
Prin acordarea notelor mari la evaluarea curenta, bazata pe teste facile, care nu respecta cerintele din standardele de pregatire, atat elevii cat si parintii sunt pacaliti. De aceea majoritatea dintre ei nu inteleg cum este posibil ca la testarile nationale rezultatele sa fie slabe/foarte slabe.
Noul sistem de testare, corelat cu sistemul de predare-invatare propus, va produce efecte doar daca evaluarea curenta se va face pe baza modelelor de teste aplicate la testarile nationale si prin aplicarea corecta a baremelor de corectare si notare.
Este foarte important ca elevul sa fie constient de nivelul sau de pregatire/performanta pentru a putea opta corect pentru un anumit parcurs educational/profesional.
anastasiun
 
Mesaje: 2
Membru din: 30 Noi 2006, 18:29

Re: Ministerul a descoperit roata!

Mesajde sportiv » 14 Apr 2016, 09:47

anastasiun scrie:Ma bucur ca ministerul a descoperit roata(poate). Mai bine mai tarziu ! Cine stie, poate reusim sa mai indreptam ceva! Absolventii generatilor "afectate" de nenumaratele modificari ale legilor educatiei, constituie acum segmentul " tineri cu varsta intre 18 si 24 de ani" care, in proportie de 75%, sunt someri si pentru care toata lumea se chinuie sa gaseasca solutii de integrare pe piata muncii.
Este bine ca s-a introdus evaluarea sistematica, incepand cu clasa a II a, si ca se fac comparatii intre rezultatele de la testarile nationale si mediile obtinute pe parcurs pentru ca ( din punctul meu de vedere) s-a produs o mare eroare in intelegerea termenului "performantele" elevului. Performanta poate fi si atunci cand un elev reuseste prin efort propriu sa promoveze si atunci cand , tot prin efort propriu, ajunge sa participa le faze nationale/ internationale ale unor concursuri.
Prin acordarea notelor mari la evaluarea curenta, bazata pe teste facile, care nu respecta cerintele din standardele de pregatire, atat elevii cat si parintii sunt pacaliti. De aceea majoritatea dintre ei nu inteleg cum este posibil ca la testarile nationale rezultatele sa fie slabe/foarte slabe.
Noul sistem de testare, corelat cu sistemul de predare-invatare propus, va produce efecte doar daca evaluarea curenta se va face pe baza modelelor de teste aplicate la testarile nationale si prin aplicarea corecta a baremelor de corectare si notare.
Este foarte important ca elevul sa fie constient de nivelul sau de pregatire/performanta pentru a putea opta corect pentru un anumit parcurs educational/profesional.

DA!!!???? Oare?
1. Dacă testările vor fi ,,corecte ” nu vor mai fi șomeri?
2.Concursurile școlare n-au nicio relevanță în ,,formarea” unui elev, doar părinții cred asta!
3.Nu există „nou sistem de testare” atâta timp cât programele școlare sunt tot cele ,,îmbâcsite” de aceleași noțiuni.
4.Despre ce „bareme” discutăm?
5.Cine conștientizează , oare, elevul? (Și , mai ales, spre ce?)
Toate bune în 2014! :oops:
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Ministerul a descoperit roata!

Mesajde sportiv » 14 Apr 2016, 20:37

Nu mai înțeleg nimic! :D :oops:
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău


Înapoi la Forum EDU

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori