Metodica predarii istoriei.

Metodica predarii istoriei.

Mesajde demelsa » 24 Iul 2004, 20:23

:wink: Are cineva cartea"Metodica predarii istoriei "?
demelsa
 
Mesaje: 4
Membru din: 21 Iul 2004, 20:26

Re: Metodica predarii istoriei.

Mesajde efodorean » 05 Aug 2004, 19:56

demelsa scrie::wink: Are cineva cartea"Metodica predarii istoriei "?
:roll: :roll: [img][/img]Da![/code]
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

In atentia domnisoarei/doamnei Ecaterina Fodorean

Mesajde romeomoanta » 08 Aug 2004, 10:24

Mai intai trebuie sa ne uitam in ograda proprie. Nu vad nici o greseala in a intreba daca cineva detine informatii despre o carte cu titlul "Metodica predarii istoriei", de aceea redau aici comentariul meu legat de unul din materialele propuse de efodorean pe care, in zilele urmatoare, am sa-l dezvolt mult mai mult de dragul istoriei, bineinteles. La randul meu astept comentarii pe marginea materialelor propuse de mine. Comentariu: "Atentie la informatia istorica si la limbajul din suportul de curs. Consider ca elevii, chiar de clasa a IV-a, nu trebuie informati gresit in legatura cu cauzele unor evenimente. Sunt foarte multe erori istorice de pilda: "Unirea si independenta au fost idealurile cele mai mari ale poporului roman de-a lungul istoriei." sau "Ei (taranii) se bĂŁteau si se jertfeau pentru dreptate si pentru apĂŁrarea tĂŁrii , îndeplinind un rol de seamĂŁ în pĂŁstrarea fiintei poporului nostru." Chiar asa sa fi fost? Herodot spunea ca istoricul este obligat sa spuna adevarul si numai adevarul. Eu va intreb: cati dintre noi suntem dispusi sa ne jertfim pentru cauza romanilor din, sa spunem, Transnistria, in conditile in care astazi noi avem constinta nationala, iar in perioada respectiva nu exista asa ceva. Mi-e greu sa cred ca un taran coplesit de greutatile zilnice mai avea resurse sa lupte pentru apararea "fiintei poporului". E absolut necesar ca demitizarea istoriei sa inceapa din scoala, nu ne obliga nimeni sa atribuim unor personalitati ale istoriei calitati pe care nu le aveau: eroism, vitejie, luptator pentru libertate, dreptate etc. Despre interese personale, intarirea puterii politice si economice, razbunare, faima, nu se vorbeste. Ce va face sa credeti ca cei din trecut erau mai buni decat cei de azi. Stiti ce faceti dvs. prezentand astfel de lectii? Desenati o harta gresita pe care elevii dvs. nu o vor putea folosi niciodata. Fisele de lucru, testele si conceperea unitatii de invatare sunt excelente, nota 10 pentru ele. Pacat de continut. "
romeomoanta
 
Mesaje: 20
Membru din: 28 Feb 2004, 18:49
Localitate: timisoara

Re: In atentia domnisoarei/doamnei Ecaterina Fodorean

Mesajde efodorean » 08 Aug 2004, 11:54

romeomoanta scrie:Mai intai trebuie sa ne uitam in ograda proprie. Nu vad nici o greseala in a intreba daca cineva detine informatii despre o carte cu titlul "Metodica predarii istoriei", de aceea redau aici comentariul meu legat de unul din materialele propuse de efodorean pe care, in zilele urmatoare, am sa-l dezvolt mult mai mult de dragul istoriei, bineinteles. La randul meu astept comentarii pe marginea materialelor propuse de mine. Comentariu: "Atentie la informatia istorica si la limbajul din suportul de curs. Consider ca elevii, chiar de clasa a IV-a, nu trebuie informati gresit in legatura cu cauzele unor evenimente. Sunt foarte multe erori istorice de pilda: "Unirea si independenta au fost idealurile cele mai mari ale poporului roman de-a lungul istoriei." sau "Ei (taranii) se bĂŁteau si se jertfeau pentru dreptate si pentru apĂŁrarea tĂŁrii , îndeplinind un rol de seamĂŁ în pĂŁstrarea fiintei poporului nostru." Chiar asa sa fi fost? Herodot spunea ca istoricul este obligat sa spuna adevarul si numai adevarul. Eu va intreb: cati dintre noi suntem dispusi sa ne
jertfim pentru cauza romanilor din, sa spunem, Transnistria, in conditile in care astazi noi avem constinta nationala, iar in perioada respectiva nu exista asa ceva. Mi-e greu sa cred ca un taran coplesit de greutatile zilnice mai avea resurse sa lupte pentru apararea "fiintei poporului". E absolut necesar ca demitizarea istoriei sa inceapa din scoala, nu ne obliga nimeni sa atribuim unor personalitati ale istoriei calitati pe care nu le aveau: eroism, vitejie, luptator pentru libertate, dreptate etc. Despre interese personale, intarirea puterii politice si economice, razbunare, faima, nu se vorbeste. Ce va face sa credeti ca cei din trecut erau mai buni decat cei de azi. Stiti ce faceti dvs. prezentand astfel de lectii? Desenati o harta gresita pe care elevii dvs. nu o vor putea folosi niciodata. Fisele de lucru, testele si conceperea unitatii de invatare sunt excelente, nota 10 pentru ele. Pacat de continut. "
:oops: VA MULTUMESC PENTRU OBSERVATII.Poate ca aveti dreptate,in istorie totul e discutabil.Eu sunt invatatoae,nu istoric.Desigur ca,micii scolari trebuie sa cunosca adevarul istoric.Dar cine poate spune cu exactitate ce a fost atunci.Nu cred ca este gresit faptul ca am folosit ca suport didactic lectii ce au aparut in Manualul de ISTORIA ROMANILOR,autor prof.univ.Dumitru Almas,anul aparitiei 1996,avand in vedere ca istoricii si profesorii de istorie nu s-au straduit prea mult sa le ofere copiilor niste manuale atractive,accesibile si care sa respecte adevarul istoric.Va multumesc si astept sugestii si corecturi acolo unde este cazul ,mai ales ca aceste materiale nu au ajuns inca pe bancile elevilor mei.Sper intr-o colaborare care sa fie utila copiilor si de ce nu si noua,care avem zilnic cate cave da invatat.
Ecaterina
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Pentru "romeomoanta"

Mesajde efodorean » 08 Aug 2004, 13:40

Am recititi fisele de lucru pe care le-am propus,si nimic din ceea ce am propus,exercicii,nu mi se pare a fi "eroare istorica".
Desigur ,suportul istoric poate fi discutat de catre dv.istoricii,dar ce ne facem noi,invatatorii,cand pentru aceasta disciplina de strudiu avem ,nici mai mult nici mai putin decat o jumatate de ora pe saptamana.
Mergand mai departe.Ati avut vreodata curiozitatea sa deschideti vreun manual de iastorie,sau soport didactic destinat elevilor de clasa a IV-a?
Atunci cand am inceput sa lucrez aceste fise mi-am propus sa-i fac pe elevi sa indrageasca aceasta disciplina,care nu se bucura de prea mult interes si simpatie din parte elevilor.V-ati pus vreodata aceasta intrebare?De ce nu iubesc elevii istoria?Se poate observa si la examanele de capacitate sau bacalaureat.Nu se prea inghesuie.
Cine este de vina ca elevii nu indragesc istoria si nu ma refer numai la istoria romanilor?
Poate imi oferiti si mie idei,de unde pot procura un suport didactic fara erori.
Ecaterina
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Re: In atentia domnisoarei/doamnei Ecaterina Fodorean

Mesajde efodorean » 08 Aug 2004, 15:25

romeomoanta scrie:Mai intai trebuie sa ne uitam in ograda proprie. Nu vad nici o greseala in a intreba daca cineva detine informatii despre o carte cu titlul "Metodica predarii istoriei", de aceea redau aici comentariul meu legat de unul din materialele propuse de efodorean pe care, in zilele urmatoare, am sa-l dezvolt mult mai mult de dragul istoriei, bineinteles. La randul meu astept comentarii pe marginea materialelor propuse de mine. Comentariu: "Atentie la informatia istorica si la limbajul din suportul de curs. Consider ca elevii, chiar de clasa a IV-a, nu trebuie informati gresit in legatura cu cauzele unor evenimente. Sunt foarte multe erori istorice de pilda: "Unirea si independenta au fost idealurile cele mai mari ale poporului roman de-a lungul istoriei." sau "Ei (taranii) se bĂŁteau si se jertfeau pentru dreptate si pentru apĂŁrarea tĂŁrii , îndeplinind un rol de seamĂŁ în pĂŁstrarea fiintei poporului nostru." Chiar asa sa fi fost? Herodot spunea ca istoricul este obligat sa spuna adevarul si numai adevarul. Eu va intreb: cati dintre noi suntem dispusi sa ne jertfim pentru cauza romanilor din, sa spunem, Transnistria, in conditile in care astazi noi avem constinta nationala, iar in perioada respectiva nu exista asa ceva. Mi-e greu sa cred ca un taran coplesit de greutatile zilnice mai avea resurse sa lupte pentru apararea "fiintei poporului". E absolut necesar ca demitizarea istoriei sa inceapa din scoala, nu ne obliga nimeni sa atribuim unor personalitati ale istoriei calitati pe care nu le aveau: eroism, vitejie, luptator pentru libertate, dreptate etc. Despre interese personale, intarirea puterii politice si economice, razbunare, faima, nu se vorbeste. Ce va face sa credeti ca cei din trecut erau mai buni decat cei de azi. Stiti ce faceti dvs. prezentand astfel de lectii? Desenati o harta gresita pe care elevii dvs. nu o vor putea folosi niciodata. Fisele de lucru, testele si conceperea unitatii de invatare sunt excelente, nota 10 pentru ele. Pacat de continut. "
:?: :roll: :!:
Ma framanta observatiile dv.,nu pentru ca nu suport critica,ci pentru ca nu inteleg de ce apreciati ca eronat faptul ca "unirea si independenta au fost idealurile cele mai mari ale poporului nostru de-a lungul istoriei"Poate pentru ca acum suntem dezbinati,nu ne intereseaza nici vecinul nostru ,ce sa spun despre destinele tarii.Le lasam pe seama politicienilor si...Apoi,taranii ,cum au fost ei,coplesiti de greutatile zilnice au fost nevoiti sa lupte.Nu?
Consider ca la 10 ani e destul pentru un copil sa stie ce este eroismul,vitejia,lupta pentru libertate.In prezentarea facuta nu s-a exagerat in creionarea personalitatilor istorice.Faptul ca nu am amintit despre interese personale,razbunare ,faima nu inseamna ca am renuntat la prezentarea acestor aspecte.Lectii mai sunt - harta nu este finalizata!!!
:roll: :P Am citit si fisele prezentate de dv.Nu sunt un expert in materie,dar fara sa va fie cu suparare,fise,teste se gasesac la toate chioscurile si la preturi accesibile.Mai rau stam cu manualele de istorie,pe care cel putin noi invatatorii ,le asteptam de mult timp.Aici ar trebui sa va ganditi si sa ne ajutati.Polemicile istorice sa le lasam in seama istoricilor.
Deci,astapt un manual suport de ISTORIA ROMANILOR pentru clasa aIV-a,si dupa ce acesta va ajunge pe piata mai stam de vorba.Va asigur insa ca nu este usor sa scrii manuale pentru ciclul primar.O spun din experienta (30 ani vechime).
Astept vesti de la dv.,cu toata consideratia,
Ecaterina Fodorean.
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Mesajde romeomoanta » 09 Aug 2004, 01:11

Stimata doamna Ecaterina Fodorean, nu as dori sa intelegeti gresit mesajul meu, nu am intrat pe acest forum si pe acest site ca sa critic fara justificare munca unui om. Nu, nicidecum, stiu cat de greu e sa alcatuiesti un proiect didactic, o planificare, chiar si o fisa de lucru. Nu as dori ca aprecierile mele fata de materialele prezentate sa va descurajeze in munca dvs. si mai ales in participarea activa pe acest site. Eu inteleg ca odata ce un membru activ al acestui site face public un document scolar, el il supune automat analizei critice a celorlalti, din dorinta fireasca de a vedea plusurile sau minusurile documentului respectiv. Este laudabil ca dupa 30 de ani de munca la catedra mai aveti forta si dorinta de a va perfectiona, de a va pune la curent cu ultimele noutati ce tin de specialitatea dvs., de a experimenta avantajele calculatorului si internetului, in condiile in care multe din colegele dvs., cu aceasi vechime in munca, au renuntat de mult sa mai faca aceste lucruri. De aceea va promit un dialog, pe teme de istorie si de metodica istoriei, la sfarsitul caruia imi doresc sa putem spune ca ne-am imbogatit cunostintele in specialitatile predate.
In mesajele adresate mi-ati pus cateva intrebari la care doresc sa va raspund:
1. De ce apreciati ca eronat faptul ca "unirea si independenta au fost idealurile cele mai mari ale poporului nostru de-a lungul istoriei"? Pentru ca nu au fost idealuri ale romanilor de-a lungul intregii lor istorii, ci doar incepand cu secolul al XIX-lea, iar dvs. va refereati la secolele XIII - XIV. In trecut nimeni, nici macar Mihai Viteazul, care a trait la sfarsitul secolului al XVI, nu si-a propus sa decupeze granitele statului dupa etnia locuitorilor. Idea statului-natiune apartine filosofilor germani si apare tarziu spre sfarsitul secolului al XVIII-lea. Asa ca nu putem vorbi de unirea romanilor intr-un singur stat ca ideal al clasei politice sau al poporului mai repede de acest secol. In epoca intersele economice primau celor nationale, iar romanii de dincolo si de dincoace de Carpati nu se percepeau ca facand parte din acelasi popor. Stiau ca vorbeau aceasi limba si ca au cam acelasi traditii si obiceiuri, dar asta era cam tot.
Independenta putea fi idealul clasei politice si nicidecum al poporului alcatuit intr-o majoritate covarsitoare din tarani analfabeti a caror cunostinte se limitau la orizontul local. Cred ca independenta in epoca respectiva devenea un ideal doar atunci cand obligatile vasalice fata de alt stat erau prea apasatoare si cand imixtiunea puterii suzerane in treburile interne era prea mare, in rest cred ca pentru multi domni era mai avantajos sa acepte suzeranitatea unui alt stat, eveniment insotit intotdeauna de numeroase avantaje economice si politice. Istoria nu a fost liniara, iar obiectivele politice variau de la perioada la perioada si de la domn la domn si erau trasate tinand cont in primul rand de interesele personale sau de grup si nicidecum de nevoile poporului. Obiectivele poporului erau extrem de simple si se limitau la dorinta unui trai mai bun.
2. In lectia "Stramosii nostrii dacii si romanii" faceti urmatoarele afirmatii: "Dacia era vestitĂŁ [...] mai ales prin hĂŁrnicia si vitejia locuitorilor"; "Dacia era o tarĂŁ bogatĂŁ, cu un popor vrednic" Eu nu contest faptul ca geto-dacii au creat o civiliztie originala si ca multi dintre ei aveau aceste calitati, dar sa nu uitam ca istoria se face pe baza de documente si nu de inchipuiri. Strabon ii prezenta un pic diferit pe stramosii nostrii: niste oameni ticalositi si istoviti de atatea razboaie (intre ei), pentru a caror indreptare Burebista a fost nevoit sa le taie viile. Vreau sa va atrag atentia asupra urmatorului aspect: vorbind elevilor despre trecut la modul superlativ faceti o grava greseala, oare ce isi spune copilul acela cand uramareste stirile de la ora 17 de la PROTV? - Doamne ce a mai decazut poporul nostru! Dacii erau viteji si harnici, taranii romanii din evul mediu luptau pentru dreptate si pentru apararea fiintei poporului si astazi urmasii lor stau prin birturi se bat sau se omoara din te miri ce. In mintea lui se creaza senzatia de regres, apare nostalgia varstei de aur care mai tarziu vor duce la deprimare. Ii prezentati o lume ideala, care nu a existat niciodata, pe care o va indragi si o va compara cu cea de astazi, va ajunge sa constate ca astazi viata e mult mai rea decat cea din trecut, cand totul era armonios, si nu se va mai simti bine in lumea lui.
3. Taranii luptau dar nu din proprie initiativa asa cum lasati sa se inteleaga din text. Luptele erau extrem de rare si tineau foarte putin. O campanie militara se prelungea la cateva luni, datorita mijloacelor de locomotie, dar batalia se consuma intr-o jumatate de zi. Evident au existat si asedii ale unor cetati care durau mai mult. Perioadele de pace erau incomparabil mai lungi decat cele de razboi, acestea din urma insa impresionau si erau consemnate de cronicari, de la care au fost preluate de istorici, care in scrierile lor puneau accent pe aceste conflicte, de unde perceptia ca istoria noastra a fost sir nesfarsit de razboaie.
4. Nu am citit manualul de clasa a IV-a, nici eu nu sunt multumit de manualele scolare

S-a facut tarziu, pana data viitoare eu va spun toate cele bune!
Ultima oară modificat de romeomoanta pe 26 Oct 2004, 21:07, modificat 1 dată în total.
romeomoanta
 
Mesaje: 20
Membru din: 28 Feb 2004, 18:49
Localitate: timisoara

Pentru romeomoanta!

Mesajde efodorean » 09 Aug 2004, 08:12

Buna dimineata !
Va multumesc ca ati raspuns cu promtitudine mesajelor mele si vreau sa va asigur,daca ajuta la ceva,ca nu am interpretat gresit observatiile dv.Ma consider inca un om deschis la minte si responsabil,gata sa primeasca critici atunci cand acestea sunt intemeiate.
Aprecierile dv.critice nu m-au descurajat , dipotriva m-au indarjit mai mult,in sensul bun al cuvantului.De aceea
va propunun "targ".Dv.sa redactati un suport didactic bine documentat,accesibil si atractiv pentru copilul de 10 ani.Acest material sa ajunga la mine si eu sa aleg acele exercitii care pot duce la realizarea cu succes a obiectivelor cuprinse de Programa scolara.Apoi ,sa publicam pe acest site munca noastra(putina generozitate nu strica!).
Numai in acest fel dialogul nostru nu ar ramane doar o disputa intre doi slujitori ai scolii si ar deveni un material folositor colegilor nostri,invatatori/profesori,si nu in ultimul rand elevilor si parintilor acestora,care probabil,ca si mine,au invatat altfel de istorie.
Chiar daca am 50 de ani, forta si dorinta de perfectionare exista,si ma bucur ca de o saptamana am descoperit acest portal.Chiar daca e vacanta ,se pot intretine discutii interesante si sunt convinsa ca in curand se vor intoarce si colegii nostri din vacanta si discutiile se vor extinde.
Cu deosebita consideratie pentru sinceritatea si franchetea dv.,
Ecaterina Fodorean
P.S. - Astept vesti noi si sper intr-o colaborare!
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Dnei Ecaterina Fodorean

Mesajde romeomoanta » 09 Aug 2004, 23:52

Sunt de acord, cu conditia sa-mi oferiti ragazul necesar elaborarii materialului respectiv.
Cu admiratie si respect, Romeo Moanta.
romeomoanta
 
Mesaje: 20
Membru din: 28 Feb 2004, 18:49
Localitate: timisoara

Re: Dnei Ecaterina Fodorean

Mesajde efodorean » 10 Aug 2004, 02:41

romeomoanta scrie:Sunt de acord, cu conditia sa-mi oferiti ragazul necesar elaborarii materialului respectiv.
Cu admiratie si respect, Romeo Moanta.
:lol: Ma bucur ca ati acceptat "targul"propus cat despre ragaz - stiu si eu? Sa zicem o saptamana pentru prima unitate de invatare "Stramosii nostri",asta in ideea ca peste o luna reincepe anul scolar.Celelalte lectii pe parcurs,dar sa ne tinem de treaba si sa putem oferi colegilor interesati materiale temeinic lucrate ,care sa le foloseasca.
:idea: Ar fi interesant daca ni s-ar alatura si alti proferori de istorie si invatatori ( mai multe minti-mai multe idei;am avea de unde alege ce e mai bun!).Am observat activitate serioasa la sectiunea ISTORIE si INVATAMANT PRIMAR. In curand se vor intaoarce din vacanta si poate ni se vor alatura.
:P

Toate cele bune,Ecaterina Fodorean
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Mesajde mariro » 11 Aug 2004, 13:05

Strabon ii prezenta un pic diferit pe stramosii nostrii: niste oameni ticalositi si istoviti de atatea razboaie (intre ei), pentru a caror indreptare Burebista a fost nevoit sa le taie viile.


In nici un caz nu le voi spune copiilor mei de 10 ani ca stramosii nostri sunt niste ticalosi, betivi! :roll: (Cred ca de asta le-a taiat viile Burebista! :lol: si din aceasta cauza se si razboiau intre ei!!!) :evil:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde romeomoanta » 12 Aug 2004, 10:40

mariro scrie:
Strabon ii prezenta un pic diferit pe stramosii nostrii: niste oameni ticalositi si istoviti de atatea razboaie (intre ei), pentru a caror indreptare Burebista a fost nevoit sa le taie viile.


In nici un caz nu le voi spune copiilor mei de 10 ani ca stramosii nostri sunt niste ticalosi, betivi! :roll: (Cred ca de asta le-a taiat viile Burebista! :lol: si din aceasta cauza se si razboiau intre ei!!!) :evil:


Stramosii nostrii nu au fost niste ticalosi, ci, dupa cum spune Strabon, la un moment dat erau "ticalositi", dar au fost indreptati (disciplinati) de catre Burebista, cu ajutorul preotului Deceneu, prin exercitii fizice si ascultare de porunci. Cam asta spune izvorul istoric. Sunt si alte izvoare care ii prezinta intr-o lumina favoarabila. Herodot spune despre ei ca "erau cei mai viteji si mai drepti dintre traci". Geto-dacii, la fel ca celelante popoare antice, au urmat cursul firesc al istoriei, nu au fost nici mai buni, nici mai rai decat alti. Niste oameni aflati la inceputul istorie care incercau sa supravietuiasca mediului ostil, care incercau sa-si gaseasca locul firesc in cadrul tribului, al triburilor, al poporului, al popoarelor. Au cunoscut scindarile sociale, au supus si au fost supusi, au atacat si au fost atacati, au infrant si au fost infranti, au avut parte de bunastare, dar au cunoscut si foametea si lipsurile. O societate complexa bine ierahizata alcatuita dintr-o multitudine de segmente sociale toate intr-o competitie acerba pentru supravietuire. O lume de mult apusa care fascineaza astazi prin realizarile, credintele si legendele ei, dar care privita prin ochii omului simplu de atunci era rea si nemiloasa, la fel cum privita prin ochii marelui preot, adulat si respectat de toti, ea apare ca armonioasa si buna.
Au fost dacii buni sau rai, ticalosi sau vrednici, lasi sau viteji, harnici sau lenesi? Este o intrebare pe care nu are rost sa ne-o punem pentru ca bunul simt si logica ne spun ca au fost cate un pic din fiecare. Cand prezentam elevilor, indiferent de varsta pe care o au, istoria unui popor trebuie sa evitam sa facem astfel de aprecieri, ele nu-si au rostul, trebuie sa aratam, realizarile, modul de organizare, credintele, relatiile cu alte popoare, evenimentele si cauzele acestora. Este momentul sa abandonam abordarea istoriei la modul simplist, partinitor si bicolor: noi am fost buni, ceilanti rai etc., abordare care poate duce in cele din urma la ura, sovinism, xenofobie. Nuantarea este absolut necesara, vorbim pana la urma despre societatea umana care este extrem de complexa. Trebuie sa ne ferim de catalogari absolute si sa incercam sa lasam portite de iesire, numai asa spiritul elevului va ramane viu in cautare permanenta de raspunsuri.

Cu respect, Romeo
romeomoanta
 
Mesaje: 20
Membru din: 28 Feb 2004, 18:49
Localitate: timisoara

Mesajde mariro » 12 Aug 2004, 16:13

Romeo,
Citesc cu mult interes si placere mesajele tale pline de cunostinte trainice si adevarate. Nu stiu altii cum abordeaza acest obiect: ISTORIA; stiu doar ca mie nu mi-a placut sub nici un aspect in timpul scolii. Am invatat doar pentru nota! Istoria clasei a IV-a pentru mine este acum "jucaria preferata" si ca sa-i atrag pe elevi, ca sa nu pateasca ce am patit eu, le prezint fiecare lectie ca pe o poveste. Le atrag atentia ca sunt povesti adevarate! 8) Ma asculta, inteleg lectia din clasa si spre deosebire de alti colegi care se plang si nu stiu cum sa-i asculte ca sa le puna un suficient "pe bune", eu nu am probleme de genul acesta :!: :lol: Nu vreau sa ma laud, cu rabdare si suflet se poate lucra foarte frumos cu orice fel de elev! Eu sunt intr-o scoala de cartier in care sunt tot felul de copii. I-am tratat pe toti ca pe copiii de la scoli de elita, pana cand am ajuns prin clasele a III-a, a IV-a, sa am acesti copii! :P
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

pentru mariro

Mesajde romeomoanta » 12 Aug 2004, 18:28

Multumesc pentru aprecieri. Si eu ti-am citit mesajele si mi-a placut ce scrii tu acolo. Ma bucur sa vad ca mai exista oameni pe care viata nu i-a invins si inca mai au forta si taria sa caute, sa construiasca. Nu as vrea sa repet ce i-am spus Ecaterinei, dar este intradevar laudabil ca dupa o viata de stat la catedra vorbesti despre invatamant cu pasiunea debutantilor. Nu pot decat sa va felicit si pe tine si pe Ecaterina si sa ma bucur ca v-am intalnit. Varsta mea este un pic mai mare decat anii petrecuti de voi la catedra, cu toate astea comunic cu voi ca si cand am fi facut scoala impreuna, asta inseamna ca aveti un spirit tanar si asta e tot ce conteaza.
Polemica cu Mircea si interventiile lui stupide pe forum mi-au lasat un gust amar si cred ca pana la toamna am sa iau o pauza de net. Cu toate astea mi-ar place sa-mi raspunzi la mesaj. Asteptam si o parere din partea Ecaterinei legata de "sistemul meu de invatamant" :), poate nu a avut timpul necesar.
Pana la toamna eu va spun toate cele bune, Romeo
romeomoanta
 
Mesaje: 20
Membru din: 28 Feb 2004, 18:49
Localitate: timisoara

Mesajde mariro » 12 Aug 2004, 19:07

Concediu placut! Te asteptam cu forte noi! :lol: Nu fi trist, printr-o astfel de "tratatie" am trecut si eu (aproape!) Se poate supravietui! :P :P :P
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Următorul

Înapoi la Istorie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron