[img][/img]Da![/code]demelsa scrie::wink: Are cineva cartea"Metodica predarii istoriei "?
VA MULTUMESC PENTRU OBSERVATII.Poate ca aveti dreptate,in istorie totul e discutabil.Eu sunt invatatoae,nu istoric.Desigur ca,micii scolari trebuie sa cunosca adevarul istoric.Dar cine poate spune cu exactitate ce a fost atunci.Nu cred ca este gresit faptul ca am folosit ca suport didactic lectii ce au aparut in Manualul de ISTORIA ROMANILOR,autor prof.univ.Dumitru Almas,anul aparitiei 1996,avand in vedere ca istoricii si profesorii de istorie nu s-au straduit prea mult sa le ofere copiilor niste manuale atractive,accesibile si care sa respecte adevarul istoric.Va multumesc si astept sugestii si corecturi acolo unde este cazul ,mai ales ca aceste materiale nu au ajuns inca pe bancile elevilor mei.Sper intr-o colaborare care sa fie utila copiilor si de ce nu si noua,care avem zilnic cate cave da invatat.romeomoanta scrie:Mai intai trebuie sa ne uitam in ograda proprie. Nu vad nici o greseala in a intreba daca cineva detine informatii despre o carte cu titlul "Metodica predarii istoriei", de aceea redau aici comentariul meu legat de unul din materialele propuse de efodorean pe care, in zilele urmatoare, am sa-l dezvolt mult mai mult de dragul istoriei, bineinteles. La randul meu astept comentarii pe marginea materialelor propuse de mine. Comentariu: "Atentie la informatia istorica si la limbajul din suportul de curs. Consider ca elevii, chiar de clasa a IV-a, nu trebuie informati gresit in legatura cu cauzele unor evenimente. Sunt foarte multe erori istorice de pilda: "Unirea si independenta au fost idealurile cele mai mari ale poporului roman de-a lungul istoriei." sau "Ei (taranii) se bĂŁteau si se jertfeau pentru dreptate si pentru apĂŁrarea tĂŁrii , îndeplinind un rol de seamĂŁ în pĂŁstrarea fiintei poporului nostru." Chiar asa sa fi fost? Herodot spunea ca istoricul este obligat sa spuna adevarul si numai adevarul. Eu va intreb: cati dintre noi suntem dispusi sa ne
jertfim pentru cauza romanilor din, sa spunem, Transnistria, in conditile in care astazi noi avem constinta nationala, iar in perioada respectiva nu exista asa ceva. Mi-e greu sa cred ca un taran coplesit de greutatile zilnice mai avea resurse sa lupte pentru apararea "fiintei poporului". E absolut necesar ca demitizarea istoriei sa inceapa din scoala, nu ne obliga nimeni sa atribuim unor personalitati ale istoriei calitati pe care nu le aveau: eroism, vitejie, luptator pentru libertate, dreptate etc. Despre interese personale, intarirea puterii politice si economice, razbunare, faima, nu se vorbeste. Ce va face sa credeti ca cei din trecut erau mai buni decat cei de azi. Stiti ce faceti dvs. prezentand astfel de lectii? Desenati o harta gresita pe care elevii dvs. nu o vor putea folosi niciodata. Fisele de lucru, testele si conceperea unitatii de invatare sunt excelente, nota 10 pentru ele. Pacat de continut. "
romeomoanta scrie:Mai intai trebuie sa ne uitam in ograda proprie. Nu vad nici o greseala in a intreba daca cineva detine informatii despre o carte cu titlul "Metodica predarii istoriei", de aceea redau aici comentariul meu legat de unul din materialele propuse de efodorean pe care, in zilele urmatoare, am sa-l dezvolt mult mai mult de dragul istoriei, bineinteles. La randul meu astept comentarii pe marginea materialelor propuse de mine. Comentariu: "Atentie la informatia istorica si la limbajul din suportul de curs. Consider ca elevii, chiar de clasa a IV-a, nu trebuie informati gresit in legatura cu cauzele unor evenimente. Sunt foarte multe erori istorice de pilda: "Unirea si independenta au fost idealurile cele mai mari ale poporului roman de-a lungul istoriei." sau "Ei (taranii) se bĂŁteau si se jertfeau pentru dreptate si pentru apĂŁrarea tĂŁrii , îndeplinind un rol de seamĂŁ în pĂŁstrarea fiintei poporului nostru." Chiar asa sa fi fost? Herodot spunea ca istoricul este obligat sa spuna adevarul si numai adevarul. Eu va intreb: cati dintre noi suntem dispusi sa ne jertfim pentru cauza romanilor din, sa spunem, Transnistria, in conditile in care astazi noi avem constinta nationala, iar in perioada respectiva nu exista asa ceva. Mi-e greu sa cred ca un taran coplesit de greutatile zilnice mai avea resurse sa lupte pentru apararea "fiintei poporului". E absolut necesar ca demitizarea istoriei sa inceapa din scoala, nu ne obliga nimeni sa atribuim unor personalitati ale istoriei calitati pe care nu le aveau: eroism, vitejie, luptator pentru libertate, dreptate etc. Despre interese personale, intarirea puterii politice si economice, razbunare, faima, nu se vorbeste. Ce va face sa credeti ca cei din trecut erau mai buni decat cei de azi. Stiti ce faceti dvs. prezentand astfel de lectii? Desenati o harta gresita pe care elevii dvs. nu o vor putea folosi niciodata. Fisele de lucru, testele si conceperea unitatii de invatare sunt excelente, nota 10 pentru ele. Pacat de continut. "
Ma bucur ca ati acceptat "targul"propus cat despre ragaz - stiu si eu? Sa zicem o saptamana pentru prima unitate de invatare "Stramosii nostri",asta in ideea ca peste o luna reincepe anul scolar.Celelalte lectii pe parcurs,dar sa ne tinem de treaba si sa putem oferi colegilor interesati materiale temeinic lucrate ,care sa le foloseasca.romeomoanta scrie:Sunt de acord, cu conditia sa-mi oferiti ragazul necesar elaborarii materialului respectiv.
Cu admiratie si respect, Romeo Moanta.
Strabon ii prezenta un pic diferit pe stramosii nostrii: niste oameni ticalositi si istoviti de atatea razboaie (intre ei), pentru a caror indreptare Burebista a fost nevoit sa le taie viile.
mariro scrie:Strabon ii prezenta un pic diferit pe stramosii nostrii: niste oameni ticalositi si istoviti de atatea razboaie (intre ei), pentru a caror indreptare Burebista a fost nevoit sa le taie viile.
In nici un caz nu le voi spune copiilor mei de 10 ani ca stramosii nostri sunt niste ticalosi, betivi! (Cred ca de asta le-a taiat viile Burebista! si din aceasta cauza se si razboiau intre ei!!!)
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori