metode de predare

metode de predare

Mesajde crisflor98 » 19 Noi 2006, 02:12


Sunt parintele unei eleve de clasa a doua si as dori cateva lamuriri in ceea ce priveste modul de predare la clasa.Sunt nemultumita de faptul ca doamna invatatoare nu respecta deloc orarul.Dupa cum spunea la ultima sedinta, daca ar fii dupa dansa, nu ar face decat romana si matematica.Oare este corect?Sunt zile in care face 4 ore de romana sau 3 1/2 ore romana si 1/2 ora matematica.De la inceputul anului scolar, nu a facut decat 2 ore de desen,abilitati practice ,la fel vreo 2 ore,ca sa nu mai spun de sport....Este normal acest lucru?
vreau sa mai spun ca anul trecut a cumparat o multime de carti pe care nici macar nu le a folosit la ceva, iar anul acesta a zis ca nu mai cumpara atatea carti,dar mai sunt zile cand vin de la serviciu iar copilul ma asteapta cu cate o carte.Ultimele"achizitii"au fost o carte de povesti de 11 lei si un dictionar de 12 lei.
De asemenea, am o nelamurire legata de sfarsitul de an scolar.De acord ca poate coronitele s au demodat, dar oare nici festivitate de premiere, nici un cuvant de la doamna directoare?S a facut doar serbare in clasa.Diplome au primit aproape toti copiii.A fost un caz care ma deranjat si anume:atunci cand un copil a inceput sa planga,doamna s a dus repede la dulap si a scotocit dupa o diploma sa i dea acelui copil, care in timpul anului scolar venea cu temele nefacute si lipsea des.Este normal acest lucru?
Ma gandesc sa o mut la o alta scoala care nu apartine de cartierul nostru,dar oare se poate face acest lucru?
Revenind la problema principala, si anume metodele de predare,oare nu mai au importanta orele de ab practice,cele de sport,cele de desen?Rasfoind paginile acestui site, vad ca existe si invatatori cu multe idei, cu multe proiecte care mai decare mai inovatoare,si parca imi este ciuda de acest lucru,deoarece copilul meu are parte numai de romana, in special, si de matematica.Oare ce vina are copilul meu,daca alti copii nu stiu sa citeasca?Si temele pt acasa m i se par insuficiente.
Astept parerile dumneavoastra in legatura cu nelamuririle dumneavoasta.Va multumesc.
crisflor98
 
Mesaje: 3
Membru din: 19 Noi 2006, 01:35

Mesajde felicia_laura2000 » 19 Noi 2006, 09:13

De cele mai multe ori invatatorii isi fac toate orele, dar exista si exceptii. Din pacate copilul dvs. a nimerit o exceptie. Trebuia sa solicitati schimbarea la o alta clasa inca de anul trecut. Din cate cunosc chiar daca face numai romana si matematica, nu devine un copil eminent la acestea. Dimpotriva eu atrag copiii spre invatatura prin aceste ore de educatie fizica, muzicala, plastica etc. Despre serbari, din partea conducerii scolii,asa este. Fiecare clasa impreuna cu elevii si parintii isi organizeaza serbarea.
felicia_laura2000
 
Mesaje: 38
Membru din: 09 Oct 2006, 14:00

Mesajde daiana » 19 Noi 2006, 09:50

Nerespectarea orarului este o mare greseala. Copiii au nevoie si de acele ore care unora li se par neinsemnate. Referitor la ,,premiere" ... intr-adevar, toti copiii primesc diplome in care se specifica <<performantele >> fiecaruia pe parcursul anului scolar. Practic invatatorul nu mai face acea ierarhizare despre care vorbiti. Parerea mea este sa adresati aceste intrebari si doamnei invatatoare in cadrul sedintei cu parintii. Ea ar trebui sa va lamureasca si in legatura cu temele pentru acasa.
daiana
 
Mesaje: 594
Membru din: 22 Ian 2006, 23:16

Mesajde floricaplosca » 19 Noi 2006, 11:23

Nu întâmplător în Planul de învăţământ,la fiecare nivel de clasă,sunt prevăzute anumite discipline,iar programa şcolară prevede numărul de ore alocat fiecărei discipline.Fiecare disciplină îşi are rolul ei în conturarea personalităţii copilului.Dacă nu se respectă acest lucru,după părerea mea,e grav.La clasa a doua sunt 7-8 ore pe săptămână de limba română,arhisuficiente pentru a-i învăţa pe copii ceea ce trebuie şi pentru a le trezi interesul pentru lectură.Este o mare greşeală să "furi" copiilor orele de dexterităţi pentru a face română sau matematică.Elevii mei,care sunt în clasa a II-a,abia aşteaptă aceste ore.Cred că ar face "revoluţie"dacă aş îndrăzni să nu ţin desen,muzică,ed. fizică,abilităţi practice.Mă întreb cum sunt evaluaţi copiii la aceste discipline dacă nu se ţin sau se ţin foarte rar?
În legătură cu serbarile de sfârşit de an şcolar vă pot împărtăşi din experienţa mea.În şcoala noastră există sală festivă în care desfăşurăm aceste serbări.La serbare sunt invitaţi părinţii,care la rândul lor îi invită pe bunici,alte rude şi chiar prieteni sau vecini.Mai sunt invitaţi domnii directori,care fac tot posibilul să participe la toate serbările.Premierea se face pentru toţi copiii,dar diplomele sunt personalizate.Sunt copii care s-au afirmat la toate disciplinele,unii sunt foarte buni matematicieni,alţii buni povestitori,unii sunt buni la pictură,alţii sunt buni sportivi,unii au mâini îndemânatice,iar alţii sunt buni la muzică.Nu există copil care să nu fie bun la ceva.La finalul serbării sunt invitaţi să ia cuvântul domnul director şi un reprezentant din partea părinţilor.SErbarea se termină cu o mică petrecere oferită de părinţi copiilor.
Eu consider că dacă aveţi vreo nemulţumire trebuie s-o spuneţi.De unde să ştie învăţătoarea că sunteţi nemulţumiţi dacă nu i-o spuneţi?Poate dânsa este foarte bine intenţionată.Vă doresc succes!
înv. Florica Plosca
floricaplosca
 
Mesaje: 64
Membru din: 16 Mai 2006, 19:13

Mesajde dana_t » 19 Noi 2006, 14:10

Da, si eu sunt de acord cu colegele mele. Cu un singur amendament. Chiar daca ne facem ca nu vedem, sunt foarte multi invatatori care isi transforma orele de educatie fizica, muzica, abilitati practice, educatie plastica in ore de matematica sau de limba romana.
Ba mai mult, chiar fac un titlu de glorie cand afirma ca ei fac 8 ore de matematica intr-o saptamana, incat tu, pentru ca-ti faci toate orele, te simti "mic si umil" in fata "grandiosului" cu 8 ore/saptamanal la matematica....
Pregatirea pentru concursurile scolare eu o fac in afara orelor de curs!

Referitorla serbari, din pacate noi nu avem sala de festivitati (inca...!), dar am incercat sa fiu originala cu serbarile, le realizez ori in sala Teatrului de Papusi (din fericire avem asa ceva in oras) ori anul acesta am fost cu copiii si parintii ...la stana. A fost cea mai reusita serbare din viata mea! Pe langa serbarea propriu - zisa am facut jocuri de team buillding, copiii au mancat cirese din pom, au baut apa direct de la izvor, au vazut cum se face branza, dar in special am stat cu totii la o masa mare, la care s-a servit bulz, carne fripta de oaie (pui pentru cei care nu mancau oaie), mamaliga, branza telemea, etc....

Solutii:
1. Solicitati invatatoarei sa respecte PLANUL DE INVATAMANT.
2. In cazul in care nu doreste acest lucru, mutati copilul urgent la alta scoala, dar numai dupa ce v-ati convins ca acolo nu dati peste o invatatoare la fel....

Numai bine!
Dana
Avatar utilizator
dana_t
 
Mesaje: 213
Membru din: 11 Dec 2003, 20:21
Localitate: Pitesti

Mesajde aniova30 » 19 Noi 2006, 15:36

Acea doamna invatatoare functioneaza intr-o institutie condusa de un director. Faceti o sesizare scrisa la conducerea scolii - sau catre conciliul de administratie al scolii - in care prezentati aspectele care va nemultumesc (legate de nerespectarea orarului . Aspectele legate de serbare si evaluare va par ciudat tot pentru ca d-na inv. nu si-a facut datoria de a va explica rostul introducerii calificativelor) , ar fi bine daca ati face-o in numele colectivului - eventual presedintele comitetului de parinti sa se ocupe de acest lucru -semnati cati mai multi parinti - si asteptati raspuns. Mutarea la o alta clasa , alta scoala , nu este o solutie in favoarea copilului - va trebui sa se readapteze .Nu fuga dintr-o scoala in alta va rezolva problemele invatamantului romanesc , nu numai pe aceasta , sunt multe , ci abordarea subiectului in scoala in care se produce.
aniova30
 
Mesaje: 192
Membru din: 25 Dec 2005, 11:15

metode de predare

Mesajde lilianamusat » 19 Noi 2006, 17:09

Dar, oare,ma intreb,ce le preda doamna copiilor in acele 3 ore de romana pe zi?
Copiii desigur,se plictisesc, numai au nicio atractie pentru scoala. Si asa scoala pare multora anosta si plictisitoare.
Acea doamna invatatoare nu s-o plictisii sa faca aceleasi ore zilnic?
Oricum din scurta mea experienta ( de 7 ani) copii nu au rezultate mai bune, poti face si 100 de ore de romana, rezultatul este acelasi.
Cred ca nu stie sa faca alte ore! :D
Avatar utilizator
lilianamusat
 
Mesaje: 161
Membru din: 15 Ian 2006, 21:06
Localitate: Giurgiu

Mesajde octa31 » 19 Noi 2006, 17:33

Orele de educatie fizica, educatie plastica, educatie muzicala si abilitati sunt foarte importante intr-adevar, dar daca inveti intr-o scoala unde nu exista sala de sport, iar clasa este de 20 de metri patrati? Unde pot face educatie fizica in perioada rece? Astept sugestii...Am incercat pe culoar, dar copiii fac galagie si deranjeaza orele de la liceu. In fiecare saptamana ma simt vinovata ca nu pot desfasura cu elevii mei orele de sport :( Nici eu cand eram eleva nu am facut aceste ore pentru ca doamna invatatoare era de parere ca doar cu romana si matematica "ies oameni". Si am urat-o intr-un fel pentru asta.
octa31
 
Mesaje: 27
Membru din: 01 Oct 2005, 10:43

Mesajde floricaplosca » 19 Noi 2006, 19:04

Am prins şi eu perioadă când nu aveam sală de sport şi făceam orele de ed. fizică în sala de clasă.Pentru elementele de gimnastică acrobatică duceam în clasă salteaua şi exersam.Pentru forţă făceam flotări sprijinindu-ne de pupitrul primei bănci.Catedra o foloseam pe post de bancă de gimnastică şi făceam tracţiuni cu braţele.La mersul în echilibru trasam cu creta o linie pe parchet pe care mergea copilul cu braţele ridicate lateral şi purtând o carte pe cap.Am învăţat şi să sărim coarda în sala de clasă.Învăţam diverse exerciţii pentru dezvoltarea musculaturii mîinilor,picioarelor,trunchiului.Organizam diferite jocuri de interior care erau foarte îndrăgite de copii.Asta o fac şi acum.De ex. desenezi pe tablă un cerc mare,îi pui ochi,gură, nas,urechi,trei fire de păr în vârful capului.Nasul să fie un cerc potrivit,cam la nivelul ochilor unui copil de înălţime medie.Figura desenată să fie cât mai hazlie.La distanţa de 3-4 paşi de la tablă tragi o linie cu creta care este punctul de plecare.Copiii vin pe rând,îşi fixează ţinta cu mâna dreaptă întinsă(aşa ca un vânător)apoi sunt legaţi la ochi cu un fular şi trebuie să nimerească nasul(nasul este ţinta)Dacă au nimerit primesc 100 de puncte,iar dacă nu,atunci primesc un număr de puncte în funcţie de distanţa faţă de nas.Asta puteţi eventual stabili de comun acord.Clasa este împărţită în trei grupe şi începe concursul.Câştigă grupa care a acumulat cele mai multe puncte.Ei sunt cei mai buni ţintaşi.Când era zăpadă ieşeam cu ei şi făceam concursuri:de săniuţe,cel mai frumos om de zăpadă,aruncare la ţintă cu bulgări de zăpadă.Multe se pot face dacă ai imaginaţie şi bunăvoinţă.Îţi doresc mult succes!
floricaplosca
 
Mesaje: 64
Membru din: 16 Mai 2006, 19:13

Mesajde octa31 » 19 Noi 2006, 21:30

Multumesc pentru idee,o sa o aplic maine. Imi puteti spune si cu ce tregeau la tinta? Cu vreo mingiuta? Nu e cam periculos, unii sunt chiar puternici si nu vreau sa cumpar tabla noua :D
octa31
 
Mesaje: 27
Membru din: 01 Oct 2005, 10:43

Mesajde alena » 19 Noi 2006, 21:33

Toate orele sunt la fel de importante. Este adevarat ca toti elevii dau examene la l. romana si matematica. Dar in viata foarte multi vor avea nevoie de anumite abilitati si daca nu sunt dezvoltate, ce te faci? Dexteritatile, cum numim noi aceste ore, dezvolta creativitatea elevilor, le dau incredere in fortele proprii, ii stimuleaza pe cei care nu exceleaza la l. romana si matematica.
Acea doamna invatatoare are noroc. Elevii mei nu ar accepta asa ceva. Pedeapsa cea mai mare pentru ei este sa nu faca orele de educatie fizica.
Si acei elevi sunt de crezut; daca nu au facut aceste ore, e normal sa nu le doreasca, iar cand le fac, neavand deprinderile necesare li se par o povara si cu draga inima renunta la ele.
Exista multe situatii cand nu se fac aceste ore, chiar la scoli cu mari pretentii.
alena
 
Mesaje: 194
Membru din: 02 Ian 2005, 12:21
Localitate: Galati

Mesajde floricaplosca » 20 Noi 2006, 09:23

Pentru octa31

Copilul legat la ochi păşeşte spre tablă cu mâna dreaptă întinsă şi cu arătătorul trebuie să nimerească în interiorul cercului care reprezintă nasul.Poate nu reuşesc să mă fac bine înţeleasă.Deci:înainte de a fi legat la ochi,copilul îşi fixează mijlocul nasului desenului închizând un ochi şi cu mâna dreaptă întinsă trebuie să-şi vadă (cu ochiul deschis)vârful arătătorului în centrul nasului(din desen,bineînţeles).Îşi pot sprijini mâna întinsă(adică dreapta)cu cealaltă mână(adică stânga)să nu şi-o mişte în timp ce se deplasează 3-4 paşi.Aşadar,nu se aruncă cu nimic în tablă.Copiilor mei le place foarte mult.Savurează întrecerea între echipe.E distracţie,ce mai!
Aruncarea la ţintă o făceam folosind coşul pentru hârtii din sala de clasă şi o minge de ping-pong sau au copiii mingi asemănătoare cu cea de ping-pong,dar mai grele sau chiar o minge de oină.
Tot cu aceste mingi(exclus oina)şi cu o bucată de placaj de 20/20cm poţi să faci următorul lucru:copilul,cu mâinile întinse în faţă,prinde placajul pe care se află mingea şi trebuie să se deplaseze cu el pe o anumită distanţă fără ca mingea să cadă.Nu e simplu deloc. Punctajul îl stabiliţi de comun acord.Dacă în timpul deplasării nu-i cade mingea are punctajul maxim.Dacă îi cade o dată scădeţi un anumit număr de puncte,dacă îi cade de 2 ori, de 3 ori etc.
Sper să mă fi făcut înţeleasă.Spor la treabă!
floricaplosca
 
Mesaje: 64
Membru din: 16 Mai 2006, 19:13

Mesajde octa31 » 20 Noi 2006, 16:49

Va multumesc mult doamna Florica pentru idei. In sfarsit am inteles la ce va refereati in jocul cu tinta :D
octa31
 
Mesaje: 27
Membru din: 01 Oct 2005, 10:43

Mesajde dana_t » 20 Noi 2006, 17:13

Va dau variante pentru "Tinta":
1. Sa existe 3 tinte pe tabla, pentru fiecare rand. In interior sunt cercuri de 10 puncte, apoi in urmatorul cerc 9, si tot asa, 8, 7, 6 si cine nu nimereste deloc tinta ia 5 puncte. Asta ca sa ii departajam de cei care vor sa fure si deschid ochii, iar aceia iau 0 (zero) puncte. Copiii tin in mana creta (sau marker, depinde ce tabla aveti....), cu care lasa un semn.
2. Sa existe doar trei cercuri goale, iar fiecare rand va avea sarcina sa deseneze un ursulet, dar cu ochii inchisi. Primul trebuie sa deseneze ochiul stang, apoi cel drept, nasul, etc... Castiga randul cu ursuletul cel mai frumos desenat.

Am gasit pe didactic si aplic cu succes, chiar daca am sala de sport, kocul "Prinde mingea cu paharul". Copiii au pahare de unica intrebuintare, iar o minge de pinpong trebuie sa o arunce si apoi sa o prinda cu acel pahar. Copiilor mei le place acest joc (chiar astazi l-am facut la ora!), eu lucrez cu grupe de doi, am 13 mingi si 26 pahare.

Dana
Avatar utilizator
dana_t
 
Mesaje: 213
Membru din: 11 Dec 2003, 20:21
Localitate: Pitesti

Mesajde floricaplosca » 20 Noi 2006, 19:22

Mulţumesc mult!E minunat să poţi face un schimb de idei!Am preluat jocurile tale,dana_t.Poate ne mai dai şi alte idei pentru iarna care se apropie.
floricaplosca
 
Mesaje: 64
Membru din: 16 Mai 2006, 19:13

Următorul

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 19 vizitatori