Metoda figurativa

Metoda figurativa

Mesajde cornelia_strungaru » 05 Mar 2012, 17:41

Dragi colegi, va rog sa-mi explicati si mie cum se poate rezolva urmatoarea problema:
In 2 cutii erau 284 creioane.Daca s-ar pune 46 de creioane din prima cutie in a doua, in cele doua cutii ar fi un numar egal de creioane.
Cate creioane erau in fiecare cutie? (R: 115 si 69)De ce nu verifica raspunsul?
Multumesc .
cornelia_strungaru
 
Mesaje: 33
Membru din: 27 Mar 2011, 10:29

Re: Metoda figurativa

Mesajde viocro » 05 Mar 2012, 21:54

Obţinem egalarea cutiei mai mari cu cea mai mică (de două ori nr. creioanelor din cutia mică): 284 - (46+46)= 284 - 92 = 192
Prima cutie, cu creioane mai putine: 192:2= 96
A doua cutie, cu creioane mai multe: 96+46+46=188
Verificare 96+188= 284

Sper că aţi înţeles.
Nu cred că sunt bune rezultatele dumneavoastră, îmi pare rău.
viocro
 
Mesaje: 423
Membru din: 27 Feb 2008, 19:30

Re: Metoda figurativa

Mesajde cornelia_strungaru » 05 Mar 2012, 23:22

Multumesc din suflet.
Problema este luata din manualul de clasa a IV-a si are acest raspuns.Am rezolvat in acelasi mod ca dvs, dar aveam dubii si de aceea am apelat la sprijinul celor multi.
O primavara frumoasa !
cornelia_strungaru
 
Mesaje: 33
Membru din: 27 Mar 2011, 10:29

Re: Metoda figurativa

Mesajde maria_cseh » 06 Mar 2012, 14:15

Din păcate, în manualul de matematică de clasa a IV, am observat foarte multe greșeli atât la ,,Răspunsuri și indicații”, cât și la modul de rezolvare a unor exerciții (Folosirea parantezelor rotunde și pătrate).
maria_cseh
 
Mesaje: 111
Membru din: 03 Sep 2008, 23:05

Re: Metoda figurativa

Mesajde felixmunteanu » 09 Mar 2012, 15:38

Problema se poate rezolva si altfel:
Transferul dintr-o cutie in alta nu schimba totalul. Din moment ce dupa transfer avem egalitate, putem imparti totalul la 2. Apoi la una dintre cutii adaugam ce s-a luat, iar din cealalta scadem ce s-a adaugat.
284: 2=142 (in fiecare cutie dupa transfer)
142-46=96(in cutia mica la inceput)
142+46= 188 (in cutia mare la inceput)

Mi se pare mai usor de inteles asa. Copiilor le e mai greu sa inteleaga ca, pentru a obtine egalitate, diferenta trebuie sa fie dubla. Sigur ca le explicam ambele metode, dar am observat ca asta e mai accesibila.
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Re: Metoda figurativa

Mesajde sportiv » 09 Mar 2012, 18:49

:D Eu am văzut culegeri cu paranteze acolade (kilometrice) pe care un elev bun ar trebui sa le rezolve într-un sfert de oră! Oare acesta-i scopul (învățământului de masă),oare toți copiii ,,iubesc ”matematica? Tocmai de aceea am fost adeptul respectării programei școlare (asa cum este ea)! Nu cred ca trebuie să exageram!
Este adevarat ca avem obligația stimulării celor cu calități deosebite, dar nu să ,,chinuim” toată clasa! :oops:
De bine!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: Metoda figurativa

Mesajde felixmunteanu » 11 Mar 2012, 19:08

Dar aceasta problema respecta programa. Inteleg ca e din manual, de la metoda figurativa, nu din culegere.
felixmunteanu
 
Mesaje: 756
Membru din: 15 Mai 2006, 10:29

Re: Metoda figurativa

Mesajde sportiv » 12 Mar 2012, 20:38

Aveti dreptate! :D Răspunsul era pentru altcineva!
(Cel mai bine cred ca era sa se cumpere numărul de creioane la clasa si sa lucreze pe material intuitiv! ,,Prietenii știu de ce!”):oops:
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3121
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator