lectia demonstrativa intre spectacol si necesitate.

lectia demonstrativa intre spectacol si necesitate.

Mesajde marmar » 05 Apr 2007, 21:22

Cind mergem la o lectie demonstrativa vrem sa vedem strategii didactice noi, cu impact in dezvoltarea elevului. Cind se prezinta lectii, se recurge totusi la un spectacol. Cadrele didactice au frica de a nu rata lectia si invita elevii la un <concert>. Exista asa ceva in institutiile D/stra? Ce parere aveti? E bine? Unii cred ca da, zic :Le va fi,de facto, o fixare de cunostinte elevilor. Si ce facem cu lectiile de predare? Scrieti, chiar vreau o parere!
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

Mesajde stanuta_grigorica » 05 Apr 2007, 21:53

Nu sunt de acord cu lectiile regizate, elevul sa stie dinainte ce va fi intrebat si ce sa raspunda. Lectiile demonstrative sunt de obicei pregatite mai meticulos, o mai mare bogatie de mijloace si procedee didactice decat de obicei! Pana la urma, lectii demonstrative nu se tin in fiecare luna si daca invatatorul vrea sa arate mai mult intr-o lectie...recurge la "spectacol".
N-am inteles intrebarea cu lectiile de predare...Adica nu se fac lectii demonstrative de predare ci numai de fixare?
stanuta_grigorica
 
Mesaje: 1095
Membru din: 06 Noi 2004, 21:55

Mesajde mariamartie » 06 Apr 2007, 16:14

Nici eu nu sunt de acord cu lectiile regizate. Din pacate, sunt multe cadre didactice care apeleaza la regizarea lectiilor demonstrative, ceea ce este in detrimentul elevilor cat si al cadrului didactic. O lectie demonstrativa este interesanta prin noutate. Copiii, curiosi despre ce vor invata in cadrul unei lectii " cu invitati", impresioneaza prin spontaneitate si prin participarea activa la lectie. Abilitatea cadrului didactic de a stimula manifestarea fara constrangeri a elevilor si de a face fata situatiilor neprevazute este de 10 ori mai apreciata decat o regizare. Creativitatea conteaza, nu spectacolul.
mariamartie
 
Mesaje: 63
Membru din: 11 Noi 2006, 09:21

Mesajde pamfiloiu » 06 Apr 2007, 16:34

nici eu nu sunt de acord cu lecţiile regizate. Cred că nimeni nu are nimic de câştigat, nici elevii, dar nici noi cei care asistăm. Am văzut la multe cercuri pedagogice lecţii regizate care mi-au lăsat un gust amar. Nu mi-am regizat niciodată lecţiile, nici chiar la inspecţia specială pentru gradul I. Cred că este mult mai apreciată spontaneitatea elevilor şi chiar micile prostioare pe care le spun.
pamfiloiu
 
Mesaje: 117
Membru din: 25 Mar 2007, 16:00

Mesajde marmar » 06 Apr 2007, 17:41

stanuta_grigorica scrie:Nu sunt de acord cu lectiile regizate, elevul sa stie dinainte ce va fi intrebat si ce sa raspunda. Lectiile demonstrative sunt de obicei pregatite mai meticulos, o mai mare bogatie de mijloace si procedee didactice decat de obicei! Pana la urma, lectii demonstrative nu se tin in fiecare luna si daca invatatorul vrea sa arate mai mult intr-o lectie...recurge la "spectacol".
N-am inteles intrebarea cu lectiile de predare...Adica nu se fac lectii demonstrative de predare ci numai de fixare?

:!: Ma refeream la lectiile de predare care risca a nu mai fi de predare atunci cind se regizeaza. Ce sa facem cu astfel de fenomen? Am incercat sa aduc o multime de dovezi si lumea tot nu intelege. Spune ca are emotii, ca e nevoita...
In practica mea am prezentat peste o suta de lectii demonstrative, fiind sefa de catedra, lector la ISE *In RM Ise-ul organizeaza cursuri de perfectionare pentru cadrele didactice*, dar niciodata nu mi-am asumat riscul de a face repetii, chiar daca imi propun prezentarea unui coctail de metode si procedee. Activitatea productiva de zi cu zi creeaza conditii de succes intr-o lectie demonstrativa. :idea:
:?: Totusi solicit parerea unor cadre didactice care au recurs la repetitii. De ce ati facut-o? Ce simteati dupa lectii? Sunt chiar curioasa :wink:
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

Mesajde stanuta_grigorica » 06 Apr 2007, 19:49

Eu recunosc cu sinceritate ca am recurs la regizare la defininitivat...Am ramas cu un gust amar, copiii m-au dat de gol si n-am fost prea multumita de ce-a iesit. Acum, dupa 28 de ani de munca, n-as mai recurge la asa ceva. Sunt convinsa ca atunci cand regizezi o lectie nu te gandesti la ceea ce ramane elevului in minte ci mai mult la impresia pe care o lasi celor care te asista!
stanuta_grigorica
 
Mesaje: 1095
Membru din: 06 Noi 2004, 21:55

Mesajde marmar » 06 Apr 2007, 20:37

stanuta_grigorica scrie:Eu recunosc cu sinceritate ca am recurs la regizare la defininitivat...Am ramas cu un gust amar, copiii m-au dat de gol si n-am fost prea multumita de ce-a iesit. Acum, dupa 28 de ani de munca, n-as mai recurge la asa ceva. Sunt convinsa ca atunci cand regizezi o lectie nu te gandesti la ceea ce ramane elevului in minte ci mai mult la impresia pe care o lasi celor care te asista!

:wink: Va multumesc pentru sinceritate. avem nevoie de modele ce au capatat succesul prin munca chiar daca au fost si greseli. :!:
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

Lectia

Mesajde nada » 06 Apr 2007, 22:05

Sunt impotriva regizarii lectiilor de orice fel. Succesul unei lectii depinde de metodele si materialele folosite, de raspunsurile spontane ale elevilor, nu de raspunsurile "ca la carte".
Avatar utilizator
nada
 
Mesaje: 317
Membru din: 22 Ian 2006, 22:28
Localitate: Piscu - Galati

Mesajde maneanicoleta2006 » 07 Apr 2007, 11:35

Eu numesc lectiile regizate " teatru" . Niciodata n-am fost de acord cu astfel de metode. Din pacate, exista printre noi dascali care pun mai presus de toate interesul si faima si uita ca menirea lor este de a educa elevii si nu de a-i indobitoci repetand o lectie la nesfarsit. Am si eu colegi " de marca ", in varsta, care apeleaza la aceasta strategie. M-am gandit de multe ori ce norocos este copilul meu ca n-a ajuns pe mana lor.
maneanicoleta2006
 
Mesaje: 46
Membru din: 01 Mar 2007, 17:35

Mesajde live » 07 Apr 2007, 21:06

La inspecţia pt Gradul I, urma să am exerciţii de vocabular, cu găsire de sinonime/antonime. Copiii erau în clasa a II-a, deci...teoretic, nu ştiau aceste cuvinte, dar practic...le ştiau din clasa I(era o clasă cu copii foarte receptivi, aşa că nu a fost vorba de forţare). Le-am amintit că ar fi bine să nu spună aceste "cuvinte interzise", la inspecţie, ca să nu fiu certată de comisie. Bineînţeles, la exerciţiul cu sinonime(unde enunţul cerea găsirea de cuvinte cu înţeles asemănător), unul dintre puşti a zis "A, adică sinonime". M-am înverzit un pic la faţă, dar nu am reacţionat(din fericire, nici membrii comisiei). Ideea este că, oricât ai lucra la regizarea unei lecţii, e aproape imposibil să nu te dea de gol, într-un fel sau altul, cel puţin un copil, plus că...asistenţa îşi dă seama, aşa că penibilul pândeşte.
Tot la inspecţia pt Gradul I, am fost tentată să cer unora dintre elevi(doi la număr)să stea acasă, deoarece creau anumite probleme. M-am gândit că este normal ca membrii comisiei să vadă exact cu ce fel de colectiv lucrez, să vadă în ce condiţii lucrez zi de zi. Aşa mi s-a părut corect.
trăiesc, iar asta îmi ocupă toată viaţa...
Avatar utilizator
live
 
Mesaje: 218
Membru din: 08 Sep 2006, 13:25

Mesajde ela52 » 07 Apr 2007, 23:02

Nu as putea sa realizez activitati demonstrative regizate pentru simplul motiv ca imaginea mea in ochii elevilor ar fi una nefavorabila, nu as mai fi un model pentru ei.
ela52
 
Mesaje: 220
Membru din: 10 Ian 2006, 12:16

Mesajde carmenbarcan » 10 Apr 2007, 12:47

Nu am recurs niciodata la regizarea unei lectii demonstrative. Mi-as fi dovedit ca nu am incredere in mine insami si, mai ales , consider ca ar fi lipsa de respect fata de elevi.
carmenbarcan
 
Mesaje: 46
Membru din: 24 Mar 2007, 23:06

Mesajde marian_dorin » 10 Apr 2007, 13:13

Eu voi avea in luna mai a acestui an o lectie demonstrativa cercului metodic.
Multi dintre colegi m-au sfatuit ca sa o fac dinainte aceasta lectie cu elevii , adica sa o "regizez"...

Insa , pe mine nu ma lasa inima sa fac asa ceva!

Asa mi-as pierde credibilitatea in fata elevilor si totodata , eu moral nu as putea fi impacat!

Totusi , vreau sa ii intreb pe aceia dintre dumneavostra , daca este bine sa nu ii chem la scoala pe acei elevi care nu invata deloc si care mi-ar putea deranja ora... ?? Ce sa fac cu ei in cazul asta??

Multumesc pentru acest subiect foarte interesant!

Inv.Marian din Sibiu
marian_dorin
 
Mesaje: 316
Membru din: 28 Sep 2005, 13:25
Localitate: SIBIU

Mesajde daiana » 10 Apr 2007, 15:38

marian_dorin scrie:Totusi , vreau sa ii intreb pe aceia dintre dumneavostra , daca este bine sa nu ii chem la scoala pe acei elevi care nu invata deloc si care mi-ar putea deranja ora... ?? Ce sa fac cu ei in cazul asta??

Multumesc pentru acest subiect foarte interesant!

Inv.Marian din Sibiu


Nu ai voie sa faci astfel de lucruri. Si asta e un fel de ,,regizare". Va trebui sa lucrezi diferentiat.
daiana
 
Mesaje: 594
Membru din: 22 Ian 2006, 23:16

Mesajde ramia » 10 Apr 2007, 17:20

Noi ,dascalii avem o datorie fata de fiecare elev "bun sau mai putin bun". Este timpul sa intelegem ca toti copiii trebuie tratati la fel . Pentru cei care deranjeaza ora(asa cum zici tu) ,poti gasi o multime de metode pentru a-i face sa te asculte,sa inteleaga care le este rolul in clasa.Oare de ce am impresia ca unii dintre noi fac diferente intre copii?Asculta-ti inima si vei vedea ca o sa alegi calea cea buna. Esti un tanar cu idei ,la inceput de drum . Eu iti urez succes si ganduri bune.
ramia
 
Mesaje: 19
Membru din: 19 Ian 2006, 19:11

Următorul

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori