labioleme

labioleme

Mesajde vikyoanta » 07 Oct 2005, 23:23

Salut! Spre deosebire de restul celor de pe acest site, eu sunt doar studenta (psihopedagogie speciala, anul IV); intrebarea mea este daca imi poate furniza cineva labioleme / palatograme (scheme ale pozitiilor limbii, buzelor si organelor fonoarticulatoare in timpul vorbirii), deosebit de utile in terapia logopedica si nu numai acolo. Personal, mi-ar fi de mare ajutor, deoarece in prezent lucrez cu un copil care are probleme de pronuntie. Multumesc.
vikyoanta
 
Mesaje: 6
Membru din: 05 Oct 2005, 12:30
Localitate: bucuresti

Mesajde mariro » 08 Oct 2005, 13:51

Sunt sigura ca te-ar putea ajuta catelutza dar n-am mai vazut-o de multa vreme pe didactic... :(
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde catelutza » 08 Oct 2005, 23:11

Ai dreptate, mariro, n-am mai intrat demult pe didactic, sau daca am intrat am stat foarte putin. A fost o vara incarcata si cu bune si cu rele, dar in primul rand cu multa munca.
Domnisoarei studente ii dau urmatorul raspuns: palatograme gasesti in Dictionarul de logopedie si psihologie medicala, autor (coord.)Veronica Balbaie, Ed. Pim, Iasi, 2004. Sau in cartea "Cum vorbesc copiii nostri", Emilia si Nicolae Jjurcau, Ed. Printek, Cluj-Napoca (anul nu-l mai stiu).
Banuiesc ca mai sunt si prin alte carti. Eu pesonal am folosit palatogramele doar cand am studiat teoretic pronuntia sunetelor (adica la cursul si seminarul de logopedie). Copiilor le este greu sa-si controleze pozitia limbii dupa ele. Cel mai util este sa le arati concret in oglinda.
Mult succes!
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde mariro » 08 Oct 2005, 23:57

catelutza, ce prompta ai fost! Iti doresc un an bun (scolar) si nu numai: multa sanatate si succese! Numai bine!
Mari

P.S.Pentru vikyoanta, un calduros "bun venit" pe didactic! :lol:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati