La ce lectie ati ajuns ?

Faceti Thales inainte de Teza Unica ?

Mesajde sorinborodi » 08 Noi 2008, 10:13

Sunt intr-o dilema.Dupa cum stim cu totii,materia pentru Teza Unica la clasa a 7-a sem.1 nu include teorema lui Thales.Totusi,daca nu o facem inainte,am impresia ca materia va fi foarte inghesuita in sem.2.Daca o facem inainte,e.....inutil,din punct de vedere a materiei pentru teza.
Asadar,cum procedati ?
http://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 302
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Teza Unica ?

Mesajde constantin_obreja » 08 Noi 2008, 12:54

sorinborodi scrie:Sunt intr-o dilema.Dupa cum stim cu totii,materia pentru Teza Unica la clasa a 7-a sem.1 nu include teorema lui Thales.Totusi,daca nu o facem inainte,am impresia ca materia va fi foarte inghesuita in sem.2.Daca o facem inainte,e.....inutil,din punct de vedere a materiei pentru teza.
Asadar,cum procedati ?

1. M-am decis sa nu abordez Thales inainte de teza! Chiar daca e o simpla teza, care in mod normal n-ar trebui sa ne bulverseze atat de tare, tinand seama de ponderea ei in viitorul elevilor, trebuie sa-i acordam o atentie speciala! Elevii trebuie invatati cum se redacteaza teza, cum se evita detalierile la raspunsul scurt si cum se rezolva partea II. Acest demers este absolut necesar!. Si, pentru asta se vor pierde cateva ore! Mai mult: avem O TINTA in care sa tragem, de ce as alege alta la care pot trage oricat de bine dar ... nu intereseaza pe nimeni?
2. Ostenii nostri asteapta lupta cu infrigurare si speranta ca vor invinge fara a fi nevoiti sa se uite prin carte sau pe caietul de clasa decat daca, Doamne fereste, le-o cere profesorul! Procesul de invatare si exersare s-a mutat complet lin scoala! Acasa ii astepta alte munci!!!! Cand se vor trezi cei care conduc generatiile de azi spre perna adormirei maselor, va fi prea tarziu! Vom reusi sa constatam ca, desi e rau, se poate si asa! Succes!
3. Cls5: Multimi (lectii de citire! Asa ceva nu am mai vazut! Unde-s elevii de altadata?)
4. Cls6: aritmetica- numere rationale, ordinea operatiilor; geo- triunghiul, cazuri de constructie.
5. cls7: alg- calcule cu rad, rationalizari; geo- trapezul
6. Cls8: alg- formule, geo- T3p si distante.
Numai bine,
http://edu.adralex.ro/sc5roman/mate/baza/mathHome.html
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 210
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Monolog in 3627 variante!

Mesajde constantin_obreja » 28 Noi 2008, 21:29

Repet ceea ce e scris si mai sus:
1. Monolog in 3627 variante!.
2. De ce tac oamenii?
Rsapunsuri posibile:
1. Nu si-au creat un cont pe didactic. ro si prefera sa stea la peluza si sa .... analizeze jocul celor din teren!.
2. Nu sunt siguri daca sunt chiar in punctul in care il au prevazut in planificare, daca au planificat bine materia, daca nu cumva un inspector urmareste aceste interventii etc. Stimati colegi, INCHIZITIA A DISPARUT! Aveti libertatea de a va spune punctul de vedere; faceti asta, altfel se va gandi cineva ca inca mai poate bate cu pumnul in MASE! (!). Si ... vin alegerile!!!
3. Cred ca acest topic este cel mai vizionat din ceea ce apare (macar pe prima pagina!), deci intereseaza! Si parerea dvs. conteaza! Eu asa cred! Altfel, m-as uita la Bahmuteanca!.
Revenire la tema discutiei:
1. cls5: Fractii; reprezentari, fractii egale, tipuri de fractii, amplificarea si simplificarea. Initial am vrut sa le fac in 1-2 ore si mi-am dat seama ca mai am treaba cu inmultirea si impartirea numerelor naturale, cu rezolvarea unor ecuatii rezultate din egalitatea a doua fractii, cu compararea puterilor pentru a decide daca o fractie este ... de un anumit tip etc. Este trist cand constati ca ai o armata cu care trebuie sa castigi o bataie (nu-i spun batalie ca e prea .. pompos!) si constati ca nu stiu unde si-au pus sabiile! Daca le gasesc, nu stiu ce sa faca cu ele! Deci, ne antrenam cu echipe din seria 3, pentru finala Campionatului Mondial!
2. cls.6: Alg: rapoarte; multe lucruri reamintite din cls5 (alta armata!), dar apar probleme de aliaje si concentratii care credca ar trebui macar .. atinse! Legatura cu practica! Si, de regula, eu le leg bine! Cat aur trebuie sa adaugam unui aliaj de 1kg cu titlul 0,1 pentru a obtine .... (ceva real si rezonabil!) GEO: Congruenta triunghiurilor: dupa prezentarea cazurilor de congruenta si exercitii de consolidare (recunoasterea elementelor congruente dintr-o congruenta DOAR scrisa, trABC=trEDF, stabilirea existentei unui caz dintr-o insiruire de (3) congruente etc) acum sunt la rezolvarea unor probleme in care sunt date ipoteza, cerinta si figura.
3. Cls7+8; teste de sinteza pentru TEZA UNICA. La ambele clase elevii au de rezolvat 1-2 teste pe foi A4, ca la teza. Ciorna este in caietul de clasa (dar, ca de obicei ... lipseste, rezolvarile fiind facute fie mintal, fie pe alte foi...) La tabla, au uitat ce era pe foile respective si de aici ... curg fluvii de intrebari retorice carora nu vreau sa le dau curs! Sa le dea Domnul mintea de care au nevoie la teza! In rest, evaluez ceea ce vad! Asta e!
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 210
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Pentru 4200, merita!

Mesajde constantin_obreja » 13 Dec 2008, 00:02

1. Cls7-8, am dat teza, pedalam pe materia pe care n-am facut-o la timp!
2. Cls7. Alg :Operatii cu numere rationale, urmeaza calcul algebric. Geo: teorema lui Thales, azi prima lectie. Elevii pareau chiar entuziasmati! Euforia tezei!
3. Cls8: alg: Expresii rationale, Geo: Masura unui unghi diedru.
4. Cls5-6: Din cauze independente de vointa mea, TEZA! Cand mi-am planificat teza, se gasea cate un profesor sa aiba un extemporal anuntat cu o zi inainte! Ori in aceste conditii, nu se poate da teza! Dar asta e bucatarie interna! O vom rezolva!
5. Cred ca urmeaza o perioada in care va trebui sa stam mult cu creta si buretele in mana (pana acum elevii si-au dat ... duhul la tabla, cel putin la cls7-8), dar congruenta triunghiurilor si asemanarea ne vor tine cateva ore bune la tabla! Doar daca nu cumva, cineva va crea niste programe superbe care sa le implementeze cunostintele elevilor chiar si in somn (fie cel din pat fie cel de la scoala!); daca ar fi si in POWER POINT, ar fi ideal! Eu am ales alta cale : http://edu.adralex.ro/sc5roman/mate/Geo ... hales.html (pentru Thales)
si http://edu.adralex.ro/sc5roman/mate/Geo ... PrExt1.htm sau
http://edu.adralex.ro/sc5roman/mate/Geo ... l_perp.htm pentru unghi diedru.
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 210
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Mesajde condurachi_i » 13 Dec 2008, 12:04

clasa a V-a : am terminat cu teza...urmeaza inca niste ore la "Multimi".
clasa a VI-a : am terminat cu teza; alg. - nr rationale (inca!) ;geom. -constructia triunghiurior , triunghiuri congruente.
clasa a VII-a : alg. - nr reale (pana la vacanta); geom.- asemanare.
clasa a VIII-a : alg. - ma opresc cu materia , eventual variatiuni pe aceeasi tema ca la TSU !!!; geom. - la fel...nimic nou..!!!
...mai lejer ultima saptamana - doar vine vacanta si copiii au scapat de stresul tezelor....!!! :D
"Intelept este acela care traieste in fiecare zi ca si cum in fiecare zi si in fiecare ceas ar putea sa moara." (Quevedo)
Avatar utilizator
condurachi_i
 
Mesaje: 304
Membru din: 24 Feb 2004, 18:23
Localitate: Constanta

marti 13

Mesajde constantin_obreja » 14 Ian 2009, 00:12

1. Cls5: Numere zecimale. Constat ca am de reluat denumirile termenilor dintr-o operatie, adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea cam la nivelul cls4, de acum 2-3 ani! In rest, asezarea numerelor, deplasarea virgulei, aflarea restului la impartiri partiale, merg! Ce pot face?!!!
2. Cls6. Alg: proportii, siruri de rapoarte egale, jucarii! Geo: incerc o revenire la stilul traditional: linii importante in triunghi, tr. isoscel si .. vom mai vedea!
3. Cls7. Alg: Calcul algebric, op elementare; Geo: T. Thales si reciproca ei! Adaos: T. bis.
4. Cls8: Alg: expresii algebrice cu .. de toate; Geo: unghi drepta-plan, unghi diedru si masura lui, teorema lungimii proiectiei, teorema ariei proiectiei. Elevii buni (!) au ramas ULUITI de efectele teoremei ariei proiectiei si ... sper sa se dezmeticeasca! Dar e tare ... buna! Ganditi-va la problemele din 2007 in care se cerea calcularea unor unghiuri!
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 210
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Starea natiunii

Mesajde constantin_obreja » 12 Mar 2009, 00:35

1. Cls5: Numere zecimale, unitati de masura pentru lungime si arie, evident.. arii si perimetre. M-am jucat putin si cu procente, cresteri si scaderi succesive, oricum se practica si le-am dat un motiv in plus sa priceapa ce ce invata ceva! Am propus si un set de exercitii la TESTE pe didactic.ro.
Ce ma surprinde este faptul ca daca pisica a fost invatata 4 ani sa-si uite coada in usa, constienta fiind ca voi inchide usa, inca nu stie sa si-o ascunda.. unde vrea ea!
2. Cls6. Am facut tringhiul isoscel, si sunt la paralelism: elevii mei vad dreptele paralele ca malurile unui ra^u si secanta ca un pod ( profesorul e si .. pescar!) Se plimba pe un mal, trec podul si afla unghiurile congruente care, evident, era necesar sa poarte cate un nume: cele din apa sunt pesti, cele de pe mal sunt pescari: pescarul lansetist prinde CORESPUNDENTUL LUI (peste) aflat langa celalalt mal etc, incercand prin asta sa vizualizeze acele unghiuri; nu e rau dar se poate si mai bine! La Aritm. am trecut la numere intregi pentru ca daca NU LE INVATA ACUM NU LE VOR STI NICIODATA! Si cata nevoie au de ele! Mai mult decat de imapartirea in parti proporortionale, ca nu se stie daca va mai fi ceva de impartit!
3. Cls7. Relatii metrice in tr. dr. si functii trig. Interesant ca le plac functiile trig. cand au descopeit ca pot afla valoare unui unghi fara sa-l masoare; si nu un unghi de 30,45, 60. Evident nu m-am putut abtine sa le spun ca America a fost deja descoperita si ca putem calcula valorile unor elemente folosind teoreme cunosute: t. sinusurilor, t. cosinusului si avem alternative de calcul: strict curricular dar greoi sau, mai simplu invatand ceva in plus! Cine poate, oase roade! Alg: Aplicatii ale formulelor de calcul prescurtat in rezolvarea unor ecuatii reductibile la ecuatii de forma (ax+b)^2=c, (cu discutiile de rigoarte), calculati x si y daca xy=x+y=10 etc., dar si la probleme de geometrie: de ex. aratati ca daca diferenta catetelor unui triunghi este 7 si ipotenuza este 13, atunci aria tr este 30 etc.
4. Cls8. M-am saturat de functii! Si ei tot nu stiu ce e o functie! Dar o repezinta grafic, calculeaza sume, arii, distante, determina coliniaritatea unor puncte etc. Daca voi trece la ecuatii, cred ca pe 15 aprilie temin materia pentru TSU. Urmeaza teste de sinteza (atunci!). Geo: Piramida si trunchiul de piramida sunt atat de legate intre ele in problemele de examen inacat, dupa cateva ore de studiere a piramidei, am fost nevoit sa trec si la trunchi. Cred ca voi avea nevoie de manusi si masca de protectie pentru praful generat de creta si burete pentru cat scriu pe tabla. Dar imi place! Dupa ce le explic, ei dicteaza si eu scriu! Din 30 se gaseste unul care sa stie ceva! Si, in mileniul nostru, informatia se transmite cu viteza luminii! Pacat ca nu si intelepciunea si/sau interesul!
Acesti copii (cls7-8) vor avea medii mari dar vor avea PROBLEME LA FEL DE MARI IN LICEU! Dar asta este grija mea ? (Raspuns categoric: DA!) Dar n-am ce face! Si stiti bine de ce!
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 210
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Mesajde sorinborodi » 12 Mar 2009, 07:53

Clasa a 5-a: Recunosc,m-am intins la "Fractii" un pic mai mult decat prevede programa.Probleme care se rezolva prin ecuatii,din categoria "calatorul cu drumul",etc..
Clasa a 6-a:La aritmetica si algebra,proportionalitate directa / inversa.La geometrie,triunghiul isoscel.
Clasa a 7-a:La algebra descompuneri in factori,cu accent pe cea mai importanta aplicare a lor:ecuatii de grad >=2.La geometrie,Pitagora,cu accent pe latura practica.Probleme cum ar fi acestea: http://sorinborodi.ro/Fisiere/Pitagora_practice.pdf
Clasa a 8-a:Algebra: Probleme rezolvate prin ecuatii sau sisteme (inca nu am trecut la ecuatia de gradul 2,dar vine curand);la geometrie,probleme cu poliedre ,de toate felurile.Distante,unghiuri,volume,arii,drumuri minime etc.
Clasa a 9-a(profil sportiv).Incerc o recapitulare la geometrie;chestiuni elementare,care pentru 90% din ei sunt ....limbi straine (arii,Pitagora si altele asemenea).Multi sunt mirati cand constata ca geometria are, totusi,aplicabilitate in viata de zi cu zi.
http://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 302
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Intindem coarda ca Ulise?

Mesajde constantin_obreja » 12 Mar 2009, 22:23

sorinborodi scrie:Clasa a 5-a: Recunosc,m-am intins la "Fractii" un pic mai mult decat prevede programa.Probleme care se rezolva prin ecuatii,din categoria "calatorul cu drumul",etc..
Clasa a 6-a:La aritmetica si algebra,proportionalitate directa / inversa.La geometrie,triunghiul isoscel.
Clasa a 7-a:La algebra descompuneri in factori,cu accent pe cea mai importanta aplicare a lor:ecuatii de grad >=2.La geometrie,Pitagora,cu accent pe latura practica.Probleme cum ar fi acestea: http://sorinborodi.ro/Fisiere/Pitagora_practice.pdf
Clasa a 8-a:Algebra: Probleme rezolvate prin ecuatii sau sisteme (inca nu am trecut la ecuatia de gradul 2,dar vine curand);la geometrie,probleme cu poliedre ,de toate felurile.Distante,unghiuri,volume,arii,drumuri minime etc.
Clasa a 9-a(profil sportiv).Incerc o recapitulare la geometrie;chestiuni elementare,care pentru 90% din ei sunt ....limbi straine (arii,Pitagora si altele asemenea).Multi sunt mirati cand constata ca geometria are, totusi,aplicabilitate in viata de zi cu zi.

1. Cred ca o plimbare "inainte si-napoi" prin materie este cea mai eficienta metoda pentru ca elevul sa retina ceva! Cand sunt la numere zecimale, fractiile revin in actualiate: problema 'calatorului' poate fi transpusa si pentru numere zecimale si atunci facem legatura necesara si utila intre CE INVATAM si DE CE INVATAM! Procentele nu trebuie ignorate in cls5, pentru ca vor fi mereu utile! Si vor fi ignorate mereu!
2. La cls7 afirmati ca folositi ecuati de grad mai mare ca 2? Sunteti un fericit care are o clasa in care-si permite asta! La o clasa ... majoritar normala si ecuatiile: x+5=2, 6x=3, 4-x=7 etc. reprezinta o problema! Daca folosim descompunerea pentru rezolvarea unei ecuatii de grad 2, pentru grade mai mari, indiferent de aplicabilitatea lor in practica, ma indioesc ca-i convinteti pe elevi ca le trebuie la ceva! Macar la TSU suntem siguri ca NU! Mi-au placut aplicatiile practice pe care le-ati prezentat la geometrie. Jucandu-ne pe caroiaje, descoperim ca orice triunghi care are varfurile in colturile unui caroiaj are aria exprimata printr-un numar rational. Ne mai putem juca cu triunghiuri Heron, triunghiuri care au laturile si aria exprimate prin numere naturale (sau, generalizand, rationale) in care vom constata ca fiecare unghi are cosinusul rational, la aplicatii ale ecuatiilor in geometrie (de ex. descoperirea triunghiului egiptean sau variatiuni de genul A=90, AB=AC+7, BC=13, dem ca aria tr este 30 etc.). Ca o completare, i-am invatat pe copii sa faca anumite calcule (care apar in terorema lui Pitagora) ... fara a face calcule: de ex; daca triunghiul are catetel aR(x) si aR(y), atunci ipotenuza este aR(x+y), unde prin R(x) am notat radacina patrata a lui x (notatie introdusa pe site-ul meu
http://edu.adralex.ro/sc5roman/mate/RadPatr/RadP2Teorie.html sau mai multe http://edu.adralex.ro/sc5roman/mate/baza/mathHome.html la Teorie si exemple. Astfel, dupa ce le-am propus sa afle aria si perimetrul unui tr dr cu catetele 3 si 4, vazand cat de entuziasmati sunt ca stiu, le-am dat catetele 987654321R(2) si 987654321R(7) cerand doar ipotenuza! Cred ca si-au consumat bateriile de la telefoane incercand sa calculeze patratul lui 987654321 in diverse moduri! Cand au vazut ce simplu era sa faca o inlocuire cu un k, s-au uitat cam stramb la mine... dar si-au revenit!
Ideea este ca nu trebuie sa uitam sa-i invatam si smecherii specifice matematicii, ca nu totul se reduce la calcule interminabile...
3. La algebra, cls8, cred ca e cazul sa treceml a ecuatii si .. restul, dar sigur in teza vor avea si functii. Pe care nu vor sa le vada! La geometrie, inca sunt nedumeriti de ce le mai trebuie T3p, distante si unghiuri cand le-au avut in sem I; pentru ei e ca si cum le-am cere sa .... (sa fiu decent!) pasrteze caietele de matematica intr-un colt de etajera pentru ca, poate le vor mai revedea!!! Nu asa ca le cer prea mult? Ei nu citesc nici titlul lectiei! Asta e!
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 210
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Re: La ce lectie ati ajuns ?

Mesajde sorinborodi » 13 Mar 2010, 07:42

Clasa a 5-a: Aflarea unei fractii dintr-un numar
Clasa a 6-a: Prima lectie la "Numere intregi";Proprietatea punctelor de pe bisectoare
Clasa a 7-a:Formule de calcul prescurtat;Teorema catetei
Clasa a 8-a:Graficul unei functii;Unghiul a doua plane
Clasa a 10-a(2 ore/sapt):Coordonate carteziene in plan
http://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 302
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Re: La ce lectie ati ajuns ?

Mesajde sorinborodi » 10 Dec 2010, 08:13

Clasa a 5-a: Propozitii
Clasa a 6-a: Am incheiat "Numere rationale";Cazurile de congruenta
Clasa a 7-a:Media geometrica;Ariile patrulaterelor
Clasa a 8-a:Rapoarte de nr. reale reprezentate prin litere; Sectiuni in poliedre
Clasa a 9-a (2 ore / sapt.): Progresii geometrice
Clasa a 10-a(2 ore/sapt):Functia exponentiala
http://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 302
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Re: La ce lectie ati ajuns ?

Mesajde constantin_obreja » 05 Oct 2011, 21:33

Cred ca titlul topicului ar trebui schimbat in 'La ce lectie ati ajuns!' Si cred ca avem multe motive sa punem semne de mirare pentru ceea ce se intampla si ni se intampla; testare initiala initiata in pripa si ale carei eficienta nu consta decat in timp pierdut, in zbateri inutile si fara nicio perspectiva, in tone de hartie care vor umple dosarele unor birouri, in sedinte si rapoarte care nu fac decat sa bata apa in piua celor care n-au altceva de facut, deci ni s-a dat o lectie de formalism infantil dus la rangul de panaceu; apoi vin elevii care parca vor sa umple cupa amaraciunii: intr-o vara intreaga in care bugetul sarac al familiei nu le-a mai permis plecari in alta parte, intalniri mai elevate, o clipa de inaltare spirituala, au uitat tot. Ma mir cum au stiut vreodata ceva cand vad ce minuni pot sa emita. La ce lectie am ajuns! Cred ca inapoi in trecut, sa reiau ce li s-a spus candva, ceea ce au stiut atunci si .. s-a evaporat; atunci ma intreb: 'Oare au stiut sau m-am lasat dus de val si mi-am imaginat ca frunzele unui copac sunt insasi padurea?' Stau si ma intreb daca mai merita sa muncesti intr-o societate care nu apreciaza acest mod de munca, in care obiectul muncii tale este supus la diverse eroziuni dirijate cu stiinta (!) sau din neglijenta. Incotro ne indreptam? 'Mandra corabia' dar unde-i carmaciul?
Deocamdata elevii nu-si dau seama daca anul scolar a inceput, recapituleaza (de fapt descopera ca odata, intr-un trecut, au mai auzit de anumite notiuni, chiar isi aduc aminte cu drag cum atunci cand au invatat despre numere prime intre ele si-au dat si ei prima intalnire in parc si Steaua a casigat un meci pe teren propriu iar becalli era foarte fericit.
Scriu asta cu amaraciune si mult m-as bucura daca s-ar gasi colegi care au primit alta lectie. Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 210
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Re: La ce lectie ati ajuns ?

Mesajde sportiv » 06 Oct 2011, 20:42

Sunt ,,obligat” :oops: să vă dau dreptate ,domnule Obreja!Cred ca topicul ar trebui sa se numeasca ,,Oare la ce lecție vom ajunge”! :D
Toate bune!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 2210
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Re: La ce lectie ati ajuns ?

Mesajde constantin_obreja » 20 Oct 2011, 21:43

Multumesc "sportiv"! Dar nu de multumirile colegilor avem nevoie ci de cele care sa ne dea sensul implinirii muncii noastre ori vom sta multa vreme (!) in asteptare.
Dar sa revin la topic:
1) Cls5: Teorema impartirii cu rest. Ma straduiesc sa ma prefac ca nu observ ca chiar si impartirile usoare le fac numai in scris, ca mai au probleme cu inmultirea si tabla ei si, dincolo de toate, sa le arat un orizont nou in care se pune problema redescopririi unui numar pe care-l stim. De ex. plecand de la nr. 50, care are proprietatile ce le cer (verificate anterior) cer sa se afle numerele (cate ?) care impartite la la 6 dau restul 2 si impartite la 7 dau restul 1. Il; vor regasi pe 50 dar mai sunt si altele, deci chiar daca stiu o solutie nu stiu daca e unica. Poate fi instructiv si folositor pentru ca au de facut multe calcule (in cazuri in care aleg numere mai mari) si sa aplice anumite tehnici. Cred ca trebuie sa insit pe tehnica de lucru si pe redactare, ambele rudimentare ("asa era programa").
2) cls6: Aritmetica- divizibilitate, aproape de final. Am dat testul pe care l-am postat pe didactic.ro si am ramas dezamagit. Calcul deficitar, teorie complet uitata, dorinta de a copia si daca se poate sa nu gandeasca. Note mari fara acoperie, aceasta este deviza si dorinta lor. Nu le vor avea!
Geometrie- unghiuri. Am terminat dreapta, segment etc. si dupa testul dat (se poate vedea tot aici) am purces indoliat spre noi esecuri! Nu stiti unde se gasesc raportoare care se prind de telefonul mobil? Telefonul nu-l uita acasa dar raportorul, cartea, tema sunt frecvent date disparute de la locul faptei. Astept alte sugesii decat la a apela la pixul cu gel albastru care a umplut jumatate din rubrica de note; totusi exista o limita, nu?!
3) cls7: Algebra- Numere rationale, ecuatii si probleme. Ne pregatim pentru o testare dar care pare cenusie; uneori ii intreb daca nu am gresit clasa ca nu par nici macar de cls6. Va mai aduceti aminte ce probleme cu numere rationale se faceau 'pe vremuri' in cls5? Acum vor fi la Olimpiada la cls7 si vor lua 3-6 puncte (din 28).
Geometrie: Termin rombul si parca m-am terminat si eu. Oare cand vor invata acesti copii ca o definitie se invata ca atare, ca teoremele sunt altceva decat versurile din manele si ca nu pot fi aplicate decat in anumite conditii? Sunt de acord cu reformularile, oricat de bizare, dar sa fie macar corecte gramatical si, daca nu cer prea mult, logic. Dupa rezolvarea unei probleme la tabla, discutarea ei cu clasa, redactarea pe tabla (si cred ca scriu destul de bine) le-am cerut copiilor sa transcrie rezolvarea pe o foaie, sa adauge ipoteza si cerinta (nu erau pe tabla) si sa scrie enuntul a 6 teoreme care au fost marcate (dupa redactare) in rezolvare. Dezastru m-a gasit din nou; nici macar nu s-u chinuit sa copieze de pe tabla toata rezolvarea iar formularile lor ar fi bune pentru alte pagini. Nu toti dar mult prea multi n-au stiut de ce erau atunci acolo. Ei vor fi viitorul?
4) Cls8: Algebra- Calcul algebric, operatii. Calculul cu numere reale s-a dovedit a fi prea dificil, deci l-am trecut 'literal'. Oare toti copii isi vor lua elicopter ca sa urce pe Ceahlau? A face pasi mici, pe propriilr picioare este un chin pentru ei, ei cei care stiu toate marcile de telefoane mobile si modul lor de utilizare dar nu stiu cum sa adune doua numere zecimale decat daca au telefonul la indemana. Ma ingrozesc! Oare nu cumva ma zbat singur?
Geometrie: Dupa paralelism (tot) am trecut la unghiuri .. in spatiu. Aici inca le mai pot trezi interesul prin noutatea materiei, dar toate sunt bune pana la 'nevoia de amintiri' care-i rascolesc si-i rasucesc de nu-si mai aduc aminte daca au fost sau nu la scoala!

Asta e! As vrea sa vad si profesori fericiti! Astept.
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 210
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Anterior

Înapoi la Matematică

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

cron