La ce lectie ati ajuns ?

Mesajde emil » 19 Apr 2008, 15:21

Imi place foarte mult discutia dvs. As dori ca pe fiecare sectiune de Forum sa avem astfel de dialoguri. Va felicit, va consider colegi de calitate si va rog sa o tineti tot asa!
Nu va ascund faptul ca fac investigatii pentru a "recruta" colaboratori, pentru Forum si pentru alte lucrari ce le-am dori puse pe didactic.

succes!
Emil Onea
Avatar utilizator
emil
Site Admin
 
Mesaje: 2737
Membru din: 22 Oct 2003, 23:10
Localitate: Focsani

La ce lectie ati ajuns ?

Mesajde geis » 20 Apr 2008, 20:33

La clasa a VI-a "Ecuatii in Z" si " Triunghiul echilateral"
La clasa a VII-a "Rezolvarea unor probleme simple cu ajutorul ecuatiilor si al inecuatiilor" si " Unghi inscris in cerc"
La clasa a VIII-a " Ec. de gradul II" si " Trunchiul de con".
Ptr recapitulare imi raman 2 saptamani.
geis
 
Mesaje: 15
Membru din: 13 Ian 2006, 17:50
Localitate: Adjud_Vrancea

Predare superficiala

Mesajde sorinborodi » 21 Apr 2008, 20:29

Continuturile programei pentru Tezele Unice,la clasele a 7-a si a 8-a,coroborate cu data tezei,vor conduce la o superficiala predare (si evaluare !) a capitolelor "Cercul" si "Corpuri rotunde".Nu e vina noastra,a profesorilor;ne este fortata mana....
https://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 306
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Parcurgerea materiei

Mesajde sorinborodi » 30 Apr 2008, 09:25

clasa a 5-a:am terminat capitolul 'Fractii zecimale'.
clasa a 6-a:la algebra am terminat 'Numere intregi',iar la geometrie 'Paralelogramul'.
La clasele a 7-a si a 8-a ,imediat dupa vacanta de Paste,voi intra la pregatirea tezei
https://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 306
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Un punct de plecare ....

Mesajde constantin_obreja » 02 Mai 2008, 19:06

sorinborodi scrie:clasa a 5-a:am terminat capitolul 'Fractii zecimale'.
clasa a 6-a:la algebra am terminat 'Numere intregi',iar la geometrie 'Paralelogramul'.
La clasele a 7-a si a 8-a ,imediat dupa vacanta de Paste,voi intra la pregatirea tezei

1. Cls8: Geo: Am terminat Corpurile de rotatie (asa le-am introdus, din motive de simplitate dar si pentru evitarea evadarii gandului spre anumite .... corpuri rotunde!). Alg: Gata! Dupa vacanta TESTE PREGATITOARE PENTRU TEZA! Mai dificila e selectarea unor teste care sa cuprinda intreaga materie, sa aiba sanse de eligibilitate, sa fie accesibile dar si ... atractive, si SA AIBA SI RASPUNSURI! Ce-ar fi sa ne propunem sa trimitem fiecare cate 3-4 teste de acest fel? Cine stie, poate iese ceva bun! Ar trebui triate si, eventual aranjate! Am putea face asta pe acest site sau, daca Sorin se ofera, putem crea o clona pe site-ul lui! Cred ca testele mele sunt cam .. grele!
2. Cls7. Geo: M-am oprit cu Cercul la Pozitii relartive dreapta-plan; am determinat razele cercurilor atasate unui triunghi (cand stim suficiente elemente, de ex. laturile, am mai completat teorema sinusurilor cu acel 2R, am mai dat si teorema generalizata a lui Pitagora ca o ultima salvare in caz de forta majora, am dat varianta formulei lui Heron pentru laturi exprimate prin radicali : S^2=(4a^2b^2-(a^2+b^2-c^2)^2)/16 si omoloagele (nu stiu ce se intelege aici din formula asta dar o puteti gasi la http://edu.adralex.ro/sc5roman/mate/Geo ... orie2.html )
Alg: M-am oprit inaintea ecuatiei de gradul I cu doua necunoscute! Nu cred ca am facut bine, dar am constatat ca radicalii redevenisera necunoscuti!
3. Cls6: Geo: TrEchi, Alg: Divizibilitate in Z.
4. Cls5: Sinteza Elemente de geomtrie si unitati de masura.
5. O intrebare: Eu folosesc formularile: FRACTIE pentru a/b si NUMAR ZECIMAL pentru numerele de forma a,bcdeef... . Deci nu spun FRACTIE ZECIMALA, desi manualele si nu numai ele folosesc aceasta denumire. Este foarte clar ca si radacina patrata a lui 2 are o cifra a zecimilor, o cifra a sutimilor etc., dar nu poate fi scris ca FRACTIE CU NUMITORUL 10...0 (partial, asa sunt definite ceea ce se intelege prin fractie zecimala!) Asa stand lucrurile, se pare ca avem probleme si cu 0,(3). Mi-aduc aminte ca intr-un test NATIONAL, era un enunut de genul: Scris ca fractie zecimala, numarul 3/4 este ...... la care singurul raspuns asteptat era 0,75. Ori, elevul putea sa raspunda 75/100. Manualele si terminologia (ambigua) permit ambele raspunsuri si, daca avem posibilitatea alegerilor multiple... ar fi fost corect si 1-(1/4) etc! Francezii si englezii folosesc DECIMALS pentru numere ... cu virgula si FRACTIONS pentru numere de forma a/b cu ... etc. Vezi http://edu.adralex.ro/sc5roman/mate/Alg ... efault.htm
Ce parere aveti despre asta? Mai intrebam candva despre laturile neparalele ale unui trapez; am ramas cu intrebarea!
Mult succes in ceea ce urmeaza! Sa speram ca vom obtine (elevi si profesori) ceea ce ni se cuvine! Mai putin ... certarile prezidentiale!
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 214
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

La clasele a 8-a ce mai faceti ?

Mesajde sorinborodi » 27 Mai 2008, 20:52

Dupa ce a trecut Teza Unica,la clasa a 8-a e cvasi-vacanta.Sincer,mai reusiti sa faceti ceva ? Dar ceva ce sa poata sa fie numit 'eficient'.
Imagine
Ultima oară modificat de sorinborodi pe 31 Mai 2008, 18:00, modificat 1 dată în total.
https://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 306
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Clasa a 8-a ... a terminat !?

Mesajde constantin_obreja » 30 Mai 2008, 16:28

Asa este! Teza UNICA, desi SE INTAMPLA de doua ori pe an, la obiectele vizate, a ajuns scop in sine! Fara ea, dupa ea, inafara ei, NIMIC NU E! Cel putin asa cred elevii!
Raspuns: Eu fac teste de sinteza si incerc sa le spun ceea ce nu am avut timp sa le spun (candva) sau nu aveau cunostintele necesare pentru a rezolva complet, corect si simplu anumite probleme. Am timp sa mai stau de vorba cu elevii pe .... teme marginale, de ex. de ce unii iubesc matematica si altii o urasc, ce voi face la liceu daca am media n si stiu de n-3, ce parte a matematicii imi este absolut necesara oriunde as fi, de ce pare DUR profesorul de matematica desi are o sensibilitate peste medie, de ce profesorii de matematica iubesc poezia si muzica dar ... rareori se intampla si invers (!!!?), de ce matematica ne imbie la filosofie si ne ridica probleme de natura religioasa sau existentiala etc., dar aceste discutii sunt scurte pauze intre probleme serioase.
Banchetul isi are acum temeiul! Zarurile au fost aruncate de zeii prea grabiti, ratacim intr-un labirint spre nicio iesire! Vine VACANTA, sper sa ne linistim si sa se aseze si ideile CELOR MAI MARI!
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 214
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Nu trebuie sa renuntam la aceasta discutie

Mesajde constantin_obreja » 24 Sep 2008, 22:41

Nu trebuie sa renuntam la aceasta discutie! Mereu avem nevoie unii de altii macar .. pentru un feed-back provizoriu! Fiecare are clasa lui cu un anumit potential, fiecare dintre noi avem un ritm bio-matematic propriu, deci e bine sa ne raportam unii altora ... starea natiunii!
Incep eu (in 2008-2009) dar ideea ...
1) Cls5: Programa noua nu ma ajuta prea mult; manualele sunt ca si politicienii: vechi si in contratimp. Acum studiez programa clasei a IV-a pentru a afla ceea ce ar trebui sa stie elevii in cls5. Daca dupa fiecare FACERE Dumnezeu era multumit, omului de rand (mie), dupa fiecare incercare de a face ceva, imi vine sa plang sau sa zambesc trist! Asadar: numere naturale, operatii, SEMNIFICATIILE OPERATIILOR ( cu x mai mare sau mai mic , de x ori mai mare ... etc), aflarea unui termen dintr-o operatie, tipuri de probleme si multe calcule impreunate cu probleme care sa nu devina plictisitoare pentru partile aflate in arena.
2) Cls6: Algebra - divizibilitate in N, recapitulari. Constat ca trebuie sa predau din nou aceleasi lectii, mai mult, sunt probleme cu operatii elemantare. Vacanta fara teme (vezi INDICATIILE!!) a creat .. noi teme de dezbatere!
Geometrie: Invatam sa invartim compasul, sa trasam o dreapta care sa treaca (cu adevarat) prin doua puncte, incercam folosirea programului EUCLIDIAN.exe pentru a vizualiza anumite figuri si a intui anumite proprietati. E foarte greu, dar daca din 32 razbat 3 e EXCELENT!
3) Cls7) N-au constientizat ca VIATA LE DA GHIONTURI; teza unica li se pare o joaca de ... pauza: atunci isi scriu temele! Daca in 10 min pot redacta 6 probleme, de ce nu ar putea in 120 min sa redacteze mult mai putin?!!! Alg: numere intregi; Geo; Linii importante in triunghi. Folosesc ca auxiliar Culegerea realizata de tandemul NEGRILA (Paralela 45). Mi se pare buna pentru 7-8. Aceeasi editura are culegeri mai putin inspirate pentru 5-6. Daca nu au idei, le dau dreptul sa copie din site-ul meu cateva probleme (<2000).
4) Cls8. Deja am in fata adolescenti experimentati in materie de transmitere a informatiei; cine a inventat invatamantul la distanta ar trebui se recicleze avand ca formatori pe acesti copii! Frumosi, abili, amabili, participativi, acesti elevi au facultatea in brate: singurul lucru pe care trebuie sa-l realizeze este sa aiba la oral o medie peste 3! Teza le asigura totul;; TEZA DA TONUL! Copie si nu cerceta, sau cerceteaza ceea ce copii- doua alternative care sunt aplicate diferentiat in functie de nivelul fiecarui elev! Cine spune ca nu avem un invatamant centrat pe nevoile elevului nu stie ce spune! I s-a dat ceea ce a vrut: o marioneta care vrea sa faca ceva (dar nu are cu cine!) si o bagheta magica care rezolva orice problema! Algebra: Numere reale, intervale (1). Geometrie: Pozitii relative ale dreptelor in spatiu, aplicatii ale axiomelor de incidenta. Toti stim cat de greu e sa-i convingi ca nu tot ceea ce pare a fi este chiar asa, deci trebuie data si o demonstratie, cat ne straduim ca sa-i invatam sa fie rigurosi ca, intr-un final, sa ne gasim in fata unor bareme de corectare in care nici macar nu se puncteaza DEMONSTRATIA, sau are o podere infima! QUO VADIS?
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 214
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Dezastru la a 7-a !

Mesajde sorinborodi » 27 Sep 2008, 15:48

Anul acesta,la clasa a 7-a,data fiind programa pentru Teza Unica pe sem.I,la geometrie mai ales suntem nevoiti sa batem pasul pe loc,in "batatura" patrulaterelor.
Acest fapt a fost corect semnalat de catre marikaj,dar atunci poate nu i-am inteles gravitatea.
In schimb,in sem.II va fi un galop nebun !
https://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 306
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Mesajde marikaj » 29 Sep 2008, 15:42

de atunci am intors problema pe toate partile
anul acesta la clasa a VII/a este deja lucrat capitolul Patrulatere in cea mai mare parte din clasa a VI-a
si gustam un pic si din delicioasa asemanare :lol:
si am rezervat ore pentru recapitulare pentru teza cand revin la patrulatere
altfel nu pot cuprinde materia pentru semestrul al II/lea

iar la algebra merg dupa programa (fara rapoarte si proportii cum aveam inainte in programa)
Maria Stefan, profesor, Cicanesti, Arges

"Prietenul care ne ascunde defectele ne slujeste mai rău decât dusmanul care ni le reproseaza" - Pythagoras
Avatar utilizator
marikaj
 
Mesaje: 1590
Membru din: 12 Ian 2004, 14:32
Localitate: Curtea de Arges

Da-mi Doamne elevii lor!

Mesajde constantin_obreja » 02 Oct 2008, 19:33

1. Nu stiu altii cum sunt, dar cred ca mie mi se intampla ceva ciudat: merg in clasa (dupa ce am consultat atent orarul pe care tot eu l-am facut), incerc sa aplic ceea ce am gandit pentru demersul instructiv-educativ al lectiei si, nu dupa mult timp, ma uit la catalog, ma uit la elevi, ma uit la ceas ca sa-mi dau seama daca e zi sau noapte -poate visez (!) si toate astea pentru ca mi se pare ca ... am gresit clasa! Ceea ce stiau la sfarsitul sem I, anul trecut, nu mai stiu acum! Ca sa nu mai vorbim de ... timpuri imemoriale (care la noua generatie incep ... timpuriu).
2. Tinand seama de IMPORTANTA viitoare a tezei, nu cred ca s-a exagerat in limitarea materiei la cls7; sa ne gandim si la varsta si la primul ... exemen! Mai mult, aplicabilitatea imediata a asemanarii (in viata) este mult mai putin importanta pentru OMUL OBISNUIT decat recunoasterea si cunoasterea unor figuri geometrice ... uzuale. Cred ca uitam ca NU TOTI ELEVII DEVIN MATEMATICIENI SAU INGINERI, pedalam pe frumusetea unor rationamente superbe dar INTANGIBILE de marea masa de vizitatori ai scolii. Unii vin pentru ca vor sa studieze biologia, deci are un sens sa-l chinui cu inegalitatea Cauchy? Poate!
3. Cobor in picaj la titlu; da-mi Doamne elevii pe care-i au cei care spun ca BAT PASUL PE LOC! Sa am o clasa in care ORICE elev sa stie ce insemna fiecare obiect care apare intr-o problema (triunghi, mediana, bisectoare, .....), sa-i cunoasca proprietatile si sa le aplice in rezolvarea problemei puse in discutie. Nu vi s-a intamplat niciodata sa va spuna elevii ca nu au putut rezolva o problema din tema, problema sa fie destul de accesibila, sa aveti rabdarea sa injurati acasa dar sa rezolvati problema in clasa impreuna cu ei, sa puneti sa repete rezolvarea 2-3 copii, sa intrebati daca mai au nelamuriri si sa aflati ca TOTI AU INTELES, iar dupa un asemnea raspuns, un test scurt cu aceeasi problema care are figura, ipoteza si cerinta pe tabla, sa va arate ca au inteles doar cei care au demonstrat si inainte acest lucru! Am castigat cativa copii, dar ce fac cu ceilalti? Daca nu-i intereseaza (si asta e MODA), am o solutie? Putem face joc de glezne milenii la rand; pana cand nu se va schimba ceva RADICAL in sistem, bocim cu lacrimi fierbinti pe o piatra! Si cand ma gandesc cat de bine era atunci cand era rau!
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 214
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

geometrie clasa a 8-a

Mesajde marikaj » 29 Oct 2008, 16:20

in primul rand am clasa a 8-a si nu i-am avut pana acum elevi
la algebra se mai descurca, dar la geometrie cumplit!

nu pot sa ma abtin sa nu ma descarc!
le-am dat tetraedul intr-o lucrare> nr. de fete, nr. de varfuri, nr. de muchii
i-am pus sa tina cutiile de lapte pe masa :twisted: sub numele firmei scria TETRA PACK, ora am dupa pauza mare si au primit gustarea de ora 10.!
cei mai buni si-au desenat pe ciorna un tetraedru si au numarat fetele, muchiile etc. ceilati au scris ce-au apucat! cu o saptamana inainte au avut pe fiecare masa cate un tetraedru NICIUNUL nu a folosit cutia de lapte.
nu pot lega lucrurile practice, nici la cub, au scris ca are 5 fete desi stiau imediat ca zarul are 6 fete, dupa numarul de puncte daca am pus intrebarea legata de un zar.
Maria Stefan, profesor, Cicanesti, Arges

"Prietenul care ne ascunde defectele ne slujeste mai rău decât dusmanul care ni le reproseaza" - Pythagoras
Avatar utilizator
marikaj
 
Mesaje: 1590
Membru din: 12 Ian 2004, 14:32
Localitate: Curtea de Arges

29 oct 2008

Mesajde constantin_obreja » 29 Oct 2008, 21:10

Deci, mai sunt si altii ca mine!
1. Cls5: Puteri, operatii, comparari. Urmeaza patrate perfecte. Nu stiu daca am sa ma razboiesc cu ultima cifra a unei puteri pentru ca ... ai mei ostasi au probleme cu inmultirea, impartirea si denumirile termenilor dintr-o operatie! Dar, cum e rezbel, batalia trebuie sa continue!
2. Cls6: aritmetica- adunarea si scaderea numerelor rationale (oare am facut cmmmc? nu se vede!); geometrie- unghiuri, probleme de calcul, desen etc. Cine a inventat instrumentele geometrice, probabil nu a auzit de euclidian.exe! Pe computer deseneaza bine (ore peste norma) dar ... fac lectii de conducere (fara plata!) cu raportorul si echerul! Le invart cum vor, numai uneori .... gresesc bine! Calculul ridica probleme, teoria nu se invata, asta e!
3. Cls7: algebra-radacina patrata, algoritm, calcule cu radicali, extragerea rp, forma redusa a unei expresii. Urmeaza rationalizari (dar mai e! ) Geometrie- am finalizat paralelogramele cu un test dat azi, urmeaza trapezul. Cine a spus ca astea s-au facut si anul trecut avea dreptate; numai ca a uitat ca desi si anul trecut am mancat, mai mancam si azi! (!!!!??!!!)
4. Cls8: algebra-numere reale+calcul algebric aplicat; geometrie- dreapta perpendiculara pe plan, teorema de caracterizare, calcularea unor distante folosind teorema amintita. Urmeaza teoreme de perpendicularitate si paralelism, T3p si recapitularea pentru teza. Nu va mai povestesc cat de mult asteapta copii ora de matematica pentru a-si demonstra capacitatile specifice! Va inchipuiti!
5. Una peste alta, cred ca e bine ca elevii isi pastreaza neuronii (?) pentru mai tarziu; cine stie in ce domeniu ii vor folosi! Noi sa ne bucuram sa sunt si ca suntem!
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 214
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

Foaie de parcurs..........materia !

Mesajde sorinborodi » 29 Oct 2008, 22:53

Clasa a 5-a: Compararea puterilor.Merge greu.Deprinderi de calcul slabe.Teme neefectuate ,dar multe nici macar incepute.Aceasta la mine echivaleaza cu nota 2 direct in catalog.Indiferent de clasa.Generatiile sunt tot mai "nededicate studiului" sau imbatranim noi,dar ceva e.Si acest an voi "sari" Sistemul binar.
Clasa a 6-a: La algebra,calcule cu numere rationale.Calcule de "chelneri", cum le mai zic eu.Deseori plictisitoare pentru elevi,dar trebuie stiute.La geometrie,unghiuri.Incerc sa trec cat mai repede de partea asta a geometriei ,foarta"saraca" si neatractiva pentru elevi.La clasa a 6-a ar trebuie sa se inceapa cu figuri "frumoase" (hexagoane etc.) si pe ele sa se introduca segmentul si celelalte notiuni aride.
Clasa a 7-a:La algebra,nimic nou fata de clasa a 6-a.Parcurgem manualul "gospodareste".Uneori,cate o fisa de pe "Didactic",multumesc colegilor.Uneori mai recurgem si la eterna "Paralela 45".La geometrie,"Arii".
Clasa a 8-a:La algebra,fractii algebrice.Elevii care stiu din clasa a 7-a descompunerile,se joaca numai.Ceilalti se chinuie si simplifica in suma intr-o veselie.Ca acum 15 ani,nimic nou.La geometrie,am intrat tare la piramida.Inclusiv volum.Ce sa astept ? De ce sa ratam probleme din cauza unei amarate de formule ?Planseta cu plastilina si betisoarele isi dovedesc si anul acesta eficienta.
Clasa a 9-a:Profil sportiv,deci.......Totusi,merg semestrul acesta numai cu algebra.Logica matematica.Acum progresii,astea-s mai "digerabile" pentru ei.Sper.
https://sorinborodi.ro
Avatar utilizator
sorinborodi
 
Mesaje: 306
Membru din: 30 Oct 2006, 22:06
Localitate: Dej jud.Cluj

Quo vadis?

Mesajde constantin_obreja » 02 Noi 2008, 19:20

sorinborodi scrie:Clasa a 5-a: Compararea puterilor.Merge greu.Deprinderi de calcul slabe.Teme neefectuate ,dar multe nici macar incepute.Aceasta la mine echivaleaza cu nota 2 direct in catalog.Indiferent de clasa.Generatiile sunt tot mai "nededicate studiului" sau imbatranim noi,dar ceva e.Si acest an voi "sari" Sistemul binar.
Clasa a 6-a: La algebra,calcule cu numere rationale.Calcule de "chelneri", cum le mai zic eu.Deseori plictisitoare pentru elevi,dar trebuie stiute.La geometrie,unghiuri.Incerc sa trec cat mai repede de partea asta a geometriei ,foarta"saraca" si neatractiva pentru elevi.La clasa a 6-a ar trebuie sa se inceapa cu figuri "frumoase" (hexagoane etc.) si pe ele sa se introduca segmentul si celelalte notiuni aride.
Clasa a 7-a:La algebra,nimic nou fata de clasa a 6-a.Parcurgem manualul "gospodareste".Uneori,cate o fisa de pe "Didactic",multumesc colegilor.Uneori mai recurgem si la eterna "Paralela 45".La geometrie,"Arii".
Clasa a 8-a:La algebra,fractii algebrice.Elevii care stiu din clasa a 7-a descompunerile,se joaca numai.Ceilalti se chinuie si simplifica in suma intr-o veselie.Ca acum 15 ani,nimic nou.La geometrie,am intrat tare la piramida.Inclusiv volum.Ce sa astept ? De ce sa ratam probleme din cauza unei amarate de formule ?Planseta cu plastilina si betisoarele isi dovedesc si anul acesta eficienta.
Clasa a 9-a:Profil sportiv,deci.......Totusi,merg semestrul acesta numai cu algebra.Logica matematica.Acum progresii,astea-s mai "digerabile" pentru ei.Sper.

1. Am pastrat Descrierea subiectului pe pentru ca mi se pare semnificativa; unele teme le-am abordat in anii anteriori dar pentru alti elevi: cei de acum sunt cu cel putin un an mai mari si ... altele sunt pretentiile ... de integrare in grupul de interese!
2. Am asteptat interventia d-lui Borodi si mi-a confirmat ceea ce asteptam! Unii se joaca, altii se chinuie (NU ASTA E VIATA?), ne putem astepta la orice (inclusiv apoteme si volume de corpuri, deci ...) inchipuire a unui propunator scolit prin programele nationale de formare a evaluatorilor (cred ca ati observat cate litere mari am folosit!), pentru a decide starea reala din invatamantul romanesc si O IERARHIZARE A ELEVILOR pentru urmatorul PAS EDUCATIONAL(!?). Cui ii pasa? Lor, NU!
Propunere: pentru ca sunt proaspat BUNIC, ce-ar fi daca s-ar lua in calcularea mediei de ABSOLVIRE si urmatorii parametri: greutatea la nastere, lungimea, durata pana la primul cuvant inteligibil (gen TATA), viteza de golire a biberonului STANDARDIZAT etc. In acest fel AM IMPLICA PARINTII chiar din primele secunde de dupa nastere in formarea si implementarea IDEALULUI EDUCATIONAL. Altfel, e haos!!! (???!!!)
3. Cred ca discutiile pe acest topic ne ajuta sa NE MAI LINISTIM: mai sunt si alti elevi ca ai nostri, deci sa nu ne panicam! Astfel ajungem sa cunoastem mai bine GENERATIA PE CARE O PREGATIM! MI se pare ESENTIAL acest aspect! Daca ai mei nu .... merg, poate EU SUNT DE VINA; dar, oare, nu e cumva O GLOBALIZARE A INDIFERENTEI ELEVILOR si nu numai a lor? Tind sa cred ca a doua varianta este mai evidenta si .... din nefericire, o poate genera si pe prima! Cine vegheza? Noi toti!
Cred ca fiecare interventie are ceva care trebuie retinut! De catre cei ce vor ca sa puna o pietricica la marea piramida! Evident, pot fi si parti .... suficient de neglijabile ( ca acest comentariu!), pe care le putem ignora! Dar, in mod cert, CEVA UTIL VA REZULTA!
Numai bine,
Avatar utilizator
constantin_obreja
 
Mesaje: 214
Membru din: 16 Mai 2006, 13:07

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Matematică

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori