Jocuri didactice la clasa

Gaseste-mi locul

Mesajde elfi_na » 12 Apr 2009, 21:14

Gaseste-mi locul
Scop: fixarea cunostintelor despre fenomene ale naturii si anotimpuri
Sarcina didactica :pe cele patru tablouri care infatiseaza anotimpurile, elevii vor atasa jetoanele cu imaginile fenomenelor naturii corespunzatoare
Material didactic: patru tablori , jetoane
Locul desfasurarii: sala de clasa
Regula jocului: fixeaza jetone corespunzatoare pana gresesc; castiga elevul/ grupa care termina primul/ prima
Descrierea jocului:
Daca se lucreaza individual , fiecare va primi un tablou al unui anotimp si jetoane cu imagini . Va castiga cel care va completa primul , tabloul.
Daca se lucreaza pe echipe, fiecare va alege un anotimp si va primi jetoane ( corespunzatoare anotimpului + alte imagini). Va castiga echipa cere completeaza prima, tabloul.
Exemplu: - jetonul cu cer senin si soare –anotimpul vara
- jetonul cu pomi infloriti –anotimpul
primavara
elfi_na
 
Mesaje: 13
Membru din: 12 Apr 2009, 19:09

Gaseste-mi locul

Mesajde elfi_na » 12 Apr 2009, 21:21

Gaseste-mi locul
Scop: fixarea cunostintelor despre fenomene ale naturii si anotimpuri
Sarcina didactica :pe cele patru tablouri care infatiseaza anotimpurile, elevii vor atasa jetoanele cu imaginile fenomenelor naturii corespunzatoare
Material didactic: patru tablori , jetoane
Locul desfasurarii: sala de clasa
Regula jocului: fixeaza jetone corespunzatoare pana gresesc; castiga elevul/ grupa care termina primul/ prima
Descrierea jocului:
Daca se lucreaza individual , fiecare va primi un tablou al unui anotimp si jetoane cu imagini . Va castiga cel care va completa primul , tabloul.
Daca se lucreaza pe echipe, fiecare va alege un anotimp si va primi jetoane ( corespunzatoare anotimpului + alte imagini). Va castiga echipa cere completeaza prima, tabloul.
Exemplu: - jetonul cu cer senin si soare –anotimpul vara
- jetonul cu pomi infloriti –anotimpul
primavara
elfi_na
 
Mesaje: 13
Membru din: 12 Apr 2009, 19:09

"Ce e alb?"

Mesajde serbanrada » 13 Apr 2009, 21:04

„Ce e alb?”
Scop: fixarea cunostintelor despre anotimpuri si
culori.
Sarcina didactica :completarea versurilor cu
cuvinte care exprima culoarea
alba.
Material didactic: jetoane care infatiseaza
denumirea obiectului descoperit.
Locul desfasurarii: sala de clasa
Regula jocului:copilul care descopera cuvantul ridica jetonul corespunzator.
Descrierea jocului:
Invatatorul citeste versurile, iar copiii trebuie sa completeze versul, ridicand jetonul corespunzator cuvantului omis.

Multe lucruri albe sunt
Hai sa le luam pe rand:
O strang iarna in gramada,
O fac om si-i de………….. .

De pe tort usor se misca
Si imi place ca e …………… .

Casa-i noua. Ce mai dar!
Pe pereti am dat cu……………… .


Paste joiana cat sapte
Si da un vas plin cu …………… .

Pe albastru cer ,usor
Trece-un firicel de ………….. .

Lunguiet, curat si nou
Din cuibar am luat un ………. .

Floare e, dar nu-i de maces,
Alba e si-i de ………………. .

Castiga copilul care a ridicat cat mai multe jetoane.


„MOARA SE-NVARTESTE”( joc muzical)


Scop: consolidarea noţiunii de cuvânt bisilabic şi a grupurilor de litere”ge”, “ce”, “che”, “ghi”etc.
Sarcina didactica : sa descopre cuvinte noi;
Material didactic: un cerc mare si un altul mai mic, colorat in centrul lui ,pe care se gaseste grupul de litere “ce”, “ge”, etc.
Locul desfasurarii: sala de clasa
Regula jocului: Copiii rotesc cercul mare( care este mobil) in directia mersului acelor cesornicului, pana ce acesta ajunge in directia liniei verticale si a grupului de litere din cerculetul fix, colorat(unde descopera un cuvant), procedand la fel pana descopera toate cuvintele.
Exemplu :fu-ge, tra-ge, nin- ge, etc.
pla –ce, fa-ce, joa-ce, etc
Activitatea se desfaşoara pe urmatorul fond muzical:
“Roata morii se-nvarteste,
Tac, tac, tac!
Si silaba ea roteste,
Tac, tac, tac!
Morariţa le culege,
Tac, tac, tac!
Si apoi cuvinte drege,
Tac, tac, tac!”
Copilul care a rezolvat repede si bine va primi cate un jeton cu felurite mori:
- moara de vant;
- moara de apa;
- moara obisnuita



“CURSA CU OBSTACOLE”

Scop:- consolidarea citirii;
- formarea deprinderilor de a găsi rapid
cuvinte formate din două silabe, marcarea lor
şi găsirea altora;
Sarcina didactica:descoperirea cuvintelor formate din doua silabe si alcatuirea propozitiilor cu ajutorul acestora.
Material didactic:-coală de hartie format A4, pe car sunt scrise intr-un tabel cuvinte formate din una, doua, trei sau mai multe silabe,
-un fluturas
-mai multe flori ;
-creioane colorate;
Locul desfasurarii: sala de clasa
Regula jocului:-ajută fluturaşii să ajungă la floarea de la margine! Ei trebuie sa zboare din floare în floare, doar pe cuvintele alcatuite din doua silabe;
-coloreaza casetele care contin cuvinte din doua silabe!
-alcatuieste propozitii cu ajutorul cuvintelor gasite;
Câştigă şcolarul care a ajuns primul la floarea de la marginea careului si a alcatuit propozitii corecte.
Ultima oară modificat de serbanrada pe 20 Mai 2009, 17:25, modificat de 6 ori în total.
serbanrada
 
Mesaje: 11
Membru din: 29 Noi 2005, 18:40

Jocuri didactice la clasa

Mesajde vera2008 » 26 Apr 2009, 11:01

Îndraznesc să trimit şi eu un joculeţ,deşi s-ar putea să fie prea târziu.
Jocul este distractiv şi antrenează întreaga clasă.

,,Scara onomatopeelor”

Scopul – consolidarea cunoştinţelor despre păsările şi animalele din curte şi obiceiurile lor
- dezvoltarea exprimării orale, a memoriei, a spiritului de observaţie
Material didactic-o scăriţă confecţionată din carton; siluiete de animale şi păsări domestice( cloşca, cocoş, pisica, câinele, pui de găină).

Desfăşurarea jocului

Jocul se desfăşoară în două sau mai multe lecţii. Mai întâi se memorează versurile.După ce au fost memorate versurile, jocul se desfăşoară astfel:Se pune pe un stativ sau pe flanelograf scăriţa din carton.Apoi un elevii recită pe rând câte o strofă.Pe măsură ce se recită versurile, se pun pe treptele scăriţei siluietele animalelor sau păsărilor despre care se vorbeşte în fiecare strofă.Iată versurile:
Elevul:Este o scară în curte
Cu cinci trepte înalte.
Clasa:1,2,3,4,5.
Elev:Pe cea mai înaltă treaptă
Este-o cloşcă cocoţată.
Cotcodac,cotcodac!
Strigă ne-ncetat.
Clasa:Cot-co-dac!Cot-co-dac!
Elev:Cocoşul cel pintenat,
Stă pe treapta următoare
Şi strigă în gura mare:
Clasa:Cu-cu-ri-gu!Cu-cu-ri-gu!
Elev:Pe a treia treaptă-n jos
Pisica toarce frumos:
Clasa:Sfârrrr, sfârrrr,sfârrrr!
Elev:Pe a doua treaptă-n jos
Mârâind morocănos
Stă Grivei cel arţăgos:
Clasa:Mârrr, mârrr, mârrr!
Elev:Pe treapta cea mai de jos
Plânge-un puişor pufos:
Clasa:Piu,piu,piu!
Elev:Vine vântul şuierând:
Clasa:Vâjjj,vâjjj,vâjjj!
Elev:Pic.pic,pic!
Ce s-a –ntâmplat?
Ploaia s-a apropiat.
Clasa:Pic,pic,pic! ( bătaie cu vârful degetelor în bancă)
Elevul:Şi atunci s-au speriat
Iute, iute, au plecat:
Clasa:Lipa,lipa,lipa!
Învăţătorul:Şi aşa s-a întâmplat,
Vântul, ploaia au venit
Şi pe toţi i-a risipit.
vera2008
 
Mesaje: 750
Membru din: 03 Ian 2008, 22:55

Mesajde gabriela7 » 12 Mai 2009, 22:44

Ma bucur pentru aceasta initiativa. Am si eu cateva jocuri, postate si pe site. Am scris initiatoarei un mp, dar nu mi-a raspuns, de aceea nu mai astept, trimit.
Nu le mai modific, sper sa fie bine asa.
gabriela7
 
Mesaje: 190
Membru din: 29 Mar 2007, 21:31

Mesajde gabriela7 » 12 Mai 2009, 22:53

Mai am un set...
gabriela7
 
Mesaje: 190
Membru din: 29 Mar 2007, 21:31

Mesajde gabriela7 » 12 Mai 2009, 23:03

Atach ul
gabriela7
 
Mesaje: 190
Membru din: 29 Mar 2007, 21:31

Mesajde ana_raluca » 15 Mai 2009, 11:00

Imi cer scuze ca nu am citit mesajul, dar am avut o perioada aglomerata.
Nu contează daca sunteti educatoare, invatatoare sau institutori, ne bucuram de colaborare pentru acest topic si pentru celelalte!!
ana_raluca
 
Mesaje: 81
Membru din: 28 Mar 2006, 18:11

Mesajde gabriela7 » 18 Mai 2009, 14:17

Va multumesc. Incerc sa mai atasez cateva.

JOCUL FRUNZELOR
Materiale: frunze diferite
Scop: Învăţarea copacilor
Adună cel puţin 5-6 soiuri de frunze. Pune câte două din fiecare fel, în cutii / sacoşe diferite.
Concurenţii extrag o frunză din prima sacoşă apoi îi caută perechea în cea de-a doua.
Cronometrează timpul până la împerecherea corectă a tuturor frunzelor.( frunzele pot fi de mărimi diferite în cadrul aceluiaşi soi).

CE SE ASCUNDE SUB FARFURIE

Materiale: cartonaşe cu texte / ilustraţii, farfurii, pahare
Scop: verificarea / învăţarea textelor biblice
Pune ilustraţii / texte, decupate sub farfurii / capace / pahare.
Fiecare alege o farfurie şi povesteşte ceva legat de textul /ilustraţia respectivă, prin deducţie
gabriela7
 
Mesaje: 190
Membru din: 29 Mar 2007, 21:31

Mesajde gabriela7 » 18 Mai 2009, 14:28

Jocuri minunate folosite la clasa

Mesajul Prenumelui

Timp: 4 sau 5 minute
Materiale: foi albe, creioane, creta şi tabla
Scopul: să evidenţieze învăţătura lecţiei
Indicatii: Ajută copiii să-şi scrie cu majuscule prenumele, vertical (literele una sub cealaltă), în partea stângă a foii. Arată-le un exemplu la tablă, cu prenumele tău. Pentru fiecare literă din prenumele tău găseşte un cuvânt astfel încât toate cuvintele împreună să formeze un mesaj. Iubeşte
Oricând,
Ajută
Neîncetat
Amicii.


Melodie In Balon

Timp: 5 minute
Materiale: câte un balon şi un biscuit pentru fiecare copil, un cântec
Scopul: destindere, relaxare
Indicatii: Explică regulile jocului: 1. Mănâncă un biscuit. 2. Umflă balonul. 3. Cântă cântecul astfel încât să se înţeleagă cuvintele


Saculeti cu obiecte

Timp: 3 sau 4 minute
Materiale: un săculeţ de pânză, obiecte care să le reamintească copiilor lecţiile anterioare
Scopul: recapitulare (persoane, locuri, lucruri)
Indicatii: Copiii vor veni pe rând, legaţi la ochi vor extrage din săculeţ un obiect şi vor spune în ce lecţie şi în ce context a apărut el. Dacă un copil nu ştie să răspundă, are dreptul să aleagă un alt copil care să răspundă în locul lui.



Cine sunt

Timp: 5 minute
Materiale: foi mici (4x8cm), marker
Scopul: recapitularea personajelor într-un mod distractiv
Indicatii: Scrie pe bileţele nume ale personajelor învăţate apoi lipeşte-le copiilor pe spate fără ca aceştia să vadă ce scrie pe bileţel. Fiecare copil îşi va alege un coleg pe care să-l întrebe Cine sunt iar acesta va trebui să mimeze personajul respectiv.

Arta scobitorilor

Timp: aproximativ 5 minute
Materiale: suficiente scobitori pentru a da fiecărui copil câte 12
Scopul: rezumarea lecţiei în 1-2 cuvinte pentru a fi mai uşor de reţinut în minţile şi inimile copiilor
Indicatii: Împarte fiecărui copil câte 12 scobitori apoi cere-le să găsească un cuvânt sau două prin care să rezume lecţia parcursă. fi Scobitorile pot fi rupte în jumătate dar nu mai mult. Acordaţi 5 minute pentru realizarea proiectului apoi ceri fiecărui copil să spună ce a scris.

Mesajul fluturasului


Timp: 3 sau 4 minute
Materiale: hârtie cartonată (16x22cm), şablon de fluturaş, creioane colorate
Scopul: să le reamintească copiilor tema principală a lecţiei
Indicatii: Dă fiecărui copil o hârtie albă şi un şablon al fluturaşului. Pe aripile deschise ale fluturaşului copiii vor scrie un cuvânt sau o scurtă propoziţie (ex. Toate lucrurile sunt noi) pe care o vor colora cu o culoare puternică (ex. roşu) iar pentru celelalte părţi ale fluturaşului vor folosi alte culori (ex. galben, portocaliu, violet). În încheiere fiecare copil va citi cu voce tare mesajul fluturaşului său.

Lectia pe sfoara

Timp: 4 sau 5 minute
Materiale: o sfoară pentru întins rufe, clame de rufe, foi (cartonate), carioci
Scopul: să rezume mesajul lecţiei pentru a fi mai uşor de reţinut şi de pus în practică
Indicatii: Fixează sfoara dintr-un colţ al clasei până în celălalt. Pregădeşte-ţi o rezervă suficientă de clame pe masă. Cere copiilor să te ajute în rezumarea mesajului lecţiei în 5-8 cuvinte, pe care le scrii apoi cu markerul pe cartoane şi le împarţi în clasă. După ce le vor decora frumos, vor aşeza cuvintele în ordine şi le vor prinde cu clame pe sfoara de rufe. Pot rămâne în clasă un timp pentru a le reaminti lecţia.

Stiri importante

Timp: 4 sau 5 minute
Materiale: foi albe, carioci negre sau pixuri cu tuş negru
Scopul: să înveţe copiii să rezume lecţia şi să-şi amintească aspectele importante din lecţie
Indicatii: Fiecare copil îşi va imagina că este contemporan cu evenimentele petrecute în lecţie şi în calitate de reporter la un ziar local, va scrie un articol relatând evenimentele principale. Fiecare articol trebuie să aibă un titlu format din 3 cuvinte şi 1-2 imagini de la faţa locului desenate de copil.



Scrisori, scrisori

Timp: 3 sau 4 minute plus timpul de acasă
Materiale: Hârtie de scris, plicuri preadresate (cu adresa învăţătorului pe ele), timbre, pixuri
Scopul: : să acorde copiilor şansa de a-şi exprima opiniile în legătură cu lecţia, ceea ce au învăţat, şi cum vor aplica aceasta în viaţă
Indicatii: Anunţă-I pe copii, Voi îmi veţi scrie mie o scrisoare. O veţi începe în clasă dar o veţi termina acasă şi mi-o veţi trimite prin poştă. Voi avea pregătită câte o surpriză pentru cei care îmi trimit scrisoarea până duminica viitoare. Pe tablă notează-ţi numele plus informaţiile care doreşti să fie incluse în scrisoare: 1. Despre ce a fost vorba în lecţie 2. Cum m-a ajutat pe mine 3. Cum am să aplic săptămâna aceasta ce am învăţat în lecţie Nu citi scrisorile în public Ar distruge confidenţialitatea dintre învăţător şi copil.

Gaseste cuvantul cheie

Timp: aproximativ 4 minute
Materiale: bileţele mici de hârtie, creioane, un plic
Scopul: să se gândească la ce a fost spus în lecţie
Indicatii: : În faţa copiilor, dar în aşa fel încât ei să nu poată vedea, scrie cuvântul cheie pe un bileţel, împătură bileţelul în două şi introdu-l în plic. Cere copiilor să scrie pe bileţelele lor care cred că a fost cuvântul cheie. După două minute deschide plicul şi lasă-i să compare. Poţi verifica astfel ce anume din lecţie i-a impresionat şi ce le-a scăpat.
gabriela7
 
Mesaje: 190
Membru din: 29 Mar 2007, 21:31

Mesajde gabriela7 » 22 Iun 2009, 18:46

Alte jocuri aplicate cu succes!
Jocurile copilariei

Vă prezentăm ce jocuri ne-am mai jucat vara aceasta.
Sperăm să vă placă şi să le jucaţi cu plăcere!




TUFELE – toţi copiii se aşează ghemuiţi pe terenul de joc; reprezintă tufele. Doi dintre ei vor fi lupul şi iepurele, şi bineînţeles că lupul va alerga pentru a prinde iepurele care se ascunde în tufiş. Cum se poate salva iepurele? Simplu: aşezându-se în spatele unei tufe... oricare. Automat, se vor schimba rolurile, iepurele devenind tufă, iar tufa iepure. Lupul poate scăpa de această povară prinzând iepurele (în acest moment se inversează rolurile).

HEI, OPREŞTE-TE!

Numar de jucĂtori : cel putin 3

1. Iniţial un jucător este desemnat să ia mingea; ceilalţi trebuie să fugă din preajma lui.

2. Cel care are mingea va desemna pe cineva: "hei, opreşte-te X!"; copilul numit trebuie să ia mingea şi ceilaţti vor alerga din preajma lui

3. El va spune: "hei, opriţi-vă cu toţii" şi are voie să facă trei paşi până la cel mai apropiat jucător şi îi aruncă mingea, acela preluând ştafeta.

4. Dacă persoana care are mingea este atinsă, atunci cel care atinge este numit "pata". Daca acumuleaza 3 pete trebuie să execute o pedeapsa dată de grup (ceva distractiv sau ceva care îl pune în încurcătură)

5. Nu exista limita de timp



ADAM ŞI EVA – Se face un cerc mare cu toţi copiii care vor să joace. Doi dintre ei se ţin de mână şi aleargă în jurul cercului, căutând să găsească o altă pereche pe care s-o atingă cu mâna. Cei doi care au fost atinşi trebuie să alerge imediat, dar în sens opus, pentru a ajunge din nou la locul lor, înainte ca prima pereche să le ia locul. Perechea care rămâne, continuă ca mai înainte. Dacă o pereche rămâne de 3 ori în afara cercului... primeşte pedeapsă.




3. CÂTE 2!! – Se formează 2 şiruri care se vor plimba pe teren conduşi de un animator.... La strigătul ,,Câte 2!”, strigat de animatorul neutru, fiecare copil va trebui să-şi găsească jumătatea (stabiliăt înainte de începerea jocului, şi care bineînţeles stă în celălalt şir), după care se aşează jos. Ultimii 2 ce formează jumătăţi/întreg, care se vor aşeza, vor ieşi din joc... şi tot aşa până vor rămâne cei mai tari.

SUNETELE – La fel ca în jocul ÂŤCâte 2!Âť, doar că membrii dintr-un şir vor fi legaţi la ochi. Copiii din celălalt şir vor avea câte un strigăt de animal diferit (stabilit înainte de începerea jocului) care va corespunde copilului pereche legat la ochi. Când se dă startul, copiii legaţi la ochi vor trebui să-şi găsească perechea, fiecare recunoscând strigătul animalului care i se potriveşte (copiii care strigă, stau pe loc).

BATISTA... CU 2, 3 sau 4... – Se pot organiza diferite ştafete... pe numere, de exemplu! Se fac două echipe care se aşează faţă-n faţă în şir indian. Fiecare copil va avea un număr care se va potrivi cu cel al unui copil din echipa adversă. Când arbitrul strigă numărul respectiv, cei doi copii vor trebui să alerge pentru a lua batista, dar atenţie! Cel care a luat batista poate fi prins din urmă de celălalt copil, şi astfel punctul va fi acordat celeilalte echipe. Arbitrul poate chema 2, 3 sau 4 numere în acelaşi timp, deoarece: la 2 numere vor fi cai şi călăreţi, la trei numere scaune, la patru avionul!




Jos, jos, jos


Numar de jucatori : cel putin 3

1. Se formeaza un cerc si apoi fiecare arunca mingea mai departe
2. Daca cineva va scapa mingea grupul va spune: "Jos cu un genunchi", apoi dac se intampla inca odat "Jos cu amândoi genunchii" > "jos cu un cot" > "Jos cu amandoua coatele" si in final "Jos, jos, jos", care inseamna ca a iesit din joc.
3. Amintiti-va ca trebuie sa ramaneti in pozitia comandata de grup, pentru a prinde mingea in continuare!



Statuile

1. O persona este desemnata sa alerge dupa ceilalti. Prima persona atinsa devine statuie si trebuie sa ramana in acel loc, cu picioarele departate.

2. Statuia poate reveni la viata daca cineva se taraste printre picioarele ei.
3. jocul se termin adaca toti participantii sunt statui si atunci cel care a alergat este desemnat invingator.

4. Ultima statuie va deveni alergator pentru urmatoarea runda



Gâsca sau raţa?


1. Copii se aseaza in cerc si o persoana va merge in afara cercului si va atinge pe fiecare din jucatori numindu-l "rata" sau "gasca"

2. In momentul in care cineva este desemnat ca fiind "gasca" atunci va trebui sa iasa din cerc si sa incerce sa-l prinda pe cel din afara cercului. Daca reuseste atunci, cel prins va trebui sa stea in mijlocul cercului si va iesi de acolo, abia dupa numirea unei alte "gaste"
3. Daca insa nu reuseste sa-l prinda, inainte ca sa intre in cerc, atunci el va desemna "ratele" si "gastele"





Anti-prinsa

Acest joc seamana cu prinsa, doar ca pentru mai multa distractie regulile sunt inversate: nu trebuie sa fugi de cel care prinde ci trebuie sa te apropii de el. Daca nu reusesti sa faci acest lucru si grupul te desemneaza ca fiind la cea mai mare distanta de cel care prinde, atunci ii vi lua locul.


Ma iubesti?


Reguli: Copii vor forma un cerc si o persoana va fi desemnata sa stea in mijloc. Ea va merge la fiecare si ii va intreba: "Ma iubesti?", incercand in acelasi timp sa fie amuzant, astfel incat sa starneasca rasul. Daca persoana respectiva nu zambeste / rade atunci ii va spune: "te iubesc, dar nu pot zambi.", iar persoana va trebui sa mai incerce. Prima persoana care rade la ghidusiile facute, ii va lua locul in mijlocul cercului.


Porcusorule, ajutor!


Reguli: se deseneaza un cerc incapator si se desemneaza o persoana care ii va alerga pe ceilalti copii, dupa e termina de numarat pana la 10. Odata prins un membru al jocului va fi "inchis" in cadrul cercului. El va putea iesi de acolo strigand : "Porcusorule, ajutor!" , unul din membrii grupului raspunzandu-i cu sunetele scoase de un porcusor: "groh, groh!". Dupa aceasta, atunci cand cel care prinde nu se uita, el va putea iesi din cerc si va putea alerga din nou!


Urmaritorul de muste


Reguli: copii alcatuiesc un cerc si in mijloc este desemnat cineva care va fi urmaritorul de muste: el va avea un semn distinctiv si hazliu: o plarie ciudata sau chiar niste foi (de salata, de hatie, etc...) cu care "sa prinda mustele". El va numara: 1, 2, 3 ... fugiti! Ceilalti vor fugi strigand: "prinde mustele!". Jocul se termina cand toate "mustele" sunt prinse.

MINGEA VORBĂREAŢĂ


► Jucătorii sunt aşezaţi în cerc şi cântă următoarea „vorbărie”, trecând din mână în mână mingea, în ritm:

«Învârte căluşelul Lunii Park, - împreună cu mingea cine ştie
unde va merge? - Când se opreşte, cine va vorbi?Âť

La ultimul vers al „vorbăriei” se întrerupe turul mingii; jucătorul care rămâne cu mingea în mână trebuie să arunce mingea unei persoane, aleasă de ea, în cerc.

Acesta se prezintă spunând propriul nume şi ceva particular despre sine. Mingea reia turul cercului şi se continuă astfel până când toţi s-au prezentat.
Ar fi bine să se amintească jucătorilor ca să lanseze mingea persoanelor care nu s-au prezentat încă. Pentru a facilita aceasta, se poate introduce regula de a pune un picior în faţă, pentru aceia care au primit deja mingea.

LOCUITORII
Participanţii se împart în grupuri de trei.
Două persoane formează o casă stând una în faţa celeilalte şi punând împreună mâinile ridicate astfel încât să se facă acoperişul; a treia persoană se pune în mijlocul celor doi colegi fiind locuitorul.
Pentru a da comenzile, unul dintre copii va rămâne în afara spaţiului de joc. El va fi înlocuit de următorul care va fi eliminat la turul său.
Când cel eliminat spune: „Peretele drept (sau stâng) schimbă!”, toate persoanele de la dreapta (sau stânga) schimbă poziţia şi caută o altă casă.

Dacă spune „Locuitorii!”, toate persoanele din mijloc îşi caută o altă casă. Dacă spune „Cutremur!”, toate casele şi locuitorii se amestecă şi formează case noi.

După fiecare comandă, persoana rămasă afară caută să se introducă într-o casă iar cine este eliminat, va fi noul conducător.
Jocul se termină când voinţa şi tensiunea scade.
Fiind un joc dinamic merge bine la începutul unui lucru de grup, pentru a rupe gheaţa. Funcţionează bine cu adolescenţii şi adulţii.
Şi unde este cunoaşterea? La fiecare schimbare de „casă”, se poate lăsa un timp pentru a face CUNOŞTINŢĂ (nume şi multe alte...) cu noul „locuitor” sau noii „pereţi”!

NUME ÎNCRUCIŞATE

Fiecare scrie cu litere de tipar propriul nume la mijlocul foii (în pătrăţele).

La „start”, trebuie să caute persoana care poate face să coincidă o literă a numelui său cu una a prenumelui celuilalt; odată întâlnită, aceasta va trebui să scrie propriul nume pe foaia celuilalt, şi invers; fiecare va trebui, astfel, să încrucişeze propriul nume cu acela al celorlalţi; se continuă până când toţi au adunat numele tuturor.
Făcând acest joc cu copiii mai mici, ar fi bine să li se explice bine la început, cum funcţionează un cuvânt încrucişat.
Jocul poate fi folosit chiar şi în didactica unei limbii străine, unde sunt folosite cuvintele unei anumite teme.
gabriela7
 
Mesaje: 190
Membru din: 29 Mar 2007, 21:31

Anterior

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator