JOCURI DIDACTICE LA CLASĂ 14 - istorie

JOCURI DIDACTICE LA CLASĂ 14 - istorie

Mesajde ana_raluca » 09 Oct 2009, 15:14

Astăzi a venit rândul istoriei şi a jocurilor didactice specifice acestei discipline. Dacă aţi încercat, aţi inventat moduri noi de învăţare sau evaluare prin intermediul jocului didactic, vă aşteptăm să le postaţi aici, învăţând cu toţii prin generozitatea dumneavostră.

Colegii
ana_raluca
 
Mesaje: 81
Membru din: 28 Mar 2006, 18:11

Re: JOCURI DIDACTICE LA CLASĂ 14 - istorie

Mesajde ela67 » 26 Oct 2009, 23:03

Stabileşte legătura
Scop: Sistematizarea cunoştinţelor referitoare la personalităţile domnitorilor şi a faptelor lor de vitejie.
Sarcina didactică: Selectarea şi gruparea materialului didactic în raport cu o personalitate istorică.
Material didactic necesar: plicuri cu numele domnitorilor, ilustraţii care redau diferite scene de luptă, evenimente la care au participat domnitorii, fişe cu citate, fapte istorice înscrise pe benzi de hârtie, calendar istoric etc.
Desfăşurarea jocului: Se împarte clasa pe grupe, în funcţie de numărul elevilor. Un reprezentant din fiecare grupă va extrage bileţelul ce conţine numele unui domnitor. Se întoarce la grupa sa şi vor selecta din plicurile primite: portretul domnitorului, fapte, citate, ilustraţii, să caracterizeze personalitatea istorică, să încadreze în timp şi să înscrie în calendarul istoric evenimentele la care a participat domnitorul.
După ce fiecare grupă şi-a rezolvat sarcinile se prezintă în faţa clasei. Pentru fiecare răspuns corect se acordă 1 punct, pentru fiecare răspuns greşit se scade 1 punct. Câştigă echipa care a totalizat cele mai multe puncte.
ela67
 
Mesaje: 3139
Membru din: 30 Oct 2008, 19:46

Re: JOCURI DIDACTICE LA CLASĂ 14 - istorie

Mesajde danaarba » 27 Oct 2009, 08:35

Intrebare-raspuns(este mai degraba o metoda centrata pe elev, dar...poate va este de folos)
Se imparte clasa in grupe. Fiecare grupa primeste o fisa care cuprinde date esentiale despre viata si activitatea personajului istoric propus spre discutare(fiecare grupa primeste un fragment din textul initial). Se cere elevilor fiecarei grupe sa formuleze 3-5 intrebari in legatura cu fragmentul. Elevii parasesc organizat grupa lor si se aseaza la alta incercand sa raspunda la intrebarile formulate de colegii lor. Ca sa raspunda corect, sunt nevoiti sa citeasca fragmentul primit de acea grupa. In final, elevii au avut ocazia de a citi in intregime textul dat si de a extrage esentialul, totul desfasurandu/se intr/un mod placut.
danaarba
 
Mesaje: 99
Membru din: 04 Oct 2006, 22:43


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori