jocuri de energizare

jocuri de energizare

Mesajde viky » 14 Mar 2008, 19:07

Daca poate sa ma ajute cineva cu exemple sau adrese unde pot gasi jocuri de energizare utilizabile la clasa de elevi. Va multumesc!
viky
 
Mesaje: 2
Membru din: 09 Apr 2007, 17:00

Mesajde mirela-barcan » 19 Mar 2008, 12:37

Îţi recomand cartea Teambuilding - 50 de jocuri şi rolul lor în consolidarea echipei, autor Şerban Derlogea, Editura Amaltea.

Propun să facem schimb de idei chiar aici, pe forum, şi, ca propunător, mi se pare normal să încep chiar eu cu o activitate.

Pizza

Tip activitate: energizer, team-building
Grup: orice tip de grup (şi, crede-mă, are un succes teribil şi la "copii de 60 de ani"!!!), max.30
Scop: La sfârşitul exerciţiului participanţii vor avea un tonus ridicat, vor fi bine-dispuşi şi motivaţi pentru activităţile care urmează.
Timp: 5 minute
Materiale: nu sunt necesare
Procedeu:
1. Rugaţi participanţii să stea în cerc, unul în spatele celuilalt şi cu mâinile pe umerii celui din faţă (dacă jocul se desfăşoară în clasă, şi nu se poate forma un cerc, foloseşte spaţiul liber aşa cum "îţi dictează" creativitatea).

2. Moderatorul le povesteşte că au de făcut o pizza.
Etape :
a. se frământă aluatul
b. se taie salamul
c. se taie legumele
d. se pune ketchup-ul
e. se întinde caşcavalul

3. Toate etapele presupun masarea persoanei din faţa, masare care descrie cât mai bine fiecare etapă din realizarea pizzei.

4. După ce se realizează treptat toate etapele şi numai după ce a rostit moderatorul etapa următoare, se mimează că se deschide uşa cuptorului, se împinge tava şi se împinge uşa cuptorului cu piciorul (moment în care fiecare participant simuleză că îi dă un şut în fund celui pe care tocmai l-a masat!).

5. De reţinut că jocul se desfăşoară într-un ritm alert.


Cine vine cu următoarea propunere???
Avatar utilizator
mirela-barcan
 
Mesaje: 249
Membru din: 03 Ian 2005, 22:03

joc de energizare

Mesajde simy » 19 Mar 2008, 14:18

Eu am o casa mica :asa si asa( se arata marimea casei),
Si fumul se ridica : asa si asa ( se imita ridicarea fumului),
Imi lustruiesc pantofii : asa si asa ( se imita lustruirea pantofilor),
Si bat la usa casei : asa si asa ( se imita bataile in usa).

Jocul de energizare se desfasoara de 2-3 ori intr-un ritm din ce in ce mai alert.
simy
 
Mesaje: 91
Membru din: 04 Ian 2006, 22:56

Mesajde mirela-barcan » 19 Mar 2008, 14:59

Dirijorul

Copiii formează un cerc (sau stau la locurile lor, în clasă, dar în aşa fel încât să se vadă unii cu alţii).

Unul dintre ei, numit la început de coordonatorul jocului, va fi dirijorul şi va face tot felul de gesturi pe care ceilalţi le vor imita, fără să-l divulge.

Un alt copil, ales la începutul jocului, va sta pe margine/va ieşi din clasă şi „va miji”. La semnul conducătorului de joc va intra în cerc şi va încerca să ghicească „dirijorul”. Are dreptul la 3 încercări. Dacă nu ghiceşte, cel care a fost dirijor îi dă o pedeapsă hazlie.

Dirijorul trebuie să schimbe semnul grupului cu foarte mare grijă, iar copiii trebuie instruiţi să nu se uite ţintă la dirijor pentru a nu-l demasca.

Ca "energizer", jocul poate dura 5 minute, dar ca activitate de animaţie (în excursie, tabără, la o petrecere pentru copii etc.), poate dura oricât doresc participanţii.
Avatar utilizator
mirela-barcan
 
Mesaje: 249
Membru din: 03 Ian 2005, 22:03

Mosul cu palarie!

Mesajde marmar » 19 Mar 2008, 20:27

Joc: Moşul cu pălărie
Procedura:
• Aranjaţi în cerc, elevii deplasează din mînă în mînă o pălărie, spunînd cuvintele:
Moşul are pălărie
Moşul nostru multe ştie
• Cel care s-a ales cu pălăria în mînă va răspunde la întrebările colegilor, formulate în baza textului explorat.
• În cazul cînd răspunde corect, colegii urmează exclamarea în cor a versurilor:

Moşul nostru multe ştie
Lasă altul moş să fie
• În situaţia cînd elevul nu răspune corect, este ajutat şi se continuă cu alte versuri:
Moşul nostru nu prea ştie
Lasă altul moş să fie
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

Analogie cu metoda RAI

Mesajde mirela-barcan » 19 Mar 2008, 20:55

marmar scrie:Joc: Moşul cu pălărie
Procedura:
• Aranjaţi în cerc, elevii deplasează din mînă în mînă o pălărie, spunînd cuvintele:
Moşul are pălărie
Moşul nostru multe ştie
• Cel care s-a ales cu pălăria în mînă va răspunde la întrebările colegilor, formulate în baza textului explorat.
• În cazul cînd răspunde corect, colegii urmează exclamarea în cor a versurilor:

Moşul nostru multe ştie
Lasă altul moş să fie
• În situaţia cînd elevul nu răspune corect, este ajutat şi se continuă cu alte versuri:
Moşul nostru nu prea ştie
Lasă altul moş să fie


Interesant joc, mai ales ca metodă de (inter)evaluare. Din practică am constatat că e (de multe ori!) un exerciţiu mai dificil cel de formulare de întrebări "inteligente", decât cel de a răspunde la ele. Această tehnică îmi aminteşte de metoda RAI, despre care vă spun câteva aspecte:

Metoda RAI:
- denumirea provine de la iniţialele cuvintelor Răspunde – Aruncă –Interoghează
- are la bază stimularea şi dezvoltarea capacităţilor elevilor de a comunica (prin întrebări şi răspunsuri) ceea ce tocmai au învăţat

Materiale necesare: o minge de mărime mică sau medie, uşoară, pentru a evita accidentările involuntare

Mod de desfăşurare:
- cadrul didactic, împreună cu elevii săi, investighează rezultatele obţinute în urma predării-învăţării, printr-un joc de aruncare a unei mingii mici şi uşoare de la un elev la altul.
- cel care aruncă mingea trebuie să pună celui care o prinde o întrebare din lecţia predată.
- cel care prinde mingea răspunde la întrebare şi apoi aruncă mai departe altui coleg, punând o nouă întrebare.
- evident, interogatorul trebuie să cunoască şi răspunsul întrebării adresate.
- elevul care nu cunoaşte răspunsul iese din joc, iar răspunsul va veni din partea celui care a pus întrebarea.
- acesta are ocazia de a mai arunca încă o dată mingea, şi, deci, de a mai pune o întrebare.
- în cazul în care, cel care interoghează este descoperit că nu cunoaşte răspunsul la propria întrebare, este scos din joc, în favoarea celui căruia i-a adresat întrebarea.
- eliminarea celor care nu au răspuns corect sau a celor care nu au dat niciun răspuns, conduce treptat la rămânerea în grup a celor mai bine pregătiţi.

Utilizarea eficientă a metodei:
- la sfârşitul lecţiei, pe parcursul ei sau la începutul activităţii;
- când se verifică lecţia anterioară, înaintea începerii noului demers didactic;
- în scopul descoperirii, de către cadrul didactic ce asistă la joc, a eventualelor lacune în cunoştinţele elevilor şi a reactualizării ideilor-ancoră.

Exemple de întrebări:
• Ce ştii despre........................?
• Care sunt ideile principale ale lecţiei.....................?
• Despre ce ai învăţat în lecţia.....................?
• Care este importanţa faptului că.......................?
• Cum justifici faptul că.........................?
• Care crezi că sunt consecinţele faptului................?
• Ce ai vrea să mai afli în legătură cu tema studiată (predată)...............?
• Ce întrebări ai în legătură cu subiectul propus .....?
• Cum consideri că ar fi mai avantajos să...sau să..?
• Ce ţi s-a părut mai dificil din...........................?
• Cum poţi aplica cunoştinţele învăţate..................?
• Ce ţi s-a părut mai interesant.........................?
• De ce alte experienţe sau cunoştinţe poţi lega ceea ce tocmai ai învăţat?

Am prelucrat informaţii din capitolul 8 - Metode şi tehnici alternative de evaluare - din cartea Pedagogie. Alternative metodologice interactive, o carte minunat scrisă de Crenguţa Oprea.

Şi...ca să revenim la activităţile de energizare, iată încă un exemplu:

Fă ca mine!

Participanţii se aşază unul în spatele celuilalt, formând un şir. Conducătorul jocului îi sfătuieşte să-şi imagineze mişcări amuzante însoţite de un sunet şi va iniţia el prima mişcare, de exemplu: sari într-un picior şi scoţi un strigăt de victorie, dai din aripi şi imiţi croncănitul unei ciori etc.

Primul din şir iniţiază o mişcare însoţită de un sunet, pe care toţi membrii grupului o imită. Apoi trece ultimul în şir şi următorul execută o altă mişcare. Mişcările trebuie să fie mereu altele. Activitatea se încheie atunci când toţi membrii grupului au avut posibilitatea să-şi manifeste inventivitatea.
Avatar utilizator
mirela-barcan
 
Mesaje: 249
Membru din: 03 Ian 2005, 22:03

Bulgareala

Mesajde livioara » 19 Mar 2008, 20:59

Bulgareala
Pozitia participantilor poate fi in cerc, la mese etc.
Se poate folosi o jucarie sau chiar o hartie facuta cocolos. Se arunca acest ”bulgare” de la unul la celalalt si se rosteste numele de la cine l-am primit si numele la cine urmeaza sa il dam.
Are rol de energizare, de incarcare, de ruperea ritmului prea monoton, de cunoastere a membrilor grupului.
livioara
 
Mesaje: 168
Membru din: 04 Ian 2006, 23:32
Localitate: Brasov

Mesajde mirela-barcan » 19 Mar 2008, 21:08

ŞI MIE!

Participanţii stau în cerc aşezaţi pe scaune (dacă spaţiul nu permite, elevii stau în băncuţele lor). Conducătorul jocului le spune că urmează să-şi exprime pe rând, cu glas tare, o anumită preferinţă. De exemplu: mie îmi plac prăjiturile cu frişcă. Toţi cei care împărtăşesc această preferinţă strigă ŞI MIE şi fug să se aşeze în poala acestuia, unul peste celălalt. Revin apoi la locurile lor, aşteptând următoarea preferinţă.

Scopul activităţii este de a observa că avem cu toţii gusturi comune, dar şi gusturi diferite.

Menţiune: jocul se poate desfăşura şi în aer liber, stând pe iarbă.
Ultima oară modificat de mirela-barcan pe 19 Mar 2008, 21:09, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
mirela-barcan
 
Mesaje: 249
Membru din: 03 Ian 2005, 22:03

Mesajde geti_serban » 19 Mar 2008, 21:09

Ce idee minunata! Felicitari initiatoarelor! Deocamdata am intervenit sa va felicit, dar o sa vin si eu cu propuneri de jocuri.
geti_serban
 
Mesaje: 260
Membru din: 30 Apr 2007, 11:58

Bingo

Mesajde livioara » 19 Mar 2008, 21:49

Bingo

Fiecare participant primeste o foaie de hartie pe care sunt scrise 4, 6 sau 8 intrebari intr-un tabel despre membrii grupului sau despre o tema anume. De exemplu: Gaseste pe cineva care are numele din 5 litere. Scrie pe cineva care are culoarea rosie pe haine. Care este prima luna de primavara etc. etc.
Primul care completeaza toate rubricile striga ”Bingo!”
livioara
 
Mesaje: 168
Membru din: 04 Ian 2006, 23:32
Localitate: Brasov

Mesajde mirela-barcan » 19 Mar 2008, 22:17

DOMINO

Conducătorul jocului începe prin a-i invita pe participanţi să se gândească, timp de două minute, la două caracteristici personale. Apoi anunţă cu glas tare: Pe partea dreaptă sunt fată (sau băiat) iar pe partea stângă am ochi albaştri (negri, verzi). Persoana care are una din aceste caracteristici vine şi se prinde de mâna acestuia, pe partea caracteristicii comune. Apoi anunţă la rândul său: Pe partea dreaptă sunt fată iar pe partea stângă port cercei. Jocul se continuă până când tot grupul este antrenat în joc, formând un adevărat domino.
Avatar utilizator
mirela-barcan
 
Mesaje: 249
Membru din: 03 Ian 2005, 22:03

Mesajde invatator » 19 Mar 2008, 23:38

Cine sunt eu?

Fiecare participant ridica de pe masa un obiect care sa-l reprezinte. Poate/sau nu sa dea explicatii.

Starea de spirit sau Asa ma simt acum


Pe o bucata de hartie se reprezinta trei chipuri: unul razand, altul ,blazat, altul, trist. Copilul incercuieste chipul conform starii lui de spirit. (E bine de aplicat in urma lectiei, cu specificarea: Acum ma simt...)

(Utilizati chipuri de la messenger)
invatator
 
Mesaje: 525
Membru din: 25 Iul 2004, 17:25
Localitate: Ocna Mures

Mesajde gica_ionescu » 19 Mar 2008, 23:51

Oglinda

Copiii sunt asezati doi cate doi fata in fata. Unul mimeaza si oglinda reproduce miscarile. Este amuzant, dezvolta atentia si coordonarea miscarilor, dar si viteza de reactie.
Avatar utilizator
gica_ionescu
 
Mesaje: 1154
Membru din: 18 Iul 2004, 10:29

Mesajde mirela-barcan » 20 Mar 2008, 00:35

invatator scrie:Cine sunt eu?

Fiecare participant ridica de pe masa un obiect care sa-l reprezinte. Poate/sau nu sa dea explicatii.

Starea de spirit sau Asa ma simt acum


Pe o bucata de hartie se reprezinta trei chipuri: unul razand, altul ,blazat, altul, trist. Copilul incercuieste chipul conform starii lui de spirit. (E bine de aplicat in urma lectiei, cu specificarea: Acum ma simt...)

(Utilizati chipuri de la messenger)


Vă trimit o fişă colectivă pe care o utilizez la începutul şi sfârşitul unei activităţi/zile de curs. Fişa trece din mână în mână şi participanţii bifează starea pe care o au în acel moment. Când fişa se întoarce la mine, evaluez starea participanţilor şi acţionez în consecinţă. Dacă starea generală nu este una tocmai potrivită intrării în lecţii, organizez un joc de comunicare pozitivă foarte eficient:

Maşina de spălat

Se formează două şiruri de copii, faţa în faţă. Un voluntar (care, de regulă, are o stare negativă) sau sărbătoritul zilei (e un bun prilej de a face o bucurie copiilor care-şi serbează aniversarea sau onomastica) trece printre cele două şiruri („maşina de spălat”). Când ajunge în dreptul primei perechi din şir se opreşte şi aşteaptă să fie „spălat”: fiecare participant la joc îi pune mâna pe umăr şi îi spune o caracteristică, o calitate personală pe care o admiră sau o vorbă bună. Cel „spălat” mulţumeşte şi trece mai departe. Atenţie: se va insista de la început pe caracterul pozitiv al comunicării! Neapărat trebuie să treacă prin „maşina de spălat” copiii trişti, timizi, negativişti, pentru a le ridica moralul, pentru a le dezvolta încrederea în sine sau pentru a-i determina să gândească pozitiv.

La sfârşitul lecţiei/zilei, o altă fişă "Cum te simţi astăzi?" circulă prin sală. În acest mod obţin imediat feedback de la participanţi. Dacă starea generală a grupului este una pozitivă, sunt un învăţător fericit.
Avatar utilizator
mirela-barcan
 
Mesaje: 249
Membru din: 03 Ian 2005, 22:03

Mesajde floribtsoare » 20 Mar 2008, 11:20

FORMULA RECITATIVA

Copiii sunt asezati in cerc si fiecare va spune un vers:

-Cine sunt?(primul)
-Sunt un copil(al doilea)
-Ma aseman cu un pom(al treilea)
-Si prin mine creste un om(al patrulea)
-Sunt o floare(al cincilea)
-Pentru mama sunt un soare(al saselea)
-Ma aseman cu o carte(al saptelea)
-Din care invat lucruri minunate(al optulea)
-Sa fiu atent (al noualea)
-Si cu rabdare(al zecelea)
-Sa raspund la intrebare(al unsprezecelea)

Se repeta ...
floribtsoare
 
Mesaje: 1244
Membru din: 27 Mar 2007, 18:14

Următorul

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator